Zato me zanima od kje vam sploh vse to znanje, katere knjige betete in katere računalniške programe uporabljate.
Knjig se da dobiti tudi pri nas kar nekaj...kaka o RC modelarstvu, potem lahko nekaj knjig kupiš preko Conrada (v nemščini), ogromno znanja se ponuja na Internetu (samo najti je treba taprave zadeve, pa ne na slepo verjeti vsemu)...dobro je biti v družbi "tastarih" ki so že kaj dali skozi in jim prisluhniti, seveda pa niso vsi pripravljeni svoje znanje predajanti naprej. Če greš v kak klub se tudi veliko naučiš od kolegov.
Na internetu se pa tudi dajo dobiti programi za "obdelavo" aeroprofilov...nekateri so dobri za printanje šablon, nekateri pa ponujajo tudi karakteristike aeroprofilov glede na izbrano rejnoldsovo število (po domače: hitrost pri katerem bo letalo letelo in mu pri tej hitrosti ocenjujemo profil...?)
Sam uporabljam program PROFILI od enga Italijana, v ozadju pa za aerodinamiko skrbi X Foil ki ga je davno spisal gospod DRELA, ki ga že veliko modelarjev pozna (in ceni zaradi njegove radodarnosti in znanja)
Drugače pa se na netu najde še en dober program ki je v bistvu spet Xfoil ampak ima dober uporabniški vmesnik, kajti z originalnim Kfoilom je bila prava muka delati..vse je bilo treba natipkati kaj si od progama hotel... tu pa je sedaj vse bolj simpl..okensko!
Znanje ki ga imam jaz sem "zbiral" počasi morda kakih 25 let, tako da je čisto jasno da en mladec ki še nima dolgega staža malo čudno gleda na vse te izraze in debate.
Naj ga to ne odvrne, marveč zagrize v to!
Drugače pa je zakon za aeroprofilno teorijo (da si prideš not za kaj se gre) knjiga THEORY OF WING SECTIONS od avtorjev Ira H. Abbott in Albert E. Von Doenhoff (poizkusi na Amazon.com kjer prodajajo knjige...)
Ko enkrat spoznaš kaj se dogaja s profilom, in razumeš grafe ki ponazarjajo njegove lastnosti, potem lahko pa že sam poizkusiš (naprimer s programom Profili) oblikovati svoj profil z modificiranjem kakega obstoječega tako da se lastnosti profila približajo tistim ki si jig želiš.
Seveda pa z nenatančno izdelavo krila, lahko dejansko pride v realnosti do zelo velikega odstopanja od teorije.
Ampak poznavanje lastnosti profila še ni vse! Na karakteristike krila vpliva tudi tlorisna oblika krila, zvitje krila, itd... velikost in izvedba krilc, tesnenje špranje na krilcih....
Zato je za začetnike najbolj enostavno uporabljati preizkušene načrte ali sestavljanke za katere se že ve kako letijo.
Podajati se na čudna pota konstruktorstva brez večjega znanja je zelo tvegano, kajti ni garancije za uspeh.
LP Mitja