"Zavihki" na koncu krila

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 27.10.2004, 09:15

Nekaj mi ni vec jasno :?

Nekdo odpre neko novo temo (v tem primeru je Miha namenil pozornost zakljuckom krila) in potem se zacnemo o tem pogovarjati, potem pa nekateri nocejo da bi se debata nadaljevala....

O.K.! vsak poda svoje mnenje in pogled na to, mnogi dobijo nova znanja, nekateri streljajo "klamfe" nekateri so "apriori proti"....itd, vsekakor vsak pove svoje.

Ampak ne nam sedaj praviti Intruder, da izumljamo toplo vodo... to ne, samo pogovarjamo se o tem in hocemo drug od drugega izvedeti cim vec koristnih informacij. Mislim, da je to tudi en namen foruma.

SE pa strinjam, kot si podal primer o enem odlomljenem wingletu, da se ni opazila bistvena razlika, saj se tako mali efekti ne dajo oceniti na oci, ker so razlike premale da bi jih clovek kar takoj zaznal.

Ce pa primerjas naprimer krilni polovici na sopodnji sliki pa skoraj ne bos mogel verjeti da imata obe krili enak vzgon in upor in letalo leti naravnost!! No, toliko o topli vodi....
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 27.10.2004, 09:27

Bravo Mitja

Vse prevečkrat smo prehitro zadovoljni z letenjem naših modelov in jim ne posvetimo ustrezne pozornosti in zato se nam zdi taka debata odkrivanje tople vode
Sploh je v modelarstvu v zadnjih letih navada kupit nekaj malo sprobat hitro napisat oceno ali spljuvat in kupit kaj drugega, se pa še kako radi spogledujemo z tujci ko mu model leti v piko :shock: .Redko pa slišimo v pogovoru z takim človekom da je naletel 100 in več ur na modelu preden ga je "porihtal" in "vzgojil" svoji roki primerno. :?
Model je treba letet in leteti kdaj se s kom posvetovati in odpravljati napakico za napakico in ko so vse stvari res na svojem mestu začno zaključki kril še kako delat :!: celo opazit se da :shock: razliko :!:
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a mihah » 28.10.2004, 21:35

mihah napisal/-a:Hehe, ni kej, tale tematika je dobro "vžgala". Upam, da smo dosedaj vsaj malo "razčistili" zadeve. Vsekakor pa naj to ne jemlje volje navdušencem kot recimo Chinks :) Prej obratno!

ProX napisal/-a: Izogibat se V- repcev kt so aerodinamično PODEN.


Hmm, pa ravno so mi dopovedovali, da V rep ni niti tako slab in da je bolje kot navaden.

Me pa potemtaken zanima zakaj imajo V rep ta "hudi" F5Bji?




http://www.f3f.co.uk/knewt/vkr2004/


V rep aerodinamični poden???? :?: :?: :?:
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Robi » 28.10.2004, 21:44

Madonca je moralo žvižgat po zraku.

Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 28.10.2004, 21:46

V rep se odlično obnese pri hitrih letalih, kjer so že zelo mali odkloni krmil zadostni za upravljivost modela.

Če pa ga uporabimo na modelu ki naj bi letel počasi, pa morajo biti odkloni krmil večji...tu pa pride do "kreganja" zračnih tlakov med enim in drugim "repkom", kar zmanjša efikasnost, ter povečuje upore interference.

Drugače pa je skupna "omočena površina" V repa z enako efikasnostjo precej manjša od klasičnega repa, kar je sped v prid pri velikih hitrostih letenja (manjša površina=manj upora trenja)

V rep je nekje dober, drugje pa ne....

LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 28.10.2004, 21:50

Zdele sem vidu slike na linku ki ga je zgoraj dal Miha!!!
To je pa bila fešta!!!
Opazil sem da je en model imel navzdol obrnjen rep.

Navzdol obrnjen rep pomaga pri komandi smeri obračati model v isto smer kot krilca (okoli vzdolžne osi), medtem ko se "normalen" V rep upira rotaciji trupa v pravo smer..se upira krilcem.

Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a mihah » 28.10.2004, 22:11

Pa prejle sva z Janom debatirala, če nima kontra obrnjene pokrovčke. haha

Pristaja potem okoli obrnjen? :wink:
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Kroko » 28.10.2004, 22:22

Na Strmci ti ga lahko najde lovec, tu na Viking race pa ribič :D
Uporabniški avatar
Kroko
Naš človek :)
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 01.04.2004, 19:06
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Bošti » 29.10.2004, 01:52

Vauuuu, to pa je raketa.
I like it!
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
Bošti
Član
 
Prispevkov: 48
Pridružen: 31.07.2004, 17:52

OdgovorNapisal/-a Intruder » 29.10.2004, 08:25

Ampak nima zavihkov na koncu krila. Prav tako tudi mani poznan od Valenta models - Dragon, ki je F3F mašina. Verjetno so tile zavihki toliko bol občutljivi, in pač gre vse na robustnost! Več ali manj je tudi V rep zaradi robustnosti oz. manjše možnosti, da ob pristajanju le tega zlomiš!


Lep pozdrav!


Jan
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a joža » 30.10.2004, 12:30

Pa smo ziher, da model ni samo obrnjen na glavo?
(v-lom navzdol?)


Slika
Uporabniški avatar
joža
Naš človek :)
 
Prispevkov: 109
Pridružen: 07.05.2003, 22:21
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 30.10.2004, 13:51

Ce pozorno pogledas, opazis pod kakim kotom je postavljeno krilo glede na os trupa (konstrukcijski vpadni kot) pa opazi se precej zakrivljena povrsina krila...torej je to zgiornja povrsina krila, ali pa ima letalo simetricen profil... kar pa zagotovo ni.

Kakor hoces! verjemi ali pa ne...
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a Chinks » 30.10.2004, 14:21

ultralajt napisal/-a:Nekaj mi ni vec jasno :?

Nekdo odpre neko novo temo (v tem primeru je Miha namenil pozornost zakljuckom krila) in potem se zacnemo o tem pogovarjati, potem pa nekateri nocejo da bi se debata nadaljevala....


Mogoče pa kaj skrivajo :shock:
Ne verjemi vsem kar piše!!!
Chinks
Uporabniški avatar
Chinks
Naš človek :)
 
Prispevkov: 173
Pridružen: 03.08.2004, 17:05
Kraj: Poljane nad Šk. Loko

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 30.10.2004, 14:27

Mogoče pa kaj skrivajo

morda neznanje :D
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a Chinks » 30.10.2004, 14:38

ultralajt napisal/-a:
Mogoče pa kaj skrivajo

morda neznanje
:cry:

Morda :idea: Nikoli ne veš :lol:
Ne verjemi vsem kar piše!!!
Chinks
Uporabniški avatar
Chinks
Naš človek :)
 
Prispevkov: 173
Pridružen: 03.08.2004, 17:05
Kraj: Poljane nad Šk. Loko

OdgovorNapisal/-a rock » 12.11.2004, 14:12

Ob eno zelo zanimivo sliko sem se spotaknil.

Toliko smo spisali o teh zavihkih in podobno. Sem si pa ogledal tole zares posrečeno sliko.

Gre za Nimbusa 4. Upam, da je vsem jasno da gre za zelo, zelo, zelo visokosposobno "pravo" jadralno letalo.

Na srečo sem lahko prav takšen prizor že večkrat opazoval, pa vendar temu kar je na tej sliki še nisem posvečal pozornosti.

Primer na sliki.
Spušča vodo iz samo zunanjih vodnih rezervarjev. Je pa zanimivo kaj se s to vodo dogaja po tem ko je izpuščena.
Vse skupaj je zelo podobno primerom ko se na jet letalih poznajo sledi indiciranga upora na koncih kril. Uparjanje zraka ali nekaj takega, Saj ne vem točno zakaj se to tako vidi.

No, sam s slike razberem prav to. Sledi vrtinčenja zraka zaradi induciranga upora s koncev krila.
Pa gre za zelo visoko sposobno jadralno letalo. Z zeelo dolgimi in vitkimi krili, Se pravi vitkost je odlična. Induciranega upora bi naj bilo malo.

Slika kaže nekaj čisto drugega :oops: :oops:

Ali se mi samo zdi, ali pa je tale upor nekaj kar je zelo težko izničit ali še huje zanemarit. :lol:

lp, rok
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Robi » 12.11.2004, 14:47

Rok, sicer je moje letalsko znanje zelooo pomankljivo, ampak v tem primeru bi si pa skoraj 100% upal trditi, da je pilot nimbusa vklopil dodatno izgorevanje.

LP, Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a Chinks » 12.11.2004, 15:58

Robi pomoje je to to :?

Ravno dones sem razmišljal o tej temi in si reku, da jo bo potrebno obudit :wink: Odkar sem napisu MOGOČE PA KEJ SKRIVAJO :!: se na tej temi ni dogajalo skoraj nič !!!!
Mogoče bi bilo fajn napisat še kej o sami izdelavi wingletsov iz različnih materjalov! V Gorenji vasi je Ultralajtu padla zanimiva ideja da bi na koncu izdelal simetrično krilo pol bi pa lahko imel ene Wingletse. ki bi jih obrnil na gor ali na dol.
Napisal smo ful v sami teoriji nč pa o izdelavi! Fajn bi bilo če bi tekst podprl še z fotkami, kot je Robi to specijalno naredu o izdelavi trupa :wink:
Robi za tisto svaka čast :!:
Ne verjemi vsem kar piše!!!
Chinks
Uporabniški avatar
Chinks
Naš človek :)
 
Prispevkov: 173
Pridružen: 03.08.2004, 17:05
Kraj: Poljane nad Šk. Loko

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 12.11.2004, 17:36

Pa gre za zelo visoko sposobno jadralno letalo. Z zeelo dolgimi in vitkimi krili, Se pravi vitkost je odlična. Induciranega upora bi naj bilo malo.


Induciran upor narasca s kvadratom kolicnika vzgona krila.

Kot je s slike razvidno, so krila dokaj dobro ukrivljena navzgor, kar pomeni da verjetno v tem trenutku leti krilo pod velikim vpadnim kotom, sicer se konci kril nebi tako upognili gor. (nasprotno se pri letenju z velikimi brzinami..blizu VNE, konci kril zapognejo dol, ker imajo rahlo negativni vpadni kot in vzgon lahko tudi negativen)

Zato je inducirani upor v tem primeru s slike relativno velik in to dokazujr tudi vrtincasta sled vode za letalom.

Ob pedantnem pogledu na sliko, vidimo da je letalo preletelo fotografa, ter se povzpelo navzgor...to pa pove pravzaprav cisto vse!!

Aerodinamika je SIMPL...

Mitja
Zadnjič spremenil ultralajt, dne 13.11.2004, 00:09, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 13.11.2004, 00:08

Tale pa leti hitro...induciran upor je majhen....
Krila niso tako upognjena gor kot na eni od slik v prejsnjem postu od Roka...
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov

cron