Polnjenje na terenu

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a » 30.04.2004, 16:48

mihah napisal/-a:Dokaj poceni so 7,2 Ah, 12 V.


Zdej me sam še zanima kako jih lahko polnim?

Moram bit na kaj pozoren?

Lep pozdrav, Tine
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a steem » 30.04.2004, 17:34

Ja, da ga ne prenapolniš ali preizprazniš! NE ga hranit praznega (po uporabi čimprej naposlni)! Če ga ne uporabljaš in bi rad da bi ti še naslednjo sezono delal, ga dopolni vsake 3 mesece.

to bi bilo po mojem vse.

LP Jernej
steem
Naš človek :)
 
Prispevkov: 210
Pridružen: 17.11.2002, 13:09
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a mihah » 30.04.2004, 18:15

Osebno jih vedno polnim kar na Schulze polnilce. Program PB L, pa mirna Bosna :)

Sicer pa je dobro imeti usmernik z nastavljivim tokom. Nastaviš ga na 14.4 V in recimo 1 A in pustiš čez noč.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a » 30.04.2004, 18:29

steem napisal/-a:Ja, da ga ne prenapolniš ali preizprazniš!

LP Jernej


Kaj misliš z preizpraznenjem? Recimo konkreten primer: 12v/7.2Ah ... a recimo, da ga neham rabit, ko napetost pade recimo na 12v ali kaj??? Ne vem kako to misliš. :oops:

Torej Pb akkuja ni potrebno (priporočljivo) pred ponovnem polnenju spraznit tako kot NiCd in podobne?

LP, Tine
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a mihah » 30.04.2004, 18:40

Pb samo dofiljuješ. Prazen pomeni 10 V, kar je nižje je že R.I.P.

Tako ali tako pa boš videl kdaj bo prazen, ker se bo napetost sesedla, ko boš polnil. Ne pričakuj čudežev in računaj samo na efektivno C/2. Torej 3.6 Ah pri obremenitvi nekaj A.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a » 30.04.2004, 19:52

mihah napisal/-a:Pb samo dofiljuješ. Prazen pomeni 10 V, kar je nižje je že R.I.P.

Tako ali tako pa boš videl kdaj bo prazen, ker se bo napetost sesedla, ko boš polnil. Ne pričakuj čudežev in računaj samo na efektivno C/2. Torej 3.6 Ah pri obremenitvi nekaj A.



Torej lahko pričakujem 3-4 polnjenja mojih sanyo gold? ... Hmmm. OK, dost bo za prvo silo. Obremenitev pa ne verjamem, da bo kdaj več kot A.

LP, Tine
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a mihah » 30.04.2004, 20:01

Točno zadosti za eno popoldansko orenk letenje 8)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a » 30.04.2004, 20:08

Mogoče malo offtopic, ampak vseeno:

Malo sem si ogledal Konion celice. Pa me zanima, ali se res splača - ogledal sem si dva filmčka (sanyo gold vs. konion) pa res ne vem če je hudo bolš. Sicer pa 520sit...2600sit :? .

LP
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a mihah » 30.04.2004, 20:14

2S1P Konion (2 kosa vezana vzporedno) = slabih 7 Goldov!

5200 SIT vs. 7 x 520 SIT = 3640 SIT

Če vzameš v račun še nižjo maso in posledično boljše letalne zmogljivosti si tam tam. Je pa v Sloveniji že veliko (pre)zadovoljnih uporabnikov KONIONov , samo so tolk zadovoljni, da se nič od njih ne sliši :D
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 30.04.2004, 20:16

Ja pa vsakič pozabim omeniti, da je tolk fajn to, da maš LiPo oz LiIon akuje zmeraj polne in lahko greš letet kadar se ti zahoče. Naslednji dan, teden, tudi mesec 8)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a » 30.04.2004, 20:27

Sam če so tolk lahke celice pol moraš pa kar nekaj svinca v avion dat. :? Pa še polnilec mora bit ustrezen (Robbe Lader 5r in pa Turbomat 7plus ... i dont think so. :oops:

LP
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a mihah » 30.04.2004, 22:42

TŠ napisal/-a:Sam če so tolk lahke celice pol moraš pa kar nekaj svinca v avion dat.
LP


Kaj ti tako rad daješ svinec v modele? :twisted:
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a lenko » 30.04.2004, 23:35

Ko pravijo nekateri, da napeljava in akumulatorv avtomobilu ne zdržita take obremenitve. Pri 75Ah akumulatorju pri ugasnjenem avtu, sem mel v vtičnici za vžigalnik priklopljena dva polnilca. Na enem sem s petimi amperi polnil sanyo 2400, na drugem pa s štirimi amperi gp3300, to se je ponovilo približno štirikrat in avto je brez problema vžgal. Take so moje izkušnje.

LP
lenko
Naš človek :)
 
Prispevkov: 152
Pridružen: 27.09.2003, 19:11
Kraj: Preddvor

OdgovorNapisal/-a » 01.05.2004, 10:14

mihah napisal/-a:
TŠ napisal/-a:Sam če so tolk lahke celice pol moraš pa kar nekaj svinca v avion dat.
LP


Kaj ti tako rad daješ svinec v modele? :twisted:


Ne, samo drugač ni težišče ta pravo. :?
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a NightBird » 01.05.2004, 12:21

Lenko: Ko pravijo nekateri, da napeljava in akumulatorv avtomobilu ne zdržita take obremenitve.

Lenko, ni bilo zapisano, da napeljava NE ZDRŽI take obremenitve, temveč, da inštalacija do vžigalnika NI DIMENZIONIRANA za takšen namen.

Kaj to pomeni?

Če je nekaj dimenzionirano na 5 A, to še ne pomeni, da bo zadeva razpadla pri 6A. Pomeni pa, da proizvajalec garantira pravilno delovanje do 5A, za vse kar je več pa on ne nosi odgovornosti.

Če banaliziram zadevo do skrajnosti. Vzemimo orto nesrečen primer, da zaradi preobremenitve zagori kakšen vnetljiv materijal in avto spremeni v kupček rjavine in pepela.

Če zavarovalnica ugotovi, da nisi upošteval priporočil proizvajalca, se lahko obrišeš pod nosom za nadomestilo škode, pa čeprav ga imaš 5 x kasko zavarovanega z vsemi dodatnimi klavzulami.

Če pa bi se ogenj prenesel še na kakšno okoliško bajto, pa bi bilo sploh zanimivo.
Vem, da nič ne vem.
Uporabniški avatar
NightBird
Član
 
Prispevkov: 78
Pridružen: 12.04.2004, 21:47
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a NightBird » 01.05.2004, 12:25

Da ne bomo ostajali samo pri "izkušnjah", poglejmo še, kako bi se dalo za silo izračunati, koliko polnjen zdržijo naši akumulatorji.

Problem je seveda v DC/DC pretvorniku, ki nam kvari elegantnost izračuna. Amper ure modelarskega akumulatorja se tako ne dajo direktno odštevat od avtomobilskega. Po drugi strani pa to še kar velja za pakete s 7 ali še bolje 8 celicami.

Akumulatorska baterija v avtomobilu služi bolj ali manj samo za vžig motorja. Kasnejše napajanje električnih naprav (med vožnjo) pa zagotovlja alternator, ki istočasno zagotavlja tudi polnjenje akumulatorja.

Zanimivo pa je, kako malo energije izčrpa starter ob zagonu motorja. Res, da potrebuje kakšnih 250A, toda le v trajanju par sekund. Če vzamemo, za primer, da avto vžgemo v 10 sekundah, pri tem spraznimo akumulator za celih 250 * (10/3600) = 0,7Ah.
Zanimivo ne?, energijo, ki jo potrebujemo za start avtomobila vsebuje že dokaj skromen paketek modelarskih akumulatorjev :idea:

Pri polnjenju akumulatorjev lahko ugotovimo, da mora biti energija, ki jo izčrpamo iz avtomobilskega akumulatorja (Ea), enaka energiji, ki jo nabutamo v modelarski akumulator (Em). Upoštevat pa moramo tudi izgube (n), ki pri tem nastanejo:

Em = Ea * n

n - n.pr. 0,7 (70%)

če upoštevamo še:
- da je kapaciteta akumulatorja izražena z Q = I * t ,
- da je čas praznjenja avtomobilskega in polnjenje modelarskega akumulatorja enak
in da nas zanima predvsem razmerje med Ea in Em, ki poda število polnjenj:

Ea/Ea = (Ua * Qa * n) / (Um * Qm)

Um lahko dodatno nadomestimo z napetostjo ene celice (Umc) in številom celic (nc), ter dodatno upoštevamo še dejstvo, da lahko izkoristimo le kakšnih 60% kapacitete avtomobilskega akumulatorja (na). Dobimo:

ŠP = (Ua * na * Qa * n) / (Umc * nc * Qm)

SP - število polnjenj
Ua - napetost avtomobilskega akumulatorja
na - izkoristek avtomobilskega akumulatorja (n.pr. 0,6)
Qa - kapaciteta avtomobilskega akumulatorja
n - izkoristek DC/DC pretvornika oz. polnilca (n.pr. 0,8)
Umc - napetost ene celice modelarskega akumulatorja
nc - število celic v modelarskem akumulatorju
Qm - kapaciteta modelarskega akumulatorja

Primeri:

Kapaciteta avtomobilskega akumulatorja 55Ah, kapaciteta modelarskega akumulatorja 500mAh (8 celic).
ŠP = (12 * 0,6 * 55 * 0,7) / (1,2 * 8 * 0,5) => 57 polnjen

Kapaciteta avtomobilskega akumulatorja 55Ah, kapaciteta modelarskega akumulatorja 1000mAh (8 celic).
ŠP = (12 * 0,6 * 55 * 0,7) / (1,2 * 8 * 1) => 28 polnjen

Kapaciteta avtomobilskega akumulatorja 55Ah, kapaciteta modelarskega akumulatorja 2200mAh (12 celic).
ŠP = (12 * 0,6 * 55 * 0,7) / (1,2 * 12 * 2,2) => 9 polnjen

Kapaciteta avtomobilskega akumulatorja 55Ah, kapaciteta modelarskega akumulatorja 3000mAh (8 celic).
ŠP = (12 * 0,6 * 55 * 0,7) / (1,2 * 8 * 3) => 9 polnjen


Jasno, da pri izračunu ni bilo marsikaj upoštevano, toda tudi na osnovi mojih izkušenj na terenu (z 7Ah gelskim Pb akumulatorjem) daje dokaj dobre približke.
Največja neznanka je prav zaprav avtomobilski akumulator, za katerega je pogosto velika neznanka v kakšni kondiciji je. Starejši akumulatorji nimajo niti slučajno tiste kapacitete, ki je napisana na njih.
Vem, da nič ne vem.
Uporabniški avatar
NightBird
Član
 
Prispevkov: 78
Pridružen: 12.04.2004, 21:47
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a mihah » 01.05.2004, 12:54

Vem, da nič ne vem.


Ampak zgleda da neki pa le veš 8)

Kar tako naprej z informiranjem! :D
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a lenko » 01.05.2004, 13:17

Se povsem strinjam
lenko
Naš človek :)
 
Prispevkov: 152
Pridružen: 27.09.2003, 19:11
Kraj: Preddvor

Prejšnja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov

cron