F5J- Elektro jadralci-nadaljevanje

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

F5J Leteče krilo

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 30.07.2004, 10:42

Je kdo morda razmišljal, da bi se na tekmi prikazal z letečim krilom, ki bi bil sposoben konkurirati?


Jaz imam sedaj že od tekme v Mariboru pripravljeno krilo za F5J, ki mu manjka le še trup(ček) in sem ga takrat hitel delati za tekmo ki je bila napovedana za v Kamniku. A že po tekmi v Mariboru se mi je začelo kristalizirati, da leteče krilo niti ni najbolj primerno za F5J zato sem opustil idejo, ter se odločil da bo ta model zgolj za rekreacijsko letenje na domačem hribu.

Kaj šteje v prid letečemu krilu:

- majnj struktiralnih elementov pomeni manj vgrajene mase
- manj elementov pomeni manj delov ki bi delali škodljivi upor
- trup je minimalen in služi le za nošenje motorja, baterije in ostale RC opreme, ter ni obremenjen z obremenitvami repnih površin, ker teh ni.
- mala masa modela pomeni da se bo lahko model vzpenjal zelo hitro in pod strmim kotom
- z malo maso lahko dosežemo bolj ugodno minimalno hitrost ter zelo majhno padalno hitrost.
- z uporabo tankega profila, lahko še vedno dosežemo precejšnjo prodornost, kajti tukaj nam upor povzročata le krilo in pa tisto malo trupa.
- Privoščimo si lahko malce manjšo vitkost krila v primarjavi s klasičnim modelom (za približno enako končno fineso modela)
- Krilo ni treba da je tako močno kot pri klasičnem modelu, saj je pod njega obešeno manj mase (no, tukaj ne smemo upoštevati da naj krilo zdrži nerodne začetniške pristanke)
- priročno za transport v avtomobilu, saj je vse v enem kosu in ni treba nič razstavljati.


Kaj šteje v škodo letečemu krilu za F5J:

- dvomljiva "vidljivost" kadar je model daleč, saj se zaradi "pomanjkanja repnih površin" lega modela včasih ni najbolj razvidna očesu
- "pomanjkanje" dinamične in statične stabilnosti modela po višini, kar pa nam lahko v nekaj sekundah "požre" dragoceno višino
- prvi računi so mi pokazali da bi moje leteče krilo vzpenjalo nekaj pod 5m/s, kar bi v 60 sekundah zneslo okoli 300m. Nisem prepričan če bi na tej razdalji še vedno dobro videl ter pravilno in optimalno peljal model, ter ga "na vrhu" lepo izpeljal v normalni let.

Toliko zaenkrat o letečem krilu za F5J.
Če ima kdo kaj misli o tem tipu modela, bi z veseljem prebral!!! (Lepo je če v nesreči nisi sam!)

LP Mitja.....ampak zdej grem pa zares na morje....
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 30.07.2004, 10:46

luigidon ja kaj si pa delal ? 100g takoj dol pžagat :D

Rok pri pogonih se da še "veliko" naredit tako da ni teža tak bav bav na terenu se da videti kako gredo 650g modeli navpično gor :shock: torej gre samo prave komponente je treba skupi spravit .

Ja kar se pa jadranja tiče bi se pa kar z Rokom strinjal
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Vombat » 30.07.2004, 10:53

Luigidon, kva si pa delal pri telstaru da ima 700 gramov. Jaz sem da naredil kot enega prvih modelov, pa mi je masa vseeno prišla samo 550 gramov. Če
delaš po načrtu in uporabiš bolj mikro servote in sprejemnik, ti ne bi smelo priti čez 600 gramov.

Rok, glede tvojega lahkega modela. Je potem bolj imeti lahke AAA baterije in
se manj vzpeti a bolj jadrati, kot SubC in iti gor skoraj navpično a potem težko jadrati?

Jaz gledam na to takole:
Sam bi imel dva packa in sicer ene SubC (Kan 1050 ali tiste GP 1100) in ene bolj lahke (kan 350 ali 650). Če je lepo vreme in se da jadrat, bi dal lahke, če bi pa pihalo, bi dal pa tavelike. Je tako prav?
Uporabniški avatar
Vombat
Naš človek :)
 
Prispevkov: 340
Pridružen: 29.07.2004, 13:56
Kraj: Novo mesto

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 30.07.2004, 11:14

Sam bi imel dva packa in sicer ene SubC (Kan 1050 ali tiste GP 1100) in ene bolj lahke (kan 350 ali 650). Če je lepo vreme in se da jadrat, bi dal lahke, če bi pa pihalo, bi dal pa tavelike. Je tako prav?


ideja z lahkimi in "teškimi " akuji ni nič novega ampak pokonci moraš it z obojimi, če hočeš doseč pravo višino, ki omogoča dolgo planiranje

SUB C so pa precej večje baterije kot KAN 1050 tudi 4X težje (56g kos)

Za različne vetrovne in nevetrovne razmere je potrebno imeti različna krila je po moje več efekta kot iskat kompromis ki ni špica v nobenih pogojih
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Robi » 30.07.2004, 11:14

MC GAYVER napisal/-a:na terenu se da videti kako gredo 650g modeli navpično gor :shock:


Ej prijatelj, a si nam ti slučajno pripravil kakšno posebno presenečenje za v nedeljo ??? :roll:

Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 30.07.2004, 11:19

Robi napisal/-a:
MC GAYVER napisal/-a:na terenu se da videti kako gredo 650g modeli navpično gor :shock:


Ej prijatelj, a si nam ti slučajno pripravil kakšno posebno presenečenje za v nedeljo ??? :roll:

Robi


V primeru zmage huvranje z dvometerskim zeglarjem :D :D :D

:oops: :D :D
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a luigidon » 30.07.2004, 11:25

Vombat napisal/-a:Luigidon, kva si pa delal pri telstaru da ima 700 gramov. Jaz sem da naredil kot enega prvih modelov, pa mi je masa vseeno prišla samo 550 gramov. Če
delaš po načrtu in uporabiš bolj mikro servote in sprejemnik, ti ne bi smelo priti čez 600 gramov.



Ja mojga Telstarja nisem sam delal. In to je bil avion na katerem sem se pravzaprav učil letet. In sem ga moral nekajkrat mal ojačat, da ni bilo še hujše:) Takrat se še nisem obremenjeval z gramčki:))POtem pa notri ta velik futabin sprejemnik 147, ki sem ga dobil pri komandi zraven, pa 8 celic KAN 1050, pa reduktor itd. pa je naneslo...

Zdaj se bolj obremenjujem s tem gramčki:)))

@McGayver- Z veseljem bi dol kaj požagal, pa ne vem kaj:))Mogoče zamenjam oracover z oralite...Več pa ne vem kaj naj dol vržem:)))

Ah, vsak začetek je težak:)))Tako ali tako:)))

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a rock » 30.07.2004, 11:39

MC GAYVER napisal/-a:Rok pri pogonih se da še "veliko" naredit tako da ni teža tak bav bav na terenu se da videti kako gredo 650g modeli navpično gor :shock: torej gre samo prave komponente je treba skupi spravit


Se strinjam in s tem, kar imam zdaj sem čisto zadovoljen. Samo, mene vleče naprej iz meje 200m na 300m. :lol: Saj vem, da je neumno in mgoče že škodi, samo si ne morem pomagat.

Vombat napisal/-a:Rok, glede tvojega lahkega modela. Je potem bolj imeti lahke AAA baterije in
se manj vzpeti a bolj jadrati, kot SubC in iti gor skoraj navpično a potem težko jadrati?
Jaz gledam na to takole:
Sam bi imel dva packa in sicer ene SubC (Kan 1050 ali tiste GP 1100) in ene bolj lahke (kan 350 ali 650). Če je lepo vreme in se da jadrat, bi dal lahke, če bi pa pihalo, bi dal pa tavelike. Je tako prav?


Pravilno razmišljaš. Vendar je "lepe vreme" v resnici nekaj čisto drugega, kot pa večina na to gleda.
Sam vidim veliko prednosti v tankih profilih in sem zato pristaš le teh. Vendar mora biti masa res mala. Glede batarij bom pa vedno na velikih. Zadeva mora iti gor ko raketa. Zanašati se na znanje jadranje je loterija.

lp,rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Kroko » 30.07.2004, 14:56

Ni vse v masi. Res je, da isti pogon spravi lažji avijon na večjo višino ampak boljši pogon spravi lažjega na še večjo. Vse to pa ne pomaga, če na vsakem ovinku zgubiš 10 metrov. Ali pa če ti avijon ne "pokaže" termičnega stebra. Poleg nizke mase je pomembna tudi njena razporeditev. V repu je slabo, v nosu je dobro (pa ne govorim o težišču).

O profilih sploh ni vredno izgubljati besed, saj je to eden pomembnejših dejavnikov. Geometrija krila, njegovo zvitje, lom, število lomov...
Potem pa so tu še dejavniki kot dolžina repa in površine smeri in višine.

Najlepše se ta "orkestracija" opazi pri HLG. Ene modele lahko vrtiš v balončku meter nad zemljo, drugih pa ne moreš. Zakaj? Kje so razlike? Pa imajo vsi približno 260g in 150cm.

Skratka - na letalo je potrebno gledati kot na celoto.

lp Andrej
Uporabniški avatar
Kroko
Naš človek :)
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 01.04.2004, 19:06
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a belovic » 31.07.2004, 01:11

>Rok nam je spet vrgel kost za glodat... :? <

se dobro da imam pripravljen samo trup (katerega pa nikakor ne morem spravit dol iz pozitiva :oops: :oops: ) in spet lahko sanjarim o koncepciji idealnega F5J-aviona :idea: in izbiri pogonskega setup-a...

tolazim se, da se mi bo mogoce porodila kaksna ''revolucionarna :idea: '' ideja v prihodnjih dneh na morju, ob pogledu na ''brhke, pomanjklivo oblecene modele :wink: ''

lp,ivica
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a luigidon » 31.07.2004, 09:39

No, meni je pa končno uspelo spravit včeraj v zrak mojo Drelino specialko:)))Slikice in podrobni podatki pridejo v kratkem.

Na začetku sem bil malo razočaran nad krhkostjo trupa, ker mi je počil pri prvem pristanku, potem pa sem stvar popravil in zdaj zgleda precej boljs:) Presenetil me je povsem drugačen način vožnje. Predvsem v ovinkih se bo potrebno navadit drugega koncepta, kot ga ima Telstar. Zdaj pa hitro trenirat, za konec meseca v Krtini:)))

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a luigidon » 31.07.2004, 12:42

Na voljo so že slikice iz prvih poletov F5j spacialke:

http://matjaz.skavt.net/f5j

Žal se imel tudi tokrat smolo. Po včerajšnjem popravilu trupa, mi je danes ponovno počil. A je kdo že imel podobne težave? Slišal sem namreč za mnogo trdih pristankov, pa je trup bil poškodovan le malenkostno. Pri meni je pa počil že dvakrat v dveh dneh in to pri pristanku, ki bi mu v f5j rekli, da je bil lep v piko.

No poglejte si slikce, zraven so tudi slikce od MINI ECO čolna, pa ena od slikc kaže kako mi je trup počil včeraj. Danes je počil na drugem mestu in to do polovice trupa:((

No ja, bo treba na hitro novga naredit..Zal....Dalo bi se ga popravit, ampak potem bi imel že preveč gremov:)))

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a rock » 31.07.2004, 23:05

belovic napisal/-a:se dobro da imam pripravljen samo trup (katerega pa nikakor ne morem spravit dol iz pozitiva :oops: :oops:


Sem imel podoben problem, le, da nisem dobil pramodela iz ene polovice. Vso stvar sem dal za en mesec na stran in še dobro da se je Tine spomnil in organiziral tekmo. Sem se spravil v delavnico, da si pripravim letalo za tekmo sproti pa še pramodel spravil ven. Le zakaj takrat ni šel?

Drugače pa moram malo pojamrat. Tale F5J mi pa res ne gre in ne gre brez problemov. Čisto pred vsako tekmo želim narediti kakšen štart. Če ne že zaradi mene, da se vsaj celice zbudijo. A vam naštejem kaj vse mi je že uspelo uničiti. Vedno dan pred tekmo.

Dan pred Krškim.
Skuril sprejemnik......:oops:

Dan pred Mariborom.
Narobe prilotal regler na motor. Po metu hoče model leteti nazaj. Posledica je padec modelca z vsaj 3m. Skode na srečo zelo malo, pa vendar dovol, da sem večer preživel v delavnici.

Danes, dan pred Blokam.
Najprej ne dela čisto nov sprejemnik. Pokličem na pomoč. Po nasvetih Mihe in Andreja in nekaj poskušanj pridem do zaključka. Odpovedal je kristal. Ves srečen ponovno vse sestavim in glej hudica, nima še dovolj. Odlima se servo zavore. Hitro olfa, sekundni in aktivator. Ponovno vse skupaj, spet poskusim in ugotovim da sem zelo uspešno zalimal serovo. Celo zobnike mi je nekako uspelo zlimat. Servo ven in hitro vsaj en štar, je tako ali tako lahko brez zavore. Letalo v zraku in gre gor s popolnoma novo eliso 14/8. A vas zamima kako. Ko raketa, čisto prava vertika. Z nasmeškom spremljam model ko naekrat zaslišim nek poseben zvok in ugotovim, da se je popolnoma nova elisa odločila iti po svoje. Saj jo razumen, da je napor vlečt 600g, pa vendar lahko bi prišla naza. No, ni in tako sem izgubil še popolnoma novo eliso in ne boste verjeli še nov spiner je bil gor.
Po izkušnji, ki jo je imel Ivica, sem bil previden in sem se zelo potrudil s pritrditvojo elise. Samo tile mali imbusi so sranje. Izgleda se ne da dovolj pritegnat. Sam sem tako močno, da bi kakrkoli več pomenilo, da bi potrgal kote.

Nekaj sem pa vseeno videl. Kako gre z 14/8 eliso?????? Super, res super. Samo da dobim novo naredim štart z logerjem. Tako da boste videlem kaj sem danes doživel.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a steem » 31.07.2004, 23:26

luigidon napisal/-a:Na voljo so že slikice iz prvih poletov F5j spacialke:

Žal se imel tudi tokrat smolo. Po včerajšnjem popravilu trupa, mi je danes ponovno počil. A je kdo že imel podobne težave? Slišal sem namreč za mnogo trdih pristankov, pa je trup bil poškodovan le malenkostno. Pri meni je pa počil že dvakrat v dveh dneh in to pri pristanku, ki bi mu v f5j rekli, da je bil lep v piko.

No poglejte si slikce, zraven so tudi slikce od MINI ECO čolna, pa ena od slikc kaže kako mi je trup počil včeraj. Danes je počil na drugem mestu in to do polovice trupa:((

No ja, bo treba na hitro novga naredit..Zal....Dalo bi se ga popravit, ampak potem bi imel že preveč gremov:)))

lp
matjaz


jaz sem imel podobne probleme ... kriva je pa bila napačna ideja mizice za pritrditev krila. Vijaka sta bila preveč skupaj in mizica je bila narejena iz dveh delov. Tako mi je trup vedno počil po dolgem in povprek(kot tebi na sliki).
Zadevo sem rešil na tak način, da sem staro mizico odstranil in naredil eno v celoti iz enega kosa avio vezane plošče. Torej od začetka luknje in do konca(vsepovsod, kjer krilo "leži" na trupu). To sem še potem ojačal z rowingom.
Stvar je sedaj trdna in je prestala veliko trdih pristankov.
Upam da sem kaj pomagal.

LP Jernej
steem
Naš človek :)
 
Prispevkov: 210
Pridružen: 17.11.2002, 13:09
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a luigidon » 01.08.2004, 00:44

Ja Jernej si pomagal:) Sem sam tudi že razmišlal v tej smeri, ampak mislim, da bom preveč teže potem dobil:) Že tako je precej težak trup. Sem že naročil novega, tega bom pa popravil in ojačal, ter imel za rezervo, pa za kakšen zares močan veter:))))

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a belovic » 01.08.2004, 02:21

:D :D pametnejsi vedno popusti :D :D tako je danes pod mojimi ''misicami'' popustil trup :D :D resda se je koncalo z dvema krvavima zuljema na dlani :oops: , a se je splacalo saj mi trup z cevko tehta borih 40 gramov :!: :!: :!: (navit je iz 3 slojev 65gr. hybrida), sama trdnost pa je vec kot zadovoljiva...

tako se je potrdila moja domneva, da je najlazji in najcvrstejsi trup najboljse narediti na pozitivu :idea: brez viska smole z velikim delezem tkanine...
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Zadnjič spremenil belovic, dne 01.08.2004, 23:37, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a Vombat » 01.08.2004, 08:36

No, a ni bolje imeti potem trup iz dobrega starega lesa? Če se ti slučajno kaj zlomi, zamenjaš takoj in spet letiš naprej.

Rok, maš pa smolo. To se zgodi, ker si živčen pred tekmo :wink:
Uporabniški avatar
Vombat
Naš človek :)
 
Prispevkov: 340
Pridružen: 29.07.2004, 13:56
Kraj: Novo mesto

OdgovorNapisal/-a belovic » 01.08.2004, 14:18

stari dobri les je se samo za intuzijaste :!: :!: ... (no seveda v nekaterih primerih pa brez njega se vedno ne gre :idea: )

nikdar in nikoli ne bos samo z lesom dosegel pri enaki masi enako trdnost kot pri kompozitih :!:

ima pa vsak clovek svoj pogled na to kaj je boljse in kaj slabse :wink:
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a belovic » 01.08.2004, 23:41

prosim lepo, ce kdo od nastopajocih na Blokah, opise malo novosti in ugotovitve kar se tice same tehnike (modelov, elektrike...)

hvala in lp,ivica
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 02.08.2004, 07:30

Rok to ni smola ampak Murphey tudi sam imam podobne izkušnje če grem "probat model dan pred dirko se bo sigurno nekaj največkrat vitalnega pomena skvarilo
pred tekmo na Blokah npr sem zamenjal + in - in skuril polnilec na tekmo šel z sposojenim

nauk DAN PRED DIRKO PUSTI MODEL NA STENO OBEŠEN :D
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov

cron