F5J- Elektro jadralci

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a Goldi » 01.06.2004, 17:57

Do sedaj sem samo prebiral vaše prispevke na forumu. Moram povedati, da je zelo zanimivo. Najbolj je zanimiv gospod MC GAYVER. Se je kdo vprašal ali je ta gospod s čim sploh zadovoljen. Spoštovani gospod MC GAYVER, če bi vaša "faušija " gorela bi Slovenija bila pekel. Večinoma znate samo kritizirat, pljuvat po ljudeh, nergat.......pravi nevoščljivi tipični Slovenec. Ne vem kaj ima Boštjan Čač pri HLG drugega kot to, da je večkratni državni prvak, da zna naredit dober model, da pa si nekdo upa napisati nekaj v tem smislu, da pa je Boštjan kriv, da HLG tekem ni več. Ta pa je krepko iz trete izvita. Skupaj sva razvijala HLG modele pozno v noč, tudi do treh zjutraj. Na začetku tekmovanj sva bila na repu razvrstitvene razpredelnice, ampak skozi čas sva si pridobivala izkušnje in posodabljala tehniko modela. Nikoli nisva skrivala znanja, tehnike, profilov......med tem ko nekateri so. V treh letih nenehnega razvoja sva uspela razviti odličen HLG model (Albatros 3.0), krmiljen z dvema servomehanizmoma. S tem modelom je Boštjan dosegel tudi velike uspehe v tujini, nenazadnje je bil ta model na avstrijski naslovni spletni strani HLG in je še danes!!!! ( http://www.fly.to/austrianhlg ). Za dober rezultat ni potreben samo dober model.....potrebno je še nekaj drugega....to pa Vi spoštovani gospod MC GAYVER najbrž nikoli neboste razumeli. A ste bili na kakšni HLG tekmi kot tekmovalec?!?
Prav tako je tudi ta izjava rahlo smešna o številu tekmovalcev, ki so hodili na tekme. 40-50?!?!? Ja spoštovani gospod MC GAYVER, Vi ste najbrž šteli še sodnike, pa gledalce zraven, na koncu pa vse pomnožili s številom dva. Pa lepo Vas prosim, ne nekaj natolcevat kar ni res.
Konec koncev, naredite si enkrat svoj model, pridite na eno tekmo, se pokažite kdo ste in koliko znate. A imate "jajca"???!!! Menim da ne!
Spoštovani gospod MC GAYVER vi si še naprej kopajte luknjo, ki naj bo zelo globoka, da se lahko vanjo skrijete, modelarjem pa pustite naj v svojem hobiju uživajo, naj se družijo, naj tekmujejo......zaradi takšnih kot ste Vi je umrl HLG.
Vam pa predlagam, najprej vstopite v navijaško-razbijaško skupino Green Dragonsov, da se udeležite kakšne nogometne tekme in si tam olajšate svojo dušo z nasprotno navijaško-razbijaško skupino. Predlagam Viole.

Lep pozdrav vsem pravim modelarjem,

Zlatko
Goldi
Naš človek :)
 
Prispevkov: 132
Pridružen: 01.06.2004, 17:05

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 01.06.2004, 18:33

Goldi pojma nimam kdo si po tvojem pisanju pa vidim da pojma nimaš o dogajanju za odrom zato ti niti ne bom odgovarjal na komične izjave in pripombe v tvojem postu l


lp
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Kroko » 01.06.2004, 22:18

Dajte pljuvat drug na drugega on kakšnem pivu in ne na forumu. MkAjverja zelo dobro poznam. Res ni najboljši mojster v pisanju prijaznih postov vendar v njegovi glavi ni nič slabega.
Sklepam, da gre tu za neko drugo zamero. Pejta na pivo in si povejta v faco, ne pa smetit po forumu.
Uporabniški avatar
Kroko
Naš človek :)
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 01.04.2004, 19:06
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a luigidon » 01.06.2004, 22:48

Dejmo rajs spet kaksno pametno rect pa se kaj novga naucit:))

Danes ko sem letel mi je prislo na misel eno vprasanje.In sicer po branju Samotovega in Ultralajtovega posta v F5J INFO o termiki itd, me zanima:

kao prepoznas razliko med vetrom in termiko. Namrec danes sem sel letet takoj po dezju. O kaksni termiki ne duha ne sluha. Je pa obcasno malo zapihal vetric in zdelo se je kot da sem nasel termiko.

Kako torej prepoznati razliko?

Pa se to me zanima kako odreagirati ob termiki?
Namrec se mi je zgodilo, da sem prisel v termicni baloncek in sem hotel zaokrozit v njega, pa sme ocitno ze priletel iz njega in me je ubwind dol potegnu in tako sem ga falil, pa je bilo konec veselja....

Tako, da ce ima kdo kaksne dober nasvet:)))

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a JureHB » 01.06.2004, 23:15

Takrat kadar ugotovis da veter ni konstantno samo z ene strani ampak spreminja smer to pomeni termične vetrove! Tam kjer se zrak (termika) začne dvigat vleče s seboj ostali zrak in tako ponavadi vendo piha v tisto smer kjer je termika! Najlepse se to začne dogajati zjutraj okoli enajstih!

No take so moje izkušnje! Najlažje je vse to sprobati s HLG modeli ker so lahki in ga še tako majhna termika 10m nad tlemi ponese v višave (zadnic ga skoraj nisem vec videl....me je kr mal panika)!

Lep pozdrav in obilo termike! Jure
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

OdgovorNapisal/-a frcac » 01.06.2004, 23:19

Razlika med termiko in vetrom? Trik je največkrat v tem, da model v dviganju začne leteti hitreje - takrat ga je potrebno samo zategniti v pravo smer - torej če nam dviganje dvigne levo konico krila takoj v levo in obratno. Razen če seveda nisi stebra/balona povozil po sredini - takrat pa je indikator modelova hitrost. Je pa precejšnja umetnost tak steber ali balon dobro nacentrirati in ga izkoristiti. Ne pravijo zamanj, da je najboljši inštrument jadralnega pilota njegova rit, saj tam notri čutiš vse... pri modelu pa ti tvoja tazadnja nič ne pomaga...

Vsekakor pa velja v roke prijeti kakšno knjigo o letenju - ne glede na to ali govori o zmajarstvu in padalstvu, jadralnemu ali motornemu letenju, notri so ta poglavja podrobno obdelana. O termiki lahko debatiramo na dolgo in široko, ampak dokler ne veš kje so možna mesta oziroma generatorji termičnih pojavov, je križarjenje po zraku in "mogoče pa tam" iskanje precej jalovo početje.

Vse to znanje in občutki pa ti recimo odpadejo če na pravi dan s soncem in pravimi oblaki letiš z lahkim modelom nad sveže pokošenim ali pa nad njivami - takrat je pa simpl biti "letalec", ker ponavadi drži precej na celo. Pa tudi v takih pogojih so nekateri zmeraj višje kot drugi...

Skratka, sprintat si tekst, ga prebrati nekajkrat na dan, knjigo pod povštr pa se bo obrestovalo. Drugič pa predno se ti mudi v zrak najprej pozorno oglej okolico kjer letiš in vedel boš kje lahko kaj pričakuješ.

Predvsem pa velikokrat pomaga en čist simpl pripomoček - na anteno imajo trak iz lahke tkanine (recimo svila ali pa tkanina iz katere so izdelana jadralna padala), le-ta kaže trenutno smer in jakost vetra, spremeba njegove smeri v brezvetrju ali ob znani smeri in jakosti vetra pa ti pove da te je ravnokar povozilo nekaj termičnega... ;)

Slika sicer nima nič skupnega z F5J, je pa izpred dveh let z Vremščice, kjer se izredno jadra ob pogledu na morje. Na fotki jestosebno, Robi in še en, katerega identiteta pa naj ostane kar lepo skrita... 8)

Sašo
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
frcac
Naš človek :)
 
Prispevkov: 248
Pridružen: 15.12.2003, 16:49
Kraj: Godovič

OdgovorNapisal/-a JureHB » 01.06.2004, 23:25

Kar fajn zgleda tole ja! Enkrat bi šel na vremščico s svojim štorkom pa mi ga je kar malo škoda še za enkrat!
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

OdgovorNapisal/-a samo3D » 02.06.2004, 06:49

Fantje, nič preveč knjig brati, samo model v avto in gremo letet, letet, letet. Kot je mojster Čač napisal; ko štorklje pristanejo še kar letet! Recepta za termično jadranje ni! So samo izkušnje, ki jih pridobiš z letenjem!
Aja, pa še to, nobena cota na koncu antene ne pomaga toliko kot kratke hlače. Ko čutiš na dlačicah.... :lol:

Lep dan vsem, tudi tistim, ki bi se malo kregali!

L.P. Samo
Uporabniški avatar
samo3D
Član
 
Prispevkov: 88
Pridružen: 05.12.2003, 13:38
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Goldi » 02.06.2004, 07:32

MC GAYVER samo na kratko!

Bil sem na prvi slovenski HLG tekmi v Zadobrovi, organiziral jo je Gregor Zajc. Bil sem na večini državnih prvenstev. Če ste bili kdaj na kakšni dirki bi me morali poznati! Priznati Vam pa moram, da res ne vem kaj se je dogajalo za odrom. Med tem ko ste Vi bili za odrom in tam spremljali dogajanje, sem jaz bil na sceni in se za zaodrsko dogajanje nisem zanimal.
Za informacijo pa tole. Vsa HLG pravila po pravilniku FAI, ki so še sedaj v veljavi so sprejeli daleč od Maribora, daleč vstran od Boštjana, mislim da so bila sprejeta v Belgiji ( pa čeprav na HLG Contest nikoli ni prišel noben Belgijski modelar!!!). V tujini so krojili pravila in dopustili, da je HLG postal to kar je sedaj. Boštjan in še nekateri so si pač naredili model in veliko, veliko letel. To je to!!!! Ključ do uspeha je trdo delo v delavnici in na travniku!!!
:idea: Če mi bo čas dopuščal bom naredil model in se vidimo na tekmi.
Se pa strinjam z Andrejem, ki predlaga obuditev od mrtvih stari klasičen HLG ( 2 servomehanizma ), kakšno tekmo za druženje. Sem takoj zato. Model je že pripravljen, samo prah pobrišem s kril (Albatros 3.0 carbon, razpon 1495mm, teža 270g, 2 servomehanizma, profil S4083-selig).

Lep pozdrav,

Zlatko Žižek, 28 :wink:
Maribor
Goldi
Naš človek :)
 
Prispevkov: 132
Pridružen: 01.06.2004, 17:05

OdgovorNapisal/-a JureHB » 02.06.2004, 08:30

No jest sem bil pa takrat še junior v Zajčevem modelarskem društvu zadobrova! Ja to so bile rez sproščujoče tekme! A bi mi odprl novo temo HLG??? Hmmm upam da bo tale tekma res uspela ker sem v popolni pripravljenosti!

LP

Jure Blažin
Uporabniški avatar
JureHB
Naš človek :)
 
Prispevkov: 159
Pridružen: 03.05.2004, 14:11

OdgovorNapisal/-a Goldi » 02.06.2004, 09:11

Jure! Ja to so bile tekme. Kar milo se mi stori za njimi. Pa družba je bila super. Vi Zajčeva mladina iz Zadobrove ste bili zelo dobri. Ja kje so časi Tricepov........ Res škoda, da je vse šlo v "hitec". Vse to samo zaradi tega, ker so dovolili neomejeno število servomehanizmov. Pustili bi maksimalno dva servomehanizma in bi HLG bil še danes enak....dokaj preprost.
Potrebno bo poiskati gume za pračkanje, dobro voljo in gremo na tekmo....tako za druženje starih borcev. Mislim, da bi bil odziv velik. Saj še imamo sezname kdo je takrat tekmoval.

lp,

Zlatko
Goldi
Naš človek :)
 
Prispevkov: 132
Pridružen: 01.06.2004, 17:05

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 02.06.2004, 09:29

tako za druženje starih borcev

Kaj pa mi, ki smo se šele sedaj "zagreli" za (primarni-preprost-fundamentalen) HLG! ??!!??!!
Ali bo to rezervirano samo za "stare borce"?
Upam da ne!
Treba je spustiti kako ščuko :twisted: v ribnik med stare krape 8) da se bodo malo zmigali :arrow:
LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 02.06.2004, 09:43

Hlg tematika je za vogalom v drugi temi ! 8)

Nekaj me bega:

- tišina na tematiko F5J
- samo 7 prijavljenih do zdaj na Mb tekmo
- pogled skozi okno
- ...moj nedokončan model v delavnici
:roll:
:roll:
:?
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a » 02.06.2004, 10:53

JureHB napisal/-a:Takrat kadar ugotovis da veter ni konstantno samo z ene strani ampak spreminja smer to pomeni termične vetrove! Tam kjer se zrak (termika) začne dvigat vleče s seboj ostali zrak in tako ponavadi vendo piha v tisto smer kjer je termika! Najlepse se to začne dogajati zjutraj okoli enajstih!

No take so moje izkušnje! Najlažje je vse to sprobati s HLG modeli ker so lahki in ga še tako majhna termika 10m nad tlemi ponese v višave (zadnic ga skoraj nisem vec videl....me je kr mal panika)!

Lep pozdrav in obilo termike! Jure


Ja, to je res. Zadnjič je zelo pritiskalo sonce, trava okoli "steze" pa je bila visoka. Ko sem po minuti motorja začel jadrat mi ga je po minuti dvignilo tako visoko, da je bil samo še pikica - usral sem se in ga spravil na "varno" višino. Skratka to je držalo še uro, uro in pol, nato pa sem imel že vse tri packe prazne. Zvečer tudi ni bilo slabo, samo pa vseeno občutno slabše kot dopoldne.

@F5J Maribor - Sam dvomim, da bom prišel, kajti:

-izpit delam, vendar dvomim, da ga bom naredil pred 12.-im
-v glavi imam osnovan nov model, ker z Muho v brezvetrju ne morem nič (Robi je enkrat rekel : "Termike se ne da naročit.")
-imam tri pakete celic 2xSanyo gold in enkrat KAN 1050, s tem, da je samo slednji primeren za tekme? - en paket?? - no ja to se da zrihtat
-pa še šola gre prot' koncu

pa ne zamert

LP, Tine
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a damjan » 02.06.2004, 11:00

Hojla družba !

Lep pozdrav vsem skupaj, še posebaj pa starima borcema Juretu in Zlatku. Jure, ti bi lahko napisal o termiki kar celo knjigo, saj si imel za učitelja enega največjih "mačkov" termičnega jadranja, kar jih poznam - Gregorja.
Avijon že pridno pripravljam, se vidimo v MB - ju na tekmi.

Damjan Romih
damjan
Novinec
 
Prispevkov: 26
Pridružen: 23.05.2004, 11:43
Kraj: Maribor - Pekre

OdgovorNapisal/-a belovic » 02.06.2004, 11:29

F5J.....tisina...zatisje pred viharjem.... :?:
valjda se delajo novi modeli... jaz imam se toliko dela da sem za prihodnjih 10 dni preslil v delavnico kjer delam, jem in spim no vsakih toliko casa skocim v sobo in preberem clanke na forumu... :shock:
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 02.06.2004, 11:58

F5J.....tisina...zatisje pred viharjem....

Pr meni je vse kar cilja na boljši model, še vedno le na papirju. Sem se nekam polenil. Zato pridem v Maribor s svojim "paličnjakom" ker mi ne preostane nič drugega. Ne mislim tako kot pred Krtino zadnjo noč noreti in dokončevati nov model, potem pa se na tekmi privajati njegovim "muham".

Zato pa skoraj vsak dan letim s paličnjakom vsaj 5x in sicer od tri pa do 30 minut na polet. Model imam "v mezincu", le moje odločitve med samim letenjem so pa še vedno "brcanje v temo" prav zato tudi časi letenja tako zelo nihajo.

Saj ni problem pojadrati s tem modelom. Sem popel že iz 5 metrov, ampak največkrat me rešuje sreča bolj kot pa moja pravilna odločitev. Zanimivo! Celo knjigo bi lahko napisal o termiki, a ko na terenu to znanje potrebujem, pa nekako moj procesor (med ušesi) zakuha :cry:

Me res zanima kako bo v MB. Kot vidim manjka nekaj Carjev! To pomeni da bom imel manj treme, a tudi zanimivo ne bo tako močno, pa še s kom bom potem lahko pil pivo?

LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a rock » 02.06.2004, 14:02

Saj ni v tej temi prav nič tišine. Skoraj ne moram verjet, ampak tudi kregajo se. :lol: :o :D :shock: prav lepo..........z uživanjem spremjlam

Sam sem v času on line mrka dokončal nova krila in se lahko pohvalim, da je zdaj vse skupaj leteče. Imam samo se eno oviro in sicer regler. Nov na dom se ni prišel, s starim pa verjetno ne bom poskusal, kljub posvetu z Mihom. Najprej ga nisem razumel, ko mi je odgovoril če bom že počel neumosti naj dam regler izven modela. No, zdaj vem kaj je hotel povedati. Med samim nastavljanjem servov in podobno se je regler tako segrel, da je bilo hudo. Naj bo tole v opozorilo vsem, ne se igrat z navadnimi reglerji in večjim številom servov.
Tako, samega poročila kako je z novim modelom še ni. Me pa zanima nekaj drugega in upam, da bo to temo poživilo v meni željeno smer.

Kako se je lahko zgodilo, da se je pri nas F5J kategorija začela tako katastrofalno. Glede na dogajanje v svetu smo malo pozno začeli, vendar bi ravno zaradi tega lahko začeli drugače. Predvsem me zanima, kako smo lahko pozabili na izkušnje in napredek, ki je bil v kategoriji F3J. Pri vsem skupaj se zavedam, da sem se tudi sam nategnil in ravno zaradi tega se problema se bolj zavedam. Veliko govorite o termiki in podobno. Prav nič pa ne govorite o taktiki jadranja. Ne boste verjeli, tudi za bogih 10minut potrebujete taktiko. In ob razmisljanju o taktiki jadranja se zelo zatakne, ko pomislim s kakšnim modelom letim. Naj vam dam v razmislek podatek, da nasi modeli letijo in jadranjo na način kot so F3J modeli leteli pred 10-15 leti.

Tisti uvodni stavek "začela katastrofalno" ne razumite narobe. Začelo se je sanjsko, samo modeli so katastrofa. In prosim naj ne bo kdo užaljen, vse skupaj je mišljeno v dobro napredka, ki naj bo vsem razumljiv in doseglejiv.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Kroko » 02.06.2004, 14:42

Ne razumem. Kaj je narobe z modeli? Kakšni bi morali biti? A se z temi modeli ne biti taktičen? Kaj sploh je taktika pri letenju? Čist sem zmeden.
Še dobro, da bo kmalu konec službe. :D
Uporabniški avatar
Kroko
Naš človek :)
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 01.04.2004, 19:06
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a luigidon » 02.06.2004, 14:59

Ha, tud jest imam se precej vprasanj:)))

1)Pomen polarnih diagramov za profile?
2)Kaj pridobis oz. kaj zgubis ce imas vecjo globino krila?

se bi se naslo, ampak mislim, da je zaenkrat dovolj:))

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost

cron