no_name napisal/-a:Lep pozdrav!
Mene zanima, če ima kdo izkušnje z izdelavo kril v izvedbi "D-box+rebra"
Kako je z samo torzijsko ter upogibno odpornostjo seveda glede na maso, ter seveda kolikšno globino profila bi moral ta D-box zavzemati? D-box bi izdelal iz stekla ter epoksija v kalupu.
Hvala za odgovore.
Vse ti pove ime D-box. Se pravi globina do tam kot bi moral ponavadi biti nosilec. Vsa stvar bo opravlajala svojo funkcijo, če bo zaprta iz vseh strani, od tod "box". Če pogledaš na zadevo kot konstruktor dobiš kar velik nosilec, ki odlično prenaša upogibe in torzijo. Seveda ne tako dobro kot povsem zaprto krilo, pa vendar odlično in še lahko je.
Zakaj so se odločili in se še odločajo za tako imenovan D-box. Vsi vemo, da dobimo zelo lahka krila iz reber in folije. Zadeva ima eno šibko točko. Profil krila bo opravlajal svojo fukcijo tako kot mora če bo njegov spreden del tako kot se šika. Razni upogibi folije med rebri in po sprednjem robu seveda niso to kar bi si želeli. Najprej so zato spredaj naredili plank iz balze. Vse je odlično služilo svojemu namenu. Samo če je znanost odkrila nove materijale in tehnologijo seveda so pograbili po njih. Prednosti je veliko. Orodje narejeno na CNC omogoča izdelavo prfektnega profila in kakršno koli obliko krila. Poleg vsega skupaj pa imamo lahko se vedno zelo lahko krilo iz reber.
Ker te razumen, kot modelarja zanesenjaka in te kot takega zelo cenim, te popolnoma podpiram, da se projekta lotiš. Seveda lahko poskusiš s steklenko. Masa bo malo večja (zelo malo, mogoče tudi ne). Krilo se bo proti karbonskemu samo zvijalo bolj. Na internetu boš našel veliko člankov kako to stvar izdelati. In res če si zanesenjak se loti. Dela je ogromno. Zelo, zelo ogromno in menim da ravno zaradi tega ni veliko modelarjev, ki bi izdelovali na ta način.
lp, rok
Boš pa v naši deželici naletel na bolj malo pomoči. Ne poznam nikogar, ki bi imel izkušnje s tem. Mogoče bi ti lahko Ivica pomagal in te povezal s kakšnim hrvaškim modelarjem. Ti imajo ogromno znanja in tudi D-box jim ni tuj.