Število nastavitev

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

Število nastavitev

OdgovorNapisal/-a ELO » 17.12.2003, 22:27

malce me je, kot zapriseženega avtomodelarja, zbodla tale trditev:

mihah napisal/-a: Z očetom sva spoznala da čolni zahtevajo precej več pozornosti pri nastavitvah kot avtomobili. Drag in odlično delujoč avtomobilski motor je bil v modelu čolna zelo hitro podoben smrdečemu ogorku.


to, da avtomodelarski motor ni primeren za čolnarstvo mi je jasno, saj se v avtih motor na max. vrtljajih vrti samo recimo 5s skupaj (po kaki ravnini), v čolnu pa je ta čas mnogo daljši!

pa glede zahtevnosti nastavitev; hrošča lahko nastavljaš tako, da je tweakan za pol centimetra pa se bo enako peljal kot prej, tweak 1mm pri C-klasi pa je že razlika med voznim in nevoznim avtom.

no, ravno zaradi tega me zanima število nastavitev, ki jih ima čoln.ž

pri avtih se, odvisno od knfiguracije proge vsakokrat ponastavlja (konkretno moj 950-r)

1. trdota prednjih vzmeti
2. trdota zadnjih vzmeti
3. sprednji amortizerji
4. zadnji amortizerji
5. sprednji stabilizator
6. zadnji stabilizator
7. prestavno razmerje
8. drive ratio
9. sprednji toe
10. sprednji camber
11. sprednji caster
12. zadnji toe
13. zadnji camber
14. višina od tal spredaj/zadaj
15. medosna razdalja
16. širina spredaj
17. širina zadaj
18. višina stripa na karoseriji
19. višina roll-centra spredaj
20. višina roll-centra zadaj
21. ackerman (vpetje droga)

pri touringih še:
22. trdota diferenciala zadaj
23. diferencial spredaj (diferencial, toga os, enosmerni pogon)

prijemanje sklopke in dolžina resonance pa je že ekzotika, pomoje da si v sloveniji to trenutno privošči samo jernej.

pa ne mislim dreka mešat s tem psotom, resno me zanima kaj vse se na čolnih nastavlja
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku

OdgovorNapisal/-a mihah » 17.12.2003, 22:50

Živjo Gregor,

lepo, da si se dotaknil te problematike in vidi, se da ti modelarska žilica ni dala miru in da si vesten bralec foruma :)

Torej, če naprej pokomentiram tisto, kar si citiral. Sicer sem že večkrat napisal kako in zakaj tako, ampak naj bo še enkrat.

Pri takratnem znanju in izkušnjah ter po prepričevanju trgovca iz takratnega WM modelarskega centra je bilo jasno - če motor vleče v avtu kot "nor", ima magnete iz redkih zemelj, ma da povleče tudi najvešji propeler, ki ga premore trgovina. In ja, nekam je že šlo , če bi lahko za tiste čase to rekli (danes bi se vsi smejali...) ampak izkušnja je bila boleča.

Ampak, še dandanes se najdejo taki (ja, tudi tekmovalci), ki kljub vsemu napisenemu in povedanemu delajo enako - poganjajo modele z veliko prevelikimi propelerji.... enako kot pri avtomobilu prevelik prenos. Pri krtačni elektromotorju se enostavno uničijo krtačke in kolektor, če prej ne gre kaj drugega.


Kaj se da pri čolnih nastavljat? Kaj če rečem samo pri ECO modelih, da imaš pri finih nastavitvah na voljo približno 1/3 dna modela. Teoretično lego vsake točko glede na sosednje. Praktično to lahko pomeni, da se z s podobnim modelom dna ukvarjaš in ga študiraš po več let. Ko recimo pridejo novi akumulatorji ali pa novi motorji, ali pa nova elisa ali pa drugačni pogoji na vodi, druga sestava, temperatura vode, poden ne bo več "optimalen". Se pa jasno od modelarja do modelarja razlikuje v kolikšni merah bo s podnom še zadovoljen.

Če mogoče nisi dobil željenega odgovora, pa kar napiši. Mimogrede, ti svetujem, da malo pokukaš na http://www.modelarji.com pa pogledaš, koliko smo tam že napisali.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 17.12.2003, 22:54

Naj dodam še to. Mogoče nisem bil v moji predstavitvi dovolj konkreten.

Ti kot avto modelar, model kupiš in ga nastavljaš kar se nastavljat da. Jaz pa začnem pri svinčniku in papirju/računalniku. Ko narišem prvi dve liniji sem že začel z neko "osnovno nastavitvijo" modela.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a ELO » 17.12.2003, 23:23

hehe, priznam eno napako, da sem pod tisto smrdeče mislil nitro motor z ojnico, ki gleda skozi blok....
deformacija možgana, pač :)

no, sej nekaj takega sem si predstavljal ja; cela znanost okoli elise in pa reynoldsa, pa kavitacija ona, pa kavitacija ta, podtlak tukrej in tam, pa bernuli,........

še nekej mi ni jasno, zakaj sem to pisal v tem delu foruma????
ajajaj elči, pejt spat raje................
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku


Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov

cron