F5J- Elektro jadralci

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 26.04.2004, 19:25

Omejitev je samo pogon (7-8 celic, zaprta 400tka brez modifikacij razen tajminga)

Zanimivo bi bilo videt leteče krilo....
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a samo3D » 26.04.2004, 20:27

MC GAYVER napisal/-a::D
na tekmi ugotovim da krilo ki ga uporabljam ni dobro za v veter
ok gremo gradit drugačnega in že dogaja


Ajajaj super, če bi imel Samo toliko časa, bi si tudi za vsako tekmo naredu drugo krilo 8) , svaka čast! Tole ti gre pa res dobro od rok!

Sam bom še naprej prisegal na žrtvovanje device dan pred tekmo in zjutraj :twisted: ... Mitja že ve! hehe :twisted: .

Med tem pa pridno leteti!

Aja, pa še to; Mc Ajver, če ti uspe naredit hiter, lahek avijon, ki bo šel dobro gor s 400 tko, se bo v veter dobro peljal, bo doro upravljiv, bo lepo pobiral termiko, z njim pa se bo dalo pristati na piko, boš moral nekaj novega izumit! :shock: Pa na tekmi te bomo proglasil za CARJA! :lol:

L.P. Samo
Uporabniški avatar
samo3D
Član
 
Prispevkov: 88
Pridružen: 05.12.2003, 13:38
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a samo3D » 26.04.2004, 20:30

Pa še to; ful maš lepe copatke! :D :lol:

S
Uporabniški avatar
samo3D
Član
 
Prispevkov: 88
Pridružen: 05.12.2003, 13:38
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 26.04.2004, 22:58

citat
Aja, pa še to; Mc Ajver, če ti uspe naredit hiter, lahek avijon, ki bo šel dobro gor s 400 tko, se bo v veter dobro peljal, bo doro upravljiv, bo lepo pobiral termiko, z njim pa se bo dalo pristati na piko, boš moral nekaj novega izumit!


:D :D kje pa tle vidiš kako težavo :?: dobro F5j krilo popolnoma ustreza tvojemu opisu
tista reč ki je videti v ozadju za "copatki" ( jih že ni več) pa mislim ( naslanjam se na podatke iz simuliranega vetrovnika ) da je to kar to :!: upam 8) bomo videli :shock:
v soboto ga bom sprobal v ilegali o tem pa če je kaj vreden drugič

lp
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a rock » 27.04.2004, 09:48

Vidim, da imate nekateri kar precej casa in ogromno raziskovalne zilice. Lepo. Tako se zariskuje.

Stvari se lotim malo drugace. Pravim, da je potrebno letet z enim letalom da se uletis, navadis, na trimas. Ko letis z enim tipom leto ali dve intenzivno sele ves cesa je sposoben. Vreme je ponavadi s tekme na tekmo zelo razlicno, da o termiki, trenutnih pogojih niti ne govorim. Toliko razlicnih modelov se "skoraj" ne da naredit. Sem ze videl modelarja, ki nas je pral z modelom kateremu smo se vsi posmehovali. V veter ni sel nikamor. Pa je znal z njim jadrat in pristajat na piko. Pristanek je bil pac podoben helikopterjevemu, ce ze ne vzratno. Takemu cloveku jaz pravim CAR. Ta dogodek je z mednarodne tekme. Tako da dam veliko na njega.
Zelo veliko je v modelarju in zelo malo v modelu. V vrhunskem modelu so procenti ki jih zacnejo koristit vrhunski modelarji. CARJI letijo z enim vrhunskim modelom leto in vec, da koristijo procente.
Tako se pac ustvarjaja rezultate.

Naj dodam se to. Nekaj zelo dobrih slovenskih "CARJEV" Samo, Rizner, Gergic, Markovcic, brata Bozic, brata Fidler, Cac. Zelo, zelo veliko letijo. Ponavadi z enom tipom letala v vseh vremenskih pogojih. Rezultat se doseze na travniku ne v delavnici.

lp, rok

A kdo ve kdaj je tekma v Krskem? Na koledarju sta dva datuma. Zame kar precej nerodna. Na enega se zeni bratm, drugi pa se pokriva z drugo tekmo.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a belovic » 27.04.2004, 14:53

tako naj bi zgledala ''resonancna cev''...
za lazjo predstavo sem si dovolil uporabiti Zoranove fotke njegovega trupa ki je namenjen za SAL, seveda je razlika le v tem da bo odrezan za e-motor...

lp,ivica
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a mihah » 27.04.2004, 15:29

Je kdo opazil, da je tale debata najbolje gledana v modelarska debata v Sloveniji? :wink: Na 20000 ogledov in še enkrat toliko strani informativnih postov na temo F5J in vse kar še spada zraven! 8)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 27.04.2004, 18:07

:D
rock lepo si povedal večina uspeha je v pilotu
krilo ki ga predstavljam nekaj postov nazaj je pričelo idejno nastajati takoj na začetku debate o f5j vendar se mi ni izšlo da bi ga imel že na prvi tekmi dokončno zrisan je bil šele v sredo in ker imam premalo časa ga ni bilo moč naredit do dirke pa tudi nebi imelo smisla leteti z neznanko


Ob prebiranju postov sem dobil občutek da ne podpirate gradnje novih modelov ( no ja pol pol) upam da se motim kajti F5j se mi zdi precejšen izziv za konstruktorje sploh F5j-400 kjer je vse odprto le moč je limitirana


lp
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Mr.Bostjan » 27.04.2004, 19:31

Ivica, tale tvoj trup izgleda hudo dob'r ...
Se pa bojim, da boš moral zraven izdajati še orožno dovoljenje! :wink:
Lep podzrav,
Boštjan Perdan
DMA Modra ptica
Uporabniški avatar
Mr.Bostjan
Član
 
Prispevkov: 99
Pridružen: 18.04.2004, 22:42
Kraj: Šenčur

OdgovorNapisal/-a samo3D » 27.04.2004, 20:08

MC GAYVER napisal/-a::D
Ob prebiranju postov sem dobil občutek da ne podpirate gradnje novih modelov ( no ja pol pol) upam da se motim kajti F5j se mi zdi precejšen izziv za konstruktorje sploh F5j-400 kjer je vse odprto le moč je limitirana
lp


Res je F5J izziv za konstruktorja. Glede gradnje novih modelov pa mislim, da je Rock lepo povedal. Ni potrebno pretiravat s številom modelov. Ker na dirki potem ponavadi ni časa študirat kaj boš vrgel v zrak.

L.P. Samo

BTW Ivica, carski trup!
Uporabniški avatar
samo3D
Član
 
Prispevkov: 88
Pridružen: 05.12.2003, 13:38
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a rock » 27.04.2004, 21:16

S svojim postom nisem hotel povedati kakrkoli proti gradnji novih modelov. Vsekakor so izziv. Zato tudi pravim da se tako raziskuje. Obstajajo modelarji ki bi duso prodali, da bi vsak teden leteli in naredili drug model. Po svoje so pravi asi.

Glede raziskovanja v modelarustvu. Ce ze govorimo v F5J kategoriji, bi skoraj raje izpostavil pogon. V samih modelih skoraj ni vec kaj odkrivat. Seveda, vedno se bo kaj naslo, pa vendar je tezava pogon, precej pretezek za te modele. Sem v samih pogonih tako zelen, da ne vem kaj se pravzaprav da narediti. Nekaj malega sem tuhtal.
Motor ostaja motor. Je dorecen in nimam kaj studirat. :D
Reduktor bi lahko bil veliko, veliko lazji. Se pravi ogromno za studirat. :shock:
Elisa? Nimam pojma za kaj se gre. :oops: Se pravi ogromno studija bo potrebno.
Batarije? Zelo malo vem zakaj se gre. :oops: Bom veliko studiral in hvala bogu da obstaja Holc :D . Vem pa, da vsake pol leta pridejo novi akumolatorji, ki bodo lazji in zmoglivejsi tako da bo trg za nas poskrbel. :D

Glede samega modela bi si pa zelo zelel nekaj manj krhkega. Pozablajamo da je pri vsej stvari potrebno model prevazat in prenasat. Ti modeli so tako krhki, da mi zivce parajo. V zraku ze prenasajo vse obremenitve, samo avto je prava preizkusnja trdnosti in mojih zivcev. Vse bolj se nagibam drugemu nacinu gradnje. Tele rebrce in folija niso zame. Sam sem bolj prakticen clovek in tele rebrce so pravi hudic.

Drugace pa menim, da je ravno pogon v kategoriji F5J 400 pravi zadetek zadovoljsva in privlacnosti. Skorajda v vseh kategorijal F3K,F3J,F3B,.... je sporen start. V F3K imas lahko ne vem kako dober model, ko nikoli niso vsi enako mocni (modelarji). V F3J potrebujes pravi stab pomocnikov, ki spet niso enako mocni. Pa se pravi laks ima pravo ceno, pa pogosto ga je potrebno menjat. V F3B pa je cena vitle, ki ustreza FAI pravilniku, pravi zalogaj. V F5J 400 so vsi enaki. Poleg enakosti pogona je vsa svar zanimiva se z ene plati. Privlacna je tudi za vse "lenobe", ki se jim ne da hodit po padalcek. Tako ima kategorija se vse te privrzence. Ima pa ta "udobnost" se svojo pravo privlacnost. Trenirat se da kjerkoli, kadarkoli, brez pomocnikov,......... se bi lahko nastevel ugodnosti.

Nakratko, samo zaradi enakosti in prakticnosti pogona mi je osebno kategorija zanimiva. Sem s tistega pola modelarjev, ki so vedno govorili "jaz pa ze ne bom letel s pogonom". Sem zagrizen jadralec, ki je podlegel prakticnosti. Se malo kesam, samo kaj si moram :oops:

belovic, hvala za estetiko, ki jo delis z nami

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

F5J - konstrukcija modelov

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 27.04.2004, 22:45

Živjo!
Meni se zdi zelo zanimivo brati prav čisto vse kar se najde v teh debatah! Seveda imam svoje mnenje, ki pa se včasih nagne na eno ali drugo stran. Tudi meni je všeč tale kategorija. Se mi zdi da sem kar nekako prerojen v teh dneh odkar sem se odločil sodelovati. Seveda pa sem si zamislil zelo čuden model, ampak, zakaj ne? Saj še vedno "padem noter v kategorijo". Bilo je zanimivo probati, sedaj je pa še bolj zanimivo privajati se na model. No, sedaj že vem kje sem zgrešil in kako bi kaj moralo biti narrejeno..a ga ni, ki bi me lahko nasral da bi se še enkrat lotil podobnega "projekta".

Kar se pa tiče same optimalne konstrukcije modela, pa mislim da ga ni modela ki bi "pokrival" vse vremenske razmere daleč nad preostalo konkurenco. Torej je najbolje imeti nekaj povprečnega, ostalo pa nadomestiti z dobro pilotažo. Tu se strinjam z mnenji Roka B. in Samota...model ki ga imaš, čimbolj spoznati ob veliko letenja.

Pa še tale problem imamo: če bi naprimer naredili blazno lahek model, ki bi se dvigal zelo hitro (še bolj hitro kot se dvigne Samotu :wink: ), bi hitro prišli do problema vidljivosti modela na taki višini. Jaz moram nositi očala ker sem že malo čorav, pa še ta mi kaj prida ne "svetijo". Zato sem se pri mojem modelu odločil za trimetersko razpetino, ki jo dokaj dobro vidim tudi zelo daleč. Ampak ker je teža mojega modela prevelika, se niti ne more dvigniti tako visoko...mogoče bi me rešil karbonski trup?

Ko sem pred časom ogledoval (tehtal v rokah) aluminijast MP Jet reduktor, sem se zgrozil kako je težak...
Sam sem vzel kar plastični reduktorček z uležajeno gredjo propelerja. Je veliko lažji, ampak ne vem kake so izgube v njem napram planetnim reduktorjem. A je kdo mogoče delal kake "raziskave v tej smeri" in bi bil pripravljen kaj o tem povedati?

P.S.: danes sem letel cel dan po malem in se preganjal po zraku z zaščitnim znakom našega kluba (Kanja)
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a mihah » 27.04.2004, 23:12

No evo fanjte! Zopet v zraku!

Tokrat s 4. uvrščenim modelom iz Krtine in prvim iz srečanja pri Celju v F5J 400 klasi. Dopilil in popravil sem male šlamparijice prejšnjga lastnika, sicer zmagovaleca v kategoriji unlimited na isti tekmi. Call me nuts 8) ampak še se je dalo izboljšati nekaj stvari!

Kaj točno sem izboljšal ne bom govoril, da se ne bi prejšnjemu lastniku preveč zameril :P :wink:

No skratka, da gremo na bistvo!


Pogon je relativno simpel, a zelo zelo efektiven :D

Srčika je odličen, majhen in lahek planetarni prenos Robbe 4:1
Motor je malenkostno pod vodo utečen (krtačke so še serrated) MEGA X 400 6 V
Propeler pa odličen Aeronautov 13 x 8
7 x KAN 1050

Statičnega potiska je veliko, vzpenjanje je tam tam kot s Speed 400 4.8 V race na 7 x KAN 650 , kar pomeni da se komot kosam s Samotovim modelom 8) V eni minuti rata model pika, letel sem pa med 19. in 20. uro.

Jadra pa zadeva ko šus, se je dalo dela 10 minutne polete tudi med 19. in 20. uro. Kapo dol Endi, samo se je videlo, da je bila fluga narejena na instant :wink: Ampak je tako ali tako letela že odlično, no sedaj pa leti še bolje,. :twisted:
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a -=ZeroCOOL=- » 27.04.2004, 23:19

Pozdravljen Ultralajt....

Lepe slikce... :D

Model, ki sem ga seveda videl tudi na tekmi, me je kar presenetil. Model je msešen, vendar mi je všeč...ob bližjem pogledu sem se pa zavzel za tele tvoje getribe. Tudi to me je presenetilo. Večina od nas uporablja MPJet alu Planetne getribe in mislim da teža le teh je še najman sporna napram izkoristku. Tile tvoji getribi imajo "luft" + da imajo zamakjene getribe dosti večje izgube! Predlagam ti, da bi šel vseeno na Planetne getribe. Sam sem si močno želel reduktor Firme Maxon, vendar ga nisem mogel dobiti. Pisal sem v DMT v avstriji vendar so mi odpisali da niso več na voljo, v Schweighoferju jih tudi nimajo (le za večje motore in sicer v originalu za Kontronikove brezkrtačnike), v Sloveniji pa sem prepričan da jih nikjer ni mogoče dobit. Druga možnost so ti Raisenauer (ali nekako tako) ki jih je pa tudi težko dobiti. Tako da še najbol primeren in cenovno ugoden je reduktor firme MP Jet.


Upam da sem ti la malo pomagal.

Jan
Xray XB8E, Xray XB9E Rally, Xray T4 '13,Xray X1, Xray M18T PRO, Sanwa MT4S, GensACE, REDS Motors, Tekin Motors, MuchMore, LRP, HobbyWing, Futaba
Uporabniški avatar
-=ZeroCOOL=-
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 02.02.2003, 23:27
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a luigidon » 27.04.2004, 23:22

Ja prov fajn nas je tale kategorija "zagrabla" :D

Jaz tudi delam model EON400 od Panoptikuma. Ker je to moje prvo letalo, ki ga bom naredil sam, ce odstejem osnovnosolske dni,sem se odlocil za ta model, ker je ze narezano. Kasneje imam namen naredit tudi kaksen drug model, povsem sam. Je pa prva zanimivo koliko se da razlicnih stvair najti, ce imas omejitev, da mora biti motor 400. Mislim pa da v tem kako visoko model spravis se ne da prav veliko pridobivat, ker je res problem potem vidljivost, ampak je bolj pomembno kako model jadra, predvsem pa kako ga pilot vodi:) Velikokrat model leti lepse ce ga pustis:)

V glavnem prav fajn mi je tole vse brat, pa dobit veliko znanja, pa veliko novih idej:)))

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a mihah » 27.04.2004, 23:27

Velja nasvet pogledat kaj so imeli na tekmi prvouvrščeni - elektronika in model in kakše so bile razmere. Ko bo za nami več tekem se bo dalo kar dobro študirat statistiko. 8)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Kroko » 28.04.2004, 07:37

MkGajverjevo novo krilo za veter v bistvu ni nastalo čez noč. V bistvu niti ni krilo za veter, tako mu pravi, ker ima zelo tanke profile (od 9% na centu do 7% na uški). V cadu sem ga začel risati pred več kot 4 tedni (ne spoznam se najbolje na cad :oops: ) končal pa sem šele v sredo - 2 dni pred tekmo. Še pred risanjem pa sem kakšen mesec posvetil "obnavljanju" znanja iz aerodinamike. Narejenih je bilo nešteto poskusov v virtualnemu vetrovniku, da sem dobil ustezne profile, preveč izračunov za washoute in podobno.

Kot je nekdo omenil - eni radi letijo, drugi zidajo, jaz pa rad konstruiram in preračunavam.

O projektu nisem želel nič govoriti, saj sem želel, da se najprej preizkusi, če moji izračuni držijo v praksi in če sem potegnil pravilne zaključke iz bogatega znanja gospodov Heperle, Drela in Eppler.

Je pa bila MkGajverjeva "ideja" o nesimetričnosti tako briliantna, da jo je predčasno objavil.

Pripravlja se tudi foto-strip, kako se sezida krilo za F5J iz rebrc.
Lahko bi kdo (rock???) naredil kakčen članek o vakumiranju, saj nameravam delati vakumirano krilo pa tega še nisem počel.

Dokler se krila ne preizkusi ne bi želel dajati drugih informacij o njem.
Uporabniški avatar
Kroko
Naš človek :)
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 01.04.2004, 19:06
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a mihah » 28.04.2004, 07:54

Fotokolažek flugice... ni še poštimana kot je potrebno, je pa blizu. :)

Bom šel še pritisnit sliko tega "famoznega" platnenega prenosa.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 28.04.2004, 07:55

Upam da sem ti le malo pomagal.
Jan


Hvala Jan!
Torej pridobitek na izkorisku odtehta večjo maso reduktorja!?
Zakaj nima Švajgi trgovine bolj na jugu? :(

Sedajle je zunaj že sonce! Izgleda da bo lep dan za letet...

Eno vprašanje za vse:
Kaj menite ? Od katerega treninga se več odnese..tistega v slabem vremenu ali tistega ko je zelo termično :?:
Meni se zdi kar neprijetno če gre vsepovsod samo gor...se mi zdi da bi takrat vsaka stara mama popela gor, najbolj uživam ko me matra precej nizko in se ubadam s šibkim dviganjem...pa me je včasih strah in sem napet, kot da bi sam zares sedel v modelu 8) nebi rekel da je glih "adrenalinsko" ampak napetost pa je le zanimiva!

LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a mihah » 28.04.2004, 07:56

Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost

cron