LS8

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

LS8

OdgovorNapisal/-a Tomba » 19.10.2004, 17:56

Zanima me vse v zvezi z letenjem tega letala na padini:
-letalne lastnosti (propadanje, akro-zmogljivosti, stabilnost letenja)
-odpornost na nerodne pristanke
-ipd...

Sprašujem zato, ker sem že ene 3 leta čist out iz modelarstva (sem pa prej dosti letel) in mi je ta model že od prej všeč !

Zanima me tudi kakšne razpetnine se dobijo in cene le teh !

Hvala za odgovore.
Uporabniški avatar
Tomba
Naš človek :)
 
Prispevkov: 128
Pridružen: 18.10.2004, 08:42

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 19.10.2004, 18:25

Postavil si kar zahtevna vprašanja pa vseeno

Mibo modeli proizvaja LS8 2,5m in LS 18 3m

sam letim LS 8

Modl dobro leti minimalna hitrost je zelo sprejemljiva tako da z pristanki ni nek resen problem ima pa model precej vitka krila in ga je pri pristanku potrebno kar peljat (težko razložit)

Akro letenje z LS je lako zelo polno kar se tiče zmožnosti modela "zna" vse jadralne akrobacije in njih povezave. Ko ga "imaš malo v rokah" prične nudit obilo užitkov

Pod propadanje si najbrž da mislil kako pobira in če : LS 8 se da vozit na marsikaterem hribčku tudi na precej nežnih smo ga že metali namreč težak je med 1400 in 1600 g kar nem omogoča model vreči s čimer mu kaj hitro zagotovimo hitrost pri kateri že marsikaj "pobere"

Okoli trdnosti pa takole ni ravno narejen za metanje ob tla prenese pa marsikateri trši pristanek

Slika mojega LS (moj ima manj rdeče barve)

http://rc.cis.si/gallery/Strmca2004-07-10/photos/photo_8.html
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Tomba » 19.10.2004, 20:11

Hvala za odgovor, zanima me še kako je z veliko različico (3m)-predvsem primerjava let. lastnosti z ta-malim.
Kaj pa kovit, a dovolj jasno pokaže znake ?
Sprašujem zato, ker je mibov pilatus B4 bil precej neugoden, a sem v določeni meri to kompenziral z postavitvijo težišča naprej-ampak potem pa je precej izgubil na akro-lastnostih...

Aja koliko stane 2,5 in koliko 3m različica ?
Uporabniški avatar
Tomba
Naš človek :)
 
Prispevkov: 128
Pridružen: 18.10.2004, 08:42

OdgovorNapisal/-a frcac » 19.10.2004, 20:39

Tamalega sem kar precej letel, ta velikega serijskega pa ne (razen 3m z doma narejenimi krili) - tako da bo to "rekla-kazala". Posebej 8-18 naj bi bil malo bolj občutljiv pri nizkih hitrostih, ima manjše krilnike kot osmica in zelo zelo vitka krila na koncu! Kajpavem - po moje odločitev za velikega ali malega zavisi od tvojega okusa, letalne lastnosti se ne razlikujejo prav toliko. Je pa če je model grajen lahko in da jekleni bajonet zamenjaš s karbonsko osmico - no, ni ravno termični jadralec, pobere pa že kakšno malenkost. Dober all-rounder - če pogledaš teste v nemškem FMTju sta bili obe različici zelo zelo pohvaljeni.

Mislim da sta ceni nekje 45 oziroma 48 tisoč, če se ne motim - bi bilo pa lepo če bi poklical v trgovino in preveril iz prve roke. Kolikor sem videl, imajo oba na polici.

Te smem vprašati, zakaj bi bil 2m Pilatus "neugoden"?

Lp, Sašo
Uporabniški avatar
frcac
Naš človek :)
 
Prispevkov: 248
Pridružen: 15.12.2003, 16:49
Kraj: Godovič

OdgovorNapisal/-a Tomba » 19.10.2004, 21:20

frcac napisal/-a:Te smem vprašati, zakaj bi bil 2m Pilatus "neugoden"?


Seveda lahko :D

Pilatusa sem precej letel, prva zadeva ki me je pri njem motila je to, da je slabo pobiral in je moralo že res pihat, da je bilo letenje z njim užitek in ne napor (je pa res da je relativno prodoren v močnejšem vetru).
Drugo, kar me je ZELO motilo pa je to, da je zelo slabo kazal znake, da se približuje minimalni hitrosti-večkrat se mi je celo zgodilo, da je model kar iznenada padel v kovit, če si bil dovlj visoko OK-samo jaz parkrat nisem bil :? kaj je sledilo, verjetno ni treba opisovat :D

No ko sem težišče pomaknil precej naprej, je bilo bolje, se je pa seveda zelo poznalo na akrobatskih zmožnostih letala.
Nekako nisem ujel pravih nastavitev, ki bi mi bile optimalne. No nakoncu sem zaradi optične varke nabasal smreko z tako hitrostjo, da sem lahko porabil smo še RC komponente :mrgreen:

Sedaj imam doma drugega, ki je zaradi moje napake čaka na manjše popravilo, potem pa gre zopet v zrak...
Uporabniški avatar
Tomba
Naš človek :)
 
Prispevkov: 128
Pridružen: 18.10.2004, 08:42

OdgovorNapisal/-a Tomba » 19.10.2004, 21:29

Verjetno se bom odločil za tavelikega lsa !


Sedaj me zanima a je kdo pripravljen model dokončat do te mere da samo priklopim sprejemnik in letim (seveda za določen znesek)...
Vse komponente nabavim jaz !

Sicer bi me veselilo, da se sam poigram z sestavljanjem, sam problem je v tem, ker imam še za letenje premalo časa kaj šele za ostalo....
Uporabniški avatar
Tomba
Naš človek :)
 
Prispevkov: 128
Pridružen: 18.10.2004, 08:42

OdgovorNapisal/-a frcac » 19.10.2004, 21:32

Hja, našteto je sicer res, posebej da je dober ko malo bolj ruje in da je precej zmogljiv kar se akrobacij tiče. Ampak da bi pol tak model še termiko pobiral - fantastično, žal pa skoraj nemogoče od njega zahtevati dve popolnoma nasprotni stvari. Kar se pobiranja tiče je mogoče LS bolj močan, posebej če je bolj lahek kot ne. Sicer pa tudi s 1200g težkim Pilatusom nisem imel nikoli kakšnih težav da stvar nikakor ne bi šla pokonc.

LP, Sašo
Uporabniški avatar
frcac
Naš človek :)
 
Prispevkov: 248
Pridružen: 15.12.2003, 16:49
Kraj: Godovič

OdgovorNapisal/-a frcac » 19.10.2004, 21:45

Tomba, imaš pm.
Uporabniški avatar
frcac
Naš človek :)
 
Prispevkov: 248
Pridružen: 15.12.2003, 16:49
Kraj: Godovič

OdgovorNapisal/-a Bošti » 20.10.2004, 00:32

Pozdravljeni!

Tudi sam sem zadovoljni lastnik manjšega LS-8 (2,5m), trenutno je na reviziji. Je deviško bel, brez vseh "grafitov";stvar okusa pač. Tehta 1350g in se da lepo pobirat tudi šibkejša dviganja, za v veter, pa mu dodam cca 100g svinca . Servoti v krilih in za smer so Dymond 13mm BBMG- prej so bili plastika, pa so hitro dobili karies. Za višino in kljuko, pa navadne 13-ke.

Gledati ta model, ko leti mimo tebe je nekaj, česar se ne naveličaš - božansko. :D
Glede na to, da nima zvitja in ,da so krila zelo vitka, je pri nizki hitrosti malo tricky. Če hočeš preveč, se zvrne na krilo (v sveder) in rotacija se po enem obratu ustavi sama od sebe; če je višine dovolj, ni blema, zato pri pristankih krilca odklonim za cca 2mm navzgor- zelo pomaga!! Vlečeš lahko še pa još.
Edino, kar me moti, so relativno težka krila -masa na koncu krila, grrr.


Lp, Boštjan
Uporabniški avatar
Bošti
Član
 
Prispevkov: 48
Pridružen: 31.07.2004, 17:52

OdgovorNapisal/-a Goldi » 20.10.2004, 17:24

Tomba!

Prvotno sem imel Pilatus B4. Vem zakaj ti je padal v kovit. Mibo je imel na prvem načrtu (kopija vijolične barve) hode višinskega stabilizatorja 10mm. Kasneje ko sem videl načrt v kit kompletu Graupnerja, je imel hode višine označene samo 5mm. Tudi meni je na začetku nekajkrat padel v kovit. Tudi druge modelarje sem nekajkrat videl kako so ga "vrgli" nehote v kovit. Bili so vajeni počasnejših in stabilnejših modelov. Pri njih si lahko brez skrbi potegnil višino do konca in čakal da model konča luping. Pri Pilatusu pa je pri 10mm hodih potrebno imeti že občutek.
:!: Pa tudi težav z letenjem pri majhnem vetru nisem imel nikoli težav. Obvezno je potrebno še uporabljati smerno krmilo. S krilci ga samo rahlo nagneš, zavoj pa komplet izpelješ s smernikom. Tako ne izgubiš nič višine. Pozabi pa na "kombimix" (mislim da se nekako tako reče ko računalnik sam štrika skupaj s krilci in smernikom). Potrebno je dobiti samo občutek.

Kar se pa tiče LS8 (2,5), moj je že precej star, saj je bil en izmed prototipnih verzij, pa je fantastičen model. Tako po letenju kot po videzu. Pri Mibotu pač znajo delati modele. V primerjavi s Pilatusom pa je letenje LSa večji užitek že zaradi izgleda in piskajočega zvoka ob večji hitrosti, predvsem pa se mi zdi veliko bolj stabilen ob napakah. Prav tako je odličen v termiki.

:!: Opazil pa sem pri aerovleku, da je Pilatus za poletet mala malca (trotl ziher), LS pa mi je delal preglavice ob vzletu iz travnatih tal, saj je takoj po začetku vleke pričel s poplesavanjem levo in desno. Takrat sem moral biti zelo precizen s smernikom. Najlepši vzlet v aero zapregi sem naredil z LSom prvič. Nekajkrat pa se je bilo potrebno odklopit že tudi na tleh, saj mi je model zavrtelo za 180°.

LS je dober nakup modela (gledano kvaliteta-cena) :!:in nezahtevno za upravljanje.
Goldi
Naš človek :)
 
Prispevkov: 132
Pridružen: 01.06.2004, 17:05

OdgovorNapisal/-a Tomba » 20.10.2004, 17:34

Opazil sem da imate vsi 2,5m , zakaj ?
Razlika v ceni ni velika :?
Meni diši 3m različica zato sprašujem...
Uporabniški avatar
Tomba
Naš človek :)
 
Prispevkov: 128
Pridružen: 18.10.2004, 08:42

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 20.10.2004, 17:42

Tomba napisal/-a:Opazil sem da imate vsi 2,5m , zakaj ?
Razlika v ceni ni velika :?
Meni diši 3m različica zato sprašujem...


Tri metrski ima v bistvu samo še tistih nekaj centi krila ki pa je tako vitko (kot ožanja se iz 2,5m samo nadaljuje) da nič ne prinese k jadranju kar se tiče pa akrobatike je pa okornejši in pa občutljivejši za velike hitrosti

Pri 2,5m si lahko privoščiš še kakšno obtežbo in res tiščancijo pa kar gre , pri 3m pa se krila kaj hitro ko model natiščimo nekaj resneje pričnejo upogibat in dajat občutek da če boš nadaljeval bo kratek aplauz, ki pa ni najlepša stvar v letalstvu.
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Tomba » 20.10.2004, 17:45

MC GAYVER napisal/-a:
Tomba napisal/-a:Opazil sem da imate vsi 2,5m , zakaj ?
Razlika v ceni ni velika :?
Meni diši 3m različica zato sprašujem...


Tri metrski ima v bistvu samo še tistih nekaj centi krila ki pa je tako vitko (kot ožanja se iz 2,5m samo nadaljuje) da nič ne prinese k jadranju kar se tiče pa akrobatike je pa okornejši in pa občutljivejši za velike hitrosti

Pri 2,5m si lahko privoščiš še kakšno obtežbo in res tiščancijo pa kar gre , pri 3m pa se krila kaj hitro ko model natiščimo nekaj resneje pričnejo upogibat in dajat občutek da če boš nadaljeval bo kratek aplauz, ki pa ni najlepša stvar v letalstvu.


OK, torej bolje 2,5m , pa bo :wink:
Uporabniški avatar
Tomba
Naš človek :)
 
Prispevkov: 128
Pridružen: 18.10.2004, 08:42

OdgovorNapisal/-a Goldi » 21.10.2004, 05:48

Jaz takrat nisem imel možnosti izbire kateregi bi imel. Takrat še v Mibotu niso imeli najbrž niti v mislih večjega. Osebno pa mi je tudi manjši veliko bolj všeč, že zaradi wingletsov in menim, da tisti ozki konci krina na kakšnem pobočju prej "popustijo" ob tršem "pristanku" . Pa še za transport je lažje manjšega imet.
Goldi
Naš človek :)
 
Prispevkov: 132
Pridružen: 01.06.2004, 17:05

OdgovorNapisal/-a Tomba » 21.10.2004, 06:21

Goldi napisal/-a:Pa še za transport je lažje manjšega imet.


Glede na to da vozim puntota maš verjetno prav :oops:
Uporabniški avatar
Tomba
Naš človek :)
 
Prispevkov: 128
Pridružen: 18.10.2004, 08:42

OdgovorNapisal/-a Goldi » 21.10.2004, 06:45

Bolj je problem ko daš model v nahrbtnik in greš kakšne pol ure peš na pobočje, še prej pa z gondolo...npr. Velika Planina - fantazija tudi če ne piha je poleti termika... :lol:
Goldi
Naš človek :)
 
Prispevkov: 132
Pridružen: 01.06.2004, 17:05

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 21.10.2004, 07:03

@ Goldi kje na Veliki planini pa letiš
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Goldi » 21.10.2004, 07:20

Ko prideš z gondolo gor, greš lahko naprej s sedežnico, seveda v primeru da dela, drugače pa peš. Nekaj pač moraš kdaj pa kdaj narediti za sebe. Hoje je za dobre pol ure. Greš pa skoraj do koče. Letiš tako da model vržeš na jug in s hrbtom si obrnjen proti koči. Če "zgutaš" si ga naje..l, ker je pol že stena. Je pa zato malo več adrenalina. To je točno tisti kraj, kjer je mislilo biti F3F, pa je potem odpadlo ker se je zgodil neljubi dogodek, ko je z modelom modelar enega od gledalcev zadel v glavo in potem je sledil urgenten prevoz s helikopterjem :cry: .....Pristaneš pa brez težav za hrbtom v luknji in nimaš nobenega problema.
Skratka poleti je tam kičasto :!:
Goldi
Naš človek :)
 
Prispevkov: 132
Pridružen: 01.06.2004, 17:05

OdgovorNapisal/-a Kmecl » 21.10.2004, 12:40

Kaj pa na vrhu (na sedlu)... tam mislim da bi bilo tudi zelo ugodno, če bi pihal jug. S sedežnico se gre povsem do konca, potem pa imaš le še cca 300 m do tam. Za prostat je prostora več kot dovolj, jug pa piha skoraj vedno (interne informacije)
Najpomembnejše je agregatno stanje aviona. Ostalo je le stvar okusa.
Uporabniški avatar
Kmecl
Novinec
 
Prispevkov: 18
Pridružen: 13.07.2004, 12:50
Kraj: Kamnik

OdgovorNapisal/-a Goldi » 22.10.2004, 07:11

Za Veliko Planino je strokovnjak Miran Kos. On nam je takrat povedal za to pobočje in mislim, da ga je tudi celotnega preizkusil, tako da smo mi leteli samo na tistem delu kot sem opisal. Slike žal nimam nobene, ker takrat še ni bilo digitalcev. :wink: , ampak kar se tiče mi je ta del bil tako dober da ni bilo potrebe preizkušati drugje. Tam sem prvič poletel tudi svojega Pilatusa B-4 (mibo) in takrat sem videl kaj je to termično-pobočno letenje s takim modelom. Je samo en problem, da Velika Planina ni bližje. :cry:
Goldi
Naš človek :)
 
Prispevkov: 132
Pridružen: 01.06.2004, 17:05

Naslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov

cron