F5J - Izdelava trupa

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

F5J - Izdelava trupa

OdgovorNapisal/-a Robi » 05.05.2004, 19:37

PROSIM VSE BRALCE TEGA PRISPEVKA. ČE BI KOMENTARJE IN VPRAŠANJA PISALI KAR V TEMO: F5J - ELEKTRO JADRALCI, KER ŽELIM, DA BI TEMA O IZDELAVI TRUPA POTEKALA NEPREKINJENO. Z EDITIRANJEM NE ZNAM TEKSTA UREDITI TAKO, DA BI LAHKO SLIKE VSTAVLJAL MED TEKST, AMPAK MI JIH VEDNO POSTAVI ČISTO NA KONEC VSEGA TEKSTA. ČE MI PA GDO LAHKO POMAGA Z NASVETOM, KAKO SE TO IZVEDE SE MU PA ŽE VNAPREJ LEPO ZAHVALJUJEM.

Hvala za razumevanje,
Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a Robi » 05.05.2004, 19:46

IZDELAVA TRUPA ZA F5J 400 MODEL

Na forumu je bilo že dosti govora na temo pogonov, celic, vakumiranja, teorije letenja, termike, itd, samih osnov gradnje modelov pa se skoraj nismo dotaknili. Trenutno so zelo popularna krila mojstra Andreja, zato se v to temo ne bom spuščal, saj upam, da si bo tudi Andrej vzel nekaj časa in svoje znanje posredoval tudi OSTALIM, ki spremljajo F5J debato na forumu.
Odločil sem se narediti trup za mojo F5J "mašino" po svoji zamisli iz "nule", z izdelavo pozitiva iz lesa, kalupa, in končnega izdelka iz steklenega ali kakšnega drugega laminata. Tega še nikoli do sedaj nisem počel, zato moram takoj omeniti, da bo večinoma tega, kar bom napisal sad znanja mojega "inštruktorja" in prijatelja Bogdana Makuca, ki svoje veliko modelarsko znanje nesebično deli z vsemi, ki jim je modelarstvo sprostitev in užitek in si želijo kakšen izdelek narediti tudi v "lastnem znoju". :D

ZAMISEL
Zamisel sem dobil kar na internetu. V Google sem vtipkal F5J in odpiral strani, dokler nisem prišel do naslova:
http://www.jutstar.com/sf/pulsarf5jinfo.htm
Oblika trupa mi je bila všeč, zato sem se odločil, a bom poizkusil narediti nekaj podobnega.

NAČRT
Vendar sama zamisel ne pomaga prav dosti, če se je ne spravi tudi na papir. Najprej sem razmišljal o ravnilu, svinčniku in šestilu, vendar sem opazil, da ostali rišejo (rišete) predvsem v AvtoCadu. Torej si je bilo treba najprej preskrbeti delujočo črno kopijo programa. Ko je bila nameščena na računalniku sem kmalu ugotovil, da bom porabil dosti manj časa, če mi bo kdo pokazal osnove. Z Andrejem sva opravila dvakrat po pol ure online tečaja, kar je zadoščalo za stvaritev, za katero sem potem porabil dva večera, da sem jo spravil na printer :D
Kako sem k zadevi sploh pristopil? Najprej sem si zrisal posamezne elemente (motor s prenosom, celice, sprejemnik, regulator, servote), nato pa sem okrog teh elementov začel "zidati" obliko trupa. Tudi obliko zadnje cevi sem že imel (od Bogdanovega raketoplana), tako da sem lahko narisal tudi iztek trupa, ki služi za pritrditev cevi.

Če načrt koga zanima, mu ga lahko pošljem po mailu.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a Robi » 05.05.2004, 19:48

MATERIAL ZA POZITIV (PRAMODEL)
Bogdan mi je svetoval naj uporabim lipovo čolo, ki se lepo obdeluje in je na koncu ni treba več dosti površinsko "na fino" obdelovati. Seveda sem čolo dobil kar pri njemu v delavnici. :D
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a Robi » 05.05.2004, 19:49

ORODJE in OSTALI MATERIALI
Tračna žaga (ni na sliki), tračna brusilka, stružnica (ni na sliki - Bogdan), oblič, pila, olfa nož, brusni papir različne granulacije na lesenih deščicah, brusne gobice, avto-ličarski kit, brezbarvni nitro lak.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a Robi » 05.05.2004, 19:54

OBDELAVA
Najprej mi je Bogdan iz aluminija postružil nastavek za zadnjo cev. Nato sem s tračno žago po načrtu na grobo obžagal lipovo čolo in tako dobil osnovno obliko pramodela. S tračno brusilko sem zgladil površino od žaganja in na grobo zaoblil ostre robove. Nato sem v čolo s pomočjo cevi pravilno vlepil nastavek cevi. Potem se je šele pričelo pravo "švicanje" z raznoraznimi brusnimi pripomočki, kitanjem, ponovnim brušenjem, kitanjem, ponovnim brušenjem …… itd, do končne, čimbolj simetrične oblike in gladke površine. Nazadnje sem pramodel še polakiral z razredčenim brezbarvnim nitro lakom. Ko se je nitro lak posušil sem ga obrusil s finim brusnim papirjem, še enkrat nanesel in še enkrat obrusil in pramodel je bil pripravljen za nanos "šprickita".
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a Robi » 05.05.2004, 19:55

To be continued .......... :D :) :lol:
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a belovic » 06.05.2004, 01:33

lepo, lepo...
upam da bo trup kmalu izdelan, ne pa kot moj pozitiv ki miruje zaradi pomanjkanja ta pravega materiala :-(
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 06.05.2004, 10:29

Robi, odlično, maš pa voljo do brušenja, kitanja in brušenja do nezavesti.
Se priporočam za kak primerek (da iz njega naredim svoj kalup :lol: )..hec...

Krila se še rezkajo in čim bodo pri meni in v začetku gradnje, bom še to poslikal in objavil na forum...zaenkrat samo čakam
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Robi » 12.05.2004, 19:20

Nanašanje špric kita.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a Robi » 12.05.2004, 20:08

Po nanosu špric kita sledi brušenje z brusnim papirjem različnih granulacij, tako da dobimo čimbolj gladko površino s čim manj neravninami. Če na kakem mestu opazimo primanjkljaj materiala nanesemo še en sloj špric kita in obrusimo, dokler ne dosežemo željene oblike.
Naslednji korak je nanos dvokomponentne barve. Jaz sem uporabil bel avto lak. Ko se barva osuši jo premažemo s tinto za žige. Ta premaz nam služi za to, da pri končnem vodnem brušenju z brusnim papirjem granulacije 1000 na kakšnem mestu ne prebrusimo pramodela. Ko tinta zgine izpod brusnega papirja, je na tistem mestu brušenje končano.
Pramodel obrišemo in pričnemo z nanašenjem ločilnega voska. Po vsakem nanosu, ko se vosek posuši, sledi poliranje do sijaja. Postopek večkrat ponovimo.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a Robi » 12.05.2004, 20:16

IZDELAVA DELILNE RAVNINE.
Za izdelavo delilne ravnine rabimo oplemeniteno iverno ploščo za zgornji del in navadno iverko (lahko tudi kak drugi raven material) za spodnji del. Spodnji del služi za to, da na njega "vpašemo" zgornji del tako, da njegova zgornja linija poteka točno po sredini pramodela.
Najprej na oplemeniteno iverko naredimo obris pramodela, in sicer tako, de je le-ta kake 3 mm večji od originala. Potem po obrisu z vbodno žago izrežemo obliko pramodela. Ko je delilna površin sestavljena položimo v odprtino pramodel in pričnemo z nanašenjem avto kita v utor med pramodelom in delilno površino. Ko se kit posuši, vzamemo pramodel iz delilne površine in obrusimo odvečni kit, ki sega čez zgornji rob delilne ravnine. Po brušenju pramodel zopet vrnemo na svoje mesto in s trajno elastičnim kitom (podoben plastelinu) še na fino zapolnemo možne špranje med delilno ravnino in pramodelom.
Na koncu v delilno ravnino izvrtamo še par izvrtin premera 5 mm, v ketere vstavimo kroglice premera 6 mm iz krogljičnega ležaja, ki nam služi namesto "čepov" za pozicioniranje obeh polovic kalupa.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a Robi » 24.05.2004, 11:22

Ker je dan vse daljši in noč vse krajša :D bom trenutno preskočil nekaj faz in že kar sedaj pokazal rezultat mojega in Bogdanovega truda. Ko bo kaj več časa, pa bom dodal tudi manjkajoče gradivo.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a Robi » 24.05.2004, 11:30

Končni izdelek z zadnjo cevjo, ki je tudi nastala med izdelavo trupa.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a junior » 24.05.2004, 12:04

Izgleda zelo 8) !
Uporabniški avatar
junior
Naš človek :)
 
Prispevkov: 164
Pridružen: 12.07.2003, 12:15
Kraj: Škofja Loka

OdgovorNapisal/-a steem » 24.05.2004, 16:53

superca! Pohvale.

Koliko pa kaj tehta?
Hvala

LP Jernej
steem
Naš človek :)
 
Prispevkov: 210
Pridružen: 17.11.2002, 13:09
Kraj: Maribor

bravo

OdgovorNapisal/-a pako » 24.05.2004, 20:54

Vsaka ti čast Robi!! Natančno narejeno, :D :shock: brez kompromisov!!
Uporabniški avatar
pako
Naš človek :)
 
Prispevkov: 177
Pridružen: 26.05.2003, 20:50
Kraj: Sodražica

OdgovorNapisal/-a Robi » 24.05.2004, 21:46

Teža celega trupa je 45 g. Cevka vaga 10 g, gobec pa 35 g. Na gobcu se bi dalo verjetno še kar nekaj gramov izgubiti, na primer z uporabo enega sloja karbon - kevlar tkanine. To še pride na vrsto, ko bo na razpolago material. Sedaj je trup narejen iz enega sloja 30 g tkanine, stranski ojačitvi sta iz kevlarja, zadnji del, kamor pride nataknjena cev pa je ojačan s karbonom. Čez vse to pa je še plast 105 g steklene tkanine.

Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a belovic » 01.06.2004, 11:38

koncno je narejen tudi moj ''resonancni izpuh''...
masa trupa brez cevke je 28 gramov, dolzina sprednjega dela 190mm, pod krilom 200mm, premer pa 38mm...

trup je v celoti navit na pozitivu...

lp,ivica
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a belovic » 01.06.2004, 11:42

se nekaj...
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a belovic » 01.06.2004, 11:44

konec...
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

Naslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov

cron