F5J- Elektro jadralci

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a damjan » 09.06.2004, 22:44

Pa mi je uspelo !

Danes sem dokončno strimal avijon, v katerega sem vložil ves prosti čas zadnjih 14 dni in moram reči, da sem z izdelkom več kot zadovoljen.
Par osnovnih podatkov:
-razpon 2200 mm
-dolžina 1010 mm
-profil moj izum - sp. linija hn937 (se mi zdi ), zg. linija mh32
-teža 650 g
-prenos 4:1
-elisa 12x8
-celice kan 650
-v rep 110 st.

Slika pride jutri.

Rok!

Zanima me, zakaj delaš tako minimalistični trup, ko pa imaš potem pri gradnji same probleme, kako vse dobesedno stlačiti noter,saj tukaj tistih par gramov na račun normalno velikega trupa ne pomeni nič pri teži avijona, pa še bolj ga lahko prodajaš, saj ga bodo kupovali tudi tisti, ki imajo malo večje sprelemnike.

l.p. Damjan
damjan
Novinec
 
Prispevkov: 26
Pridružen: 23.05.2004, 11:43
Kraj: Maribor - Pekre

OdgovorNapisal/-a belovic » 10.06.2004, 02:41

no evo pa se moj ''BALZAFREI'' :P konj za sobotnjo tekmo...

vec podatkov cez kak dan, dva ko ga stestiram, ce bo to cudo sploh letelo :?:

kako se vam zdi?

lp,ivica
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a rock » 10.06.2004, 09:14

damjan napisal/-a:Rok!

Zanima me, zakaj delaš tako minimalistični trup, ko pa imaš potem pri gradnji same probleme, kako vse dobesedno stlačiti noter,saj tukaj tistih par gramov na račun normalno velikega trupa ne pomeni nič pri teži avijona, pa še bolj ga lahko prodajaš, saj ga bodo kupovali tudi tisti, ki imajo malo večje sprelemnike.


Če bi ti na tole želel odgovoriti z vso filozofijo, ki stoji za tem trupom bi bil tekst tako dolg, da je hudo. Do trupov imam poseben odnos. Ne bom vam utrujal. Mi je pa zelo všeč, da si uporabil izraz minimalizem. S tem si si sam veliko odgovoril.
Drugače, ne delam za trg. Delam samo za svojo dušo. Moja je zelo nemirna in išče same nove izzive. Tudi tale trup je izziv. Je Andrej uporabil lep izraz, delam F5J specijalko.
Če bo komu všeč, ga bo dobil. Seveda, ko bom imel čas.
Glede velikosti sprejemnika. Tale, ki sem ga dal v predlog sploh ni majhen. Gre pa notri tudi sprejemnik ranga SMC 19 DS. A si lahko želim še kaj drugega.

Ivica, model je strupen :lol:

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a mihah » 10.06.2004, 09:15

@Damjan

če maš 8 KAN 650, daj raje 13x8 propeler, ali celo 13x9, če je profil nekoliko hitrejši (?).


@Ivica,

hehe, nalepke dodajo takoj 10 m višji vzpon in 1 minuto več jadranja. ;) Lepo :D
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a -=ZeroCOOL=- » 10.06.2004, 09:17

Damjan...čestitam....še nikoli nisem slišal za tak sistem kombiniranja profilov. Ok, saj je res, da še marsikaj nisem slišal, ampak me zanima več....kaj pričakuješ da bo to izbolšalo, in ali se je odneslo vredu.... prosim, če se ti ljubi lahko poveš malo več....


Ivica....super izgleda....še posebaj zaključki...prava šminka. Meni je vsekakor všeč, še posebaj trup...čakam, da jih začneš prodajat. Če jih boš, in če prej ne bom že kaj drugega dobil sem resni kandidat.



Jan
Xray XB8E, Xray XB9E Rally, Xray T4 '13,Xray X1, Xray M18T PRO, Sanwa MT4S, GensACE, REDS Motors, Tekin Motors, MuchMore, LRP, HobbyWing, Futaba
Uporabniški avatar
-=ZeroCOOL=-
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 02.02.2003, 23:27
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Robi » 10.06.2004, 09:59

Čestitke Ivici in Damjanu za nove pridobitve, prav tako tudi Roku. Upam, da se bo vsem povrnil vloženi trud v obliki zadovoljstva letanja z modelom lastne izdelave. Opažam, da trenutni razvoje te panoge na našem majhnem ozemlju napreduje zelooo hitro. Kar nekaj novih projektov lastne izdelave se je pojavilo na sceni od našega prvega srečanja v Celju, nekaj pa jih še nastaja po delavnicah. Glede na to, da se prek tega forum pretaka zelo velika količina podatkov in nesebičnih nasvetov, mislim, da bo razvoj še kar nekaj časa šel tako strmo navzgor. Počasi se bo treba začeti primerjati tudi s kakšno večjo modelarsko velesilo :D Po mojem, nikjer na svetu ni F5J disciplina v manj kot pol leta doživela takega napredka kot pri nas.

Lep pozdrav,
Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a mihah » 10.06.2004, 10:19

Robi pravilno ugotavljaš.

A gremo na rcgroups pod http://www.rcgroups.com/forums/forumdisplay.php?f=19

naredit propagando "Slovenian F5J 400 Scene"?

Menim, da ne veliko vode preteklo in fantje bodo dobivali ponudbe Amijev, če bi lahko vzeli modele v proizvednjo... tako se to dela. ;)


Moramo PRED tekmo za Pokal Maribora narest eno skupinsko fotko, ki je vedno izvisela doslej.... naj se vidi slovenska velesila ;)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a rock » 10.06.2004, 10:54

Tole je moj odgovor Kroku iz obdobja, ko se je zagnal vik in krik glede prihodnost F5J kategorije v Sloveniji. Govorila sva po PM.

Vsa debata je pravzaprav odlična. Tako mora biti. Vse se naj govori, vsepopvprek. Naj se na začetku vse pove. To kar je uspelo Mariborčanom s to F5J kategorijo narediti v parih mesecih se še nikjer v svetu ni zgodilo. Ko bi le znal naredit prevod vseh naših prispevkov na enkrat, bi dal vse na en mednaroden forum. Tale tema je kot plaz ki se ga ne da ustavit. Potegen pa prav vse vase. Prav zares je svetovni fenomen. In se to lahko dodam. V teh parih mesecih smo odkrili marsikajm kar jim v svetu ni upelo v nekaj letih.
Me ni strah, da bi kategorija zamrla. Naslednje leto bo šele veselo. Sam bom poskušal prepričati še tamlade z F3J. Ti so prav zares odlični jadralci. Pridružila se bosta še oba brata Fidler. Si skoraj ne predstavlajm naslednjega leta. Sam bom do naslednjega leta imel narejeno tudi marsikatero orodje (kalupe), tako da lahko povem, da je veliko možnosti, da bo naslednje leto letel full gfk model v F5J. Komaj čakam votla krila.


Miha, če resnično meniš, da je že čas, da gremo v svet sem poleg. Mi pa malo vest pravi, da je bolje če počakamo na naslednje leto.
Glede modelov še vedno hodimo v megli. Prave formule še ne vemo. Za enkrat kaže, da je vsak pristop pravilen. To je pa nekaj kar me zelo čudi.

lp, rok
Zadnjič spremenil rock, dne 10.06.2004, 11:51, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a » 10.06.2004, 11:31

mihah napisal/-a:Moramo PRED tekmo za Pokal Maribora narest eno skupinsko fotko, ki je vedno izvisela doslej.... naj se vidi slovenska velesila ;)


Eno gasilsko!!!
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a Robi » 10.06.2004, 11:35

Rok se opravičujem, ker sem skoraj ponovil tvoje misli, ampak pri teh letih me že malo načenja skleroza :lol:

Glede modelov sem mnenja, da smo na nivoju lebdenja v vetru in odličnih jadralnih lastnostih v bretvetrju že dosegli 99% zmožnosti, razvoj se bo sedaj razvijal, oziroma se že razvija, v smeri prodornejših kril za veter, oziroma (spet citiram Roka) z zmožnostjo prevažanja po nebu brez tiščanja višine za 1/2 navzdol in z jakooo poslabšanim propadanjem. Ko bo še ta stopnja dosegla trenutno stopnjo lojtrca kril, potem pa lahko gremo brez vsakekga sramu tudi v svet :D Oziroma, da ne bomo ves čas igrali ponižnosti, rajši povabimo svet k nam :D

Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a rock » 10.06.2004, 11:53

Robi, nič še nimaš skleroze. :D

S Krokom sva govorila po PM.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Robi » 10.06.2004, 12:42

Aha, pa te imam. Bereš misli na daljavo in jih brez avtorskih pravic posreduješ naprej :D :D :D

Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a freeflight » 10.06.2004, 14:16

Bravo Robi, zelo dobro si napovedal smer razvoja F5J.

Sini
freeflight
 
Prispevkov: 9
Pridružen: 02.03.2004, 19:21

OdgovorNapisal/-a Robi » 10.06.2004, 15:38

Hvala, Sini.
V to smer je šel razvoj F3J, F3B tudi zahteva podobne karakteristike, torej nisem izumil nič novega, sicer pa je o tem pred mano pisal že Rok. Želja po modelu, uporabnem v vseh vremenskih pogojih vleče razmišljanje v to smer. V mislih že gradim stirobalsa krilo in upam, da bo do jeseni že nared. Sicer pa bo treba v soboto še malo poškiliti h konkurenci, da se vidi kaj se splača prekopirati in katerih napak se ne sme ponoviti :D

Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a Robi » 10.06.2004, 15:57

Vprašanje za bivše in sedanje HLG-jevce. Kakšna je bila (je) krilna obremenitev pri HLG modelih. Ravnokar sem namreč izračunal, da znaša krilna obremenitev pri mojem F5J "celih" 16,5 g/dm2.

Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a belovic » 10.06.2004, 19:52

na mojem SAL-u znasa krilna obremenitev 11.7g/dm2 (pri masi 258gr. in povrsini 22dm2) :shock:

lp,ivica
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

Ano butasto strokovno vprašanje

OdgovorNapisal/-a Osjan » 10.06.2004, 21:32

Ali mi lahko kdo strokovno razloži finto kako napneš ("zapeglaš") folijo seveda čez flugo klasične gradnje recimo profila SD7037, ki je spodaj uvita navznoter, da ti med "peglanjem" ne odstopi od reber in se ne napne naravnost, ker potem ni narejeno nič. Upam, da me razumete kaj me zanima. Samo ne mi rečt, da oblečete ukrivljen del z mm balse :?:

Saj ne, da bom delal kaj takega me pa vendar zanima, tukaj pa ste sami profiji, ki obvladate sceno!

LP
:roll: Osjan
Uporabniški avatar
Osjan
Novinec
 
Prispevkov: 21
Pridružen: 25.03.2003, 10:58
Kraj: Vrhnika

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 10.06.2004, 22:27

Folije spodaj ne smeš preveč napet in lepo rebro po rebro z majhno temperaturo popeglaš...vsaj tako jaz delam...če naknadno napenjaš folijo, odstopi od rebrc in je profil mimo spet....
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a damjan » 10.06.2004, 23:23

Hvala za vse čestitke in nasvete. Se vidimo v Mariboru.
Okoli izbire profila bi pa rekel - napisal - tole; nikoli se nisem preveč obremenjeval z računanjem polar in izbiranjem profilov po tem sistemu. Oz. na začetku gradnje tekmovalnih modelov zelo, a kaj kmali sem ugotovil, da se praksa in teorija zelo razlikujeta, pa zato raje malo poškilim, kaj delajo in priporočajo drugi, oz. kaj letijo. Pa tudi namesto, da računam nekaj, kar sploh ne vem, če bo delovalo, raje preberem kakšen izvod Aufwind-a, kajti tam so zelo dobro in realno opisani testi raznih profilov. Kako sem prišel do tega profila? Malo sva debatirala z Čačem, kako in kaj pa sem gledal šablone profilov, ki jih že imamo narejene, kaj bi se dalo uporabiti, kajti brušenje šablon mi je najbolj mukotpno delo v modelarstvu. Oba profila sta odlična,vendar vsak po svoje. Hn je razvit za SAL avijone, zato je nekoliko tajnši, a ima zelo lepo ukrivljeno spodnjo linijo, kar pomeni dobro pobiranje termike. MH je pa po mojem mnenju eden od boljših profilov za HLG avijone in ko sem jih tako gledal in primerjal, sem si zamislil idealno kombinacijo obeh, ki se je po prvih poletih izkazala za zelo dobro, oz. eksperimentse je po moji oceni splačal. Realno bomo pa videli v soboto. Zraven bom vzel tudi šablone obeh profilov in če koga kaj zanima, mu bom z veseljem razložil.

Pa še fotka avijona. Lahko noč.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
damjan
Novinec
 
Prispevkov: 26
Pridružen: 23.05.2004, 11:43
Kraj: Maribor - Pekre

OdgovorNapisal/-a rock » 11.06.2004, 13:31

Madona, sami lepi modeli.
Se moram še jaz pohvalit, da sem včeraj vzletel z novimi krili.
Živči so mi popustili in sem se šel "riziko" z starim dobrim rondo 400 reglerjem in štirimi servi. Model je šrat preživel.
Let je bil premalo, da lahko povem kaj več kot samo to, da sem zaenkrat navdušen. Flap-eleroni so zakon. Model leti kot F3K samo, da je XXL. Tako na oko je veliko hitrejši od mojega F5J. Pelje se (planira), da sem kar gledal. Obrne se pa (sukati se ga da) dobesedno v radiju 1m.

In, da dopolnem malo dolgočasno vzdušje na forumu, pripenjam en Drelin tekst o tem zakaj je vsak privarčevani gram na modelu še kako pomemben.

Tekst je napisal (text written by) Mark Drela:

First of all, it's important to distinguish between weight and inertia
(yaw inertia in particular). Inertia depends on where the weight is
added. Let's look at weight-related issues in order of priority.

1. Yaw inertia. This is the #1 killer of handling quality of a
rudder/elevator glider. Every effort should be made to keep the tips
and tail light. This is the percentagewise breakdown of yaw inertia
on the Allegro-Lite:

44 mid panels
24 tip panels
10 center panel
7 rudder
6 stab
4 boom + rods
2 RX battery
1 fuselage pod + radio
1 18g nose weight
---
100%

Each gram (weight of $1 bill) added at the wingtip or tail will
increase yaw inertia by about 1%. Roll rate will decrease by 1%, and
Dutch roll damping will worsen. It doesn't take many grams out there
to really clobber the airplane's handling.

Adding 1 gram to the mid panels or tailboom will increase yaw inertia
by about 0.3%. Not quite as severe but still a concern.

Adding weight to the fuselage or nose has no significant effect on yaw
inertia. It will actually improve things a bit, since the
inertia/mass ratio (which is what really counts) will get smaller.

A larger vertical tail can overcome a larger yaw inertia, but it has
its own drawbacks from the added tail weight and drag. Larger rudder
sideforces also cause larger sideways translation in the "wrong"
direction before the bank kicks in, making spot landings more difficult.
It's best to nip the problem at the source by keeping yaw inerta
as small as possible.

2. Total weight (turning). The most severe drawback of added weight
is an increased minimum turn radius. Or equivalently, an increased
bank angle for a given turn radius. Increasing weight by 1% also
increases the minimum turn radius by 1%. This is a major concern when
scraping for lift at low altitude. HLG flying suffers the most from
excess total weight.

3. Total weight (electric version climb rate). Adding 1% to the
total weight reduces climb rate by just over 1%. The electric A-Lite
has a good but not exceptional climb rate, so keeping the total weight
down is important.

4. Total weight (sink rate). Adding weight increases sink rate,
butimproves L/D via larger Reynolds number. As a rule of thumb,
increasing the weight by 5% increases the sink rate by 2% and
increases the max L/D by 0.5%. The sink rate increase from excess
weight is only a concern on weak days.

5. Pitch inertia. This is dominated by the weight of the tail group.
This is a relatively minor concern on the A-Lite, since the pitch
damping is already exceptionally good. Even doubling the pitch
inertia would not worsen the handling all that much. An overweight
tail is more of a problem via the additional required noseweight and
increased total weight (items 2,3,4).

Bottom lines:

* Put your weight saving efforts into the tips and tail.

* HLG and electric fliers should be also very concerned with total
weight.

- Mark
October 18, 2000

lp, rok...... se vidimo jutri.
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov

cron