F5J- Elektro jadralci

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a matej_mejac » 05.04.2004, 16:33

Sej tekme niso tko grozne. Jst sem se v soboto prvič ubeležil ''tekme'' in dosegu osmo mesto :D ( od osmih :( ) pa še kr živim in nobeden se ni smeju ( no sej jst ga nisem vidu :? ).

Kar se tiče pravil, naj bojo takšna kot so, tri kategorije brez kompliciranja.

Pravilnik, http://www.panoptikum.si/modelarstvo/drzavno-2003.html

LP Matej
Uporabniški avatar
matej_mejac
Član
 
Prispevkov: 83
Pridružen: 15.09.2003, 17:12
Kraj: Rimske Toplice

OdgovorNapisal/-a luigidon » 05.04.2004, 18:57



Aha zelo enostavno:))))

Me pa zanima kako je potem s frekvencami, ker jaz imam samo en par kvarzev, a moram potem se kaksen par kupit?

Pa kdaj in kje se prijavimo itd....

Zelo vesel bi pa bil ce bi bila pred to ta pravo tekmo se kaksna bolj druzabna tekma:)))Da probam mal prej kako to zgleda:)))

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a Robi » 05.04.2004, 19:07

Družabno tekmo si pa na žalost zamudil, ker se je prav to soboto odvijala na letališču v Celju in se sedaj razpravlja o njej na tem forumu.

Sicer te pa nihče ne priganja, da moraš priti v Krtino tekmovat. Ti lepo pridi kot gledalec, da boš videl kako stvari potekajo in ko boš ugotovil, da vse skupaj le ni tako hudo resno, se nam boš verjetno rad pridružil že na naslednji tekmi ali srečanju.

Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a -=ZeroCOOL=- » 05.04.2004, 19:28

Glede kvarcov je pa tako: Ponavadi se tekmovalci razdelijo v skupine, tako, da boš lahko brez skrbi letel. Nas je bilo v soboto, mislim da, 11 letalcev, in smo za čuda bili vsi razkropljeni po lestvici kanalov. ni bilo niti enega skupnega kanala. Kljub temu smo leteli v dveh skupinah, tako da v tem sploh ni problema!


Jan
Xray XB8E, Xray XB9E Rally, Xray T4 '13,Xray X1, Xray M18T PRO, Sanwa MT4S, GensACE, REDS Motors, Tekin Motors, MuchMore, LRP, HobbyWing, Futaba
Uporabniški avatar
-=ZeroCOOL=-
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 02.02.2003, 23:27
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a luigidon » 05.04.2004, 22:26

Robi napisal/-a:Družabno tekmo si pa na žalost zamudil, ker se je prav to soboto odvijala na letališču v Celju in se sedaj razpravlja o njej na tem forumu.



Ja to sm pa na zalost zamudil ja in se se vedno brcam v rit kot je napisal Steem:)))))No, on je napisal cel dan, amapk zdej sta pa ze dva dneva:))))

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a samo3D » 06.04.2004, 06:53

SEBASTJAN napisal/-a:Ni slaba ideja. Potrebno bi bilo točno določiti pravila igre za tiste, ki imajo vitle, gumo, elektro.....Mogoče omejitv glede na obremenitev kril, ne vem čakam predloge. Vem pa zagotovo, da srečanje bo 100 %.

Prostora za letenje je dovolj, bom pa naredu nekaj panoramskih slik.

Matjaž, toliko govora je bilo okoli pravil da bi jih lahko že na pamet znal.
Drugače pa pojdi na yaho in poglej mednarodna pravila.


Sebo, ne kompliciraj, saj si videl, kako je bilo v Celju. Samo da pride folk skupaj, potem pa zadeva klapne sama od sebe. Samo ne prevec komplicirat, ker potem ne bo iz vsega skupaj nic. Daj na forum sporocilo, da vabis modelarje na srecanje, malo poglej termine tekem, da ne bo vse na isti dan :? prinesi rokovnik in kalkuljator in gasa. :D

L.P. Samo

P.S. Andrej, a se da za zmagovalni model kaj glihat? Jaz bi ga vzel za ene 98 jurjev haha :D
Uporabniški avatar
samo3D
Član
 
Prispevkov: 88
Pridružen: 05.12.2003, 13:38
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a SEBASTJAN » 06.04.2004, 09:07

V redu, če tako pravite. Vendar bom za večjo spodbudo tekmovalcev pripravil nekaj nagrad in sevada PIVO.
SEBO
Uporabniški avatar
SEBASTJAN
Član
 
Prispevkov: 78
Pridružen: 19.03.2003, 15:17
Kraj: Polzela

OdgovorNapisal/-a Robi » 06.04.2004, 09:29

Andrej, ali si v ceno zmagovalnega modela vključil tudi pomočnika :P Nič se še nisva pogovarjala v tej smeri :lol:

Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a samo3D » 06.04.2004, 13:26

Živjo!

Prav fino je videt, da obstaja na forumu tema, ki je že od začetka naravnana pozitivno. Super. Mislim, da je to velika vzpodbuda modelarjem in organizatorjem tekem. Le tako naprej.

L.P. Samo
Uporabniški avatar
samo3D
Član
 
Prispevkov: 88
Pridružen: 05.12.2003, 13:38
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Robi » 06.04.2004, 13:37

Soustvarjamo jo pozitivno misleči ljudje :D :P :lol:

Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a luigidon » 06.04.2004, 14:30

Eno vprasanje imam....

Razmisljam, da glede na to, da motor deluje 1 minut ne potrebujem kaksnih baterij velikih kapacitet..Sam imam paket iz baterij velikosti AAA in sicer 7, kapacitete 600mAh. Verjetno k bolsemu casu letenja in boljsemu letenju prispevajo tudi cimlazje komponente in tudi baterije..

Pa me zanima ce je moje razmisljanje pravilno, da ne potrebujem velikih baterij tukaj....

Me pa tudi zanima kaksne baterije priporocate za mojega Tesltarja in motor 400?

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a mihah » 06.04.2004, 14:36

Sem že tule omenil možno uporabo KAN 350 2/3 AAA, ki bi bile primerne za dneve brez sapice. Kljub temu, da dajo manj moči kot KAN 650 2/3 AA in se model ne vzpne tako visoko, se potem z lažjim modelom lažje jadra in bolj pobira še tako majhno termiko. Kot sem že omenil je možna težava s težiščem.

Važna je torej notranja upornost akumulatorjev. Manjša kot je, več moči dobiš na motorju. KAN 650 so nekje optimalne za motor Speed 400 6 V.

Tvoje AAA imajo 2 x večjo notr. upornost kot KAN 350 in to kljub temu, da tehtajo kar 2 x več.

Test KAN 350: http://mdm.zrcalo.si/forum/viewtopic.php?t=2714
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a samo3D » 06.04.2004, 14:37

luigidon napisal/-a:Eno vprasanje imam....

Razmisljam, da glede na to, da motor deluje 1 minut ne potrebujem kaksnih baterij velikih kapacitet..Sam imam paket iz baterij velikosti AAA in sicer 7, kapacitete 600mAh. Verjetno k bolsemu casu letenja in boljsemu letenju prispevajo tudi cimlazje komponente in tudi baterije..

Pa me zanima ce je moje razmisljanje pravilno, da ne potrebujem velikih baterij tukaj....

Me pa tudi zanima kaksne baterije priporocate za mojega Tesltarja in motor 400?

lp
matjaz


Tukaj problem ni v kapaciteti ampak v tokovni obremenitvi. Tele tvoje AAA so dobre za ene 5A, kar je vec, povzroca veliko pregrevanje in padec napetosti na bateriji. Pri speed 400 direkt pa je tok okoli 8A. To pomeni, da bi bili tvoji akuji peceni.
Vecina na tekmi je uporabljala KAN 650 in KAN 1050, nekateri SANYO 500AR.
Tvoje AAA kar lepo pospravi za speed 280, za F5J pa nabavi KAN 650 ali 1050, ki so prav poceni.

L.P. Samo
Uporabniški avatar
samo3D
Član
 
Prispevkov: 88
Pridružen: 05.12.2003, 13:38
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a mihah » 06.04.2004, 14:49

No če se še malo dopolnim.

KAN 350 (8 členov) bi prišle v upoštev pri uporabi Speed 400 na planetni prenos 3.8:1 in pri propelerju 11 x 8.

Z lahkim letalom (RTF okoli 520 g) bi se vzpenjal 3.5 m/s pod kotom 34 stopinj.

Za primerjavo:

Moj setup samo za primerjavo:
Speed 400 4.8 V race + 2 obroča
7 x KAN 1050 (650)
Prop 10 x 6

Motocalc pokaže vzpenjanje 3.8 m/s pod kotom 33 stopinj, masa letala RTF pa 580 g.


Torej v teoriji ni tolikšne razlike v vzpenjanju. Le potem je tisto letenje z manjšo maso v mirnih pogojih lažje.

Torej dobro je imeti dva paketa akujev. Enega za mirne pogoje, drugega za veter, pa mogoče še tudi kaj svinca. Al se motim?
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 06.04.2004, 14:52

Evo moj F5J.

Servoti so 2 x Protech B1062
Sprejemnik bo Schulze Alpha 4 ali pa 8.
Regulator Sun 1000.

Za trening bom imel tudi 2S1P Konion (RTF okoli 550 do 560 g).

Barva še pride ;-)

Izdelal Andrej Petrovčič.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 06.04.2004, 15:06

luigidon napisal/-a:Eno vprasanje imam....

Razmisljam, da glede na to, da motor deluje 1 minut ne potrebujem kaksnih baterij velikih kapacitet..Sam imam paket iz baterij velikosti AAA in sicer 7, kapacitete 600mAh. Verjetno k bolsemu casu letenja in boljsemu letenju prispevajo tudi cimlazje komponente in tudi baterije..

Pa me zanima ce je moje razmisljanje pravilno, da ne potrebujem velikih baterij tukaj....

Me pa tudi zanima kaksne baterije priporocate za mojega Tesltarja in motor 400?

lp
matjaz


Telstar ki si ga probal se vozi z KAN 650 ali KAN 1050 ali SANYO 500


Baterij res ne rabiš velikih morajo pa dati zadosten tok od sebe da lahko v minuti spravijo model na ustrezno višino


Miha pozdravljen med letalci


lp
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a mihah » 06.04.2004, 15:18

Hvala za dobrodošlico :D

Upam, da bo veliki krst na Krtini. Vreme, čas inštruktorjev, moj čas, ... vse se mora pokriti, da bo klapalo. :wink:
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a samo3D » 06.04.2004, 15:20

mihah napisal/-a:No če se še malo dopolnim.

KAN 350 (8 členov) bi prišle v upoštev pri uporabi Speed 400 na planetni prenos 3.8:1 in pri propelerju 11 x 8.

Z lahkim letalom (RTF okoli 520 g) bi se vzpenjal 3.5 m/s pod kotom 34 stopinj.

Za primerjavo:

Moj setup samo za primerjavo:
Speed 400 4.8 V race + 2 obroča
7 x KAN 1050 (650)
Prop 10 x 6

Motocalc pokaže vzpenjanje 3.8 m/s pod kotom 33 stopinj, masa letala RTF pa 580 g.


Torej v teoriji ni tolikšne razlike v vzpenjanju. Le potem je tisto letenje z manjšo maso v mirnih pogojih lažje.

Torej dobro je imeti dva paketa akujev. Enega za mirne pogoje, drugega za veter, pa mogoče še tudi kaj svinca. Al se motim?


Hm,

3,8 m/s *60s = 228 m
3,5 m/s *60s = 210 m

Razlika je 18 m ali 8%. Torej v teoriji pač je razlika v vzpenjanju. in to ne mala.
Poleg tega pa dvomim, da so tele številke pravilne. Namreč na višini 200m je F3J model komaj viden, na srecanju pa se je pokazalo da F5J modeli po eni minuti nikakor niso v stratosferi. Tukaj nekaj ne stima. Mogoce je to vzpenjanje prvih par sekund, ko je akumulator se "turbo", potem pa pricne padati.

Bi pa seveda bilo za probat. 2 enaka modela, ob 6. zjutraj na letališče in skupen štart.

L.P. Samo
Uporabniški avatar
samo3D
Član
 
Prispevkov: 88
Pridružen: 05.12.2003, 13:38
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a samo3D » 06.04.2004, 15:24

mihah napisal/-a:No če se še malo dopolnim.

Torej dobro je imeti dva paketa akujev. Enega za mirne pogoje, drugega za veter, pa mogoče še tudi kaj svinca. Al se motim?


Glede svinca ti dam pa 100% prav. - Samo treba je potuhtati kako svinec spraviti v model, ko je ta ze na visini. :wink:

L.P. Samo
Uporabniški avatar
samo3D
Član
 
Prispevkov: 88
Pridružen: 05.12.2003, 13:38
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a mihah » 06.04.2004, 15:33

Motocalcova teorija Samo.

Vzemi z rezervo. 20 % manj je verjetno kar realna vrednost (okoli 170 m).

Ko bom letel z inštruktorjem bom posnel video 60 s vzpenjanja mojega modela za dokaz :-)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov

cron