"preleti" z RC jadralnimi modeli

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

"preleti" z RC jadralnimi modeli

OdgovorNapisal/-a rock » 13.10.2004, 13:22

Sem ustvaril novo temo, da ne bomo smetili "RC makete jadralnih letal"

Začelo se je na tem linku

http://mdm.zrcalo.si/forum/viewtopic.php?t=4819

tukaj lahko zdaj nadaljujemo


Robi, seveda sem za. Samo da se vreme uredi in poskusimo.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

Re: "preleti" z RC jadralnimi modeli

OdgovorNapisal/-a overlord_tm » 13.10.2004, 15:28

Ja to bi bilo zelo fajn:))))Kaksen Mengeš Kamnik, ampak to se mi zdi kar malo prekratka razdalja:))))

Morda Krtina-Kamnik:) Oz. se bolj, Kamnik Krtina:)))

Ampak en avto ne bo dovolj za to, ker bi bilo zaradi naše varnosti dobro, da je vsaj še en spremljevalni avto:)

Drugac bi blo pa treba preštudirat kjer bi sploh šli, ker kje v kakšnem mestu nad bajtami letat ne bi blo fajn, pa kje v kakšnem grabnu tudi ne...No, ja..Kdo bi vedel.Morda pa tudi:))))

lp
matjaz


neki podobnega sem razmišlal jaz.
trasa Palovče(nad Kamnikom)-Krtina

kako funkcionira to da bi bilo vec pilotov na istem kanalu in bi potem ko bi se latalo oddaljilo od prvega pilota letalo prevzel drug pilot?
Uporabniški avatar
overlord_tm
Naš človek :)
 
Prispevkov: 132
Pridružen: 06.05.2004, 14:28
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a marko fujan » 13.10.2004, 15:35

Ja tudi meni se zdi zadeva super in zelo realno izvedljiva tako da sem tudi jaz zraven če lahko.

Bi bilo pa fino vse skupaj dokumentirat da lahko kasneje pregeldaš eventuelne napake ter le te odpraviš.
Namen imam nabavit kamero (v vsakem primeru) ter jo zmontirat na model ter v živo spremljat kaj se dogaja resda bolj pogled horizonta če bi bil horizontalni let ostalo pač ne, razen z večjim številom kamer še nevem.

Toliko za sedaj, Marko
MODELARSTVO HOBI ZA DUŠO
Uporabniški avatar
marko fujan
Član
 
Prispevkov: 34
Pridružen: 11.05.2004, 14:49
Kraj: Kamnik

Re: "preleti" z RC jadralnimi modeli

OdgovorNapisal/-a Robi » 13.10.2004, 16:02

overlord_tm napisal/-a:kako funkcionira to da bi bilo vec pilotov na istem kanalu in bi potem ko bi se latalo oddaljilo od prvega pilota letalo prevzel drug pilot?


Tudi to bi blo izvedljivo v praksi. Brez posebnih težav. Ampak to ni smisel preleta. Smisel preleta je, da sam prejadraš določeno razdaljo.
Sicer pa so se daljinsko vodeni modeli že davno uporabljali za švercanje čez mejo s pomočjo prevzema modela z drugim oddajnikom na drugi strani meje.

LP, Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 13.10.2004, 16:17

Malo se je pomešalo med dvema disciplinama:

Eno je "Cross country soaring" - jadralci svakojaki, dovoljeno je vse od elektronike, razen motorja. Imam DVD na to temo.

drugo pa je to o čemer Rok govori:
"full scale ali semi-scale jadralci", leti se pripravljena ruta s pomočjo GPS, dovoljeni so variometri in podobno, starta se z aerozaprego.
Nekaj o tem je bilo v eni letošnjih številk AUFWIND-a.

Ampak ... razlika med disciplinama je očitna kar se tiče vrednosti modelov in še česa.

Če men kdo vpraša, sem raje za Cross Country Soaring, ker se zdi bolj zanimiva, manj bahaška disciplina, pa še nekaj novega je, ko te kolegi z avtomobilom vozijo za modelom.
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

Re: "preleti" z RC jadralnimi modeli

OdgovorNapisal/-a mihah » 13.10.2004, 16:34

Robi napisal/-a:Sicer pa so se daljinsko vodeni modeli že davno uporabljali za švercanje čez mejo s pomočjo prevzema modela z drugim oddajnikom na drugi strani meje.

LP, Robi



Se spet oddaljujemo od teme, ampak Robi ali je govora o samih modelih ali o tovoru v modelih? Kje si to izvedel?
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 13.10.2004, 16:42

Iz izkušenj povem da je podajanje iz komande komandi mala malica

Kot pa je Andrej rekel Cross Country Soaring, je tisto kar nam je dosegljivo danes brez težav, izkušnje na takem igranju pa so potem še kako dobrodošle ko je scale model treba spravit iz točke A na točko B

Takoj ko se vreme malo umiri bomo v klubu naredili poizkus in poročali :lol:
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

Re: "preleti" z RC jadralnimi modeli

OdgovorNapisal/-a Robi » 13.10.2004, 16:47

mihah napisal/-a:Se spet oddaljujemo od teme, ampak Robi ali je govora o samih modelih ali o tovoru v modelih? Kje si to izvedel?


V lahki 2-metrski motorni model se da stlačit kar dosti balasta. Članek na to temo sem bral že dogoooo nazaj in se ne spomnim v kateri literaturi.

LP, Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 13.10.2004, 16:54

@ Miha
V moji kleti se nahaja vse kar je ostalo od 2,5 m piperja ki je letel z 34ccm benz motorjem. Vanj bi si upal brez da bi mu pokvaril letalne sposobnosti vtaknit 2-2,5 kg česarkoli ( H ....n pa čez mejo :lol: ) še odprtino za "padalce" je imel
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

Preleti z maketami jadralnih letal

OdgovorNapisal/-a Bošti » 13.10.2004, 23:32

Kako taka stvar poteka
http://www.skynavigator.ch/

Pa samo nakratko še v slovenščini.

Tekmuje se na letališču, v trikotniku, katerega stranice skupaj merijo 2400m. Ker pa takšna razdaljica za makete sodobnih vrhunskih letal ne predstavlja večjega problema, se leti trikotnik večkrat, pravzaprav čimvečkrat v 30min, kolikor traja turnos za posamezno skupino.
Začne se s šlepom oz lastnim startom na 500m- startna višina!
Uporabljajo se telemetrijski sistemi-sistemi ki beležijo podatke o letenju modela in jih posredujejo preko oddajniškega modula pilotu oz. pomočniku in tudi na PC, na katerem se tekmovanje vodi. Zanimivo je, da podatke obdelujejo s SLOVENSKIM programom See you, ki je tapravim preletašem znan. Rezultati so znani takoj po koncu leta oz turnosa.
Po znaku za start, se modeli poženejo( z višine ne več kot 500m), proti prvi obratni točki in igra se začne...
V mislih se tedaj pretaka nekaj v stilu:" A se mi splača kurblat ta meterček in izgubljat dragoceni čas, ali pa odplanirat dalje in poiskat kaj boljšega..."
Štejejo samo kompletno odleteni trikotniki in najboljšemu na letošnjem poizkusnem tekmovanju v Švici je uspelo 6x v 30min.

Lp, Boštjan
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
Bošti
Član
 
Prispevkov: 48
Pridružen: 31.07.2004, 17:52

OdgovorNapisal/-a rock » 14.10.2004, 09:21

.....
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a rock » 14.10.2004, 09:55

...
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a rock » 14.10.2004, 10:20

....
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a frcac » 14.10.2004, 14:16

NORO!

Hecno je ker tole zahteva precej teorije letenja - zanimivo je v jadralnem letalu tipkati po GPSu in uganiti pravega MacCreadyja da potem res izkoristiš jadralne pogoje in si v danem vremenu najhitrejši, zna bit pa to predvsem za jadralce ultrazanimivo - saj je vse na dosegu vidnega polja in se napačna ali prava izbira taktike (po povezavi zanimivi diagrami ki jo je gor dal Mitja) obrestuje oziroma kakšna je razlika med tistimi ki stvari res obvladajo in onimi ki jo ne.

Pravijo, da je jadralcev najboljši inštrument za letenje njegova "ta zadnja", tu ti jo recimo nadomesti vario. Pa tudi delfinji let pri planiranju z modelom bo zame nekaj novega, še ne videnega... :lol:

Lp, Sašo
Uporabniški avatar
frcac
Naš človek :)
 
Prispevkov: 248
Pridružen: 15.12.2003, 16:49
Kraj: Godovič

OdgovorNapisal/-a rock » 14.10.2004, 14:33

Sašo se čisto strinjam prav NORO.

Moram odkrito priznat, da me prav, prav "rajca". Sem že dal nekaj denarja na stran. Vsaj za izlet v Švico, da si grem vso stvar v živo pogledat.

Končno nekaj, da se prelete gleda v živo na dosego oči vseh prisotnih.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a rock » 14.10.2004, 16:41

Sicer je že Boštjan povedal zakaj se gre, samo, tale tekst še bolj piha na dušo

Vse je povzeto s strani http://www.skynavigator.ch/


Geschrieben von Christoph am 24.01.2004 10:07 (510 x gelesen)
Hier kannst Du Dir einen Überblick verschaffen, um was es eigentlich geht!

Das Fliegen mit Scale-Grossseglern gilt als Domäne der genussorientierten Piloten. Wer wettkampfmässig fliegen will, tut dies in anderen Modellflugklassen. Im folgenden Beitrag wird ein völlig neues Wettbewerbskonzept auf GPS-Basis vorgestellt, welches spezifisch auf Grosssegler zugeschnitten ist. Es handelt sich um eine revolutionäre Neuerung.

Scale-Grosssegler heben sich durch Vorbildtreue, Eleganz und Grösse von anderen Modellsegelflugzeugen ab. Gleitet eine solche Orchidee auf der Suche nach Thermik ruhig dahin und zieht sie dann im Aufwind ihre Kreise, geniessen Piloten und Zuschauer das majestätische Flugbild. Es herrscht eine friedliche Stimmung, von Hektik keine Spur. Gedanken an Stoppuhren, Ziellandungen und Ranglisten liegen in weitere Ferne .....

Doch sind in der Tat Grosssegler und Wettbewerb praktisch unvereinbare Gegensätze? Diese Frage ist klar zu bejahen bei der Vorstellung, dass ein Grosssegler beispielsweise wie ein F3B-Modell eingesetzt wird. Ein Hochstart hart an der mechanischen Belastungsgrenze, brutale Kehrkurven bei hoher Geschwindigkeit an den Wendelinien und eine harte Stecklandung auf die Sekunde genau passen zu einem eleganten Grosssegler wie die Faust aufs Auge. Damit soll nicht Kritik an bestehenden Wettbewerben anderer Modellflugkategorien geübt werden. Die Leistungen, welche dort gezeigt werden, sind fantastisch, und die Konstrukteure und Piloten dieser Geräte verdienen höchste Anerkennung. Ein vorbildgetreues grosses Segelflugmodell und sein Pilot müssen jedoch an anderen Leistungen gemessen werden. Zwar ist auch in dieser Sparte schon mit Wettbewerben experimentiert worden, doch hat sich eine wettbewerbsmässige Fliegerei mit Grossseglern bis heute nicht etabliert. Das Fliegen allein gegen die Stoppuhr mit anschliessender Ziellandung ist eben nicht das, was den Reiz des Pilotierens eines Grossseglers ausmacht. Seine Stärken sind das weiträumige Gleiten, die Sichtbarkeit auf grosse Distanz und seine Dynamik. Grosssegler sind Modellflugzeuge, die den im personentragenden Segelflug eingesetzten Flugzeugen am ähnlichsten sind, und sollten deshalb auch ähnlich wie die grossen Vorbilder geflogen werden. Ist es möglich, eine Wettbewerbsaufgabe unserer personentragenden Vorbilder auf die Verhältnisse im Modellflug zu übertragen?

Diese Frage stellte sich der Schweizer Modellflieger Christoph Mächler. Nach vielen Jahren erfolgreicher Wettbewerbsfliegerei in der Kategorie F3J verspürte er Lust auf etwas Neues. Nebst vielen F3J-Modellen konstruierte er auch zahlreiche Grosssegler, wobei er den Schwerpunkt auf möglichst hohe Leistung legte. Er flog und fliegt diese mit Begeisterung, doch zunehmend vermisste er die Wettbewerbsathmosphäre. Deshalb ersann Christoph Mächler einen Wettbewerb für Grosssegler, der einen “artgerechten” Leistungsvergleich ermöglicht. Da er einen geringen Personalaufwand anstrebte, musste ein technisches Hilfsmittel gefunden werden, mit welchem die erflogenen Leistungen erfasst, kontrolliert und verglichen werden können. Die geniale Idee war, hiezu ein das GPS einzusetzen. Christoph Mächler liess es aber nicht bei theoretischen Überlegungen bewenden, sondern entwickelte ein komplettes GPS-System für Modellsegelflugzeuge namens SkyNavigator, das mittlerweile Serienreife erlangt hat.

Diese Site soll nun allen interessierten Piloten eine Plattform zur Verfügung stellen, auf der alles rund um dieses Thema gefunden werden kann. Dabei ist die Mitarbeit jedes einzelnen gefragt, damit diese Site aktuell, interessant und informativ ist. Ihr könnt Euch in diversen Rubriken einbringen, Berichte schreiben, Termine veröffentllichen, Eure Flüge präsentieren, Bilder hochladen, aktiv an Diskussionen im Forum teilnehmen, oder einfach direkt mit Kollegen Kontakt aufnehmen.

Je mehr diese Site genutzt wird, desto mehr ist auch die Motivation vorhanden um das Angebot zu vergrössern!

Viel Spass und wie gesagt
...jetzt auch scale fliegen!


In še malo tak,tak prevod z babelfish.altavista.com je pa razumljivo.

To flies with Scale Grossseglern is considered as domain of the benefit-oriented pilots. Who wants to fly match-moderately, this does in other model flight classes. In the following contribution a completely new competition concept on government inspection department basis is presented, which is cut to Grosssegler specifically. It concerns a revolutionary innovation.

Scale Grosssegler stand out by model loyalty, elegance and size of other model gel airplanes. If such Orchidee slides on the search for thermionics calmly there and if it draws its circles then in the upwind, pilots and spectators enjoy the majestic flight picture. It does not prevail a peaceful tendency, from Hektik a trace. Thoughts at stop watches, goal landings and rank lists lie into further distance.....

But indeed Grosssegler and competition are practically incompatible contrasts? This question is clearly to affirm with the conception that a Grosssegler is used for example like a F3B-Modell. A high start hard at the mechanical load limit, brutal turning curves at high speed at the turning lines and a hard putting landing on the second fit exactly an elegant Grosssegler like the fist on the eye. Thus criticism at existing competitions of other model flight categories is not to be practiced. The achievements, which are shown there, are fantastisch, and the technical designers and pilot of these devices earn highest acknowledgment. A model-faithful large sail flight model and its pilot must be based however on other achievements. Also in this section with competitions, but a competition-moderate fliegerei with Grossseglern until today was experimented already was not established. Flies alone against the stop watch with following goal landing is evenly not what constitutes the attraction of the Pilotierens of a Grossseglers. Its strengths are spacious sliding, the visibility onto large distance and its dynamics. Grosssegler are model airplanes, which are most similar to the airplanes used in the personbasic segelflug, and should therefore also similarly as the large models be flown. Is it possible to transfer a task of competition of our personbasic models to conditions in the modellflug?

This question arose Swiss model flier Christoph Maechler. After many years of successful Wettbewerbsfliegerei in the category F3J it felt desire on something new. Together with many F3J-Modellen it designed also numerous Grosssegler, whereby it put the emphasis on as high an achievement as possible. It flew and flies these with enthusiasm, but increasingly missed it the Wettbewerbsathmosphaere. Therefore Christoph Maechler invented a competition for Grosssegler, which makes a "kind-fair" efficiency comparison possible. Since it aimed at a small personnel expenditure, a technical aid had to be found, with which the reached achievements it seizes controlled and to be compared to be able. The ingenious idea was to be used, hiezu a government inspection department. Christoph Maechler let it bewenden however not with theoretical considerations, but developed a complete government inspection department system for model gel airplanes named SkyNavigator, which attained meanwhile production stage.

This Site is to put now a platform to all interested pilots at the disposal, on which everything can be found round around this topic. The cooperation of each particular is in demand, thus this Site up-to-date, interesting and informative is. Can bring you to it into various columns, reports write, dates veroeffentllichen, your flights present, pictures high-load, actively discussions in the forum participate, or simply directly with colleague contact take up.

The more this Site is used, the more is also the motivation available around the offer to be increased!

Much fun and as said
... now also scale fly!


in članek iz AUFWIND-a o tem
http://www.skynavigator.ch/daten/dokuments/Aufwind1.pdf
http://www.skynavigator.ch/daten/dokuments/Aufwind2.pdf
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a frcac » 14.10.2004, 18:18

Če bo šlo tako naprej je pa skrajni cajt da zrihtam kokpit ta malemu 3.4m Discusu in ga spravim tja kamor spada, bo pa kmalu na zalogi tudi tableta "delodiš" za ta velikega... ;)

Prej me pa čaka še kar orenk popravilo 2.6m Zlina 242, ki se počasi že začenja, da bomo imeli te žvali s čim potegnt v zrak (čeprav so zdaj na Planini na voljo trije modeli za aerovleko).

LP, Sašo
Uporabniški avatar
frcac
Naš človek :)
 
Prispevkov: 248
Pridružen: 15.12.2003, 16:49
Kraj: Godovič

OdgovorNapisal/-a Rocky » 14.10.2004, 21:17

Koliko pa stane vsa ta GPS oprema?
Lp,
Rok
Uporabniški avatar
Rocky
Član
 
Prispevkov: 96
Pridružen: 27.05.2004, 19:11
Kraj: Poljanska dolina

OdgovorNapisal/-a rock » 14.10.2004, 21:32

Vsaj kar se Sky Nvigator kompleta tiče, je vse na tem linku napisano

http://www.skynavigator.ch/daten/dokume ... linfo1.htm

Za ostalo, pa mislim da prav vsak ve.....

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a rock » 17.10.2004, 12:12

Seveda se pravega preleta in čisto pravega taktiziranja ne moreš lotiti, če si ne omisliš še vodnega balasta.

Nekaj o tem sem dal med RC makete jadralnih letal

http://mdm.zrcalo.si/forum/viewtopic.php?p=35862#35862

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

Naslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov

cron