F5J- Elektro jadralci

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a mihah » 02.06.2004, 16:32

He, he, Rok, najbolje je bilo sprobati z reglerjem kar na lastno pest, a ne? No, še dobro, da je bilo to na tleh in ne v zraku. :wink:

Rok, ko boš imel čas nam povej vsem nevednežem kratko zgodovino F3J - modeli in taktika letenja, ipd. Torej od 15 let nazaj, ko ste leteli tako kot sedaj mi s F5J pa do letošnje sezone. Res me zanima, verjetno še koga ! :)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a damjan » 02.06.2004, 16:47

Rock, prosim te, povej mi s katerim reglerjem imaš probleme ?
damjan
Novinec
 
Prispevkov: 26
Pridružen: 23.05.2004, 11:43
Kraj: Maribor - Pekre

OdgovorNapisal/-a mihah » 02.06.2004, 17:02

Rondo.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a damjan » 02.06.2004, 17:12

A ima kdo kaj praktičnih izkušenj z reglerji SUN 1000 - koliko servotov še prenese brez "pretresov"? :?:

l.p. Damjan
damjan
Novinec
 
Prispevkov: 26
Pridružen: 23.05.2004, 11:43
Kraj: Maribor - Pekre

OdgovorNapisal/-a belovic » 02.06.2004, 17:42

Rok, bemti ne me strasit :!: ...jaz sem si zamislil 4 servote (visina, 2*eleroni, flap) in me zivo zanima ce bo v praksi kaj problemov z reglerjem ''slim 20be'' na 8 celic, kot obljubljajo na papirju???

- taktika je vazna povsod od postelje do modelarstva (tudi F5J!!!)

- modeli katastrofa... od vsega zacetka so se mi zdeli modeli malce na easy, a hvala bogu da je tako saj se je po moje tudi zato, ta kategorija tako prijela... v tolazbo, moj model bo popolnoma drugacen od obstojecih, in upam da bo tudi letel tako dobro kot je zamisljen...

lp
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a mihah » 02.06.2004, 17:45

damjan napisal/-a:A ima kdo kaj praktičnih izkušenj z reglerji SUN 1000 - koliko servotov še prenese brez "pretresov"? :?:

l.p. Damjan


Poglej moj model na info debati.

Do sedaj nix problemov špila kot je treba.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 02.06.2004, 17:53

Mogoče še dopolnilo. Regler je tudi prenesel 4 seromehanizme pri AF (aerofotografiji).
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a rock » 02.06.2004, 19:18

Regler je Rondo 400 od Kontronik-a. Z njim ni nič narobe in nobenih težav. Težave delam sam, ko od njega zahtevam nemogoče. Ponavadi je pa tako, da od vsega zahtevam nemogoče. :oops:

O sami zgodovini F3J kategorije lahko zelo malo govorim. Sam sem poleg sele tri leta. Sicer zajemam vse z veliko žlico samo je to premalo za celoten opis zgodovine.
Moram dodati se to, da me ponavadi zgodovina ne zanima. Iz zgodovine me ponavadi zanimajo samo kiski ostalo skoraj ne, ker je ponavadi le ovira. Vse skupaj razumnite nekako takole. Se spomnite, ko je Andrej rekel, da so mu rebrca vseč, pač fetiš. Se popolnoma strinjam z njim lahko ti je to všeč. Vendar stvar ti ne more biti všeč, ko ne opravlja več funkcije primerne za tekmovalne dosežke.
Ko govorim o tem moram biti zelo previden. Vsi bi si želeli, da se kategorija razvija in da bi imela nove privržence. Če razmišljamo narobe, kar Slovenci zelo radi počno, se zadeva izključuje. Biti napreden pomeni imeti veliko izkusenj in znanja. Hkrati pa pomeni biti začetnik malo izkušenj in malo znaja. Vse skupaj je začinjeno še z denarjem in željami po hitrem uspehu in težave so tu. Sam sem zelo previden koliko lahko povem. Si ne želim, da bi odvrnili nove privržence. Večkrat se mi zdi, da je v modelarstu vse preveč govora o high tech in podobno. Če bi razumeli bi vedeli, da se veliko znaja dobi takole po forumuh in se več na terenu. Razna srečanja in tekme so idealne priložnosti za pridobivanje znanja in izkusenj. Zavedajte se vsak začetek je težak vendar ko padeš notri je enostavno, da ni lepšega.

O sami taktiki jadranja je govora, ko resnično veš za kaj se gre. Pravzaprav je v jadralnem letenju na spološno prišlo do največjega napredka, ko so piloti začeli razmišljati drugače. To drugače ni bilo nič high tech, postali so pač praktični in začeli resno upoštevati nekaj dejstev. Kolikor je bilo high tech je bilo to, da so se začeli uporabljati sodobni materiali. Z njimi ni nič narobe. So plod izkušenj in želje po biti lahek in močnejši. Vse skupaj je omogočilo izdelavo lažjih letal in predvsem uporabo tanših prifilov, ki so pogoj, da nov način razmišljana, kako leteti zares zaživi.
Včasih so letala in modeli imela tako imenovane "debele" profile. Letela so počasi in dobesedno lebdela v zraku. Nekaj takega so bili do sedaj naši F5J modeli in tisti stari dobri HLG modeli. Z njimi ni nič narobe in pravzaprav letijo zelo lepo in enostavo. Samo vse skupaj ima en zelo velik problem. Ko s takim letalom zapeljemo v območje spuščajočega zraka se zelo težko ven zleze. Takšen model ni prodoren in ponavadi se zadeva konča predčasno na tleh. Zaradi tega lahko preberete kakšen prispevek g. Mr.Boštjan, "kam je šla kategorija F3J, ko sem se jaz po travnikih skakal je bilo že veliko če smo ostali gor nekaj minut". No zadevi ni skrivnost. Vse je šlo v smer tanjših profilov. Ta smer je bila pogojena z uporabo sodobnih materialov.Krilo s tanjšim profilom je zelo teško naredi iz reberc, da bi bilo enako močno in seveda lahko. In da ne bo pomote, se da, vendar je še bolj high tech kot uporaba česa drugega. Se pravi govorimo o tanjših profilih. Kaj hudiča je na njih. Odkrito povedano samo težave, vendar če jih poznamo vemo kako naprej. Pravilna uporaba tanjšega profila pomeni, da bomo dobili letalo, ki bo pri manjši teži enako oziroma bolj prodorno od letala z debelim profilom. Biti prodoren pa pomeni, da bomo lahko z enake višine preleteli daljšo razdaljo ali območje. No, in ravno v tem, da bomo preleteli več je ključ uspeha. Če bomo preleteli večje območje bomo imeli večjo možnost, da naletimo na dviganje. A razumete, a ni enostavno. S tem ko lahko preletimo več si zelo povečamo možnost da dobimo dviganje.
Navadite se, da je za jadranje potrebno preleteti veliko območje, da dobite dviganje. Navadite se, da letite daleč od sebe. S tem boste veliko pridobili. Ne samo, da s tem ko je letalo daleč od vas bolje kaže znake ali je v dviganju ali ne, upoštevajte še to, da se boste od daleč vračali proti sebi in tako povečali možnost da dobite dviganje. Ne boste verjeli ampak samo o tem je skoraj vsa skrivnost uspeha. Preleteti zelo veliko območje.
Je pa tale uporaba tankih profilov začinjena še z nečem. Da lahko tak profil nato še jadra je nujna uporaba tako imenovanih flapov. S flapom spremenimo obliko profila. V obliko, ki je primerna za jadralni profil, se pravi bolj usločen. In še bi se našlo.....

Se nekaj sem opazil in mogoče sem zaradi svojega nepoznavanja pogonov bil veliko kriv. Ko boste razmisljali o taktiki pomislite tudi na pogon. To ni nekaj kar nas bo poneslo v višave. Zjutraj od 9 in do 11 ure se je resnično potrebno zanesti naj in je dobro, da nas potegne visoko. Vendar po 11 uri postaja termika tako močna, da je že kičasto. In veste, da je tale kič nažalost zasoljen še z nečem. Kadar gre gor gre nekje ponavadi zraven zelo dol. Ta območja kjer gre dol so ponavadi večja in močnejša kot območja kjer gre gor. Zato uporabljajte motor, ki dela celih 60 sekund tudi za to, da se že v prvem poskusu zapeljete skozi močna območja spuščajočega zaraka v dviganja. Pri jadralnem letenju je 60sekund cela večnost. Ob nepravi odločitvi si ponavadi v 60sekundah že na tleh. Tako da se kar lepo navadite, da motor uporabljate še za kaj drugega.

In še to, veliko se da narediti s samim sistemom točkovanja. Ostati je potrebno v zraku čim dlje. Tudi če ste opazili, da je konkurenca že na tleh. Dobili bodo manj točk in to vam bo velikokrat prišlo zelo prav.

O tej taktiki in podobno bi se dalo veliko govoriti, samo je potrebno, da vsi sodelujemo. Nikoli ni dosti samo ena glava, je veliko možnosti, da se moti. Za pravi napredek je nujno potreben tako imenovani "brain storming". In tale forum je idealna priložnost. Vsak bo nekaj povedal tudi največjo neumnost, vendar bomo na podlagi izključevalne tehnike prišli do naljbolšega rezultata oziroma rešitve. A, ni enostavno vsi bomo zaslužni za napredek in tako ne bo zamer, ki so v tem slovenskem okolju tako zaželjene. :roll:

Naj dodam še to. Skoraj vse moje izkušnje ne prihajajo iz sveta modelarstva. Prihajajo iz sveta jadralnega letalstva. Jadralni pilot sem že 13 let. Ponosno lahko povem, da sem zbral vse značke in vse dijamante. V teh 13 letih sem bil priča ogromnemu napredku, ki je bil plod drugačnega razmišjnanja in ne novih letal. Pred 10 leti je bil zelo velik dosežek če si preletel razdaljo 500km. Z enakim letalom zdaj je to mala malica in dosežki 800km niso več sanje. Govorimo o vsem znanem DG300. Z novimi in novejšimi letali je postal 1000km prelet že tudi nekaj, kar skoraj lahko rečem vsakdanjega.
V modelarstvo me je potegnilo samo to, da bom poskusal stvari, ki si jih s pravim letalom ne morem privoščiti. In to je neprestano razmišljanje naprej v napredek. Upam, da me boste sedaj dokončno razumeli zakaj tako težim z razmišljanjem o napredku in razvoju. In prosim razumite me, da me preteklost enostavno ne zanima. Tako, da me tudi ne boste videli leteti z modeli, ki izgledajo in letjo kot so pred 10 leti in podobno.

lp ,rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a luigidon » 02.06.2004, 20:15

Rock tole si zlo dober napisu:)

Edino en problem vidim. Namrec kategorija bo brez novincev zamrla.

Pri tem pa je problem v tem, da smo nekateri začetniki. Denas je kot denar vedno omejitev, ampak to ni največji problem. Večji problem vidim v tem, da kot začetnik ne znam naredit niti dobrega letala iz rebrc, kaj šele kaj drugega. Kot začetnik sem se naučil leteti, tako da lahko pridem na tekmovanje, počasi pridobivam izkušnje in to je to. Jasno je, da ne morem v enem mesecu nadoknadit več let tvojega letenja. Še bolj pa je jasno, da ne morem takoj naredit enega dobrega letala, ki se bo lahko kosal z ostalimi.
Potem pa se že pojavi razlika. Ampak ne razlika med piloti, pač pa razlika med letali. Vedno manj bo opazna razlika med piloti in vedno večja bo razlika med letali. Tisti, ki ne znamo delat letal jih moramo kupit. Če kupimo tovarniško narejeno letalo stane kar precej zelencev, če pa kupimo od nekoga, ki jih dela sam pa zna cena biti še večja, ker ročno delo je le ročno delo.
Mislim, da bi se morali pri tem vprašati kaj želimo od kategorije F5J?

Ali želimo, da bi nas čimveč prišlo na tekmovanja ali pa želimo, da bi bila kategorija vedno boljša.

Če se odločimo za čimbolj množična tekmovanja bomo morali pač ostati na letalih izpred 10-15 let. Če se pa želimo kosati s tujci, potem bomo pač reskirali večino tekmovalcev in postali boljši. Vprašanje je le koliko jih bo jih bo zdržalo ta tempo.

Pa da ne boš narobe mislil Rock. Všeč mi je ker tvoje znanje deliš z nami, všeč mi je ker se od tebe lahko veliko naučimo. Zelo pohvalno, da želiš vedno več. Ampak mislim, da tvoja prizadevnost vodi v preveliko selekcijo. Kljub temu da zelo veliko svojega znanja deliš z nami, mislim, da ne boš letala zastonj naredil nikomur. KEr tvoja čas pač tudi stane. To pa bo pripeljalo v to, da se bo na tekmi pojavilo nekaj zelo dobrih letal, ki bodo tudi brez znanja pilota znala zmagati in tako bo ostalim udeležencem počasi postalo dolgčas. Ker ne bo več nič nepredvidljivega. Ker bo končni rezultat znan že pred tekmo.

Vem, da je nesmiselno ločevati kategorijo na tisto z boljšimi letali in na tisto s slabšimi letali. Ampak kje je potem meja?

Bolj smiselno se mi zdi, da se pusti kategorijo F5J400 rezervirano za začetnike, ostali dve; 7 celic in pa unlimited pa za boljša letala...

Nekaj bo pomojem potrebno naredit, da ne ubijemo kategorije še preden se razvije. Pa vem, da tisti, ki si želite več, ne mislite nič slabega.

Vse pohvale pa štajercem, ki so za mlajše od 18. let uvedli nižje štartnine. S tem se bo pomojem opogumil še kakšen od mlajših.

Upam, da nam bo uspelo to kategorijo doterati, da bo dovolj tekmovalcev in da bomo lahko različice te kategorije doterali tako, da se bomo lahko kosali s tujci....

Pa brez zamere prosim....

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a rock » 02.06.2004, 20:38

Matjaž
pravilo si zaskrbljen. Tudi sam vidim tukaj veliko težav. Vendar želim povedati, razmišljajmo drugače kot ponavadi.

Nič ni narobe, če je na enaki tekmi začetnik s preprostim modelom in izkušen modelar z najnovejšim dosežkom modelarstva. Ravno zaradi takšnih primerov lahko neizkušen začetnik napreduje. Na takšni tekmi ali srečanju bo začetnik na lasten oči videl v čem je prednost in še vprašal bo lahko iz preve roke. To je nakaj najlepšega kar se lahko naredi.

Ne razumem, kako lahko razmišljate, da ljudje, ki veliko vložijo v napredek uničijejo kategorije oziroma karkoli. Takšni ljudje počneji še najmanj v smeri, da bi kaj uničili. Težava so samo začetniki in neizkušeni modelarji, ki zaradi svojega neznanja hote ali nehote odganjajo vsagega novega navdušenca od tega, da bi šel na srečanje ali takmo kaj pogledat.
Ker enostavno govorijo, da je to vse brez veze in drago.

Je res, da šinfam čez obstoječe modele. Vendar naj vam povem, da model, ki je dober za jadranje v pogojih močne termike ni dober za jadranje v pogojih zjutraj ali ko ni termike. V takšnih primerih so modeli, ki ste jih do sedaj videli v F5J odlični.

In da ne bo pomote. Vrhunski model je v rokah neizkusenega modelarja prej težava kot olajšanje letenja. Sodobni modeli zahtevajo veliko znanja in ni nibenega straha, da bi se rezultat delal s pomočjo tehnike, modela in podobno. Vedno in vsakič bodo odlačale izkušnje samo modelarja.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a luigidon » 02.06.2004, 20:54

Sploh ne mislim, da nekateri uničijo kategorijo itd...Kot sem že napisal se to naredi povsem nehote z željo po boljšem. Da je vsa stvar še slabša se kategorijo na tak način uniči z dobrimi željami.
Žal tako je. Nekateri vložijo več časa v vso stvar, nekateri manj. Ampak v tem, da je stvar vzeta res kot hobi, ki prvič ni drag, drugič ne požre preveč časa, vidim poseben čar. S tem se odpre kategorija velikemu številu ljudi.
Če pa bi bila to stvar profesionalnosti, da bi rekel, moj poklic bo pa pilot jadralnega modela letala, potem bi pa stvar orenk zaživela.
NE vem in ne znam si sicer predstavljati kaj pomeni, če je na tekmi F5J400 samo eno zelo dobro letalo, ki ga upravlja vrhunski pilot. Kaj vse to pomeni za ostale udeležence?

Bi pa še enkrat rekel, da zogotovo nihče ne uniči kategorije hote. Kategorija sama propade, ker se preveč razvije in ker nismo vsi pripravljeno dati enakega vložka v vso stvar.

Zato bi se sam rad usmeril v iskanje rešitve, da bi se kategorija lahko razvijala, da bi iskali nove rešitve itd., ob tem pa bi vseeno na tekme hodilo veliko število ljudi, ki so pripravljeni v svoj model vložiti relativno malo denarja in ki imajo recimo približno urico do dve na teden časa za letenje.

Torej če obstaja kakšna ideja kako bi to dvoj združili bi bilo lepo, če jo kdo deli z nami:)))

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

TEKMOVANJE JE TEKMOVANJE

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 02.06.2004, 22:05

Meni se pa zdi, da prihaja do razhajanj v mnenjih zato, ker izgleda, da se ločimo na dva ali tri tabore v F5J:
- eni pridejo tekmovati in poizkušajo doseči čim višje mesto
- eni bi se prišli samo malo družiti in leteti za zabavo
- eni bi pa prišli tekmovati, če nebi bilo enih s tako dobrimi modeli in s tako dobro tehniko letenja, ki onemogočajo ta slabšim, da bi posegli po prvih mestih.

Ja fantje!?

Kolikor je meni znano so F5j TEKMOVANJA, NE PA 5FJ DRUŽABNA SREČANJA!!! Družabno srečanje se začne šele po končani tekmi!!!!

Torej mislim, da pridemo tekmovati zato, da ob dobri uvrstitvi občutimo neko notranje zadovoljstvo, ter da vidimo kje smo na lestvici, da priženemo svojo tehniko in znanje kolikor daleč se da, da se nenehno izpopolnjujemo, da si zastavljamo nove cilje, da pridobivamo znanje ki nam še manjka...in še in še...

Če pa bi bil povdarek na druženju, zabavi in neobremenjenem letenju, bi pa se verjetno dobili na kaki veselici, priredili še eno tekmovanje F5J FUN, kjer bi dobili pokale prvi trije, zadnji, najlepši model, najgrši model, najatraktivnejši kreš modela, itd..vsi bi nekaj dobili in vsi bi bili zadovoljni. Ampak TO NI TO!!!

TEKMA JE TEKMA IN TAKO NAJ OSTANE.
SAMO ZA TRI JE PROSTORA NA STOPNIČKAH!!
Tako je vedno bilo in tako bo tudi ostalo.

LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 02.06.2004, 22:12

Vse napisano sem z veseljem prebral in z vsakim se strinjam o napisanem, ampak:

Problem je v tem, da nas je vse strah, da bi kategorija "crknila". Zakaj? Našteti razlogi, eni smo takšni, drugi drugačni, enih je več, drugih manj.
Zakaj bojazen?
V sloveniji je izmurlo več kategorij:
F3B
F3F
F3K
F3J pa ima občutno manj privržencev...

Zakaj?
Tehnični napredek, kateri potegne za seboj ali veliko denarcev ali ogromno časa, ali navsezadnje obojega.
Največji problem pa je najt enega, ki ima dovolj volje in časa, da nas spravi na en travnik ob pijači in jedači, da se pomerimo med sabo za hec. Premalo je takšnih in preveč drugačnih (...kateri vsak na svojem zakotnem travniku frčijo)

Vse je res lepo napisano in ima smisel ter vse drži, ampak tako je.

Kaj bomo storili ?
Tekmovali tako kot smo dosedaj v karseda največjem številu in z največjim užitkom. Če se bo pojavil upad tekmovalcev, bomo tisti ki tako obožujemo to kategorijo nekak poskrbeli, da se vrnejo oz. navdušili nove tekmovalce.....ko bo čas za to. Do takrat pa uživajmo na tekmah.

Še kaj?
Ja.... poskrbimo, da bo čimveč mladih med nami.
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a luigidon » 02.06.2004, 22:32

JA Mitja, strinjam se, da so to tekmovanja.

Ampak če gremo brati pisanja na začetku teme je bil namen spopularizirati kategorijo F5J. Začeli smo dobro. In mislim, da gremo dobro naprej. Ampak kam naprej?

V popularizacijo kategorije?
Ali gremo naprej v razvijanje kategorije?

Mislim, da se moramo to vprašati in dobiti odgovor, potem bo pa lažje.

Moram reči, da mene ne moti, če ima nekdo res high-tech letalo in če je svetovni prvak v tej kategoriji, jaz bom še vedno prišel na tekme, že zaradi druženja, predvsem pa zaradi obilice znanja, ki se pretaka tam. PA če drugega ne, že samo zato, da vidim letenje najboljših. Tudi iz opazovanja se da kaj naučit.
ČE bi razmišljal tako, da hodim na tekmovanja zato, da dobim pokal, pa ga zaradi nekaterih, ki obvladajo ne bom dobil, potem me ne bi bilo že na prvo tekmo. Ampak mi je v veselje tekmovat. Pa četudi posegam po zadnjih mestih:)

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a Kroko » 02.06.2004, 22:33

Pri F5J 400 je situacija zelo hecna. Na eni strani imamo začetnike. Ti se bojijo, da bodo tekme postale prezahtevne in da ne bodo mogli sodelovati. Na drugi strani imamo izkušene, ki jim tekmovanje predstavlja odkrivanje mej možnega. Taki ne bodo želeli sodelovati, če ne bo konstantnega napredka.

Najboljša varjanta je "nacionalka". F5J 400 kategorija z omejitvami pri izdelavi modela. Primerna omejitev bi lahko bila "krilo, grajeno iz rebrc".

HLG Clasic je "nacionalna" varjanta F3K. Primerna za tiste, ki se niso pripravljeni za(je)bavati z "hi-tech" DLG-ji ampak si želijo nekaj enostavnjega.

F5G je "nacionalna" varjanta jadrnic. Je poceni, vsak je lahko konkurenčen. Bolj zahtevni pa se grejo 1M ali Marblehead. Konkurenčen Marblehead model stane več tisoč dolarjev. In vsako leto si zastarel.
Takih primerov je še mnogo. Konec koncev je bil F3J v začetku mišljen kot "nacionalna" poceni varjanta F3B.

Zelo je pomembno, da omogočimo začetnikom sploh začeti. Mogoče bo med 50 začetniki eden postal dober pilot ali konstruktor. Vsake toliko let pa morda celo vrhunski.

Tu pa imamo začaran krog. Začetniki potrebujejo dobre tekmovalce kot mentorje, dobri tekmovalci pa potrebujejo začetnike, ki jih natrenirajo, da bodo čez par let sploh imeli s kom tekmovati.

Zelo je tudi pomembno, da imamo pravilnike enake kot drugje po svetu. Da lahko vrhunski tekmovalci nastopajo tudi v tujini.

Veliko kategorij deluje na principu "one design". To pomeni, da imajo vsi tekmovalci enake modele. Pred tekmo se modeli izžrebajo, tako da dobiš naključno kar enega. Tu bi lahko klubi in društva organizirali sceno. Začetniki bi modele zgradili, potem pa z njimi tekmovali. "nacionalka F3J" bi bila Telstar na elastiko, "nacionalka F5J" bi lahko bil Telstar na motor.

Ljudje smo različni. Za vsak šport so eni bolj talentirani, drugi manj. Eni so bolj pripravljeni delat, drugi spet manj. Na tekmovanjih ponavadi zmaga boljši. Boljši pa je tisti, ki je pripravljen delati in ima še nekaj talenta.
Vsi vrhunski športi zahtevajo veliko truda. Hčerka ob prijateljice, stara 9 let ima vsak dan (7 dni na teden) vsaj 4 ure treninge. Šport, s katerim se ukvarja to zahteva. Obstaja zelo majhen procent možnosti, da bo nekoč vrhunska tekmovalka.

Zdaj pa me kar raztrgajte

lp
Andrej Lippai
Zadnjič spremenil Kroko, dne 02.06.2004, 23:20, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Kroko
Naš človek :)
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 01.04.2004, 19:06
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Slowfly » 02.06.2004, 22:48

AMEN !
Uporabniški avatar
Slowfly
Naš človek :)
 
Prispevkov: 339
Pridružen: 09.06.2003, 01:37
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 02.06.2004, 22:48

Nekateri si želijo napredek in posegajo po višjih rezultatih - temu bi lahko rekli TEKMOVALNOST.

Če si zadosti tekmovalen, boš poskrbel za dobro orodje-model in vse kar je potrebno, da boš uspešen.

Če nimaš želje po zmagovanju, ti doseženi rezultati ne pomenijo veliko, ampak greš na tekmo zaradi folka, tehnike, čveka in klobase ter piva. Če nimaš želje po zmagovanju, ti tudi takšni in drugačni "friki" ne bodo zlezli pod kožo.

Faušija? ...nebi rekel

Vsepovsod je tako. V šoli, v službi, v športu... Mislim, da je to normalno. Naravna selekcija ? ...sej je samo hobi :lol:

Tekmovanje je za obojne.
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a damjan » 02.06.2004, 23:22

Ej fantje !

Ne pokopavati kategorije, še preden smo jo dobro zalaufali. Delajmo modele, razvijajmo jih ter delimo izkušnje drug z drugim, ne pa jamrati kaj bo ... Če tole bere en novinec se po moje prav vstraši in niti ne pomisli da bi prišel na kakšno tekmo. Jazt sem tekmoval v HLG - ju od začetka pa vse do trenutka, ko so se pojavili SAIL modeli - vse skupaj debela štiri leta. V tem obdobju sem manjkal samo na dveh tekmah, vmes smo se pa udeležili še Eurolige ter tekem v sosednji Hrvaški, tako, da sem bil direktno prisoten pri razvoju kategorije in modelov- vzporedno sem pa še dirkal F3J - tako, da vam lahko iz prve roke povem par stvari. Večina nas hodi na tekme z željo po čimboljših rezultatih, to pa za sabo potegne razmišljanje, kako napre, razvoj novih modelov, taktike...
In jasno je, da ob takem razmišljanju bodo modeli vedno boljši in boljši. Tukaj je pa sedaj ključna točka vsakega posameznika, ki se mora vprašati, koliko se je za šport - ker to potem takem ni več hobi - pripravljen zalagati. Ali bo hodil na tekme z povprečnimi modeli in "lizal" zlato sredino, ali bo pa razvijal, treniral in se uvrščal v vrh. Vendar pa, dragi moji, MODEL NI VSE ! Je samo orodje in če ga boste znali uporabljati, boste želi uspehe! 50% ali še več je pilot in njegovo znanje ter izkušnje, 40% je v avijonu, 10% je pa v sreči.Naredite si en avijon in ko mslite da je dober ga samo letite,letite,letite in trenirajte.
Se mi pa zelo dopade tale forum. Vsi ste pripravljeni deliti znanje in nasvete, ter izkušnje z drugimi. Le tako naprej! Kajti v hlg - ju nekateri niti pomislili niso, d bi izdali, kakšrn profil so dali na krilo,sploh če je avijon letel bolje od drugih.
Po moje ima ta kategorija svetlo prihodnjost, vsem, ki se pa še odločate da bi začeli tekmovati, pa nič ne obupujte, čim prej začnite, kajti najboljše izkušnje se dobijo na tekmah. Vsi smo bili enkrat začetniki. Komaj že čakam, da spet občutim tisto nervozo pred startom....

Damjan
damjan
Novinec
 
Prispevkov: 26
Pridružen: 23.05.2004, 11:43
Kraj: Maribor - Pekre

OdgovorNapisal/-a mihah » 02.06.2004, 23:48

Po spodaj napisanem se boste nekateri zgrozili. Hočem začet jedrnato, pa potem ne znam in ne znam nehati. Se opravičujem za dolgovezenje, ampak res po drugi strani srčno upam, da boste vsaj nekateri od vas iz tega potegnili nekaj, o čemer lahko diskutiramo dalje!

Pravkar sem prebral v eni sapi dialog Roka in Matjaža. Roku hvala za lepo razlago kako in kaj. To mi bo v VELIKO pomoč

Še preden podam moje mnjenje in nasplošno o razvoju in propadanju kategorij, še tole:

Ni sicer povezano s temo F5J ampak je mogoče zanimivo:

Pozno popoldne po dežju sem letenje z modelom prikazal kolegu. Prvi štart 60 sekund, nato malo demostracija letenja, manevreranja, akrobacij (hehe), ko je malce sonček poiskal tudi kako se lovi nulce in balončke, no skratka par minuten polet in pristanek.

Drugi dvig sem opravil s 130 sekundnim delovanjem motorja. In zadeva je šla preko 300 m. Koliko dokaj natančno pa bom lahko povedal kmalu. Kajti (!) zgodili sta se dve stvari:

Model je šel v nizek oblak in izginil za ca 15 s - kuuul 8) To sem ponovil parkrat. Fotoaparata žal nisem imel gor. :( Kmalu po tem je na pristajanje prihajal Airbus, ki je šel mogoče 50 - 60 m nad to nizko oblačnostjo. Sedaj moram vprašati pri kontrolorjih koliko visoko so ponavadi letala nad Mengšem, ko pristajajo. Bi pa rekel, je taka višina kot Airbus ko pristaja nekje limita kar lahko še ne le vidim, ampak tudi vodim 2 m model brez pripomočkov.

_________________

OK sedaj pa na temo!

Rok moram reči, da sva si zelo podobna pri svojih razmišljanjih. Ampak je potrebno gledati eno stopnico višje oz bolj generalno - globalno.

Spodaj bom napisal svoj spis na temo (pozor daljše branje):

"KAKO OHRANITI KATEGORIJO F5J privlačno in zabavno"

Tematika na kratko:

-Začetno navdušenje in miselnosti slo. modelarjev
-Razvoj kategorij
-Vloga trgovcev
-Miha predlaga in ponuja rešitve


Začetno navdušenje in miselnosti slo. modelarjev

Slovenci smo v tekmovalnem modelarstvu zanimiv narod. Kar hitro se nas na začetku zbere dovolj »norcev«, da se začne nekaj novega dogajati. NEKAJ NOVEGA! To pri nas zažge bolj kot si mislimo. V F5J je bil to res mali bum sodeč po udeležbi na prvi tekmi! Ja, internet, tale forum, to se je govorilo po celi Sloveniji.
Prva tekma. Poglejte kdo vse je prišel! Pa unlimited klasa za 1 res fajno skupino! Primerjajte to z drugo tekmo. Unlimited niti enega ?! OK, pa dobro, unlimited rečete, to je itak »outsiderska« kategorija. Ja, mogoče je res, vendar meni to pomeni kot dober indikator »navdušenja«. Favorit je bil znan že na začetku. In je na koncu zmagal. In sedaj druga tekma, favorit ni utegnil priti, porkaflek in evo noben drug ni prišel.
Pa poglejmo 400 klaso. Na prvi tekmi so bile karte nekoliko premešane, ampak na koncu je le zmagal favorit! Druga tekma. Smo imeli tudi favorite. Rok je posebno izstopal in si res zaslužil zmago.
Modeli Sama in Roka tudi izstopajo po svoji nizki masi oz krilni obremenitvi od večine kar precej. To so »custom« modeli, ki se jih od primerjave z Telstarji v trgovini ne dobi. Ne vem, ampak če bi hoteli tak isti model ali se da ali ne zmenit pri dotičnih modelarjih boste: Ali dobili nikalen odgovor, če pa bo odgovor pozitiven pa bi podatek o ceni prvi hip v možganih povzročil takoj večjo napetost ;)

Torej začetno navdušenje je že po dveh tekmah mimo. Tudi po trenutnih prijavah za 3. tekmo sodeč je že precej mimo.

Iz zgoraj napisanega + tu nenapisanega (moja dolgoletna opažanja iz drugih tekmovanjih)

1. Nosilci razvoja, favoriti ali drugače povedano, modelarji, ki vlagajo (veliko) več truda v svoj hobi so jing – jang, dobesedno.

- iz prvega primera sledi : Če jih na tekmo ni, se na tekmo ne splača hodit. Pri majhnem številu tekmovalcev se to lahko precej pozna. Če ni enega, ne gre drugi, zdej pa ko ne gresta dva pa bi bilo že vprašljivo če grejo ostali štirje. Torej nekje kritična spodnja meja je 10 tekmovalcev, ki so bolj taki »mehki«, torej nič zagrizeni. Grejo na tekmo bolj za družbo in pijačo.

- iz drugega primera sledi: Če so favoriti vedno eni in isti potem to lahko negativno vpliva na novince in delno tudi na stanje ostalih. Zmagujejo vedno eni in isti. Začetnik bo prvo vprašal ali lahko na tekmo grem pa zmagam? Ja, fant, kriza bo. Izkušnje pa to ... . Da ne omenjamo »custom« modelov. Če že, pa »veš, to stane«... adijo ...


Rešitev 1. primera:

JE NI! Žal, Slovenci živimo v lepi deželi, ki je pa precej majhna in še bolj, precej malo nas je. Tudi naše prometne povezave in vedno večji stroški popotovanj niso kar tako zanemarljivi. Da ne omenjam časa, ki ga itak nikoli ni.

Rešitev 2. primera:

Spremeniti dobesedno, oprostite izrazu »kretensko« asociacijo, ki jo povezujemo s tekmami. Ali lahko zmagam? Đizs! »Na tekme hodim zato, ker hočem zmagati«. Še huje je potem to, četudi bi vložil n vsoto denarja, pa še vedno ne bi bilo dosti. Ježeš no.

Torej: Obvezno govoriti naokoli po tekmah: Kako lepo je bilo tam in tam, kako majo lepo spedenan plac, kako so ljudje prijazni, kako smo se pogovarjali in izmenjavali izkušnje ter ideje, čim manj govorit o tehniki, ah v bistvu smo bili na tekmi. Ampak ja, za tisto štartnino se pa je splačalo pridet na jedi z žara...

Tekma naj ostane čisto za uradnost, naj pridejo modelarji v prvi vrsti na druženje, spoznavanje, itd. Rezultati? Naj bodo še presenečenje na koncu, katero mesto je kdo osvojil!

Če se dotaknemo tehnikalih in modelov pa gremo na:


Razvoj kategorij

Tu smo Slovenci tudi perle 1 A. Malo nas je. Ampak če se začne na nekem področju nekaj dogajat, se prej ali slej najde tak norc, ki bo dal tudi jetra samo zato, da bi bil zraven. Da bi prišel »do bistva«. In to daje tudi ustrezne rezultate na tistem področju. Tu se pogovarjamo o tekmovanju, kar pomeni zmage.
Ker nas je malo, je to po posameznih področjih, v našem primeru res ozkospefično res eden maks. dva.
In se začne. Ostali ne morejo slediti. Ali nimajo časa, nimajo fin. sredstev ali pa se gredo izumljat toplo vodo. Teoretično gledano: Četudi bi dotična oseba oz. dve popolnoma razkrili čisto vse svoje znanje ne bi čisto nič koristilo ostalim, ker bi bilo enostavno tega PREVEČ. Bolj pisateljsko nadarjeni pišejo potem knjige. Ampak to je res v mnogih primerih zelo daljnosežen projekt. Kaj ti nuca neka knjiga iz tako ozkospecifičnega področja, če v Sloveniji enostavno ni bralcev oz kupcev. Pa smo spet v začarnem krogu.

Torej razvoj F5J kategorije bo verjetno se lahko zgodil takole

Začetnik, pobudnik ideje
Začetnik, pobudnik ideje – druščina
Vse več navdušenih bralcev na forumu
Prva tekma – začetnik in druščina – druge druščine – precej firbcev + novincev
Druga tekma: Osnuje se osrednja druščina – manj firbcev in novincev
Tretja tekma: Oškrtnjena osrednja druščina – še manj firbcev inu novincev
Nadalje ... druščina se manjša oz. kompaktira – nihanja v številu firbcev in novincev
Zgornji potek je značilen za vse tekme. Poanta je potem ravno v tistem nihanju firbcev in novincev. Tu notri je formula uspeha. Ali bo kategorija zamrla (na koncu še tista druščina) ali pa se le zna zgoditi preobrat. Preobrati so bili zelo redki, če so bili pa so trajali malo časa.

Rešitev ni trivialna, ni pa tako kompleksna, da v Sloveniji ne bi bila mogoča. Je pa odvisna prav od NAS VSEH (!)in v tem je poanta. Ne samo parih, še manj pa enega samega. Tega se NE ZAVEDAMO. Vsaj v večini primerov ne. Velik je mozaik, da je res lep morajo biti lepo sestavljeni vsi koščki.

Tu na tej debati smo že prebili led. Kmalu po 1000 postov, 20000 ogledov, kar bi rekel, da je že samo po sebi fenomen. Gremo dalje!

Torej, dotaknimo se tehnike. Modelov in elektronike.

Če začnem z elektroniko. Tu ni kaj, z vstopom v Evropo ni problemov dobit vse kar si poželimo za neke razumne denarje. Pri nas se veliko dobi, pravzaprav vse, da si lahko konkurenčen. In tudi pisali smo res ogromno o tem, torej tu ni problema.

Se pa problemi začnejo, ne pa tudi končajo pri samih modelih.

Kaj je na tržišču? Po hitrem pregledu ponudbe v naših in tujih trgovinah odkrijemo sicer par privlačnih modelov, a če pogledamo rezultate in uvrstitve modelarjev s temi modeli (po sicer res samo dveh tekmah) potem dobimo občutek, da dobrega komercialnega modela ni! Zavraga, ali res? Še »huje« je to, da imajo dobri še boljše »custom« modele. Že tako so dobri pa še orenk – svoje modele imajo. Tu sem osebno svetla izjema. Začetnik, ki je začel pred kratkim s custom modelom. Sicer mi verjetno precej pomagajo dolgoletne izkušnje in občutek pri vodenju modelov, ampak nekaj pa je vseeno na tem, da je model dober v takšni konkurenci kot jo trenutno imamo.

Rešitev, ki se ponuja pa je zopet zelo oster dvorezni meč:

Vloga trgovcev

Ja, in smo tu. Tu, kjer se naše poti končajo in začnejo. Pri naših trgovcih v pozitivnem ali negativnem smislu.

Kot prvo dam samo zgled:

Akumulatorji, konkretno KAN 1050 NiMH, manj ostali tipi. Koliko se jih v Sloveniji proda mesečno? Sicer nisem točno seznanjen s številkami, ampak samo sodeč po prodaji ene izmed naših trgovin bi se vsi zelo zamislili. Številka je namreč za tako majhen trg, velika. Ni ogromna, ampak si povrpečen modelar ne bi mislil prvi hip.

Kje so vzroki za tako prodajo. Jasno, prvo »hajp«, prvi sonični bum, ki je presenečal zgoraj neimenovano trgovino, ko niso kar precej časa dohajali s svojo ponudbo oz naročili povpraševanja.
Drugi malo manj sonični bum pa, ja prav imate, prinašajo tekme.

S POSTAVLJANJEM PRAVIL ZAVEDNO ALI NEZAVEDNO KROJIMO PRODAJNE (NE)USPEHE TRGOVCEV. Na malem slovenskem tržišču se to lahko trgovcem precej pozna.

Tistega z veliko napisanega se mi kot modelarji in na drugi strani trgovci premalo zavedamo. Če se zavedamo, pa sodelovanje ne obrodi prevelikih sadov in doslej je tovrstno sodelovanje bilo podobno hoji po vrvici. Ta kratko pa so venomer potegnili trgovci. Zato je njihova vloga v sedanjem času posebno pri tekmah v letalskih in čolnarskih tekmah večinoma zelo pasivna. In verjamem, da jim tako paše, ker ni treba nič vlagati in se truditi, denarcev je pa zato več. Torej preko priporočil modelarjev oz pač, zaradi takih in takih pravil smo primorani to kupovati tam pa tam.

In kaj botruje temu, da so in bodo naši trgovci imeli vedno res ogromno verjetnost, da bodo potegnili ta kratko:


1. majhnost, majhnost in majhnost tržišča. Ena kategorija, 10 – 20 max 30 večinoma »mehkužnih« tekmovalcev in par firbcev se ne splača večini niti mignit s prstom, če že je samo dobra volja.

2. preveč truda glede na (finančni) izid. Dobra volja in zagnanost hitro izgine.

3. še tisto za kar se potrudijo potem vsi pričakujejo, da bodo dali super subvencionirane cene, skratka napol zastonj. Pa še tako velik nagradni sklad ne bo nikoli dovolj dobro zagotovilo za veliko udeležbo.

4. foušija, čista slovenska foušija v najlepši obliki. »Trgovčeva« kategorija je namenjena njegovemu služenju. »K**** ga potem gleda! Sam zaslužil bi rad, naj kar ima to svojo tekmovalno klaso«.


Tu bi rad še kasneje kar nekaj dodal, samo je pozno in glava je utrujena.

____________


Miha predlaga in ponuja rešitve:
1.del (2. del pride, ker je že pozno):

Ttekme se omenja na papirju in na koncu kar ima pomena tisto podeljevanje peharjev, vse kar je ostalega je PRIJETNO DRUŽENJE!

To in samo to, zaenkrat!

Na tekmi v MB bom nudil vso pomoč, ki jo lahko. V materialnem pomenu recimo posoja akumulatorjev, polnjenje, posoja sprejemnikov, kvarcev, propelerjev, servotov, dajanje nasvetov, kapljic za kolektorje, ipd.

Skratka pridite na tekmo!
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 02.06.2004, 23:53

Med mojim pisanjem ste ostali kar precej koristnega napisali.

Naša mnenja se mogoče na prvi hip nekoliko razlikujejo, vendar se mi dozdeva, da bomo po še nekaj pisanja počasi prišli do prave formule uspeha kategorije F5J.

Jutri dalje!

Lahko noč!
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov

cron