Napisal/-a ELO » 31.08.2003, 21:19
diferencial -a m (a)
1. avt. ohišje z zobniki, ki omogoèajo, da napravi
eno gonilno kolo toliko daljšo pot, kolikor napravi
drugo krajšo: zamenjati olje v diferencialu
2. mat. razmeroma majhna sprememba kolièine:
diferencial neodvisne spremenljivke
diferencial, navaden, zobniški, deluje tako, da moč spravlja na tisti del, kjer je upor manjši. deluje po liniji najmanjšega upora. torej spravlja moč na tisti kolesni par, ki ima manj oprijema, to pa ni dobro, kar ni dobro je pa slabu!
kakšen trekšn te zanima, bočni, vzdolžni, kombinirani? pospeševanje je definitivno slabše, oprijem pa boljši edino v slabih razmerah!
zaradi tega prenosa moči ponavadi sprednjakolesa bolj vrtijo pri pospeševanju iz ovinka, zaradi tega se bolj obrablajjo,....
poraba goriva je kao večja, izkoristek motorne moči pa manjši, saj gre veliko tega v brušenje sprednjih kolesov in premetavanje masti v notranjosti diferenciala! to lahko tudi sam preveriš, diferencial je topel ali vroč!
pri fiksni osi ni delitve prenosa moči, moč je vedno... odvisno samo od prenosa teže, al spredi, al zadi! ni izgub "mešanja" samo transmisije, torej izkoristek večji, čeprav ser to pri porabi ne pozna, kot te zanima... vsaj praktično ne!!
Bizgec jaz, bizgec ti, bizgeci mi vsi!!!