F5J- Elektro jadralci

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

F5J Krško

OdgovorNapisal/-a 93434392 » 18.05.2004, 21:46

Za tiste, ki jh še ne poznate, tule prilagam sliko prvih treh iz Krškega!
Od leve proti desni: Mitja Seršen, Rok Bordon, Miha Holc.

LP Aleš
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
93434392
Novinec
 
Prispevkov: 19
Pridružen: 01.04.2004, 10:37
Kraj: Hrastnik

OdgovorNapisal/-a ZupJo » 18.05.2004, 23:00

A je se kdo opazil model z zelo majhno eliso, ki se ni niti zapirala. Gor gre ko sam hudic. Mislim, da ga je letel gospod, ki je bil v Krtini organizator.


Hojla!

Pa sem se včlanil na Forum!
Prijatelji so me opozorili, da je govora o mojem modelu. Res sem letel z malim belim Guntner-jem. Je bil pa povrtan in privit s spojko za klasične elise na os 2,3 mm. Model se je res dvigal, da je bilo veselje. S temi propi sem letel že prej, potem pa sem prešel na 5,5x4,3. Vendar sem polomil 2 v dveh dneh in sem se vrnil nazaj na cenejšo varianto. Da bi bil ovira med letom, ker ni zložljiv, pa nisem opazil.

Sem pa v Krško prišel z namenom, da se uvrstim v flyoff s klasičnim Telstarom in dokažem, da je to možno. To je dokazal tudi Andrej Pervinšek, ki je bil pred flyoffom celo na 3.mestu. Po prvi tekmi v Krtini, sem bil namreč zelo začuden, da ni bilo nobenega Telstara med prvih 8. Je bila pa v Krtini večja konkurenca, tako da smo imeli klasični Telstarovci v Krškem več možnosti. :) V Mariboru bo težje! :D

Glede na to, kako prodorni so bili pri dvigu modeli s prenosom, pa že razmišljam, da bom vgradil v Telstara reduktor in zložljivo eliso, pa bomo potem videli kako bo. Vsak pridobljeni meter višine je dobrodošel, če se ne bo preveč poznalo pri teži modela!

L.p.
Jože
Uporabniški avatar
ZupJo
Član
 
Prispevkov: 33
Pridružen: 18.05.2004, 22:10
Kraj: Domžale

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 19.05.2004, 07:48

Nekaj se lahko zgodi in sicer, da še se nam propeler na modelu zaustavi tako, da je en krak zgoraj, drug pa spodaj, potem zaradi male hitrosti letenja spodnji krak malo visi navzdol, saj ga upor ne more potisniti čisto ob trup... Aha!!! UPOR ga potisne ob trup!!!
Torej se nam lahko zgodi, da taka velika lopata propelerja ki visi pod kotom dol od trupa, daje morda enak (ali večji) upor, kakor pa popolnoma odprt mali guntnerček!

No tole je eno moje čisto tako neobvezno razmišljanje zakaj je novopridruženi modelar (dobrodošel!) bil zadovoljen s svojim modelom in pogonom!

LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a mihah » 19.05.2004, 10:10

Ja, 14 colske "late" že veselo bingljajo... :D Ampak! Hitrosti so majhne in upor lahko zanemarimo :wink:
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a bwild » 19.05.2004, 14:23

:arrow:
:arrow:
Zadnjič spremenil bwild, dne 19.11.2004, 10:53, skupaj popravljeno 2 krat.
bwild
Član
 
Prispevkov: 40
Pridružen: 16.03.2004, 10:57

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 19.05.2004, 14:26

Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a rock » 19.05.2004, 15:39

Zadnje dni sem bil malo bolan. Pa ne ravno umsko, sem staknil nek virus. Sem vecji del dneva prezivel na WC- ju.

No, vse skupaj mi je prav prislo. Sem se malo v delavnico spravil. Kaj nastaja je na sliki. Naj se nihce ne ustrasi. Vakumiranje se za F5J na mojo zalost ne splaca. Za enkrat, kaze, da je pretezko.
Vse skupaj pocnem, ker sem obljubil clanek o vakumiranju.

Ampak, mogoce se bo pokazalo, kot alternativa??????????? :lol: :D :lol: :D

G. Joze, cestitke
Ste zelo lepo pokazali kaj se da s Telstarjem.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a rock » 19.05.2004, 16:48

Matjaz Zupancic mi je poslal rezultate s Krskega.
So v PDF formatu in so v prilogi.

lp, rok
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 19.05.2004, 16:51

[/quote]Glede na to, kako prodorni so bili pri dvigu modeli s prenosom, pa že razmišljam, da bom vgradil v Telstara reduktor in zložljivo eliso, pa bomo potem videli kako bo. Vsak pridobljeni meter višine je dobrodošel, če se ne bo preveč poznalo pri teži modela![quote]

zaradi parih metrov se ti sigurno ne splača toliko težo dvignit

lp
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 19.05.2004, 17:00

po hitrem ogledu rezultatov mi je v oko padel podatek da se je relativno slabo pristajalo kar je verjetno marsikomu skvarilo rezultat

statistika : 65 pristankov (vse skupaj) samo 14 x 100 pik od tega zmagovalec tekme 4x

trenirat bo treba začet :D :D
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a belovic » 20.05.2004, 09:47

Rok, lepo zgleda to krilo...
Si mogoce kaj vagal sredice iz stirodura, moje stiroporne (20 kg/m3) sredice z vlepljenimi remenjacami (3mm balza, navpicno letnice) in kabli za servote so 90 gramov... zdaj sem v dilemi katero steklenko naj uporabim, najrare bi kar eno plast 25gr/m2 ter samo ojacitve na eleronih,flapih in v korenu krila, pa ne vem ali bo zadosti... Katero steklenko mas ti?

ivica
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a rock » 20.05.2004, 10:14

Ivica,

Ekstrudirani polistiren (Stirodur,Roffmate,itd) v mojem primeru Roffmate je po tezi prava katastrofa. Samo sredice so bile tezke 107g.
Sem pa dal gor samo en sloj 25g in ojacitve pri korenu in cel eleron.
Danes se se odlocam ali bi dal letvico notri ali ne. Za enkrat, ko je samo zgornji del zlaminiran je se vse precej mehko. Kar malo dvomi, da se bo krilo nosilo samo s sredico. Profil je precej tanek. Koncna masa modela bo okoli 600g. Tako da je trdnost krila na upogim zame se neznanka. Torzijsko pa ze zdaj prekasa nase F5J rebrca.
Jutri zvecer bo teza in trdnost krila znana.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

krila

OdgovorNapisal/-a Boštjan » 20.05.2004, 20:46

Ivica in Rok,

Stirodur krila so sicer super kar se tiče trdnosti(sploh torzijske), žal pa so pretežka za pobiranje nulc in rahlih dviganj, so pa zato odlična v vetru. Jaz bom naredil krila iz stiroporja, 2x 25g steklenka in verjetno brez nosilca.Tako mam narejena SAL krila.Masa tega krila z dvema servotoma je 160 g. Nosilec bi prišel v poštev za akro, za jadranje je dovolj 2x25g.steklo. Samo pozabit ne smeš, da nimaš nosilca... Sicer pa pridno delam pramodel za trup, moram se zmenit z Andrejem, da malo poslikava in vas razrajcava!
Uporabniški avatar
Boštjan
Član
 
Prispevkov: 30
Pridružen: 08.05.2004, 22:14
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a -=ZeroCOOL=- » 21.05.2004, 09:06

Pozdravljeni....

Mogoče malo manj primerno mesto, da to vprašujem, pa vendar....


Iščem vmesnik za Aeronautove Cam prope in sicer mere....40 ali 38/4/8.

Torej: dolžina vmesnika 40mm ali 38mm
Za akso nedebile 4mm
širina vpetja kraka 8mm


Prosim ponudnike, da mi pišejo na jan.pernarcic@siol.net
Xray XB8E, Xray XB9E Rally, Xray T4 '13,Xray X1, Xray M18T PRO, Sanwa MT4S, GensACE, REDS Motors, Tekin Motors, MuchMore, LRP, HobbyWing, Futaba
Uporabniški avatar
-=ZeroCOOL=-
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 02.02.2003, 23:27
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a luigidon » 21.05.2004, 21:20

Še ena fajn povezava, ki bi jo sicer dal lahko kot posebno temo, ampak mislim, da tudi tule pase...Nekaj pise tudi o iskanju termike itd...

http://www.nesail.com/articles.php

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a rock » 24.05.2004, 09:45

Pocasi bo letelo nekaj novega v F5J. Krila so gotova. No, teza je malo vecja od zeljene, znasa 215g. Bom pa vseeno prezivel. Nekje bom ze nasel nekaj, kar bi bilo lahko se lazje.

lp, rok
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 24.05.2004, 13:28

Izgleda super....teža je tak-tak.... kako boš pa spojil krila skupaj ?
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a belovic » 24.05.2004, 21:20

Rok, si pa za razliko od mene res priden:-)
drugace pa zgleda super in za teh 215 gr. se nimas kaj sekirat... to se ti tak al' tak ne bo nic poznalo na letalnih lastnosti, kvecjemu bos se hvalezen ce bo ''gori'' pihalo, vse skupaj bos pa itak kompenziral s svojim pilotskim znanjem:-)

kako pa so kaj cvrsta na torzijo, upogib, je 25 gr. steklenka dovolj?
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a rock » 25.05.2004, 12:52

Ivica,
Tale XXL HLG mi je bil, kar uganka. Ob sredici iz Roffmate-a je en sloj 25g steklenke cisto dovolj. Rovingi niso potrebni. Kolikor me je bilo strah, da bo vse skupaj premehko je zdaj trdo ko hudic. Torzijsko in na upogib je odlicno. Jaz krilom pravim kar "full akro" varijanta. Sem tako srecen, da jim ne bom niti zameril ce model ne bo dobro jadral. V kar sicer zelo dvomim.
Izkusnja je nekaj takega, da lahko recem. Vse je lahko enako kot pri izdelavi HLG-ja s tem, da lahko pozabis, da je potrebno zdrzati start. Ce bom se kaj delal, bo iz stiroporja, dveh slojev 25g tkanine in brez nosilca.
Krilo je ravno toliko vecje od hlg krila, da neverjetno veliko obremenitve prevzane vecja sredica. Bo potrebno Cacevim izkusnjam zaupati. :oops:

Andrej, kako bom krila skupaj dal? No nekaj pa naj bo "high tech" :D :lol: :D , in kot tako naj ostane skrivnost...... hidica, pa da resnicno ne bo kdo mislil da je to ne vem kak high tech, enostavno jih bom zlimal skupaj v zadovoljiv V lom in kaksen trak steklenke cez dal. Tako imam narejen en F3K model, pa se se zdaj ni zlomil.

lp,rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a mihah » 25.05.2004, 14:31

Ola!

Na kratko povedano, pristanek mam recimo natreniram do te mere, da si model pristanem v roko. Hja, ampak samo s Konionkami, s KAN 1050 gre "prehitro", oz. beri trening je še potreben.

Ne vem ali je greh ali ni, ampak Konionke so res zakon. Vzpenjanja le malenkost slabša, vendar sem včeraj letel 45 minut v kar orenk vetru. Pa je šlo nazaj 880 mAh. Torej res 1 urca letenja.

Si pa s Konionkami upam delat "akrobacije". S tako majhno maso so lupingi aka krompirji prav lahkotni, s povečanimi odkloni in primernim težiščem gre b.p. tudi v vetru.

Se pa res pozna razlika v masi. Vedno bolj ko letiš, vedno več občutka dobivaš. In takrat znaš cenit in tudi bolje izkoristit nižjo maso.

Predlagam, da bi se v naslednjem letu v pravilnik dalo še Konionke in pa 15 minut letenja. :D
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov

cron