F5J- Elektro jadralci

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a mihah » 14.06.2004, 09:03

belovic napisal/-a: Se vedno mi ni niti najmanj jasno kaksen setup uprablja za vraga uporablja turbo ''Gunther''???


Zadevsna je SILNO preprosta.

Zelo lahek Telstar je predpogoj. Res lahek. Na koncu pride vse skupaj RTF samo 450 g, tudi kaksen gram manj.

Speed 400 6 V + 8N KAN 650 in Günther plastični propeler (125 x 110 mm če se ne motim).

Sem se z Jožetom pogovarjal in mu svetoval 8N KAN350. Na masi bo prihranil še 60 g in se tako spustil kar pod 400 g. Vzpenjanje bo mogoče manj fascinantno a bo zato v jadranju ratal pravi jadralec! Energije bo zadosti za tistih 60 sekund in do 15 minut jadranja. Torej res ZELO dober izkoristek. Jasno bo to OK samo v določenih pogojih.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Robi » 14.06.2004, 11:12

rock napisal/-a:Za trud in čaš, ki ga boš porabil ti pa lahko rečem, da ti resnično ne bo žal.


Gdor v modelarstvu kalkulira z vloženim delom, časom in denarjem si ni izbral pravega hobija. :lol:

Tebi in Ivici tudi hvala za komentar glede nosilca. Bom upošteval, roving ostane samo za prednji rob.

Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a belovic » 14.06.2004, 13:04

vem da ne spada sem, a vseeno ce je mogoce zaiteresiran sem se odlocil
da prodam svoj F5J model :!:

vec na :arrow:
http://mdm.zrcalo.si/forum/viewtopic.php?t=3382

lp,ivica
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a rock » 14.06.2004, 19:53

Nekaj sem opazil. Nihče še ni dal gor skupinske slike, ki so bile posnete pred tekmo. A se lahko kdo od fotografov potrudi in jo da gor, da bo narod videl koliko nas je.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a mihah » 14.06.2004, 20:18

Res je toliko fotoaparatov je škljocalo, da je bilo kar veselje. Da ne rečem, da smo se postavili kot pravi manekeni :D
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a freeflight » 14.06.2004, 20:58

Nekaj vtisov s sobotnega tekmovanja:

1. Večina modelov je narejenih predvsem za letenje v mirnem in termičnem vremenu. V prvem fly-offu, ko je zapihal veter se je večina tekmovalcev borila z vetrom. Edini, ki je suvereno krožil je bil kasnejši
zmagovalec Romih. Letenje njegovega modela je bilo zelo podobno letenju F3J modelov. Koncept njegovega modela zna postavljati merila. Verjetno bi mu po dinamiki letenja pariral Ivica, če ga ne bi pestile težave s sprejemnikom.

2. Kar nekaj tekmovalcev je podcenjevalo pomembnost točnega pristanka. Bolje je pristati nekoliko prej, vendar čim bližje "pike".
Pristajanje v zadnjih sekundah na "piko" zahteva popolno obvladanje modela, veliko rutine in nekaj tveganja.

3. Telstarji so povsem konkurenčni. Penjajo skoraj enako visoko kot specialke, potrebna je le roka in poznavanje termike.

4. Z izdelavo novega modela lahko nekoliko počaka. Do tekme v Kamniku bom raje s Telstarjem nabral nekaj kilometrov in predvsem vadil točnost pristanka.

Sini
freeflight
 
Prispevkov: 9
Pridružen: 02.03.2004, 19:21

OdgovorNapisal/-a pako » 14.06.2004, 21:08

Ste pa res pridni! V vsaki delavnici nekaj novega!
:shock:
Uporabniški avatar
pako
Naš človek :)
 
Prispevkov: 177
Pridružen: 26.05.2003, 20:50
Kraj: Sodražica

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 14.06.2004, 21:45

Slike so dosegljive na http://www.unlimited-rc.com.

Vsem, ki ste prišli se zahvaljujem, tekma je bila odlična in lepo popestrena z dobro družbo, pijačo in jedačo. Vreme nam je zdržalo, pogrešal pa sem par kolegov (SamoL, Mejač, Kovač, itd itd), kateri iz različnih razlogov niso utegnili priti. Kljub temu smo se imeli zelo lepo in sodeč po opazovanju, vidim, da navdušenje za kategorijo zelo raste (..kdo je že govoril o razpadu?).
Vsi se pripravljajo na bližnje DP v Kamniku, upam, da bom sam utegnil priti (z novim modelom? ne že spet...).

Me pa nekaj druga zanima. Zakaj ni zanimanja za drugi dve kategoriji? Prvo tekmo v Krtini nas je zastopilo 6 tekmovalcev v "unlimited" kategoriji. Zakaj pa tukaj upad? Vsak tretji modelar ima BK pogon ali vsaj blizu. Vem za lepo število elektro predelanih F3J modelov (npr. Experience na 700neodym z reduktorjem). Kje so ti ljudje ?

lp, Andrej
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a -=ZeroCOOL=- » 14.06.2004, 22:18

No, eto mene......jaz imam namen nastopiti v Unlimited klasi z Mibotovim Fly Q-jem, Mini ACjem, 8 celicami KAN 1050 ter propelerjem 10x7 ki se je izkazal za odličen setup.....Sicer model ni glih 3,5m F3J kanta, ki planira tak da ti gredo solze na oči, ampak imam občutek, da bi se vas dalo z njim nategniti! :twisted:


Lepo bi bilo, da bi se nas vsaj 6 skupaj zvleklo, da bi še unlimited klaso odprli!

P.S.

Našemu društvu so ostali trije pokali! Treba v promet spravit! :D



Jan
Xray XB8E, Xray XB9E Rally, Xray T4 '13,Xray X1, Xray M18T PRO, Sanwa MT4S, GensACE, REDS Motors, Tekin Motors, MuchMore, LRP, HobbyWing, Futaba
Uporabniški avatar
-=ZeroCOOL=-
----------------------------
----------------------------
 
Prispevkov: 178
Pridružen: 02.02.2003, 23:27
Kraj: Maribor

F5J- Elektro jadralci

OdgovorNapisal/-a ZupJo » 15.06.2004, 21:59

mihah napisal/-a:
belovic napisal/-a: Se vedno mi ni niti najmanj jasno kaksen setup uprablja za vraga uporablja turbo ''Gunther''???


Zadevsna je SILNO preprosta.

Zelo lahek Telstar je predpogoj. Res lahek. Na koncu pride vse skupaj RTF samo 450 g, tudi kaksen gram manj.

Speed 400 6 V + 8N KAN 650 in Günther plastični propeler (125 x 110 mm če se ne motim).

Sem se z Jožetom pogovarjal in mu svetoval 8N KAN350. Na masi bo prihranil še 60 g in se tako spustil kar pod 400 g. Vzpenjanje bo mogoče manj fascinantno a bo zato v jadranju ratal pravi jadralec! Energije bo zadosti za tistih 60 sekund in do 15 minut jadranja. Torej res ZELO dober izkoristek. Jasno bo to OK samo v določenih pogojih.


No tako lahek pa moj Telstar žal ni. Sem ga stehtal in zadeva je naslednja:

Krilo 122g
Trup z opremo in brez baterij 225 g
Baterije Sanyo AR 500 155 g
Telstar skupaj 502 g. (Tekma v Krškem)

Za Maribor sem nabavil KAN 650, ki so 25g lažje, tako da sem v soboto letel z 477g Telstarom.

Miha mi je predlagal KAN 350, kar bi zadevo še olajšalo za cca 60g. Bomo videli v Kamniku!

Je pa tudi mene presenetil dviganje Telstara z Gunther propelerjem. Zato sem se odločil, da stvari malo stestiram v praksi. Doma sem našel še eno zložljivo eliso, žal pa getrib nisem imel. Na Telstara sem pripel mojo uro (Suunto) z višinomirom in zapisom stanja vsakih 20 sekund (Logbook). Izbral sem večerni čas okoli 19 ure, baterije AR 500 in meril. Upoštevati moramo nekoliko različno vreme (veter) in pa dodatno težo modela zaradi ure za 60 g. Iz priloženih grafov sledi, da je "normalen" dvig v 60 sekundah na 125m. Vse kar je več, je potem vpliv večerne termike ali vetra. Po mojem občutku smo v Mariboru dosegali višino vsaj 200 m z delujočim motorjem.

Ko si nabavim nove KAN 350, bom stestiral dvige še z različnimi baterijami. Me prav zanima kaj bo prinesel še lažji model.


L.p.

Jože
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ZupJo
Član
 
Prispevkov: 33
Pridružen: 18.05.2004, 22:10
Kraj: Domžale

OdgovorNapisal/-a luigidon » 15.06.2004, 22:27

No, ko smo že ravno pri dviganjih me zanima koliko vpliva kot motorja na dviganje in koliko kot kril?

Namreč ni mi jasno kako se lahko dva popolnoma enaka model, dvigata popolnoma različno.

NE vem ali ima JOžetov telstar takšno dviganje zaradi majhne teže ali pa je ravno zadel kot?

Ker glede na to, da imam jaz recimo prenos notri, bi moral po vseh pravilih moj z bolj strmim kotom, kar pa seveda ni res. Ker sama teža mislim, da ne bi smela toliko vplivati na dviganje. Ali pač?

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

MODEL V VZPENJANJU

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 16.06.2004, 09:35

MODEL V VZPENJANJU

Poglejmo primer, ko imamo en elektro model in narejen tako, da je "ful" dober za letet. Pod polnim plinom ga ne vleče ne gor ne dol. To pa zato, ker ima motor obrnjen pod takim kotom dol, da ne ustvarja nobene tendence modela da bi se vzpenjal če dodamo plin.

Če se hočemo s takim modelom vzpenjati, potegnemo krmilno ročko k sebi. Model gre gor. Ampak ali se vzpenja najbolj optimalno?

Poglejmo priloženo risbo!

Model pri vzpenjanju moti to, da se sili vzgona (ki se upira sili teže) upirata tudi komponenta vlečne sile motorja (ki vleče malo navzdol) ter negativni vzgon na višinskem repu (palico vlečemo nase)

Torej v tem primeru vse kar ne vleče GOR, zmanjšuje hitrost dviganja modela.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

VZPENJANJE MODELA

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 16.06.2004, 09:49

VZPENJANJE MODELA B

Pa poglejmo sedaj model, ki ima motor obrnjen čisto v osi trupa!

Čim vžgemo motor, se bo letalo hotelo precej strmo dvigniti nos...morda celo toliko, da pod takim velikim naklonom sploh ne bo mogel več leteti.

Mi moramo potiskati palico naprej, da se z repnimi površinami modela upiramo temu momentu od vlečne sile motorja. Lahko potiskamo palico naprej, lahko natrimamo na oddajniku naprej, lahko zmiksamo plin in višino...kakrokoli že, pri tem modelu in tem načinu letenja pa se pokaže naslednje:

gravitaciji se upirajo vzgon na krilu, ki mu POMAGATA vlečna sila motorja (tista komponenta ki gre gor) in aerodinamični VZGON na repu (palico potiskamo naprej!!)

Skupna sila ki se upira gravitaciji je tako večja kakor jo daje samo krilo, zato lahko pričakujemo boljše vzpenjanje modela v takem režimu.

To sem sicer vse skupaj napisal nahitro, tudi skice so narisane nahitro in sila preprosto, ampak z namenom biti čim bolj preprost in razumljiv.

Vse se da bolj pravilno in natančno opisati s formulami, natančnimi diagrami in strokovno narisanimi silami na risbah, a to bi zakompliciralo zadevo in otežilo razumevanje. Prav zato sem poizkušal biti čim bolj preprost. Naj mi strojni inženirji ne zamerijo "kmečko logiko".

Zadeva je mišljena na modele F5J, kjer rabimo motor samo za dvig modela in se nam "fučka" za karakteristike modela v ravnem poletu z motorjem, ker imamo takrat motor ugasnjen.

Če sem komu s tem pomagal, me bo veselilo.

LP Mitja
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a Slowfly » 16.06.2004, 10:02

Mitja to si krasno razložil. Ne sekiraj se za strojne inženirje. V Sloveniji jih je zelo malo , ki bi vedeli za kaj gre pri tej stvari , pa še tistih nekaj močno dvomim , da spremljajo ta forum. Sicer pa bi se veliko "inženirjev" lahko prišlo učiti k tebi.


lp Jože
Uporabniški avatar
Slowfly
Naš človek :)
 
Prispevkov: 339
Pridružen: 09.06.2003, 01:37
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Robi » 16.06.2004, 10:27

Mitja, pri tako velikih premerih propelerjev, kot jih imamo na naših pretribanih 400-kah je v naših minimalnih trupih težko zagotoviti tak kot motorja, da model ne bi sili navzgor. Pri meni je kot motorja sigurno večji od 4 st. navzdol, pri EWD okrog 1 stopinje, pa model še zmeraj preveč tišči navzgor.

Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

ŠE ENA O KOTU VZPENJANJA

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 16.06.2004, 10:39

KOT VZPENJANJA MODELA

Pri kategoriji F5J, je za dober kot in hitrost vzpenjanja zaslužno razmerje med maso modela in vlečno silo elise. Vse ostalo je bolj ali manj zanemarljivo. (seveda to ne pomeni, da pa bo enako dobro letela vsaka "krava")

Vlečni sili9 porpelerja se upira v skoraj isti osi upor modela. če je masa modela okoli 600 gr in njegovo najboljše drsno razmerje 10 (poenostavljam cifre da je laže izračunati), potem je upor letala tu okoli 600/10=60gr.

Vlečne sile pri modelih F5J so okoli 250 do 500m gr (spet ocenjujem napamet), tako da je takoj videti, da zagotovo masa modela bolj vpliva na dviganje kakor pa sam upor modela. ker so modeli relativno dobro aerodinamično oblikovani, se pri uporu ne da kaj več dosti pomagati..več šans je pri masi modela.

Spodnja slika (spet po preprosti kmečki logiki) prikazuje razlago, zakaj gre lažji model pri enaki vlečni sili elis bolj strmo gor.

Pa še nekaj na temo dviganja:

Opazil sem da nekateri tekmovalci preveč "obešajo" model da visi na propelerju. Potem pa vsake toliko časa model malo povesi nos, potone, ter spert nadaljuje z vzpenjanjem. Torej model nekako "pumpa" navzgor. To ni ravno optimalno! Model peljite navgor tako da bo imel vpadni kot na krilu enak kot kadar letite nekje med najmanjšim propadanjem in najboljpšo fineso...odvisno od modela do modela.

Če imate model katerega je vlečna sila enaka masi, se bo seveda hitreje dvigoval pod nekim kotom, kakor pa če ga postavite navpično, kjer bo "hoveriral" a se ne bo dvignil niti za mišjo dlako!

Pa tudi o tem bi veljalo razmisliti, kako je najbolje izpeljati model v "normalni" let potem ko sodnik zapiska ugasnitev motorja. Ali ga potiskati naprej v normalni let, ali izpeljati zadevo tako, da ob ugasnitvi (ali tik pred tem) uvedemo letalo v zavoj.... Veliko modelov sem videl, kako se po ugasnitvi motorja strmo povesi na nos in zapumpa ter pri tem izgubi vsaj 5 metrov (morda na koncu to pomeni 10 sekund letenja) dragocene višine.

Da pa sploh ne govorim o "timingu" motorja, ki lahko poveča moč motorja, a o tem vsi politično molčijo.....

LP Mitja
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 16.06.2004, 10:43

Mitja, pri tako velikih premerih propelerjev, kot jih imamo na naših pretribanih 400-kah je v naših minimalnih trupih težko zagotoviti tak kot motorja, da model ne bi sili navzgor. Pri meni je kot motorja sigurno večji od 4 st. navzdol, pri EWD okrog 1 stopinje, pa model še zmeraj preveč tišči navzgor.

Ja, saj s svojima dvema postoma sem hotel povedati, da je v bistvu kar v redu to da moramo potiskati palico naprej med vzpenjanjem, ker nam pozitivni vzgon na repu bolj pomaga, kor pa če bi morali za vzpenjanje palico vleči nase. (inducirani upor na repu zaradi odklona krmila pa je itak približno v obeh primerih enak)

Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a luigidon » 16.06.2004, 10:53

Mitja tole je pa zelo odlicno razlozeno:)))Moj model, če nič ne delam v vižino komaj da kaj vzdigne nos. To potem pomeni, da imam prevelik kot motorja. Pa me zanima ali se da na kakšen način popravit ta kot, ne da bi rezal nos in delal drugega?

Mislim, da je boljše če se model vzpenja sam od sebe, ker takrat gre najlepše, kot pa če ga moram sam priganjat z višino, potem pa obvisi na propelerju.

Bi me pa marsiakj zanimalo o timingu motorjev. Kaj in kako se to dela?

Kar se pa tice trenutka, ko ugasnes motor pa jaz tako dela. Motor ugasnem počasi, ne sunkovito, pred tem pa ga poskusam malce nagniti navzdol v drsni let. Da ko ugasnem motor, da dobi se malo hitrosti, ki mi potem omogoca, da pridem na tisto višino kjer sem ugasnil motor. To mi seveda ne uspe vedno in potem model zapumpa in izgubi dragoceno višino...

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a luigidon » 16.06.2004, 10:54

Aja sem še to povedal, da če bomo čez eno leto naredili povzetek vsega znanja o F5J na forumu, bi lahk izdali knjigo, ki bi bila prodajna uspešnica pilotov F5J:))))Pa seveda tudi vseh ostalih

lp
matjaz
-------------------------------------------------------
Uspeh je za drzne....
Uporabniški avatar
luigidon
Forumski veteran
 
Prispevkov: 558
Pridružen: 13.01.2004, 20:14
Kraj: Domžale - Vir

OdgovorNapisal/-a » 16.06.2004, 11:25

Slika

23100 rpm (speed400 6v ima 17400)

10.3 A (6v ima 3.5 A)

20% višja moč

zunanje krtačke...

hmm... ali je to dovoljeno?

PS: Cena je 9k!

Lp, Tine
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov

cron