Napake pri letenju-izkušnje

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

Napake pri letenju-izkušnje

OdgovorNapisal/-a BUCIbuc » 07.01.2004, 21:48

Bi lahko dobili mi zacetniki kaksne pikantne izkušnje pri letenju z letali!! nasploh, kako hitro lahko pride do strmoglavljenja, kaj je najpogostejsa napaka, kje ste ga vi ze polomili pri letenju...VASE NAPAKE!:)
pa kaksne slikice z polomljenimi letali bi tudi blo fajn videt!:) vam vem da nebi blo lepo se enkrat gledat to, nam pa je to se zaenkrat zanimivo!:) pa kaj se vecinoma unici pri strmoglavljenju!!

:)lep pozdrav
LP, David
Uporabniški avatar
BUCIbuc
Naš človek :)
 
Prispevkov: 173
Pridružen: 28.12.2003, 13:30
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Bor » 08.01.2004, 00:14

OK, tole je komentar neizkušenega, mogoče ti bo pa koristil.

Moj prvi model: jadrilica z 2m premera čez krilo, brez motorja.

Najprej sem nardil napako pri izbiri terena: v upanju, da se bo dvignila 8) , je pomagač zabrisal čez rob zelo strme padine, na dnu katere je bil gozd - nikjer za pristat! In ker sem jo kljub vztrajnemu padanju hotel dvignit, se je praktično ustavila, se zvrnila na krilo in treščila ob travnata tla. Krilo se je kljub temu, da je blo privezano samo z elastiko, zlomilo na delu, kjer je not servo. Slikc nimam, mam pa video! Pa ne vem, če je za v javnost.

Zdaj je za mano kr neki lepih letov na manj strmi padini, tudi nekaj lepih pristankov. Za letošnjo sezono si pa delam Lumpekovo krilo.

OK, v glavnem, moj nasvet: še preden vržeš model, je dobro vedet, kje in kako boš pristal. Pa pazit morš, da ti model ne izgubi preveč na hitrosti.

Tako, zdaj pa kak resen nasvet :D.

LP, Damjan
Včasih je bolje imeti mir, kot pa imeti prav!
Uporabniški avatar
Bor
Naš človek :)
 
Prispevkov: 216
Pridružen: 02.09.2003, 14:03
Kraj: Ljubljana / Velenje

OdgovorNapisal/-a peroo » 08.01.2004, 00:48

moj nasvet:

Preden greš letet NAPOLNI baterije!!!!!!

Pero.
Uporabniški avatar
peroo
Naš človek :)
 
Prispevkov: 104
Pridružen: 12.09.2003, 13:31
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a matej_mejac » 08.01.2004, 09:06

Preveri krmila če se odklanjajo v pravo smner!!!
Eno je če model leti stran ali proti tebi!!!
Da model štartaš in pristajaš v veter!!!
Dan ne prevlečeš modela, posledica kovit!!!
Da baterije priklopiš in stikalo potisneš na ON pozicijo, drugače postaneš fraj letaš :D !!!


LP Matej
Uporabniški avatar
matej_mejac
Član
 
Prispevkov: 83
Pridružen: 15.09.2003, 17:12
Kraj: Rimske Toplice

OdgovorNapisal/-a Jaro » 08.01.2004, 09:22

1. Izberi pravi model!

2. Če je le možno, naj bo pri prvih letih s teboj nekdo, ki letenje vsaj kolikor toliko obvlada in ti letalo spravi na neko varno višino. Od tam bo vse precej lažje.

3. Prvih letov ne poskušaj na pobočju, ker je težje pa še prostora za pristanek ponavadi tam za začetnika ni dovolj.
Lep pozdrav,

Jaro
Uporabniški avatar
Jaro
Naš človek :)
 
Prispevkov: 217
Pridružen: 18.02.2003, 12:05
Kraj: Izlake

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 08.01.2004, 11:36

:D kako hitro lahko pride do strmoglavljenja, kaj je najpogostejsa napaka, :D


Zelo hitro
Prevlek (preveč višinskega krmila prenizka hitrost )
Neusklajenost med smerjo in višino
Najpogostejša napaka pa je slabo poznavanje teorije letenja






.
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a » 08.01.2004, 21:30

matej_mejac napisal/-a:Da baterije priklopiš in stikalo potisneš na ON pozicijo, drugače postaneš fraj letaš :D !!!


LP Matej


Se strinjam 1000000%, verjemi mi, ni prijetno, ko ugotoviš 0.1 s po odstrelu , da si pozabil preklopiti na On in potem gledaš, kje bo pristal.

sicer pa za slike po "pristanku": geocities.com/mod3larskastran/spider

LP
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 09.01.2004, 16:25

TŠ napisal/-a:
matej_mejac napisal/-a:Da baterije priklopiš in stikalo potisneš na ON pozicijo, drugače postaneš fraj letaš :D !!!


LP Matej


Se strinjam 1000000%, verjemi mi, ni prijetno, ko ugotoviš 0.1 s po odstrelu , da si pozabil preklopiti na On in potem gledaš, kje bo pristal.

sicer pa za slike po "pristanku": geocities.com/mod3larskastran/spider

LP
:D :D :D :D :D


Vsemu temu se pa izogniš tako da se nevadiš vedno ampak res VEDNO tik pred poletanjem torej že na pisti ali hip preden ustreliš preveriti ali je odklon krmil na repu pravilen

Res da včasih to kao hecno zgleda ker v istem dnevu 100x gledaš ali gre smernik v pravo smer se ti pa nikoli ne more zgoditi da bi ti šel v napačno smer kaj šele da bi imel ugasnjen sprejemnik







.
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a eminem » 09.01.2004, 16:59

preveriš če imaš kanale prav prikloplene (meni se je enkrat zgodilo, da sem priklopil smer za višino in višino na smer) posledie niso bile lepe, Zelo važno je težišće modela!! pri moji prvi jadrilici sem imel težišče napačno nastavljeno in BOOM.. Ne delaj hitrih gibov in nujno poglej ce imaš stikalo na ON :) . Preveri kanale ki jih imaš, z drugimi modelarji, ki vozijo. Pa modela pri pristanku nesmeš vlečti na sebe (gor), pusti mu hitrost, bo pristanek lepši.




L.P.
smile
Uporabniški avatar
eminem
Naš človek :)
 
Prispevkov: 224
Pridružen: 09.03.2003, 19:17
Kraj: Velenje

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 09.01.2004, 18:21

:shock: :shock: :shock:

Konec koncev ti pa lahko mi na forumu pišemo napako pa napako vso zimo in ko boš spomladi prišel na letališče ti bo tvoj mentor vse to še enkrat povedu

Če ti pa ne bo povedu ga pa ne poslušat ker nima osnovnega pojma o modelarskem letenju :idea:
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

nasveti

OdgovorNapisal/-a GulinNn » 22.06.2004, 22:44

moj nasvet:

Preden greš letet NAPOLNI baterije!!!!!!

Pero.

:cry:

ta je pomemben.
nkol ne bom pozabu mojega silencia ki je zletel v neznano in še danes ni nobenga duha al sluha o njem (prišel je v termični steber, in naenkrat se ni več odzival)

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Forget the world,
forget the people,
just close your eyes,
forget your name.
GulinNn
Novinec
 
Prispevkov: 19
Pridružen: 02.06.2004, 08:15

OdgovorNapisal/-a belovic » 22.06.2004, 23:44

nekaj sem nasel v svojem skladiscu :cry:

lp,ivica
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 23.06.2004, 08:58

nekaj mojih napotkov, ki pridejo mogoče prav začetnikom.

Pomembno je da čimprej odreagiraš (vendar ne preveč panično in sunkovito) na to kako ti leti letalo. Namreč opazil sem da začetniki rabijo kar nekaj časa preden obdelajo informacijo o položaju modela, ter da potem primerno odreagirajo. Med tem njihovim razmišljanjem, obotavljanjem (strahom?) pa model preleti že kar nekaj razdalje in potem je včasih prepozno za karkoli.

Zelo je važno, da nikoli ne pustimo da bi model dolgo letel z zelo dvignjenim nosom, niti s preveč spuščenim nosom. Vedno se trudi da je trup poravnan v normalni položaj za let...razen če mu kakorkoli hitrost upade-potem boš seveda potisnil palico malo naprej, da model pridobi tapravo hitrost letenja. (potem pa spet v normalni položaj)

Če predolgo pustiš da je nos modela preveč pokonci:
- model bo začel izgubljati hitrost
- ko bo letel počasi, krmila ne bodo več tako "prijemala" in bo še težje peljati
- ko bo modelu upadla hitrost na mejo, ko krilo ne more več delati vzgona, bo model omahnil na nos
- če v tem trenutku še piha čuden veter, ali pa je nekaj turbulence, bo letalo najprej omahnilo na krilo in se "zasvedralo navzdol"
- če krilo ni narejeno najbolj simetrično, se bo tudi zvrnilo preko krila in na nos

Rešitev iz te situacije (če si seveda vztrajal s počasnim letenjem..skoraj do bridkega konca) je taka, da daj smerno krmilo v nevtralni položaj, in potisni krmilno ročico za višino malo naprej od nevtrale, da letalo med "pikiranjem" na nos pridobi hitrost. sedaj bodo krmila lepo prijela in letalo lepo povlečeš iz strmega spuščanja v normalni let. seveda če je bilo zadosti višine (~5m---odvisno od modela, terena, in tvoje spretnosti)
Če imaš pa dober trenažni model, se bi moral iz pikiranja v normalni let vrniti kar sam od sebe..seveda če je pravilno natriman in izdelan.

Začetniki včasih delajo tudi napako na pobočju, ker zavijajo noter v pobočje. Pri tem model dobi veter v rep. Nevajen modelar vleče palico nazaj, ( ker ima model precejšnjo hitrost ko leti v hrib...svojo in še vetrovo hitrost) zato model ne uboga ter običajno omahne s precejšnjo hitrostjo v breg. Na pobočju ("takoimenovani padini") se vedno obrača v veter in sicer tako da se leti levo in desno vzporedno s terenom, a z nosom letala rahlo usmerjenim ven v veter, da nas ne odnaša k bregu. Le ko smo nad višino hriba in vletimo v termični steber ("takoimenovani stub") potem lahko zakrožimo.

Običajno začetniki islijo da bo letalo bolj ubogalo če bodo nastavili malo večje odklone krmil kakor pa je priporočeno v navodilih ali načrtu. S tem naredijo napako, ker model na sunkovite gibe krmilnih ročic preveč reagira in se prekomerno obeša na nos ali na rep, ter se hprehitro nagiba iz ene v drugo stran. kaj hitro se potem zgodi da modelar (začetnik ne more razmišljati tako hitro) ne more več slediti modelu in pravilno "dozirati" pomike krmilne ročice da se letalo "umiri". Pri dobrem modelu s pravilnimi odkloni krmil se to ne more zgoditi tako hitro, če pa se že, samo popustimo krmila (če je dovolj višine) in model se bo sam umiril.

Ko letimo stran od sebe, ni težav s krmiljenjem.

Ko pa leti model proti nam, je najbolje da ga čimbolj pustimo na miru, ko pa nas preleti, se lepo obrnemo za njim in spet "normalno peljemo" ker so komande sedaj spet levo=levo, desno=desno.

Če nam letalo leti od desne proti levi pred nami, se obrnimo v levo (antena v smeri letenja modela) pa nam levo/desno ne bo delalo težav. Enako naredimo ko letimo v nasprotno smer. Saj bo izgledalo kot da z anteno lovite ribe, ampak hitreje se boste navadili peljati model ne da ni naredil katastrofalno napako ob zamenjavi prave smeri.

Meni je tak način pomagal. Verjetno pa v "tapravih modelarskih šolah" poznajo še kake boljše načine.

Seveda pa je najbolje če poizkusiš prve korake najprej na računalniku s kako simulacijo RC modela (FMS itd...) ampak z joystikom ali vmesnikom za tvojo RC napravo, kasneje pa še na terenu ob pomoči inštruktorja ter dveh med sabo povezanih RC oddajnikov (sistem učitelj/učenec).

To bo še najbolj "zdravo" za tvoj model.

LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a » 23.06.2004, 09:51

Ivica... druga slika :D ;smeh (verjamem, da ni bilo prav nič smešno, sam bi se v takem primeru najraje zjokal).

Lp, Tine
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a brane » 23.06.2004, 11:01

MC GAYVER napisal/-a::shock: :shock: :shock:

Konec koncev ti pa lahko mi na forumu pišemo napako pa napako vso zimo in ko boš spomladi prišel na letališče ti bo tvoj mentor vse to še enkrat povedu

Če ti pa ne bo povedu ga pa ne poslušat ker nima osnovnega pojma o modelarskem letenju :idea:


Napak in različnih primerov zaradi katerih padajo modeli dol je toliko, da jih noben mentor začetniku ne bo povedal niti 30%, zato je še kako prav, da se o tem debatira. Lahko je povedati nekaj osnovnih napotkov modelarju, ki doživlja svoj krst, pa še od tistega malo, si bo začetnik takrat zapomnil le del. Drugo so pa osebne izkušnje vsakega modelarja posebej, izkušnje ko se kljub skrbnosti zgodi nemogoče, taka debata je pa zlata vredna, za tistega, ki od nje kaj odnese in ne samo za začetnike.
Na tla namreč padajo tako modeli vredni 10000sit in taki vredni milione.
Nobeden med nami pa ni tako izkušen, da nebi mogel zvedeti kaj novega.
Uporabniški avatar
brane
Naš človek :)
 
Prispevkov: 360
Pridružen: 28.01.2003, 23:44

OdgovorNapisal/-a VW » 23.06.2004, 22:58

Živjo!

Ko smo že pri radikalnih napakah... Kakšni so simptomi modela v zraku, ki ima nepravilen vpadni kot ?

LP, Klemen
V detajlih je hudič!
VW
Novinec
 
Prispevkov: 19
Pridružen: 11.03.2004, 20:04
Kraj: Sodražica

OdgovorNapisal/-a VW » 23.06.2004, 23:17

V mislih imam vpadni kot krila napram višinskemu krmilu. Da se zastopmo...
V detajlih je hudič!
VW
Novinec
 
Prispevkov: 19
Pridružen: 11.03.2004, 20:04
Kraj: Sodražica


Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov