Kako vpliva T zraka na vzgon

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

Kako vpliva T zraka na vzgon

OdgovorNapisal/-a TECHNiC » 23.06.2004, 18:23

Jst sem čist na nov, pa me neki zanima:
Kako zelo vpliva temperatura zraka na vzgon pri letalih :?:
(skoraj nič, malo, srednje, zelo,...)

Lep pozdrav
Uporabniški avatar
TECHNiC
Naš človek :)
 
Prispevkov: 348
Pridružen: 20.06.2004, 17:35
Kraj: Senovo

veter

OdgovorNapisal/-a GulinNn » 23.06.2004, 20:23

8)

kar jaz vem iz izkušenj je tko. Če je toplo, jadra bolje.
T(če je visoka) pa vpliva tudi s tem, da nastanejo termično stebri.

:P bolj površno
Forget the world,
forget the people,
just close your eyes,
forget your name.
GulinNn
Novinec
 
Prispevkov: 19
Pridružen: 02.06.2004, 08:15

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 23.06.2004, 20:41

Jst sem čist na nov, pa me neki zanima:
Kako zelo vpliva temperatura zraka na vzgon pri letalih
(skoraj nič, malo, srednje, zelo,...)

Ko si čisto nov, se ne obremenjuj s takimi problemčki.
LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a belovic » 24.06.2004, 00:25

:lol:
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a pegasus » 28.06.2004, 01:14

Primer iz prakse: piper tomahawk ima potovalno hitrost pri 2300 obr/min motorja. Pozimi, pri temperaturah okrog in pod niclo ze pri 2200 obratih presezes to hitrost, poleti pri 30+ pri tleh pa ga moras tiscati skoraj 'do daske' (2500rpm), da to hitrost dosegas.

Verjetno lahko podobno sklepas tudi o krilih in vzgonu.

Ce pa si matematicni tip, si izbrskaj enacbe o vzgonu in jih malce premetavaj ... zagotovo bos kje nasel tudi kak T :)

--
Jure
Uporabniški avatar
pegasus
Novinec
 
Prispevkov: 18
Pridružen: 26.06.2004, 02:15
Kraj: Preserje

OdgovorNapisal/-a kavkaa » 28.06.2004, 07:12

Za pegasus-a:

Tist kar si ti napisal za Tomahawka nima nobene zveze z vzgonom. Poleti ga pri istih obratih kot pozimi ne moreš pripeljat do hitrosti (potovalne) zaradi tega, ker motor nima toliko moči!

Je pa povezava s temperaturo pri vzgonu in pri moči motorja enaka, in sicer GOSTOTA zraka se s temperaturo spreminja. Višja temp. redkejši zrak in obratno.
Torej, sila vzgona je pri enaki hitrosti pri višji temperaturi manjša in obratno. Pri tem pa moramo biti pozorni in upoštevati tudi upor, za katerega velja enako kot za vzgon.

In na koncu sumasumarum: razlike so majhne.

LP
kavkaa
Novinec
 
Prispevkov: 19
Pridružen: 18.02.2004, 22:22

OdgovorNapisal/-a Dragonfly » 15.07.2004, 13:38

kavkaa napisal/-a:Za pegasus-a:

Tist kar si ti napisal za Tomahawka nima nobene zveze z vzgonom. Poleti ga pri istih obratih kot pozimi ne moreš pripeljat do hitrosti (potovalne) zaradi tega, ker motor nima toliko moči!


Mogoče pa le ima? V redkejšem (toplejšem) zraku je vzgon manjši (tudi na propelerju) in potrebuješ več vrtljajev, da dosežeš isti učinek. res pa je, da je tu še karakteristika motorja, ki se tudi spreminja s temperaturo.
Uporabniški avatar
Dragonfly
Član
 
Prispevkov: 53
Pridružen: 14.06.2004, 10:09
Kraj: Nova Gorica

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 15.07.2004, 14:07

Dragonfly napisal/-a:
kavkaa napisal/-a:Za pegasus-a:

Tist kar si ti napisal za Tomahawka nima nobene zveze z vzgonom. Poleti ga pri istih obratih kot pozimi ne moreš pripeljat do hitrosti (potovalne) zaradi tega, ker motor nima toliko moči!


Mogoče pa le ima? V redkejšem (toplejšem) zraku je vzgon manjši (tudi na propelerju) in potrebuješ več vrtljajev, da dosežeš isti učinek. res pa je, da je tu še karakteristika motorja, ki se tudi spreminja s temperaturo.


za pilota modela je vpliv T zraka na vzgon neopazen

nekaj razlik je pri delovanju motorjev z notranjim izgorevanjem pa tudi te niso nevem kaj

prd dejavnik T zraka bi dal vsaj 10 tazličnih dejavnikov ki bistveno bolj vplivajo na let modela
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a snow » 15.07.2004, 14:24

Po moje se tudi bolj pozna gostota(ki je odvisna od temperature) zraka pri moči motorja, kot pa pri samem vzgonu.

Mislim pa da bi se dalo glede vzgona preračunat z Bernulijevo enačbo, kjer imaš gostoto, tlak, hitrost. Zdaj pri različni temperaturi imaš različno gostoto, hitrost recimo enaka, pa poglej koliko se spremeni tlak (oziroma razlika v tlaku).


Dost na gostoto zraka vpliva tudi vlažnost zraka.

Najbolje da si najdeš Molierov diagram, kjer odčitaš gostoto zraka, če imaš podano temperaturo in relativno vlažnost.

lp Rok
snow
 
Prispevkov: 7
Pridružen: 15.07.2004, 13:48
Kraj: Velenje / Žalec

OdgovorNapisal/-a snow » 15.07.2004, 14:42

Famozni diagram :)

Slika
snow
 
Prispevkov: 7
Pridružen: 15.07.2004, 13:48
Kraj: Velenje / Žalec

OdgovorNapisal/-a no_name » 15.07.2004, 19:01

In diagram pokaže, da se je brezveze obremenjevat s tem!
no_name
Naš človek :)
 
Prispevkov: 151
Pridružen: 18.03.2004, 12:58
Kraj: Lesce

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 15.07.2004, 20:53

Dragi akademiki tole je brca v temo energija in čas porabljen na tej temi je vrženo v smeti
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a snow » 15.07.2004, 22:45

In diagram pokaže, da se je brezveze obremenjevat s tem!


Jup.

Dragi akademiki tole je brca v temo energija in čas porabljen na tej temi je vrženo v smeti


Jup, ampak nekaj ljudi, ki bo prebralo moja dva posta bo mogoče zvedelo nekaj novih zakonitosti o zraku. :roll:
snow
 
Prispevkov: 7
Pridružen: 15.07.2004, 13:48
Kraj: Velenje / Žalec

OdgovorNapisal/-a Karl » 16.07.2004, 13:35

kadar je toplo je bol---- da te ne zebe:)
Karl
 

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 16.07.2004, 17:51

Z h/x-diagramom se jaz v privatne namene nebi ukvarjal, raje se ukvarjaj z gibanjem zraka, torej konvekcijo in še s čim. Ko pa znaš letet, in če te že zanima vpliv zunanjih faktorjev, pa se začneš s tem ukvarjat če te zanima jadranje. Ampak za tak užitek se raje drži bolj oprijemljivih faktorjev, kot so npr.:
- ugodnost terena
- ugodnost ozračja
- karakteristika modela za jadranje
.....

lpA
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor


Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov

cron