F5B vs F5J-7 in unlimited!

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

F5B vs F5J-7 in unlimited!

OdgovorNapisal/-a mihah » 15.10.2004, 09:29

Nasplošno prepričanje velja, da hotlinerji ipd. zadeve nimajo bohve kakih jadralnih sposobnosti. Ali pač :?:

Ker sem bolj začel spremljati F5B kategorijo, sem ugotovil, da imajo na koncu tudi "duration task" - jadranje. In to kar 10 minut. Po tem pa pristanek v točko.

Opa!

Kakšne podobnosti z F5J!

http://www.silentwings.ch/Teams1/e/sc4-f5.pdf

Torej na 9 strani in naprej.


Če pogledamo zahteve o modelih:

Minimum weight ............................................ 2000 g
Maximum battery weight................................ 1100 g
Maximum number of cells.............................. 30
Maximum suface loading ............................... 75 g/dm 2


In pa potem jadranje:

5.5.4.6. Duration and Landing Task
a) This task must be completed within 600 seconds from the moment the audio signal is given;
b) The competitor has to decide how much and how often he will switch on the motor;
c) The gliding-time timekeeper (1) starts his stopwatch every time the motor is switched off. Gliding time ends either
when the motor is switched on again or when the model aircraft comes to rest after landing. The competitor must
announce the switching on and switching off of his motor to the timekeeper with the word “ON" and "OFF";
d) Gliding time is cumulative and one point will be awarded for each full second the model aircraft is gliding;
e) One point will be deducted for each full second flown in excess of 600 seconds;
f) Additional points will be awarded for landing; when the model aircraft comes to rest in the 30 m circle, 10 points
will be given while coming to rest in the 20 m circle gives 20 points, and when coming to rest in the 10 m circle 30
points will be given. The distances are measured from the centre of the circle to the nose of the model aircraft;
g) No additional points will be awarded if the landing occurs more than 630 seconds after beginning of this task (as
per 5.5.4.6.a) ).


Zdaj bi bilo dejansko dobro izvedeti, koliko se uporablja motorja v teh 10 minutah. Vendar sklepam, da je konkurenca kar huda in da ni kaj dosti vklapljanja, če sploh.

Kako dobro torej jadrajo 2 kg modeli pri razpetini 1.7 do 1.9 m s površini 26 kv. dm?

Torej na nek način je to zelo podobno z F5J.

Poleg odprte F5B FAI kategorije imajo še ponekod:



F5B-400
http://members.rogers.com/ldionne5531/rc/f5b-400.htm


F5B-7 in F5B-10 aka F5F
http://www.f5b.co.uk/rules.htm


Nova pravila za 2005:

http://www.f5b.co.uk/rules2005.htm


Model aktualnega sv. prvaka:

http://www.aerodesign.de/modelle/F5B/raketenwurm.htm
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a rock » 15.10.2004, 09:47

Miha, se spomniš, da sem ti že zadnjič ogdovoril da si se dotaknil moje duše, ko si privlekel na dan F5B model.

Sam, kategorijo že nekaj časa, let, poznam. Točno vem, da morajo ti modeli tudi jadrati.

Samo si z vsem skupaj ponovno stopil nekaterim na prav velik in zelo boleč žulj.

Sam nebi uradno priznane kategorije F5B(FAI) kategorije povezoval z "našo" F5J. Vsaj ne tako dolgo dokler bomo leteli tako kot letimo. Eni so malo bolj "brihtni" in motorja ne štejejo v skupni čas jadranja.... :lol:

Upam, da se še kdo sprašuje zakaj F5J ni priznan s FAI strani. Odgovor je zelo transparenten.

Kakorkoli.

F5B je pa Formula 1, elektro jadralnih modelov.
Sam jih v marsiče povezujem z F3B in jih zelo občudujem.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a mihah » 15.10.2004, 09:53

Vsekakor bom naslednje leto poskušal pokazati (se dokazati :oops: ) da se da mogoče kaj naresti v F5J - 7 oz unlimited tudi z F5B mašino z lahko motorizacijo. Masa - dobra kila do 1.2 kg!

Sem pa že pisal email trenutnemu sv. prvaku in ga kar direktno vprašal kako dobro jadrajo zadeve. :)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 15.10.2004, 10:08

Shranjeno: 03.09.2004, 11:39 Predmet:

--------------------------------------------------------------------------------

Citat:
Po vsem povedanem bi prišel do zaključka, da so uporabni lahki hotlinerji, v skrajnem primeru tudi zelo lahki in veliki pyloni


Ja, Miha precejšen pomik v smeri F3J letal..ki so tudi neke vrste "hotlinerji" v primerjavi z našimi F5J.

Ampak samo v primeru da bi moral leteti v vetru...drugače pa so naši umotvori kar dobri..le leteti moramo še bolj!(še)


Smo pred casom slutili nekaj v to smer, a ne?!
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a mihah » 15.10.2004, 10:20

Ja, tako je Mitja! Sedaj je že skrajni čas za prakso. Upam, da bo še kdo tako "odštekan" in se mi pridruži pri zabavi :) (To bo še žvižgalo, press)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Bošti » 15.10.2004, 10:50

Kako zadeve jadrajo?
Hmmm, 60- max75g/dm2 v povezavi z zelo tankimi, za hitrost optimiranimi profili okoli 7%, brez možnosti uvijanja-zakrilc :( in pičlim v-lomom... jadranje ni glih v prvem planu.
Zato pa je gor motor z orenk lato, ki te v nekaj sekundah spravi v piko :D
"Stvar" je strupeno hitra, to je nekaj zate Miha :D :D :D

Če pa bi kakega 10-celičarja olajšal, dodatno naročil zakrilca, pa bi bila zgodba drugačna.

Lp, Boštjan
Uporabniški avatar
Bošti
Član
 
Prispevkov: 48
Pridružen: 31.07.2004, 17:52

OdgovorNapisal/-a mihah » 15.10.2004, 10:57

Ola Boštjan!

Raketenwurm in 4 servote v krilu. In fantje majo naštimano in poštudirano vse lepo za faze letenja.

Nisem nič gledal, ampak sigurno je še več dobrih in modernih F5B letal s 4 servoti v krilu. Raketenwurm je nekako še najbolj "ugoden" in dosegljiv (Avstrija), da ne rečem, da je to res top model.

Slika

Slika
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Bošti » 15.10.2004, 11:45

Ja, to je že bolj blizu, čeprav sem bolj mislil v smeri kakega Surprise 10 (Freudenthaler) z razponom okoli 2m.

Poglej še tukaj:
http://www.aerodesign.de/modelle/modelle_m.htm

Lp, Boštjan
Uporabniški avatar
Bošti
Član
 
Prispevkov: 48
Pridružen: 31.07.2004, 17:52

OdgovorNapisal/-a mihah » 17.10.2004, 14:22

Evo, Wolf mi je prijazno odgovoril!

>
für 10 minuten segel benötigt man etwa 4-8 sekunden motorlaufzeit.
meistens schaltet man den motor dafür nur 1x an, und steigt möglichst hoch.
>


Za jadranje 10 minut se potrebuje okoli 4 do 8 sekund motornega časa. Največkrat se motor vključi samo 1x, da se model povzpne kar najbolj visoko!


Moj zaključek

Vsak dober F5B je lahko tudi F5J unlimited, vendar vsak F5J unlimited jasno ni F5B :wink:
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 31.10.2004, 17:41

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=292693

A relatively light loaded full-molded hotliner can be a very efficient thermal machine compared to a similar size (span) pure glider. Also largish F5B oriented hotliners like Simba or Mini Graphite thermal well if flown properly.

Take a look at F5B competitions. Very often the thermal task is flown with 0 to 10 sec of motor time. I am not a F5B competitor, but I have flown many close to one hour thermal flights with my Heinrich Windy, total motor time typically 30-60 seconds.

I takes a little different approach to thermal a hotliner. First, you have to turn planes speed to an advantage. Search lift aggressively, do not try to work small bubbles. If in doubt, to turn or not to turn, just slow the plane a little to see better how good the air is. If it looks good, make a large U-turn to come back and chek it for the second time. Circle only in those thermals that really take you up. If you try work marginal lift, you'll probably loose altitude in the end.

Second, keep the speed up also in circling thermal turns. If flown slowly, hotliners suffer because they do not usually have a rudder control. However, careful trimming of CG and aileron differential can help thermal turns considerably.

Third, try to keep your hotliner moderately high. Low down thermals are usually too small for hotliners. If it gets too high, visibility can become an issue. Hotliners have good penetration. Use this ability and follow thermals to downwind.

Fourth, think positively and use motor only in short bursts of 2-5 seconds. A well designed hotliners have much better climb/glide ratios than our typical electric gliders. Your 7 cell 2.5 meter glider may climb 10-12 m/s and glide -0.5m/s. The figures for a similary powerd 7 cell hotliner are something like 15-20m/s climb and -0.7-8m/s glide. It is easy to see that for given seconds of motor run, hotliners are very efficient gliders!

Thermalling hotliners is fun if the weather is at all decent. Decisions have to be done more quickly than with larger "real" thermal gliders. Hotliners do good for your thermal abilities because you cannot just "park" them in lift.



Se še bolj veselim :D
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš


Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov

cron