Nakup rabljenega modela

Vse o modelih z notranjim izgorevanjem ...

Moderator: MaNe

Nakup rabljenega modela

OdgovorNapisal/-a MANTUA » 03.07.2003, 11:01

Na forumu večkrat sprašujete po nakupu rabljenih modelov, pa še nisem zasledil kakšnega zares popolnega odgovora. Ponavadi tekmovalci začetnike, ki sprašujejo po uporabnem nasvetu zasujejo s ponudbami svojih odsluženih profesionalnih modelov, ki so zanje postali neuporabni, nihče pa ne napiše, na kaj moramo biti pri modelu zares pozorni, zato se mi zdi da še sam napišem nekaj o tem. Trg rabljenih modelov v Sloveniji je zelo živ, zato imam v trgovini vsak teden vsaj enega kupca z rabljenim modelom, ki pride po nasvete in "malenkosti", ki jih potrebuje za vzpostavitev voznega stanja, nemalokrat pa so te malenkosti dražje od novega avtomobila.

Pa si na hitro poglejmo kako se kupuje rabljen avto.

Rabljenih modelov imamo nekaj vrst:

- Modeli ki so voženi zelo veliko in so zato že skoraj pri koncu s svojo življensko dobo.
- Modeli, ki so voženi malo, vendar njihovi lastniki niso skrbeli zanje tako kot je treba, zato je precej delov uničenih.
- Modeli ki se niso še nikoli vozili (take je najbolje kupiti, vendar jih je zelo malo !)
- Modeli, ki so voženi zelo malo, vendar so zelo dolgo stali nezaščiteni, zato imajo uničen motor

In kako bo začetnik ugotovil, kakšen model mu nekdo poskusi prodati ? Težko. Če je model očiščen, bo le strokovnjak znal oceniti dejansko stanje. Ogromno je skritih delov, ki so lahko obrabljeni ali poškodovani, pa se tega navzven ne bo videlo, zato bi bil zares 100% lahko le če bi cel model popolnoma razstavil v kar pa noben prodajalec ne bo privoli. Torej nam preostane hiter pregled od zunaj.

Najprej morate vedeti, da zahteva rabljen model precej več pozornosti od novega, zato si boste zanj morali vzeti nekajkrat toliko časa. Bližnjice ne obstajajo. Če kupujete rabljen model ga morate za začetek popolnoma razstaviti in sestaviti nazaj. Če ste začetnik je to nujno potrebno, da model spoznate, saj boste le tako sposobni skrbeti zanj, če niste začetnik pa dobro veste, da je treba pri modelu redno preverjati tudi dele, ki so zaprti v ohišju.

Od zunaj pa lahko preverite tole:

1. TEHNIČNA PODPORA

Ne kupujte modelov za katere ni na voljo tehnične podpore. Pred nakupom se pozanimajte o proizvajalcu in tipu modela, ter izvedite kdo jih uvaža in prodaja. V trgovini, ki modele prodaja si oglejte kako je z rezervnimi deli zanje, kakšna je njihova cena in kakšen je rok dobave. Pozanimajte se tudi o pomoči, ki jo trgovec ponuja modelarjem, ki so model kupili nekje drugje. Ko vse to veste, bo odločitev o nakupu lažja. Obvezen del opreme, ki jo mora imeti vsak modela avtomobila je priročnik z navodili za sestavljanje in kataloškimi številkami rezervnih delov, saj brez njega ne morete avtomobila sestaviti in razstaviti.

2. MOTOR

Modelarski motorji so občutljivi stroji. Večina rabljenih modelov ima uničene motorje, zato se še pred nakupom rabljenega modela pozanimajte o ceni novega motorja. Pozanimajte se tudi o vzdrževanju motorja, ceni delov in njihovi dobavljivosti. Popolnoma vsak motor ima namreč svojo življenjsko dobo, ki jo doseže le, če mu redno menjate kroglične ležaje, ojnice in še kakšen del, ki se obrabi zaradi napake pri ravnanju z njim. Pred nakupom motorja se pozanimajte, kako pogosto je treba te dele menjavati, saj je to pri različnih motorjih zelo različno, pa tudi cene lahko zelo odstopajo. Vsekakor je treba rabljen motor, ki ga dobite v roke razdreti, očistiti in po potrebi zamenjati obrabljene dele. Tega prodajalec avtomobila seveda ne bo želel storiti, zato bo čakal na naslednjo žrtev in vas poslal domov.

Motor pa se da preveriti tudi na drugačen način: Vžgite ga in avto vozite. To počnite na prostoru, kjer lahko motor obremenite in na na dvorišču, velikem 5x5 m. Če bo motor brezhibno deloval 30 minut, je z njim vse v redu, če pa bo nepojasnjeno ugašal pomeni, da je z njim nekaj narobe. V vsakem primeru pa je motor potrebno razdreti, pregledati in po potrebi zamnjati obrabljene dele.

3. MEHANIKA

Od zunaj lahkio pregledate kar nekaj mehanskih delov. Najprej si oglejte kako izgleda avto na prvi pogled. Če je čist in vzdrževan gre zagotovo za boljši nakup, kot če vam nekdo prodaja kepo blata, čeprav je ta cenejša. Preglejte vse zračnosti v gibljivih delih, ležaje, prirobnice, amortizerje. Naredite si natančen spisek delov ki manjkajo ali pa so tako poškodovani, da jih je poterebno zamenjati in se s kataloškimi številkami v trgovini kjer jih prodajajo pozanimajte o ceni in dobavljivosti rezervnih delov, ki jih potrebujete.

4. OPREMA

Pred nakupom se pozanimajte tudi o stanju opreme, ki avtomobilu pripada in o ceni opreme, ki jo boste morali dokupiti. Marsikdo si za lepši videz svojega modela želi novo karoserijo, za katero potrebujete tudi barvo, nalepke, spoiler, pa nove gume je potrebno imeti za dober oprijem in še kaj. Baterije so bistvena stvar. Najhujše poškodbe na modelih ponavadi nastanejo ravno zaradi odpovedi baterij, zato je v avtomobilu skorajda obvezni imeti zlotan paket akumulatorskih baterij, ki ni starejši od 5 let in ustrezen polnilec zanj, oddajnik še nekako preživi z navadnimi baterijami, vendar je tudi zanj priporočljivo uporabljati akumulatroje. k opremi za vžig sodi akumulator za ogrevanje svečke z ustreznim kablom, polnilec zanj, ključ za svečko, plastenka za polnjenje goriva in še kaj.

Ko upoštevate vse kar potrebujete postane nakup rabljenega avtomobila se tudi njegova cena bistveno spremeni, zato morate vedeti, da nakup rabljenega avtomobila ni enstavnejši in ponavadi ni niti cenejši. Kot sem že povedal je tipični kupec takega modela ponavadi otrok, ki nekako prihrani 25.000,00 ali 30.000,00 SIT za katere kupi model v zelo slabem stanju, ko pride v trgovino, kjer najbi mu nastavili motor in kjer naj bi dokupil še nekaj "malenkosti", pa ugotovi, da bo moral plačati še vsaj 50.000,00 SIT, da bo avto spravil v vozno stanje.

Če rabljen model znate kupiti (imate dovolj tehničnega znanja in poznate razmere na trgu), lahko sem ter tja naletite na zares ugodno priložnost, če pa takega modela ne znate kupiti je bolje, da kupite novega, saj bo to za vas ceneje in enostavneje.

Janez Nebec
MANTUA MODEL LJUBLJANA
Uporabniški avatar
MANTUA
Naš človek :)
 
Prispevkov: 411
Pridružen: 06.01.2003, 12:33
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a MaNe » 03.07.2003, 11:36

Zelo dobra, obširna in podrobna obrazložitev.

Pohvalno in vsekakor koristno.
LP
Nejc
Uporabniški avatar
MaNe
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 1351
Pridružen: 11.11.2002, 10:29
Kraj: Slivnica pri Mariboru

Re: Nakup rabljenega modela

OdgovorNapisal/-a ELO » 03.07.2003, 13:46

MANTUA napisal/-a:
Rabljenih modelov imamo nekaj vrst:

- Modeli ki so voženi zelo veliko in so zato že skoraj pri koncu s svojo življensko dobo.
- Modeli, ki so voženi malo, vendar njihovi lastniki niso skrbeli zanje tako kot je treba, zato je precej delov uničenih.
- Modeli ki se niso še nikoli vozili (take je najbolje kupiti, vendar jih je zelo malo !)
- Modeli, ki so voženi zelo malo, vendar so zelo dolgo stali nezaščiteni, zato imajo uničen motor


imamo pa tudi modele, ki so rabljeni in so v top formi, saj so jih imeli tekmovalci, ki natančno vedo kako se reči streže. in umazanija na njih ne pomeni to, da niso ležaji redno podmazani, da ni motor po vsakem obratovanju konzerviran, da se je redno odpravljalo napake,...

je pa res, da je takih modelov ki jih janez omenja 95%, takih ki jih jaz (dobrih, kvalitetnih, ki vsaj v večini predstavljajo dober poceni nakup) pa preostalih 5%

torej je nakup rabljenega avta, če ne poznate lastnika in njegovih navad, res lahko loterija in to je tisto na kar je treba paziti!!!

sicer pa, novinci, preberte si vse, ampak pazljivo, pa je....

nč boys n grlies, grem jaz na morje, bodite pridni!
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!
Uporabniški avatar
ELO
MSM forum moderator
 
Prispevkov: 2437
Pridružen: 04.11.2002, 07:57
Kraj: Dol pri Hrastniku


Vrni se na Eksplozijski.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov

cron