Torej jaz sem si izoblikoval zelo dobro predstavo in zadeve počasi predalčkam. Dobro je videti te zadeve v živo, debatirat kasneje je dosti lažje kot da samo teoretiziramo!
Rok je dobro napisal, da tu jadranja ni kaj veliko. Jaz dodajam, da je in bo jadranja (aka "bojevanja za obstanek v zraku") pri F5J 400. Obenem bi se rad zahvalil Roku, da se je zelo zagrizeno vpletel v F5J v smislu delati propagando za kategorijo F3J, ki je v Sloveniji v krizni situaciji. Ampak po koncu sezone in po zaključku, ki smo ga v zgodnjih jutranjih urah naredili na avtobusu: Pravzaprav je dober F5J model zelo dober nadomestek F3J modela za "lene"

In verjetno se bo to tako razvijalo dalje.
F5J modeli nudijo večji užitek v letenju. Jadrajo bolje, pristajajo lahko bolj
nadzorovano, so bolj zmogljivi in odporni, skratka bolj so podobni modelom, ki so primerni za užitkarsko letenje. Tega dobri F5J 400 modeli ne ponujajo, vedno je prisoten strah "kdaj pa se bo poklopilo krilo....".
F5J modeli tudi niso tako "monotoni". V primerjavi s 400 klaso imamo dosti bolj proste roke. 400 klasa je res sicer ratala pri nas konstrukcijsko zelo pestra in bo definitivno še bolj pestra, vendar v osnovi imamo le dva principa - ali večji model s prenosom ali manjši brez prenosa. Vendar dejansko gledano univerzalen model ima motor s prenosom.
Tu pa lahko gremo od predelanega F5J 400, oz še bolje, lahko dejansko tekmujemo z F5J 400 takim kot je! Nadalje pa gradimo modele okoli pogonov, ki pa jih je malo morje! Skratka veliko se lahko naučimo o elektropogonu in njegovih čarih (in tudi dragih napakah!). Pri F5J 400 se pa samo pokadi iz motorčka in to je to...
Prvo in vedno se bomo v Sloveniji vprašali glede stroškov. Jah, če vzamemo potem, da se da leteti načeloma tudi z F5J-400, potem s tem ne more biti tudi nič narobe.
Nekako po občutku se mi zdi, da bodo tisti, ki so pripravljeni dati več za pogon in model dobili model, ki bo ponujal več adrenalinskih užitkov, ne pa tudi dejanske prednosti na tekmi. Kajti če se "gre v stratosfero" je treba vseeno dol priti in pristati v piko. Ali pa bo ponujalo to več pristnih jadralnih užitkov? Ne! Ja, ampak nekateri smo taki, drugi drugačni. Zato je ta kategorija res namenjena vsem, ki si želijo več in so že "shodili". Ni pa noben bav-bav.
Iz kje se da dobiti še nekaj potencialnih "adrenalin junkyjev"?
Čolni - pogon 7 celic, BK & krtačni motorji ter veliko servotov
Avtomobili - dobri krtačni motorji , ki so tudi zanimivi
Zoprno je edino to, da je za začetek nujen F5J 400. Ampak, kdor ima voljo se da celo prej kot v letu priti na.
Torej dejansko F5J 7 je nadgradnja 400:
Leti se še vedno na tekmah za druženje, poudarek pa je predvsem za
dušo.
Morali bi to preimenovati v F5J 7
ADRENALIN 
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...