Za tole temo ne vem natančno, kam bi jo uvrstil, zato jo lahko premaknete ali izbrišete, če se vam zdi da gre za oglaševanje, ki mu na forumu ni mesta.
Prebiram, da začetniki mnogokrat sprašujejo po tem, kakšen avto naj si izberejo, namesto odgovorov pa se ponavadi nanje vsujejo ponudbe odsluženih profesionalnih modelov, ki se jih izkušeni tekmovalci poskušajo znebiti, zato se mi ne zdi sporno če ponudim tudi nekaj novega.
V Sloveniji namreč opažam pri zelo veliko modelarjih željo po predvsem dragih avtomobilih in dragih motorjih, ki jih zelo radi kupujejo, zato da se z njimi bahajo pred prijatelji, če si ogledamo rezultate na tekmovanjih pa vidimo, da cena avtomobila nima nobene zveze z rezultatom, ki ga dosegajo.
Povsem normalno je, da je največje zanimanje za začetniške avtomobile, ki se tudi najbolje prodajajo, nikakor pa se mi ne zdi logično, da je povpraševanja po zahtevnih profesionalnih modelih in motorjih precej več, kot po povsem zmogljivih avtomobilih srednjega razreda.
Takšena sta tudi Magika XS (Off-road) in Rally Race XS (Asfalt)
Namenjena sta vsem začetnikom, ki si že v štartu želijo nekoliko zmoglivejši model in vsem tekmovalcem, ki tekmujejo predvsem za svojo zabavo in za svoj hobi niso pripravljeni porabiti gore denarja.
Modela imata vse kar mora tekmovalni model imeti. Štirikolesni pogon s tremi diferenciali, natančne oljne amortizerje z možnostmi skoraj neomejenga nastavljanja, nastavljive kote na podvozju, dve ločeni zavori in predvsem zelo čvrsto konstrukcijo, ki je skupna vsem modelom MANTUA. Na model je možno vgraditi cel kup dodatkov in predelav, saj so njegove osnovne dimenzije in elementi enaki, kot pri profesionalnem modelu GOLD, vendar za tekmovalce začetnike te predelave niso potrebne. Modele in njihove rezultate si lahko ogledate na vseh dirkah, zato o njihovi uspešnosti ni potrebno izgubljati besed.
Motor je že preverjeni Force junior, ki zaradi izpuha zadaj in po novem štirih kanalov namesto prejšnjih treh, pridela nekoliko več moči, kot verzija s stranskim izpuhom, ki jo poznamo iz modela ECO, zato so avtomobil z njim dovolj zmogljivi za doseganje dobrih rezultatov. Za začetnike, ki še ne obvladujejo zelo močnih motorjev, pa je model s tem motorjem mnogo lažje obvladljiv, zato prijetnejši za vožnjo in tudi bistveno hitrejši.
V kompletu je poleg modela in motorja tudi start-box 12V, ki je obvezna oprema za vsakega tekmovalca, RV naprava SANWA DASH-SABER z dvemi servo motorji, pa še nekaj pribora za vžiganje modela ( Akumulator za ogrevanje svečke, kabel, ključ za svečko, plastenka za polnjenje goriva, kemično varovalo za vijake ).
Cena kompleta je 133.300,00 SIT, za vožnjo pa potrebujete le še baterije za RV napravo (priporočam NiCd akumulatorje z ustreznim polnilcem), gorivo in barvo za karoserijo, kar pomeni, da imate za približno 150.000,00 SIT "na cesto postavljen" zmogljiv tekmovalni avtomobil, s katerim boste lahko mirno tekmovali vsaj dve sezoni, preden ga boste popolnoma obvaladali in presegli njegove zmogljivosti.
Omenil bi tudi preskrbo z rezervnimi deli, ki ji posvečamo veliko pozornost. Tako kot nobena trgovina, nimamo vedno na zalogi 100% zaloge rezervnih delov, zato se včasih zgodi, da kakšne stvari tudi zmanjka, vendar imamo že 9 let od kar prodajamo avtomobile največjo izbiro rezervnih delov in dodatkov zanje. Vsi kupci, ki so kupili modele pri nas, lahko še vedno dobijo zanje rezervne dele iz zaloge (tudi za starega hrošča, ki ga ne prodajmo več že tri leta !), zato se na nas lahko zanesete. Za primerjavo lahko v ostalih trgovinah poskusite dobiti rezervni del za model, ki ste ga pri njih kupili pred recimo 5 leti, pa boste videli, kako je s temi stvarmi drugje.
Povsem nepotrebno se mi zdi kot konkurenco omenjati švercerje, ki danes hvalijo modele enega proizvajalca, ki jih sami tudi prodajajo, čez 6 mesecev hvalijo nekaj povsem drugega, kar vam poskušajo tudi prodati, ko se bodo čez leto ali dve prenehali ukvarjati s hobijem, pa se znajdite kakor veste in znate.
In še posebna ponudba:
Pri Mantui so v letošnjem letu zamenjali dobavitelja motorjev. Motorji FORCE, ki jih je prej proizvajala tovarna CMB, zdaj prihajajo iz tovarne OPS, ki je v večinski lasti skupine MANTUA, med tem pa je bilo treba počistiti staro zalogo motorjev, zato imam v trgovini na voljo še dva kompleta modelov RALLY RACE 4WD z močenjšima motorjema. Gre za FORCE 6T, ki je zelo zmogljiv tekmovalni motor s šestimi kanali, njegova cena pa je okrog 50.000,00 SIT. Moč je nekoliko ublažena, saj je v kompletu navaden izpuh in manjši vplinjač, kar omogoče lažji nadzor nad njim za začetnike, z uporabo večjega vplinjača in resonančne cevi pa se z njim lahko povsem enakovredno kosate z ostalimi tekmovalci tudi na dirkah.
Janez Nebec
MANTUA MODEL LJUBLJANA