F5J- Elektro jadralci

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 11.05.2004, 13:46

V Krško mene NE bo, zaradi večih razlogov osebne narave :(
Škoda ane, ko že tolk grozim....

Upam pa, da se bomo v Mb 12.6. zbrali v večini in se malo pohecali...
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Lupek » 11.05.2004, 19:01

Sicer malce nevmesno vprašanje ampak bom vseno vprašal.
Pri prebiranju zadnjih postov, ko je bila debata o velikosti in obliki profila sem se zamisnil od kot vam sploh vse to znanje. Uporabljate izraze za katere še slišal nisem, kaj šele da bi vedel za kaj se gre, lepite žebljičke na krila, za katere kljub razlagi še vedno ne vem zakaj pomagajo....
Zato me zanima od kje vam sploh vse to znanje, katere knjige betete in katere računalniške programe uporabljate.

Lp: Luka
Kdor vpraša je butelj za pet minut, kdor pa ne vpraša ostane butelj za vedno.
Uporabniški avatar
Lupek
Naš človek :)
 
Prispevkov: 340
Pridružen: 17.08.2003, 21:16
Kraj: Žiri

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 11.05.2004, 19:52

Zato me zanima od kje vam sploh vse to znanje, katere knjige betete in katere računalniške programe uporabljate.

Knjig se da dobiti tudi pri nas kar nekaj...kaka o RC modelarstvu, potem lahko nekaj knjig kupiš preko Conrada (v nemščini), ogromno znanja se ponuja na Internetu (samo najti je treba taprave zadeve, pa ne na slepo verjeti vsemu)...dobro je biti v družbi "tastarih" ki so že kaj dali skozi in jim prisluhniti, seveda pa niso vsi pripravljeni svoje znanje predajanti naprej. Če greš v kak klub se tudi veliko naučiš od kolegov.

Na internetu se pa tudi dajo dobiti programi za "obdelavo" aeroprofilov...nekateri so dobri za printanje šablon, nekateri pa ponujajo tudi karakteristike aeroprofilov glede na izbrano rejnoldsovo število (po domače: hitrost pri katerem bo letalo letelo in mu pri tej hitrosti ocenjujemo profil...?)
Sam uporabljam program PROFILI od enga Italijana, v ozadju pa za aerodinamiko skrbi X Foil ki ga je davno spisal gospod DRELA, ki ga že veliko modelarjev pozna (in ceni zaradi njegove radodarnosti in znanja)

Drugače pa se na netu najde še en dober program ki je v bistvu spet Xfoil ampak ima dober uporabniški vmesnik, kajti z originalnim Kfoilom je bila prava muka delati..vse je bilo treba natipkati kaj si od progama hotel... tu pa je sedaj vse bolj simpl..okensko!

Znanje ki ga imam jaz sem "zbiral" počasi morda kakih 25 let, tako da je čisto jasno da en mladec ki še nima dolgega staža malo čudno gleda na vse te izraze in debate.
Naj ga to ne odvrne, marveč zagrize v to!

Drugače pa je zakon za aeroprofilno teorijo (da si prideš not za kaj se gre) knjiga THEORY OF WING SECTIONS od avtorjev Ira H. Abbott in Albert E. Von Doenhoff (poizkusi na Amazon.com kjer prodajajo knjige...)

Ko enkrat spoznaš kaj se dogaja s profilom, in razumeš grafe ki ponazarjajo njegove lastnosti, potem lahko pa že sam poizkusiš (naprimer s programom Profili) oblikovati svoj profil z modificiranjem kakega obstoječega tako da se lastnosti profila približajo tistim ki si jig želiš.

Seveda pa z nenatančno izdelavo krila, lahko dejansko pride v realnosti do zelo velikega odstopanja od teorije.

Ampak poznavanje lastnosti profila še ni vse! Na karakteristike krila vpliva tudi tlorisna oblika krila, zvitje krila, itd... velikost in izvedba krilc, tesnenje špranje na krilcih....

Zato je za začetnike najbolj enostavno uporabljati preizkušene načrte ali sestavljanke za katere se že ve kako letijo.

Podajati se na čudna pota konstruktorstva brez večjega znanja je zelo tvegano, kajti ni garancije za uspeh.

LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 11.05.2004, 19:56

:D
http://www.profili2.com/
http://www.charlesriverrc.org biblija
http://www.mh-aerotools.de/
http://www.shredair.com/f3b.html
http://www.jutstar.com/sf/pulsarf5j.htm

teh se na hitro spomnim pa še kaj o aerodinamiki se najde biblija ma tono linkov in možnosti če jih hočeš

lp
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 12.05.2004, 17:12

:D :D :D :D zakaj vedno par dni pred tekmo obmolkne tema na forumu česa vas je strah :twisted: :twisted:
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 12.05.2004, 17:15

Eni pilijo, žagajo in brusijo do onemoglosti..... drugi tjunajo motorje.... tretji trenirajo pridno, nekateri ob tem polomijo in flikajo.... itd itd..
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a matej_mejac » 12.05.2004, 17:30

Eni zdravimo prehlad, da bomo v Krškem v top formi.....no in flikamo modele.

LP Matej
Uporabniški avatar
matej_mejac
Član
 
Prispevkov: 83
Pridružen: 15.09.2003, 17:12
Kraj: Rimske Toplice

OdgovorNapisal/-a luigidon » 12.05.2004, 21:31

Nekateri flikamo, treniramo in tuhtamo:))))

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a samo3D » 13.05.2004, 06:17

nekateri nič od navedenega. Smo v službi in delamo za boljšo prihodnost. :?

S
Uporabniški avatar
samo3D
Član
 
Prispevkov: 88
Pridružen: 05.12.2003, 13:38
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 13.05.2004, 07:54

Mene pa skrbi to, ker se bojim da iz mojega modela ne morem iztisniti nič kaj več ali pa da sem že dosegel nivo letenja, ki ga ne bom mogel izboljšati...pa sem ratal kar malo žalosten :cry:

Danes je dež, zato bo kar lažje delati za službo, ker mi misli ne bodo kar naprej uhajale skozi okno tja pod oblake :D

Drugače pa sem na modelu naredil odzadnjič par izboljšav in sicer naredil sem nov višinski rep ker je prešnji bil premajhen in je letalo bilo po višini dinamično nestabilno, potem sem pa še krilne zatege (1 mm vrvica) zamenjal z laksom 0,4mm. Sedaj imam vsaj psihični občutek boljši, saj naj bi letalo s tem letelo boljše...a se na oko nič kaj ne opazi. :roll:

Za v soboto mislim da bo vreme ravno pravšnje in bomo vsi uživali !!! Škoda le, da ne bo prav vseh! Se že ve koliko nas je prijavljenih?

LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 13.05.2004, 08:11

A je kaka omejitev glede izbire pomočnika?
Meni se tale ponuja...ga bom kar vzel s seboj v Krško.
Ga bom rabil kot sredstvo zastraševanja....dokler se ne bo kdo prikazal s kakim Pipsom...
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a URAN8 » 13.05.2004, 15:38

Mitja kakšen je pa prst po tem bližnjem srečanju, ali si "pomočnika" vzel iz kakšne preparirane zbirke?

LP Andrej
Uporabniški avatar
URAN8
Član
 
Prispevkov: 59
Pridružen: 10.04.2004, 12:00
Kraj: Radeče

OdgovorNapisal/-a Slowfly » 13.05.2004, 19:44

Vrana vrani oči ne izkljuje ! (Sršen S(e)ršena v prst ne piči ! :D :D )
Uporabniški avatar
Slowfly
Naš človek :)
 
Prispevkov: 339
Pridružen: 09.06.2003, 01:37
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 13.05.2004, 20:14

Mitja kakšen je pa prst po tem bližnjem srečanju, ali si "pomočnika" vzel iz kakšne preparirane zbirke?

Vrana vrani oči ne izkljuje ! (Sršen S(e)ršena v prst ne piči ! )


Sršen na sliki je bil bolj "zmatran" od mene, zato se je vse dobro izšlo!

EJ! Kaj se res nimamo več kaj pogovarjati o modelih? Sedaj pa že kar malo pogrešam kak tekst kjer kdo navdušeno opisuje svoje polete ali pa svojo "mašinerijo"...ker so me taki teksti dosedaj še vedno spravili v dobro razpoloženje...

Dejte no, napište kaj zanimivega spet!!!

No, da vržem eno kost: kaj menite, kje se je bolje držeti na tekmi? V gneči večine modelov in iz razmer ki so na tistem koncu skupne vsem, izvleči karseda več, ali pa riskirati in se odpeljati po svoje v upanju na boljše razmere drugje kot so tam v skupini (ali pa v nesrečen abvind in prehiter pristanek) ? Jaz sem v Krtini prvi let opravil bolj stran od vseh..pa me je uneslo ker sem "lutal" po mrtvem zraku....

LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a luigidon » 13.05.2004, 20:36

Glede na to da sem bil v Krtini prvič na tekmi bi rekel, da je velko bolje, da si tam kjer jih je več. Seveda je vredno poskušati tudi kje drugje, če je kaj boljša termika. Zadnjič v Krtini sem opazil, da smo vsi letali na istem mestu in na koncu v zadnjem tunusu tudi dočakali super termiko. Vse je pomojem stvar taktike in koliko si kdo upa.

Zelo malo jih je v Krtini zašlo na drugo stran, pa čeprav bi tudi tam bila lahko kakšna termika. Ampak to je tako. Ali tvegaš in greš drugam, ter zgubiš enake pogoje kot ostali, pa seveda morda dobiš boljše pogoje ali pa se držiš v grupi in upaš, da bom čimbolje speljal. Mislim, da se bom jaz raje posluževal tveganja iskanja novih toplih točk. Čeprav vem, da lahko veliko tvegam, pridem v kakšno brezzračno luknjo ter zgubim veliko metrov, povsem lahko pa se zgodi, da pa pridem v kakšno super toplo točko. In dokler me drugi ne opazijo imam možnost veliko pridobiti.

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a Boštjan » 13.05.2004, 21:37

Ojla fantje!

Berem tele vase debate in moram priznat, da sem se posteno zabaval ob vasih modrovanjih glede profilov. Moje mnenje glede tega:
1. leti tak vse, kar ima krila :D
2. popolnoma točnega profila tak nikol ne nardiš, prej kot se s tem sprijazniš, boljše je :cry:
3. MH 32 je zakon! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Sem se pa zelo zacudil, kolikokrat se moje ime pojavlja v raznih debatah, glede na to, da skoraj leto in pol nisem nič letel. Ampak! :twisted: Pripravljam nov model! :twisted: Aja, pisem se Čač. :twisted: Tak da fantje, pridno delajte, da ne boste pol spet meli kakih izgovorov...

Cisto resno: brezzveze filozofirate o profilih. Napravite si en model, potem pa juhu na travnik in letet, letet, letet, letet....(ko se štorkle naveličajo, vi še vedno letite...)

Pa lep pozdrav!

P.S.: Se vidimo na eni od prihodnjih tekem... :twisted:
Uporabniški avatar
Boštjan
Član
 
Prispevkov: 30
Pridružen: 08.05.2004, 22:14
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 13.05.2004, 22:13

Čač is back in busines....

Poslikaj dogajanje v delavnici, če je možnost.

mimogrede: a je kje v pravilniku omenjena omejitev števila servotov ?
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a belovic » 14.05.2004, 01:54

glej ga zlomka, kdo je ON-LINE:-)
upam, da se vidimo ze na VN Maribora...

lp,ivica

http://beli.5u.com/
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 14.05.2004, 07:48

Cisto resno: brezzveze filozofirate o profilih. Napravite si en model, potem pa juhu na travnik in letet, letet, letet, letet....(ko se štorkle naveličajo, vi še vedno letite...)

Meni se zdi, da če ne veš kaj veliko o profilih, je seveda čisto normalno, da če model ne leti ravno najbolje, takoj krivimo profil in se sprašujemo če smo izbrali tapravega...ali pa če bi bil kak drugi boljši.
Ampak včasih le ni kriv profil (ki se pošteno trudi po svojih zmogljivostih oddelati kar mu je zadano), ampak morda model leti tudi slabo zaradi napačno zastavljenih vpadnih kotov, morda zaradi neprimernega zvitja krila, morda zaradi slabe pilotaže...

Napotki iskazanih starih mačkov pa bodo seveda pri nas z veseljem sprejeti!

Dobrodošel v druščini F5J !!

LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a rock » 14.05.2004, 09:54

""""ko se štorkle naveličajo, vi še vedno letite..."""""

:D :lol: :D :lol: :lol: :D :lol: :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol:

Vsak dan mi je manj zal, da sem se pridruzil F5J. Ce se samo spominjam, da sem se odlocil zaradi govora o pivu............... :oops:

Andrej

Malo sem pregledal pravilnik. Vse je popolnoma enako kot F3J. Dodana je samo storija z motorjem.

Sem se nekoliko izobrazeval o reglerjih. Sem videl da je prava znanost, ki je ne dohajam. Sem pa opazil, da je cisto mozno, da bo ravno regler tisti, ki nam bo pogojeval koliko servov bomo imeli. Sem si zastavil projekt na 6servov pa kar naenkrat ni reglerja.

Sem pa vceraj skuril sprejemnik. Kar nekaj stroskov in dela do dveh zjutraj, da sem ugotovil kaj je narobe. In ravno regler je imel prste poleg.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov