F5J-7celic

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a Chinks » 30.11.2004, 21:24

ultralajt napisal/-a:
Chinks napisal/-a:Se mi zdi da hornet nebi bil tako dober v vzpenjanu kot recimo spirit in podobni modeli. Pomojem najbolše za te modele majhen v lom z ravnimi krili, v rep, čim daljši trup za lažje manevriranje pri vpenjanju. Moje mnenje! :roll:

12m/s vertikalno 8)..obešeno za propeler....
Profil krila 6,5%...tanek
Imel bom samo smer, višino in flap, torej rabim lomljeno krilo za boljšo lego v zavojih.


OPTIMISTIČNO :!: Se pravi, da boš pršu v 40s na 480m :shock: To bi še cegu ostal v luftu deset minut :!: Na Madžarskem so se penjal ko "svije za pomijami" pa so prilezl po moji oceni na 250 do 300m.
Kakšen setap pravš boš naštimu :!:
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
Chinks
Naš človek :)
 
Prispevkov: 173
Pridružen: 03.08.2004, 17:05
Kraj: Poljane nad Šk. Loko

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 30.11.2004, 21:47

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :wink:
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a belovic » 01.12.2004, 02:14

Mitja, ce je koncepcija model lepa, bo tudi model letel lepo.... 8) 8) 8) (moja teorija in verjamem da bo tako tudi v tvojem primeru :wink: )

edino kar me bega je tanek profil 6,5%...
:roll: :roll: :roll:
sam sem letos naredil in tudi zajeb... 2 modela F5J-400 prav zaradi tankega profila, ker sem zelel imeti model, ki bi sledil novim trendom in mojemu slogu letenja :wink: tudi teorija pokazala da sem na pravi poti :!: :!: :!:
a v praksi se je izkazalo, da je tanki profil (govorim o klasi 400) pri penjanju popolnoma napak... moji modeli so v primerjavi z ostalimi dosegali bistveno nizje visine (z enakim setupom in tezo modela)...
prav zaradi tega sem naredil se 3. model z MH32 in povem ti, da je z enakim setupom visina po 60 sek. neverjetna napram prejsnjim... (kolegi na hrvaskem, katerim sem demonstriral F5J, so kar malo zgubili veselje, ker menijo da je to bolj podobno penjacu in ne jadralnemu letalu...)


mogoce pa je v klasi 7-celic in unlimited (kjer se uporabljajo brushlesi) spet vse popolnoma drugace...bomo videli :wink:

lp,ivica
lp,ivica
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 01.12.2004, 09:31

Ivica

Mogoče je moje razmišljanje napačno, ker o tej 7 celični kategoriji še nisem nič preizkusil, mislim si pa nekako takole:

Dokler je vzpenjanje modela funkcija vlečne sile in vzgona ter upora na krilu, je seveda zaželjen aeroprofil krila, ki se v takem režimu dobro obnese.

Ampak v mojem primeru bo letalo letelo navpično navzgor, in bosta v igri samo vlečna sila propelerja, ki se ji bosta upirala masa modela in aerodinamični upor modela pri »nultem vzgonu«. Torej tu vzgon krila ne igra nobene vloge ker ga ne bo. (seveda odvisno koliko natančno se ga bo dalo tako peljati..)

Sicer je pa profil dober, za lepo obnašanje v kroženju pa bo poskrbelo zvitje in aeroprofil na koncu krila. Na koncu krila bo drugačen profil kot v sredini. Res bo imel malo slabše performanse pri večjih hitrostih, a ker se nanaša na relativno mali delež celotne površine krila, ne bo to delalo kake večje škode na skupne performanse…

Ufff…a sem zakompliciral, a ne….

LP Mitja
Zadnjič spremenil ultralajt, dne 01.12.2004, 09:55, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a Robi » 01.12.2004, 09:40

Ivica :shock:

Imam model z drugo največjo razpetino (230 cm) in najtanjšim profilom v letošnji F5J sceni. Vedno sem bil med višjimi na štartu :?: :?: :?: Tale tvoja teorija mi ni ravno najbolj jasna.

Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a belovic » 01.12.2004, 10:10

Mitja,
strinjam se in verjetno imas prav... :wink:

Robi,
na prvem avionu (v Mariboru) sem imel hiter profil ( HN 7,5%) in je se nekako slo gor, ceprav nizje kot konkurenca... ko sem avion prodal so mi kolegi iz MB, prav tako povedali da slabo penja (sevda z njihovim setupom... )

na drugem (Madzarska) sem uporabil ultra tanek AG455ct (6.47%) in avion se dobesedno ni premaknil nikamor...se vecji ''shit''...tudi z uporabo flapov... :x :x

pri vsem tem filozofiranju okoli profila je po moje zelo pomembna ukrivljenost samega profila in preprican sem da bi kaksen A1, A2 profil ceprav tanek veliko bolje penjal...ne gre pa zanemariti tudi globino krila.. :? :?

napisal sem samo moje izkusnje opazanje v praksi in cakam da me kdo demantiral oz. preprical da gre drugace... :shock: :shock:

lp,ivica
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a SEBASTJAN » 01.12.2004, 11:30

To kar pravi Ultralajt bo kr držalo, ker je moč motorja tako velika, da gre letalo kot raketa, tu pa ne potrebuješ vzgona ampak čim tanjša krila.

Po drugi strani je F5J 400 omejen zaradi moči motorja in posledično potrebuješ debelejša krila, ki pomagajo k hitrejšemu dviganju.

Če združimo obe kombinaciji lahko sklepamo, da če imamo na raspolago dovolj vleka in hitrost (veter ki piha za lato), bomo izbirali čim tanjši profil, pri dovolj velikem vleku in majnši hitrosti pa izberemo debelejši profil.

Kar se pa Robija tiče, bi pa jest pogledu kaj za enga :twisted: je imel v F5J 400, da ni bil kak BM.. :oops:
SEBO
Uporabniški avatar
SEBASTJAN
Član
 
Prispevkov: 78
Pridružen: 19.03.2003, 15:17
Kraj: Polzela

OdgovorNapisal/-a Robi » 01.12.2004, 11:41

hi, hi, hi, hi, hi, hi, hi, hi, hi, hi, :twisted: :twisted: :twisted:

N'kol ne boste vedl, ker mi je nalepko temperatura dol odlimala.

hi, hi, hi, hi, hi, hi, hi, hi, hi, hi, :twisted: :twisted: :twisted:

Roberto
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a ZZ-Top » 02.12.2004, 11:51

@kiwi

a si že videl Ariane10 jadrat oz. ali veš za kakšen video, ki to prikazuje?
Uporabniški avatar
ZZ-Top
Član
 
Prispevkov: 46
Pridružen: 09.05.2004, 13:14
Kraj: Kamnik

OdgovorNapisal/-a mihah » 02.12.2004, 17:34

Rok, žal še ni nobeden izmed nas (po mojih informacijah) videl kako izgleda tekma F5F ali F5B po novih pravilih (600 sekund jadralnega časa). Če arianco še malo olajšaš (samo 7 GP2200) potem bi si jaz predstavljal da dobro.

Venomer pa se spomnim na tole:
http://mdm.zrcalo.si/forum/viewtopic.php?p=38478#38478
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a rock » 02.12.2004, 18:44

Naj nekaj dodam na tole o Ariani in F5B modelih....

Zame je Ariana "cukrček", ki zna prav pošteno nažigat....profil HD 47 debeline 6.5%....če prištejem še težo 1.2kg+++++++pravijo da do 1.6kg .....ufffffff. To mora letet ho hudič, vsaj kar se brzine tiče.....

Le kaj vse to pomeni pri jadranju....Laično gledano naj nebi dobro jadralo....
Vendar, če se pogleda na krakteristike profila je zadeva malo drugačna. Korkoli gledam gre še vedno za zelo dober vzgonski profil, le pri malo večjih brzinah je vse skupaj...
Kaj pomenijo te večje brzine.....res je, ne moreš sukat oskih dviganj. Ravno tako teža 1.2kg ni nekaj, kar bo jadralo na 50m ali manj v nulci...

A hudič, vse skupaj ne pomeni da ne jadra....Tam, ko ta model s temi F5B pogoni leti, prav sigurno jadra. Če poleti v 10 sekundah na 200m...mislim da je vsem jasno, da smo že v višinah izredno močnih dviganj.....tako, da jadranje ne bi smelo biti problem....

Če upoštevam še to, da s tem modelom "prečesaš" dvakrat, trikrat več....Pa že moraš najti dviganje....

No, gre za en problem....iskati dviganja je potrebno znat....

Kakorkoli, vsak ki bo letel nekaj takega, ne bo v nobeni pravi prednosti vsaj v F5J-7 celic.....pri tej kategoriji se bodo problemi kazali nekje drugje...

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Robi » 02.12.2004, 19:54

rock napisal/-a:No, gre za en problem....iskati dviganja je potrebno znat....


Čakaj malo Rok. Pri sprejemnju pravilnika F5J - XXX ni bilo nikjer govora o znanju iskanja dviganja.

Lep pozdrav, Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a rock » 02.12.2004, 19:57

En video z Ariane V10..

http://www.speakeasy.net/~soho/Files/pl ... aneV10.wmv

pokaže vse,
vertikalo z motorjem,
jadranje, sicer samo malo, hitrejše zavoje brez motorja zaradi katerih pa nebi rekel da ne jadra in
pokaže tudi tisto manj ljubo stran teh modelov...

Pri F5J kategoriji je potrebno tudi točno pristat......to pa je nekaj, kar ti modeli.....??????? hitrosti so velike, radij 1m pa prav mali....s srečo se marsikaj da, samo srečo imeti vsak turnos.. :oops:
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a ZZ-Top » 02.12.2004, 20:14

S temi pristanki si zadel v piko :wink: To je zadeva, ki me že ves čas skrbi in zaradi katere se še vedno nisem odločil, s kakšnim modelom bom letel drugo leto.
P.S.: Koliko trdih pristankov pa bi teoretično prenesel tak trup :lol:
Uporabniški avatar
ZZ-Top
Član
 
Prispevkov: 46
Pridružen: 09.05.2004, 13:14
Kraj: Kamnik

OdgovorNapisal/-a mihah » 02.12.2004, 20:24

Ja, s pristanki je lahko kriza. Pri meni boste to lahko videli. 8)

Torej če bom s Senzorjem "izzival" in šel najprej tekma, potem model, bo pri Flashu ravno kontra, najprej model potem tekma. :)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 02.12.2004, 20:52

MMM!

Videl video!

SUUUUPER! 8) 8)

Hvala Rok!

Motocalc pa da vidimo...


Ne vem pa kje naj bi bila tista neljuba stran :roll: Tako pristajanje smo videli že na madžarskem. Težji kot je model, slabše je ;)

Pripomočkov za ustavljanje pa se tudi ne sme imeti :D

Je potem potrebe še dodaten trening "slajdanja" na vseh vrstah podlage :twisted:
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 02.12.2004, 21:23

Nisem zasledil prazne mase modela zato tipam:

Pri 1600 g (kar realno, čeprav še vedno kar lahko) pride po motocalcu samo 15 m/s vertikale.
1400 g (se mi zdi nemogoče) pa 16.5 m/s vertikala.


Ali ima kdo občutek iz videa, koliko bi bila približna vertika? Meni se zdi nad 20 m/s :?


Potem pa sem še gledal koliko pride tale deseta Arianca. Ma superca modelček. Ampak glasno razmišljam

Tale cukrček te pride na dom nekaj manj kot 130.000 SIT. Razen če imate kakšne veze z dostavo, ampak manj kot 119.000 SIT ne pride.

Če zbiješ rep, ga kot takega sploh ne moreš naročiti (manj kot 100 Euro ne pošiljajo). Trup kot tak je tudi kar nekaj šuškov, bog ne daj, da se zalomi pri krilu.

Torej kar zjeten zalogaj tako glede začetnih stroškov samega modela, kot tudi kasneje pri kupovanju rezervnih delov (zaloga?).


Potem je potreben nakup 4 + 1 (2?) servačev. A se bo tu šparalo? Hmm. Tudi če se bi, manj kot za 30.000 SIT se pride težko skozi.

Potem pa bi "šparali" na pogonu? Raje enega kitajčka za 15 k SIT kot pa

Meni to ni jasno?


Vzame se sicer slabši model za polovično začetno ceno pa da notri pogon kot se šika, pri cenah in dobavo rezervnih delov pa ni problema...

Kaj je sicer iz kmečkega vidika bolje? Yugo s Chevy V8 ali Chevy da grande s fičkotovim motorjem? ;)
_______

Verjamite ali ne, malo že obžalujem, da sem kupil Flasha. Pomisleke mi skominja tisti S..... E. Ali so to samo otroške kaprice pa bo pokazal čas. :)

Kar me navdušuje pred prvim štatrom je branje debate:
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 352&page=4
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a rock » 02.12.2004, 21:34

neljuba stvar....

Samo to, da s "slajdanjem" ne boš brez pomoči sreče 100% pristajal v piko......

In kdaj se pokaže problem....Kategorija 7-celic ne bo zanimiva vsaj kar se jadranja tiče....pogoni so izredno zmogljivi..

Bo pa zanimiva kar se pristankov tiče....če pravimo, da znanje jdranja ni potrebno.....lahko takoj zaključimo da imamo pogoje, kjer bodo prav vsi lahko delali 10 minut...se pravi odločali se bo na pristankih v zadnji sekundi in s točnostjo....

Točnost pristaka je pa nekaj, kar je veliko vredno....govorimo o 100 bonus točkah.....

Miha, prazna Ariana V.10 je težka 610g - 700g. to je čisto surov model.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a mihah » 02.12.2004, 21:56

Rok, imaš prav. 7 celic bo potem načeloma loterija. Ampak pustimo času čas in dajmo narest zključke po nekaj srečanjih in tekmah.

Jaz mislim, da bo 10 in še sploh 15 minut najadrat kar težko v določenih pogojih. Za kakšne prekaljene mačke bo to jasno mala šala, za nas šilčke pa vseeno težko.


Hvala za prazno maso. Isto kot Spirit.
Potem je skupaj okoli 1600 g tako kot sem predvideval.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 02.12.2004, 22:34

Opa, sem šele sedajle videl. Arianca sploh nima 4 servotov v krilu!
Pa tudi za V-rep ima verjetno samo 1 servo na višino.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov

cron