Moja današnja f5j izkušnja:
S kolegom sva šla preizkusit njegov novi f5j model (narejen v moji delvnici). Prvi start sem naredil jaz in mu po melenkostnem trimanju smeri predal komande v njegove roke.
Potem sem usposobil še moj model in se kolegu pridružil v zraku. Po nekaj minutah letenja mi je model na višini približno 100 m ostal v ostrem desnem zavoju, ki se je stopnjeval v spiralo. Smerno krmilo ni več delovalo, opazil pa sem, da višina deluje. Z vlečenjem višine nase je model spiralo samo še stopnjeval. Porinem ročico naprej, model se prične izravnavati in leteč na hrbtu prične izvajati spiralo v levo (ker je bilo smerno krmilo zategnjeno v desno je v hrbtnem leti delovalo v levo). Preden je model padel v levo spiralo sem potegnil ročico k sebi, tako da se je zopet postavil v pravi položaj in seveda začel desno spiralo. Palico od sebe, hrbtni let, spirala v levo, palico k sebi, pravilni let, spirala v desno ... To "vajo" sem ponovil približno osemkrat, tako da je bil model že pod mano (v Idriji treniramo F5J na pobočju

) in ko sem razmišljal o tem, kako bi ga pripravil do tega, da bi pristal ravno takrat, ko bi letel naravnost (pravilno ali na hrbtu) pa je smer čudežno zopet prijela, tako da sem ga varno pristal. Ko sem prišel do modela je smerno krmilo stalo v pravilnem položaju. Po parkratnem premiku ročice za smer v skrajna položaja je smerno krmilo zopet ostalo v skrajnem desnem položaju in se ga ni dalo več nikamor premaknit (tudi na silo z roko ne).
Po vrnitvi domov je bilo seveda treba najprej poiskati vzrok za današnjo veliko srečo v nesreči. Ko sem servo vzeli iz trupa in ga priključil na sprejemnik je deloval popolnoma normalno. Potem sem ga še razdrl in pogledal v njegovo notranjost in tudi nisem opazil nič takega, kar bi bilo lahko "na oko" vzrok za njegovo neposlušnost. Servo Protech B 1054 je končal v škatli s servoti za rezervne dele, v model sem pa namestil enakega, namenjenega za rezervni f5j model.
Zgleda, da me letošnja smola s tehniko še noče zapustiti
LP, Robi
