F5J- Elektro jadralci

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a damjan » 03.06.2004, 17:24

A mi lahko kdo svetuje, kako naredim povezavo flapov s servotom, da ne bom odkrival tople vode. Mogoče tudi s kakšno fotko.
Hvala lepa.

Damjan
damjan
Novinec
 
Prispevkov: 26
Pridružen: 23.05.2004, 11:43
Kraj: Maribor - Pekre

OdgovorNapisal/-a mihah » 03.06.2004, 17:43

Poglej na 21. stran 8)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Boštjan » 03.06.2004, 19:24

Ojla!

Joj fantje, kaj vse ste napisali! Če bi jaz čas, ki sem ga porabil za branje prispevkov porabil v delavnici , bi imel model pripravljen že do MB tekme, tako pa bom v MB samo gledalec.
Ampak, če sem že vse prebral pa moram tudi napisat en komentar.

Dejstvo: Razvoja ne moreš ustavit! Vsi smo bili začetniki! Če se spomnim, kaj sem jaz delal na prvi tekmi (pa ne samo na prvi).Jooj! Ampak trma in radovednost sta gonilo razvoja.

Ko berem razmišljanja o favoritih me je skoraj sram da delam model F5J. Ker bo potem spet kdo ki ne ve zakaj se gre rekel da delam svetovno čudo in "HIGH TECH" in kaj vem kaj še vse.
Če bi radi imeli poceni kategorijo je recept popolnoma preprost: Dva servota, speed 400 direkt in po možnosti omejitev razpona na 150 ali 180 cm, najmanjša masa 500g, model iz balze(bog ne daj kake plastike) pa naj se začetniki igrajo.Pa po možnosti jim dovolimo tekmovat samo na 10ih tekmah, ker potem že tak preveč zna in drugi nimajo možnosti za zmago. Pa se je potem kdo vprašal, od koga pa se bodo učili in kaj se bodo naučili? Imeli bomo 50 odličnih začetnikov, od katerih bo vsk 5x zmagal in bomo vsi srečni. Jupi!! :D :D

Če bi res radi poceni varjanto, obudimo HLG klasik (debata na drugem forumu). Model dobiš od 15.000 SIT naprej, "HIGH TECH" pa ne pomaga, Naučiš pa se vse: od letenja na višini marjetic pa do taktike na tekmovanjih.

F5j pa naj ostane takšen kot je, vedno se najdejo ljudje ki bodo imeli miljon izgovorov zakaj ne prit na tekmo. Nekateri se že same besede bojijo. Tekma!! Še dobro da dobiš malico, da ni vse tak strašno.

Vsi, ki so(smo) bili kdaj v vrhu kake kategorije, smo začeli iz nič, vsi smo svoj čas in denar namesto v kafičih pač v delavnici. Nekaterim je se zdi prevelik izdatek 10-12000 sit za vrhunski karbonski trup, po drugi strani pa da 10 jurjev v soboto zvečer za pijačo ali pa 15 jurjev za mobitel na mesec ali pa 20 jurjev za cigarete. Pa ne vidim, da bi jih blo vsako leto manj v kategoriji "kadilci".

Jaz grem na tekmo zaradi druženja, zato, da srečam prijatelje, ki niso iz mojega kraja( Jure, komaj čakam, da spet kakšno rečemo), da vidim, kaj še lahko izboljšam na svojem modelu in da ne letim vedno na istem travniku v enakih pogojih. Pa se zato peljem tudi 800 km v eno smer na tekmo.(pa ne dobim malice, ker so Nemci škrti, šmrk :( ) In ko bodo to razumeli tudi drugi ljudje, bodo vse kategorije živele!!

Joj, kolko sem napisal! Škoda, da ne delam seminarske iz modelarstva. Zdaj pa v delavnico, da bo vsaj do Kamnika model fertig...
Uporabniški avatar
Boštjan
Član
 
Prispevkov: 30
Pridružen: 08.05.2004, 22:14
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a » 03.06.2004, 19:42

Kroko napisal/-a:Pri F5J 400 je situacija zelo hecna. Na eni strani imamo začetnike. Ti se bojijo, da bodo tekme postale prezahtevne in da ne bodo mogli sodelovati. Na drugi strani imamo izkušene, ki jim tekmovanje predstavlja odkrivanje mej možnega. Taki ne bodo želeli sodelovati, če ne bo konstantnega napredka.

Najboljša varjanta je "nacionalka". F5J 400 kategorija z omejitvami pri izdelavi modela. Primerna omejitev bi lahko bila "krilo, grajeno iz rebrc".

HLG Clasic je "nacionalna" varjanta F3K. Primerna za tiste, ki se niso pripravljeni za(je)bavati z "hi-tech" DLG-ji ampak si želijo nekaj enostavnjega.

F5G je "nacionalna" varjanta jadrnic. Je poceni, vsak je lahko konkurenčen. Bolj zahtevni pa se grejo 1M ali Marblehead. Konkurenčen Marblehead model stane več tisoč dolarjev. In vsako leto si zastarel.
Takih primerov je še mnogo. Konec koncev je bil F3J v začetku mišljen kot "nacionalna" poceni varjanta F3B.

Zelo je pomembno, da omogočimo začetnikom sploh začeti. Mogoče bo med 50 začetniki eden postal dober pilot ali konstruktor. Vsake toliko let pa morda celo vrhunski.

Tu pa imamo začaran krog. Začetniki potrebujejo dobre tekmovalce kot mentorje, dobri tekmovalci pa potrebujejo začetnike, ki jih natrenirajo, da bodo čez par let sploh imeli s kom tekmovati.

Zelo je tudi pomembno, da imamo pravilnike enake kot drugje po svetu. Da lahko vrhunski tekmovalci nastopajo tudi v tujini.

Veliko kategorij deluje na principu "one design". To pomeni, da imajo vsi tekmovalci enake modele. Pred tekmo se modeli izžrebajo, tako da dobiš naključno kar enega. Tu bi lahko klubi in društva organizirali sceno. Začetniki bi modele zgradili, potem pa z njimi tekmovali. "nacionalka F3J" bi bila Telstar na elastiko, "nacionalka F5J" bi lahko bil Telstar na motor.

Ljudje smo različni. Za vsak šport so eni bolj talentirani, drugi manj. Eni so bolj pripravljeni delat, drugi spet manj. Na tekmovanjih ponavadi zmaga boljši. Boljši pa je tisti, ki je pripravljen delati in ima še nekaj talenta.
Vsi vrhunski športi zahtevajo veliko truda. Hčerka ob prijateljice, stara 9 let ima vsak dan (7 dni na teden) vsaj 4 ure treninge. Šport, s katerim se ukvarja to zahteva. Obstaja zelo majhen procent možnosti, da bo nekoč vrhunska tekmovalka.

Zdaj pa me kar raztrgajte

lp
Andrej Lippai


Lepo napisano.

Menda, bi bilo resnično najbolje, da bi bila kategorija strogo omejena in v takem primeru nebi prišlo do "zastaranosti" modela ali podobnih že omenjenih situacij.

Lahko bi bila omejitev na samo dve krmilni površini - sva servota (smer in višina) in pa brez reduktorja, rebrca krila,... ampak potrebno je imeti pravila identična mednarodnim, PA TUDI ČE BO KATEGORIJA ZARADI TEGA ZAMRLA (IZUMRLA). :shock:

LP
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a freeflight » 03.06.2004, 22:56

Kot reden prebiralec tega foruma si ne morem kaj, da ne bi dodal svojega mnenja k aktualni temi.
Vendar naj se najprej predstavim. Zadnjih petindvajset let se potikam po modelarskih tekmovanjih, nekoč po bivši Jugi, danes po Sloveniji in okoliških državah. V glavnem tekmujem s prostoletečimi modeli, zadnja leta pa tudi z daljinsko vodenimi. Bil sem priča tehnološkemu napredku oz. revoluciji prostoletečih modelov, zato nekoliko daljši uvod.

Do konca osemdesetih let je veljalo pravilo, da mora biti tekmovalec tudi sam izdelati svoj model. Modeli so bili v glavnem leseni brez kakšne posebne visoke tehnike. Konec osemdesetih letih umaknejo omenjeno pravilo, hkrati pade železna zavesa in prične tudi na vzhodu delovati tržno gospodarstvo. Modelarji bivše Sovjetske zveze začnejo na trgu svoje modele, katere pospešeno razvijajo. V nekaj letih je večina modelov vzhodnega izvora in narejenih iz ogljikovih vlaken. Na modelarski sceni zavlada preplah. "Stara generacija" pripisuje prostoletečim modelom konec - tekmovanje s kupljenimi modeli ni pravo modelarstvo, v specializiranih revijah se pojavljajo članki z apokaliptičnimi naslovi kot npr. "mi smo zadnja generacija".

V nekaj letih so se strasti pomirile. Danes večina tekmovalcev glavne sestavne dele kupuje, sami izdelajo le nekaj malenkosti. Število modelarjev se je celo povečalo. V vrhunskem prostoletečem modelu danes najdete predvsem karbon, elektronski timer, nekaj servomehanizmov, UKW oddajnik in GPS. Da je cena takšnega modela v evrih štirimestno število ni treba povdarjati. Tisti, ki so kdaj tekmovali s prostoletečimi pa vedo, da je v škatli potrebno imeti več modelov.

Ko primerjam rezultate tekmovanj zadnjih petnajst let pa ugotavljam, da so v ospredju vedno isti ljudje. Le kako vendar, če si pa lahko vsakdo kupi enakovreden vrhunski model in bi po zakonu verjetnosti moral bila množica zmagovalcev bolj pisana. Pa ni, ker je model le tekmovalno orodje, ki ga oplemeniti šele tekmovalec. V vsakem športu pa je za doseganje rezultatov potrebno trenirati.

Po mojih izkušnjah velja:

slab letalec + vrhunski model = povprečen rezultat
dober letalec + povprečen model = zelo dober rezultat
vrhunski rezultat = vrhunski letalec + dober model

In sedaj k F5J.

Ne spletajte pogrebnih vencev in ne berite maš zadušnic kategoriji, ki se šele rojeva. Največjo uslugo boste kategoriji naredili, če boste čim manj spreminjali pravila. Verjemite mi, ni večje škode kot neprestano spreminjanje pravil. Pozabite na nacionalna pravila naravnana začetnikom. Če jim želite pomagati pojdite z njimi leteti, vendar pri tem pustite svoj model na tleh. Naučite jih osnov letenja in tekmovalne taktike, vse ostalo pride samo od sebe. S kilometri pride tudi rokca.

Če ne bomo spreminjali pravil, tudi tehnologija ne bo preveč pobegnila. Razvoja, iznajdljivosti in domiselnosti pač ne moremo ustaviti. Ko se bo v modelarstvu ustavil razvoj ne bomo le zadnja ampak mrtva generacija.
Trenutna pravila so po mojem mnenju zelo dobra. Omejujejo bistveno, t.j. motor in celice, vse ostalo pa pustijo prosto. Razvoj bo šel v smer iskanja univerzalnega modela, izbire prestavnega razmerja reduktorja v povezavi z eliso. Samo vprašanje časa je, kdaj se bo pojavil tekmovalec z npr. enokrako sklopljivo eliso. Morda bo potrebno sčasoma korigirati pravila, vendar ne z omejitvami na modelu ampak s krajšanjem časa delovanja motorja. Kar se pa stroškov izdelave modelov tiče, pa so ti v primerjavi z ostalimi kategorijami zelo nizki. Sicer pa vsak šport nekaj stane, tudi modelarstvo.

Tako, pa sem zapisal, kar mi je ležalo na duši, o tem koliko stanejo modelarska tekmovanja pa vam naložim naslednjič.

Pozdrav iz Maribora

Slavko Može - Sini
freeflight
 
Prispevkov: 9
Pridružen: 02.03.2004, 19:21

OdgovorNapisal/-a belovic » 04.06.2004, 01:33

doslej samo 11 prijavljenih za tekmo v MB?? relativno malo a ne? kje ste pa ostali sodelujoci na prejsnjih tekmah?? :?:

Andrej, zgleda da bo treba tribune za gledalce postavit (ker jih bo ocitno veliko vec kot tekmovalcev :P )
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a Goldi » 04.06.2004, 07:16

Hojla družba!

Kako ste se razpisali. Je pa resnično, kar je napisal Sini. Pri nas v tej naši mali ljubi deželici Sloveniji, kjer nas je modelarjev za vzorec se takoj, ko se prične rojevati nova kategorija, se prične nanjo gledati najbolj črno. Vsi prično razmišljati v to smer, da se bo tako ali tako v novi kategoriji pojavila moderna in za nekatere nedostopna in draga tehnologija. Ja s časoma je to možno pričakovat, apmpak zdaj še za enkrat ni nič. Trenutno je čas in tudi pravila so taka, da je potrebno narediti model, ki je lahko silno preprost, potem se je potrebno odklopit s tega foruma in se preselit na bljižni travnik in tam letet, letet, letet.... Zvečer, ko pade tema in ste utrujeni po napornem letenju in plazenju po najvišjem drevesu, ožgani od sonca,takrat se vsedete za svoj računalnik in se priklopite na ta forum in zabeležite najnovejše novice, opažanja in napišete kakšen dober nasvet. Vedite, da se velikokrat praksa od teorije razlikuje. Mi vsi pa rabimo prakso, tudi za teorijo. Od tu naprej pa se pričnejo izboljšave. Ja kje bi pa bili brez napredka? :wink:
Goldi
Naš človek :)
 
Prispevkov: 132
Pridružen: 01.06.2004, 17:05

OdgovorNapisal/-a rock » 04.06.2004, 12:16

Oj jojoj..... :o :o :o
Sem pa resnično dober da naredim kakšno sranje....

Če kdo išče dober komercialen model. Tukaj je likn. Gospodje imajo izkušnje od leta 2001 in ne tako kot mi, ki paničarimo že po dobrem mesecu.

http://www.rivamodels.sk/sensor_en.html

Cena modela je 110 eurov. Če ga kupite z vso priporočeno opremo je 287 eurov. Poštnina 23 eurov če kupite en model. Naročite lahko po pošti, emailu in faksu. več na sami strani RIVA MODELS
http://www.rivamodels.sk/index_en.html

Če se komu zdi veliko in komplicirano naj prosim pripriči zapusti modelarski hobi. Takšnega bi tudi prosil, da nikoli več ne pristavi svojega mnenja v nobeno modelarsko debato, ker z vsaku besedo hubiju nepopravljivo škoduje.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a luigidon » 04.06.2004, 12:43

Hm ne vem kje naj zacnem....

Upam, da ni kdo narobe razumel oz. narobe prebral. Sam zagovarjam napredek in zagovarjam, da se vedno isce kaj novega boljsega. In tudi me ni strah zaenkrat, da bi F5J kategorija propadla.
Vse kar sem pisal je bilo bolj glasno oz. javno razmisljanje kako pripeljati več ljudi na tekmo in kako ljudi obdržati na tekmah.
Odtod tudi vse ideje kaj in kako. Upam, pa da se tisti, ki obladate in imate moznost iskati in delati boljsa letala, da se ne pocutite ogrozene.
Mislim, da se je tule razvila ena zelo dobra debata, ki pa je le debata. Nihce ne obotuzuje, nihce ne prepovedu, le iscemo najboljso moznost.

Dejstvo je, da ce bo par posameznikov imelo orenk dobra letala, če bodo povrhu vsega še dobri piloti, se bo folk naveliču hodit na tekme.
Dejstvo pa je tudi, da če nihče ne bo pripravljal nič novega in da če nihče ne bo iskal novih možnosti, bo pa kategorija postala nezanimiva. Ker ne bo nič novega za odkrit in kakor sem že bral, ker bo vsak pobral 5 pokalov in to bo to.

torej potrebno je najti eno srednjo pot med razvojem in med novačenjem. Vsi vemo, da za to kar pocnemo nismo placani kot recimo v F1 in iz tega normalno sledi, da se folk ne grebe tolk za naše tekme, kot za vožnjo formule 1. Zadnjič nas je na letališču ena mama vprašala kolk pa kej zalužimo s temi letali, ko skoz letamo:)))In to je to.

Druga stvar, ki pa je, je pa da je potrebno ljudi navdušit. Pri tem bi morali tudi trgovci imeti veliko vlogo. Namreč, če ti nekoga navdušiš za letenje, je pomojem malo ljudi, ki bodo z enim letalom leteli 10, 20 let in da v teh letih ne bodo kupili niti ene nove stvari. Takšen ta hobi je, da te zastrupi in zmeša, da daš včasih raje za kakšno novo letalo, kot pa za kaj drugega, bolj življensko pomembnega.

to je to in mislim, da mora it tale debata naprej, tako dalec de najdemo eno skupno pot:)))

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a rock » 04.06.2004, 13:15

Matjaž ti povzročaš še najmanj skrbi. Takšnega začetnika, ko si ti bi si vedno želel. Takoj bi prenesel svoje izkušnje nanj.
Poglej. Sprašuje, razmišljaš, delaš, vzameš si čas, skratka imaš vse, kar je potrebno za ta hobi. Le tako naprej. Počasi boš daleč prišel. Skrbijo me ljudje, ki namensko minirajo dobro postavljene temelje. Lahko pa priznam, vem, da se ne zavedajo, da to počno.

Glede tekme v MB. Tudi mene muči termin. Nažalost se pokriva s F3J tekmo na Madžarskem. Kako se bom odločil bom nažalost sporočil šele na zadnji možni dan prijave. Vse je odvisno, kako bom z delom naslednji vikend.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a » 04.06.2004, 19:22

belovic napisal/-a:doslej samo 11 prijavljenih za tekmo v MB?? relativno malo a ne? kje ste pa ostali sodelujoci na prejsnjih tekmah?? :?:

Andrej, zgleda da bo treba tribune za gledalce postavit (ker jih bo ocitno veliko vec kot tekmovalcev :P )


Skupaj z mano 12. Prišel vam bom delat družbo, ne konkurence (še vedno z Muho -> nov projekt je še zgolj v povojih - se še ne morem odločit kako bi začel).

Ne se bat, bo tekmovalcev sigurno okol 20, ali pa še več. Ljudje imamo namreč hecno navado, da ne planiramo stvari mesec vnaprej, predvidevam, da bo največ prijav na zadnji dan prijav 9.6.04. Pa še po tem datumu bo kakšna prišla, brezskrbi.

LP, Tine
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a luigidon » 04.06.2004, 20:50

No, jaz sme svojga Telstarja danes opremil s prenosi MP JET 3,8:1 in dal gor propeler 13x8 in morme rect, da stvar seka:)))Mal je problem s teziscem, ker baterije ne morem bolj nazaj dat, tako da moram pol mal trimer prestavt, ampak drugac pa laufa. Sm kr zagon dobil in povprecno sem okoli dve minuti dlje v zraku kot prej:))
Sem tudi malo popravil in ojacal rep in leti odlicno...

Tako, da pridno treniram in izboljšujem svoje čase letenja:) Človek, ko ima dober pogon celo zagon za lepše jadranje dobi:))))

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a pako » 05.06.2004, 23:04

Izdeluje se krilo po načrtu Andreja Petrovčiča! :D
Zaenkrat gre vse kot po maslu. Letvice 5X2mm se mi zdijo malo "prešvoh" zato boma to in še par stvari modificiral.
slika:Rebrca po brušenju še vedno speta med dve šabloni :arrow:
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
pako
Naš človek :)
 
Prispevkov: 177
Pridružen: 26.05.2003, 20:50
Kraj: Sodražica

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 06.06.2004, 10:08

5x2 je popolnoma dovolj, pogoj je, da zapreš nosilca z 1.5 ali 2mm balso.
Ta šablona, ki si jo uporabil je sicer mišljena za cnc rezkanje, tako da spredaj modificiraj nosno letvico poljubno. To kar je narisano spredaj, je za drug namen. Preden sem dal rezkat rebra na cnc, sem imel sprednjo letvico smrekovo 2x2 postavljeno na "karo", oz. tako, da je vogal letvice predstavljal nos rebra.
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

lom

OdgovorNapisal/-a pako » 06.06.2004, 11:56

Zanima me še ali imate krila deljena(na pol) ali samo v enem kosu?
S kakšno folijo ste jih prekrili(oralight?), :oops: :D
Uporabniški avatar
pako
Naš človek :)
 
Prispevkov: 177
Pridružen: 26.05.2003, 20:50
Kraj: Sodražica

OdgovorNapisal/-a Robi » 06.06.2004, 13:32

Jaz imam krilo v enem kosu, ampak mi je zelooo žal, da ga nisem naredil deljivega (uške), zaradi transporta. Dobrih 10 minut dela več, pa veliko manj težav :D
Sicer pa je moje krilo prekrito z OraLigt. Prvič sem delal s tem materialom in sem zelo navdušen nad njim.

Lep pozdrav,
Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a damjan » 06.06.2004, 13:39

A ima kdo zobnike za ta servo?

l.p. Damjan
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
damjan
Novinec
 
Prispevkov: 26
Pridružen: 23.05.2004, 11:43
Kraj: Maribor - Pekre

Topla voda

OdgovorNapisal/-a pako » 06.06.2004, 17:36

Da ne bom odkrival "bojlerja" bom prosil izkušene modelarje, da napišejo(po možnosti pripnejo slike) kako so naredili sistem za deljiva krila(pri ušescih ali na sredini). 8)
Uporabniški avatar
pako
Naš človek :)
 
Prispevkov: 177
Pridružen: 26.05.2003, 20:50
Kraj: Sodražica

OdgovorNapisal/-a belovic » 06.06.2004, 19:13

se malo takoimenovanega ''high-techa''...

na slikah: desna uska in detajl remenjace...

se kakih 15 delovnih ur in brrrrrrrrrrrrrr.......

lp,ivica
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 06.06.2004, 19:16

Strupeno zgleda.... kaj pa masa?
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov