Popravilo motorja

Vse o modelih z notranjim izgorevanjem ...

Moderator: MaNe

Popravilo motorja

OdgovorNapisal/-a Zupančič » 14.08.2003, 18:04

Lep pozdrav vsem, to je moje prvo sporočilo. Po pravici povedano, sprašujem za letalski motor, ampak ker je vprašanje splošno in je tu več prisotnosti, sem napisal tu.

Torej: Imam motor OS max 15LA (2,5ccm). Domnevam, da je zaribal, saj se preko zgornje lege bat premika le z uporabo večje sile. Ker sta nova bat in puša vredna kar pol novega motorja, mi prosim povejte, če se da pušo kar "podrejat" - postružit?

Kaj pa uporaba rezervni delov od drugih ali rabljenih motorjev?

Pa še nekaj! Os motorja se po vzdolžni osi premika za malenkost - je to dobro ali slabo (zamenjava ojnice?)?

Hvala za pomoč!
Zupančič
Novinec
 
Prispevkov: 29
Pridružen: 14.08.2003, 17:50

Motor

OdgovorNapisal/-a tornado » 14.08.2003, 21:14

Predvidevam, da je motor že precej časa deloval in je že dotrajan. Razstavi ga in boš ugotovil če je res zaribal. Če je ti priporočam nabavo novega motorja. Serija LA ima namreč namesto krogličnih ležajev drsne, ki pa imajo krajšo življensko dobo.
Rahla aksijaln zračnost ni problematična, ampak vse v mejah normale.
Lp Rado
tornado
Naš človek :)
 
Prispevkov: 308
Pridružen: 08.01.2003, 14:25
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Zupančič » 15.08.2003, 00:22

Saj sem ga razstavil. Bat se zaustavi že centimeter ali več pod vrhom puše.
Zanima me tudi, ali gre pri novem motorju bat z lahkoto čez pušo ali se prej ustavi. Pušo bi poizkusil povečati, saj imam možnost obdelave na stružnici ali CNC-ju, samo vedeti moram, kako jo obdelati, da bo v redu tesnilo.
Zupančič
Novinec
 
Prispevkov: 29
Pridružen: 14.08.2003, 17:50

Motor

OdgovorNapisal/-a tornado » 15.08.2003, 09:10

Če imaš možnost izmeriti cilinder boš videl, da je koničen in to proti vrhu se zožuje. Bat pa je cilindričen. To daje motorju funkcijo batnega obročka in tesnenja. Nov motor ''prijema'' nižje kot iztrošen. Na koncu življenske dobe se pa zgodi, da bat porineš na vrhu cilindra ven. Temu pravimo, da je motor prepihal.
Izdelavo in dodelavo ti ne priporočam, saj je to Sizifovo delo, končen rezultat pa razočaranje. Problem je namreč obdelati koničnost cilindra, naslednji problem je materijal bata. Poznati je treba razteznost materijalov pri segrevanju, da ne pride med batom in cilindrom do zaribavanja ali prepihavanja.
Poznam nekaj modelarjev, ki so v preteklosti sami izdelovali garniture in vsi po vrsti so povedali , da je to kar velika znanost, potrebno je ogromno izkušenj in testiranja.
Danes so motorji in deli za njih relativno poceni in jih je bolje kupiti nove.
Lp Rado
tornado
Naš človek :)
 
Prispevkov: 308
Pridružen: 08.01.2003, 14:25
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Robert » 24.08.2003, 09:06

Če je motor suh-brez goriva(beri mazanja) je normalno da je trd pod vrhom.

Glede samogradnje garniture pa obilo sreče :) .
Samo bat bi se lotil delat,morda iz odsluženega kamionskega bata(glava bata je kar debela),se pravi iz podobne zlitine.
Na srajčki pa raje pozabi saj je koničnost precej majhna,pa tudi materjal je precej"trd".

BDW: Ali se tudi pri teh motorjih kromira cilindre-puše?
Take monade z kromiranjem ipd smo delali na Tomosih APN 4-6 :)
Uporabniški avatar
Robert
Naš človek :)
 
Prispevkov: 171
Pridružen: 27.12.2002, 15:34
Kraj: Tolmin

OdgovorNapisal/-a Zupančič » 24.08.2003, 22:11

Pa še nekaj je - puša ima na zgornjem robu vijoličaste odtenke. To pomeni, da je bila pregreta ali ne? Je kljub temu še lahko uporabna?
Zupančič
Novinec
 
Prispevkov: 29
Pridružen: 14.08.2003, 17:50


Vrni se na Eksplozijski.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost

cron