spitfire

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

spitfire

OdgovorNapisal/-a BaruleK » 10.06.2004, 11:35

Ali imam kakšno možnost, da bo moj spitfire, katerega načrte sem narisal sam, oziroma predelal iz nekaterih na razpon kril 180 cm sploh sposoben letenja ?? Modelarstva sem se zopet lotil po petnajstih letih in tudi nimam velike podlage iz letalske smeri, a to letalo se mi tako dopade da ga naredim pa če pol pod stropom visi. Kolikšna je lahko teža takšnega letala, ter kakšen motor ?? Oziroma na kaj moram biti pozoren.

Vsak nasvet je dobrodošel..

lp boštjan
BaruleK
 
Prispevkov: 2
Pridružen: 23.03.2004, 11:53
Kraj: Ponikva

OdgovorNapisal/-a fullspeed » 10.06.2004, 12:04

To je takole! Če si se orenk lotil načrtov in če bodo koti na krilih letala "štimali" potem ni razloga zakaj model ne bi letel - celo dobro letel. Edino in res najvažnejše pa je da vse skupaj narediš čim lažje, brez vsakršnega koli pretiravanja. Model po izkušnjah ne bi smel biti težji od 5 kil, če pa bo še lažji pa toliko bolje. Seveda so v to težo že se všteto. (motor, pogoni, servomotorji) skratka poletna teža. Motor bi mu "pasal " kakšen bencinar tja do 40 ccm. Sicer bo tole letelo tudi na kakega metanolarja 15- 20 ccm, vendar pa so bencinski motorji bolj zanesljivi.

Skratka pazi pri teži in pa izbiri komponent.

LP
Sebastjan

PS:
Predlagan pa ti da če si se modelarstva lotil po petnajstih letih, da si prej nabaviš kakšno trenažno letalo. Spitfire ni ravno prijazen za letenje, še manj pa za učenje.
lp, Sebastjan

FREELANDER
".... za zajebavat smo vsi dobri...."

http://www.stirocut.com
info@stirocut.com
Uporabniški avatar
fullspeed
Član
 
Prispevkov: 93
Pridružen: 12.11.2002, 20:30
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a BaruleK » 10.06.2004, 12:19

Hvala, prvi polet ziher ne bo s spitom, zato kupujem nekaj na elektriko da se malo naučim letet. Takšno napako sem naredil pred leti ko sem kupil letalo sestavil in poletel petkrat za pet sekund :? . končal je v peči :( . Tokrat grem počasi ker mi tudi čas ne dopušča. V letošnji sezoni sigurno ne bo letel. Tako da je letošnje leto namenjeno izdelavi in učenju letenja. Bom zvagal material, da vidim približnjo oceno teže. Na kakšen kot si mislil? Letalo bo prekrito z balzo, naj dam čez to folijo ali pustim balzo ?? Če bi kdo rad videl načrt mam v acad-u mu lahko pošljem na mail, da malo prekontrolira.

lp bp
BaruleK
 
Prispevkov: 2
Pridružen: 23.03.2004, 11:53
Kraj: Ponikva

OdgovorNapisal/-a -=ZeroCOOL=- » 17.06.2004, 10:06

Fullspeed.... 5kg? :o :shock:

Mislim, da bi lahko tak model letel tudi z 2,5kg..... če bo imel 5kg pol bo to nikako.

Predlagam ti, da ga nareiš čim lažje, ker težak model bo v zraku zelo stabilen, vendar njegova hitrost bo pretirana!

P.S.

Na 5kg ne prideš, pa če delaš iz bukovega špera vse! :D


Jan
Xray XB8E, Xray XB9E Rally, Xray T4 '13,Xray X1, Xray M18T PRO, Sanwa MT4S, GensACE, REDS Motors, Tekin Motors, MuchMore, LRP, HobbyWing, Futaba
Uporabniški avatar
-=ZeroCOOL=-
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 02.02.2003, 23:27
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a fullspeed » 17.06.2004, 10:37

-=ZeroCOOL=- napisal/-a:Fullspeed.... 5kg? :o :shock:

Mislim, da bi lahko tak model letel tudi z 2,5kg..... če bo imel 5kg pol bo to nikako.

Predlagam ti, da ga nareiš čim lažje, ker težak model bo v zraku zelo stabilen, vendar njegova hitrost bo pretirana!

P.S.

Na 5kg ne prideš, pa če delaš iz bukovega špera vse! :D


Jan


Vidim da te je samo znanje!!!

Ko vidim da boš tako ti naredil bom verjel. HLG ji ne štejejo. ha ha

LP
Sebastjan
lp, Sebastjan

FREELANDER
".... za zajebavat smo vsi dobri...."

http://www.stirocut.com
info@stirocut.com
Uporabniški avatar
fullspeed
Član
 
Prispevkov: 93
Pridružen: 12.11.2002, 20:30
Kraj: Litija

OdgovorNapisal/-a brane » 17.06.2004, 11:19

-=ZeroCOOL=- napisal/-a:Fullspeed.... 5kg? :o :shock:

Mislim, da bi lahko tak model letel tudi z 2,5kg..... če bo imel 5kg pol bo to nikako.

Predlagam ti, da ga nareiš čim lažje, ker težak model bo v zraku zelo stabilen, vendar njegova hitrost bo pretirana!

P.S.

Na 5kg ne prideš, pa če delaš iz bukovega špera vse! :D


Jan


Prav zanima me koliko 1,8 metrskih scale modelov iz tvoje delavnice že leti, da daješ takele :shock:
Če si sposoben narediti zame Extro 330 1,8 m čez krila težko manj kot 4 kg z motorjem in kar paše zraven se razume, in da bo vse dovolj trdno da pri akrobacijah ne bo razpadlo, pa še motor bi rad imel 26 MVVS bencinarja, ki v tako velik model čudovito paše in zagotavlja dovolj moči, bi ti bil pripravljen kar nekaj plačati za to.
Meni se zdi da bi 5 kg težek Spitfire z kakšnim motorjem tam do 20 ccm odlično letel ( 40 ccm se mi zdi za tovrsten model odločno preveč), pa tudi če bodo kakšni grami čez 5 kg ušli nebi zganjal panike.
Iz bukovega špera bi pa takle model težko prišel lažji od 7 kil, to bi bilo potem pa res samo za tiste malo bolj korajžne :D
Uporabniški avatar
brane
Naš človek :)
 
Prispevkov: 360
Pridružen: 28.01.2003, 23:44

OdgovorNapisal/-a marko » 17.06.2004, 16:19

Živijo!!!

Ker debata nese na področje katero mi je dobro znano, bi še jaz malo dodal.
Osebno sem naredil me 109 od nule do konca. Malo podatkov:

-merilo 1:6,6 (cca1670mm razspon krila)
-motor mvvs 10ccm z scale izspuhom v modelu in gretjem sveče
-v modelu imam vgrajenih 8 normalnih servotov
- servoti se napajajo iz 4 celic 2000mAh, gretje sveče pa potrebuje 4 celice 1600mAh
- uvlačljivo podvozje eurokit (5kg)
- Scale cockpit, 2,5dcl rezervoar

Vse skupaj nisem naštel zato da bi se hvalil oziroma važil ampak zato da modelarju ki izdeluje maketo spita malo pomagam pri izbiri komponent oziroma da ve koliko stvari je v takem scale modelu.
Mimo grede, model tehta 3,9kg, zahteva zelo dolg vzlet, leti pa fenomenalno, pristanki z flapi so pa pika na i.
Lep pozdrav Marko Frank
Uporabniški avatar
marko
Novinec
 
Prispevkov: 26
Pridružen: 29.08.2003, 13:36
Kraj: Vrhnika

OdgovorNapisal/-a -=ZeroCOOL=- » 17.06.2004, 18:30

Dragi modelarji.... Se globoko opravičujem za mojo nenatančnost. V mislih sem imel le težo modela, brez opreme, ki pa bi lahko prišla pod 2,5 kg.

Brez jeze!


Jan
Xray XB8E, Xray XB9E Rally, Xray T4 '13,Xray X1, Xray M18T PRO, Sanwa MT4S, GensACE, REDS Motors, Tekin Motors, MuchMore, LRP, HobbyWing, Futaba
Uporabniški avatar
-=ZeroCOOL=-
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 02.02.2003, 23:27
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a brane » 17.06.2004, 22:18

Izgleda, da smo modelarji eni hudo zamerljivi tipi, stalno se eden opravičuje zaradi malenkosti. Saj ni potrebe, da bi bil kdo jezen. Glavno, da se sedaj razumemo kako je kdo mislil :D
Uporabniški avatar
brane
Naš človek :)
 
Prispevkov: 360
Pridružen: 28.01.2003, 23:44

OdgovorNapisal/-a Slowfly » 17.06.2004, 23:13

Nekateri zgleda tudi rahlo zakompleksani , brez ali z zelo malo smisla za humor :( . Pa modelarstvo naj bi bila predvsem zabava. :D :D :D


lp Slowfly
Uporabniški avatar
Slowfly
Naš človek :)
 
Prispevkov: 339
Pridružen: 09.06.2003, 01:37
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 18.06.2004, 09:48

Pozdravljeni!

Pri konstruiranju modela letala, če se zadeve lotimo sami, smo seveda tudi za končni rezultat "zaslužni" sami.

Normalno je, da moramo za neke sorte model od katerega pričakujemo take in take lastnosti ter sposobnosti, zagotoviti ustrezni pogon, ter ustrezno ploskovno obremenitev krila. Od ploskovne obremenitve krila je potem v realnosti odvisen razpon hitrosti letenja ter obnašanje modela, če predpostavimo, da na ostalo ne moremo vplivati ker delamo naprimer scale model (oblika in proporcije modela so "zakoličene")

Včasih modelar že v prvih začetkih konstruiranja modela skroji njegovo usodo (maso), to pa zaradi tega ker je seveda treba začeti z določitvijo neke vzletne mase modela zato, da imamo osnovo za vse nadaljne izračune (tako trdnostne kot aerodinamične)

Da malenkost karikiram dva primera, ki nekako prikazujeta dva različna pristopa k konstrukciji modela:

1. primer ko "pretiravamo" navzgor:
Modelar hoče izdelati nek model. Pogleda kaj podobnega že obstaja, ter od najprimernejšega povzame nekaj osnovnih podatkov.
Verjame da bo ta model tehtal npr. 5 kg. Izračuna nosilec krila ki bo vzdržal najostrejši loping. Nosilec je kar precej obremenjen, zato bo izračun zahteval debel material. No, nosilec bo zaradi tega tudi precej težak, saj bo moral nositi veliko. Prav tako bo podobno z vsemi ostalimi deli letala (repne površine, trup, podvozje ipd...) In lejga zlomka! Model na koncu res doseže (ali včasih tudi malo čez!) tistih v štartu zadanih 5 kg vzletne mase. Modelar je zadovoljen ker je tako "natančno" zastavil svoj model.

2. primer popolnoma drugačne filozofije:
Zamislimo si da isti model ne bo težak 5 kg, marveč le 3 kg! Ploskovna obremenitev krila bo manjša, letalo bo letelo počasneje, vgradili bomo lahko manjši (lažji) motor, podvozje ni treba da je tako robustno in je s tem tudi lažje....
Ko računamo krilni nosilec na to veliko manjšo obremenitev (glede na prvi primer pod točko 1) dobimo lažji nosilec...enako velja za vse ostale elemente modela. Model bo na koncu zares imel le 3 kg, ter letel dosti bolje kakor 5 kilogramski iz prvega primera.
Seveda pa model ne bo mogel biti grajen kakor v prvem primeru iz veliko vezane plošče, veliko debele balze, kovinskega okovja in laminirane plastike....
Model mora imeti dobro premišljeno konstrukcijo, z materialom le tam kjer je nujno potreben, brez velikih skokov v debelinah in vrsti materialov (zarezni učinek!), izogibati se je treba nepotrebnim spojem elementov in njihovim ojačitvam, ter skratka naredili model za LETENJE, ne pa za TRDE IN GRDE PRISTANKE. Seveda pa tak model ne more biti primeren za začetnika, ki dostikrat prizemlji letalo bolj na trdo...

Torej, če zaključim, vsa stvar je v glavi modelarja, s kako miselnostjo se loti zadeve, ter s kakimi predpostavkami se zažene v projekt. Veliko pomagajo tudi prejšnje izkušnje, napake in uspehi, ter seveda domiselnost, iznajdljivost in razgledanost modelarja.

Tako o konstrukciji modelov razmišljam jaz.

LP Mitja

P.S.: ne, nisem še naredil 5 kilskega modela!
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a Slowfly » 18.06.2004, 10:34

Pozdravljen !

Dobil sem tvoj načrt. Res je bolj groba skica , kot pa delavniški načrt.
Ne vem koliko imaš izkušenj pri konstruiranju in izdelavi zahtevnejših modelov , vendar ti priporočam , da povečaš načrt Spita , ki sem ti ga poslal na željeno velikost (pribl. 1,5x) Tako bodo odpadla vsa ugibanja glede vpadnih kotov , težišča , raznih detaljev itd.Pa še zelo atraktiven Scale model boš imel . Tudi problemi s preveliko vzletno maso v tem primeru odpadejo. Predelaš samo vpetje motorja , če boš šel na metanolca ali bencinarja , čeprav bi sam vgradil kakega brezkrtačnika , ter detalje podvozja , glede na to kakšnega boš pač vgradil , pa mogoče kakšna karbonska ojačitev na kritičnih delih letala (krilni nosilec , nosilec podvozja , nosilec motorja...). Če ti je Spit res tako zelo všeč , je to skoraj idealna rešitev. Lastne konstrukcije lahko počakajo na čas , ko boš bistveno bolj izkušen.


lp Jože
Zadnjič spremenil Slowfly, dne 20.06.2004, 22:46, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Slowfly
Naš človek :)
 
Prispevkov: 339
Pridružen: 09.06.2003, 01:37
Kraj: Ljubljana


Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov

cron