F5J-7celic

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a pegasus » 14.09.2004, 10:07

Hendikepiranje motorja ... vse lepo in prav, edino en prakticen problem: kako naj sodnik ve, kdaj je tekmovalec izklopil motor? In da ga ni pustil le na 10% gasa ali kaj podobnega?
Uporabniški avatar
pegasus
Novinec
 
Prispevkov: 18
Pridružen: 26.06.2004, 02:15
Kraj: Preserje

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 14.09.2004, 10:12

ker motor na 10ali celo 15% zavira model pri letenju to ne bi smel biti kak resnejši problem :shock:
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Vombat » 14.09.2004, 14:25

Pa tudi mislim da ne bi nobeden poskušal goljufati. Saj letenje je za zabavo in ne za to da boš dobil 2 metra več z goljufanjem.
Uporabniški avatar
Vombat
Naš človek :)
 
Prispevkov: 340
Pridružen: 29.07.2004, 13:56
Kraj: Novo mesto

OdgovorNapisal/-a mihah » 26.09.2004, 20:07

Gremo nazaj na tematiko.

Razlog je to, kar smo videli na F5J EURO 25.9. na Madžarskem. Interes za te modele je med nekaterimi od nas vzbudil zanimanje.

Najprej kaj so tekmovalci sploh leteli?

Letalne naprave v veliki večini, ki so po tleh ležale kot "smeti", po imenu "STORK 2 PRO ELECTRIC" so me fascinirale

http://www.shredair.com/storke.html
http://www.strat.at/produkte/f3j.htm

Okoli 800 € torej.

Ostalim modelom sploh nisem gledal, zato mogoče boste ostali prisotni kej več povedal. Na koncu sploh ne vem kdo je zmagal...

Kar se tehnike tiče nič posebnega.

Še copy-paste iz Euro debate
ajvišji modeli v F5J 7 so se vzpeli na skoraj 400 m, če ne raje še kaj več.

Torej povprečno 10 m/s vertikala.

So pa imeli tekmovalci v večini zelo slabe akumulatorje! In se je videlo, da so jih venomer samo dofilavali.

Prvih 50 do 100 m je šlo nekaterim debelo preko 15 m/s vertikala, potem pa je po 10 do 20 sekundah šlo samo bolj ali manj horizontalno. Razlika v doseženi višini je bila tudi za faktor 1x manj kot najboljši!

Pobiralo se je tehnične podatke, vozili so po večini na MEGA motorje.

Posebno Rok je pokazal veliko zanimanja in verjetno tudi kasneje še zdaleč ne bo edini.

Kar nekaj pa smo debatirali kako in kaj F5J in preden sploh začnem nekaj bolj konkretnega pisat, za vednost vsem ostalim: Pravila takšna kot so povsem ustrezajo, nihče ni imel argumentirano proti temu.

Dotaknili smo se različnih problematik, dokončno bo treba nekaj reči na pikniku, katerega datum bo naknadno objavljen. Torej stand by!

Nazaj na tematiko:

F5J 7 že lahko delno ponuja užitke letenja modelov F3J.


Modeli v primerjavi F5J 400 so večji in ponujajo bolj kompleksno letenje s fazami letanja. Pokrije se lahko mnogo večji teren, zračni postane bolj "dostopen" ne samo po horizontali ampak tudi vertikali. Na koncu zadnjo minuto je pred pristankom vedno zanimivo, kajti modeli iz večjih višin prihajajo žvižgajoče z obilico akrobatike. Pristanki so večinoma med VEČIMI tekmovalci, 4 ali 5, zelo časovno izenačeni
.

Moja pomoč bo jasno, kot prvo sledila pri štartu.

Kateri pogon?
Kaj je najceneje, najbolj optimalno cena/performanse in najbolj "prestižno"?
Za kateri model kakšen pogon?
Najbolj zanimive in uporabljene kombinacije motor/regler/prenos/aku/propeler pri določenih modelih!
Kaj je trenutno na voljo na tržišču in kaj v naših trgovinah?
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 26.09.2004, 20:45

Rok, aka ZZ Top, ki je začel to debato je tudi bil nabolj navdušen.
Ima namen uporabiti Čačev trup (120 cm) in nova krila, 2.6 m če se ne motim


Nekaj sva govorila o Lehner motorjih in tole sem mu pisal na PM:

Rok, dobre getribe prodaja BK Electronics, ki zastopajo Lehner motoren.

http://www.bk-electronics.com/catalog/i ... Path=37_59

Za 15 serijo imajo torej

1:4

ali

1:5


Motorji Lehner:

http://www.lehner-motoren.de/
motorji:

podatki:
http://www.lehner-motoren.de/motordia.php

Konkretno 1530/6

http://www.lehner-motoren.de/diagram/15 ... /liste.txt

Pri tokovih nad 40 A je za kakih 0.3 do 0.4 več napetosti kot pri dobrih 7 akujih, t.j. Pušed & matched GP2200.

Jaz bi poganjal motor blizu 100 A, še vedno skupaj z reglerjem nad 80% izkoristka.


Zelo zanimiv motor je tudi 1525/7

http://www.lehner-motoren.de/diagram/15 ... /liste.txt
http://www.lehner-motoren.de/ms15.php

Ali pa celo 1520 serija, ki ima maso samo 115 g.

Recimo
http://www.lehner-motoren.de/diagram/15 ... /liste.txt

7 ovojni, pa na 7 GP1100 in na 55 A

To govorim za idejo o Čačevem trupu ...

Zelo lahek setup, verjetno minimalno nad F5J 400 (+15 g motorček in večja krila), vendar pa izhodna moč 6 do 7 x Speed 400.

Še veliko možnosti je, bom počasi vse razkril...
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Robi » 26.09.2004, 20:49

Miha, sicer imam že Experienca na elektro pogon, ki bi ga lahko preuredil na 7 selic, ampak me za začetek bolj vleče v to smer, da bi obstoječemu F5J 400 modelu zagotovil pogon na 7 celic, ki bi ga spravil v 40 sekundah vsaj na tako višno, kot ga sedaj uboga 400-ka. V normalnih letalnih pogojih (ne v takih razmerah kot so bile včeraj), se mi zdi, da bi lahko čisto enakopravno konkuriral mnogo dražjim elektro F3J modelom, ki smo jih gledali včeraj v akciji. Teža modela bi z brezščetinarjem in 7 GP 1100 ostala približno ista, tako da bi tudi letalne lstnosti modela ostale na istem nivoju. Za novi trup bom naredil še en dodatni snemljivi nos, in ko oropam lokalno banko si bom privoščil še kompleten moto setup :D

LP, Robi

P.S.
Kje bom jemal, da bom v modelarstvo dajal?
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a mihah » 26.09.2004, 21:02

Za direktno zamenjavo v obstoječih F5J 400 modelih za 7 GP1100 akujev, 2 motorja dostopna na našem trgu (Mladi tehnik, če imajo še na razprodaji pa super cena!):

Mega 16/7/5
Mega 16/15/2

Ta velka dvoovojna mega "trga gate", potreben je dober planetni prenos - Maxon, Cosmotech, Model Motors,...

Problem se pojavi ali je F5J 400 krilo dovolj odporno, da drži vertikalno hitrost pri vzponu? :?:

Konkreten propeler na določenih prenosih bi moral še zračunati, če je interes, ni problema.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a Robi » 26.09.2004, 21:10

Na brzino by Motocalc. Megica 22-2-4 s propom 10 x 6 direkt cca 1 kg statike, s pribitkom cca 60 g na teži motorja, oziroma še manj, ker je treba računat še manjši propeler. To bi bilo za mojo F5J mišnico moči na zalogo. Opcija še eno tako krilo celo iz stirodurja pa smo zmagal :D

Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 26.09.2004, 21:11

Problem se pojavi ali je F5J 400 krilo dovolj odporno, da drži vertikalno hitrost pri vzponu?


Če bi ga lahko tak motor vlekel navpično navzgor, (nimam pojma kaj lahko naredi tak motor..) recimo da bi radi prišli na 400 metrov v 40 sekundah, potem bi letalo moralo leteti navpično s povprečno hitrostjo 10m/s, kar je bogih 36 km/h....to pa mislim da krilo pod vpadnim kotom ničnega vzgona komot zdrži.

Mene že mika izvedeti kam bi brezkrtačnik potegnil mojega paličnjaka...al bi gledali sosedi kaj za eno žvau mam :D

Lp Mitja

P.S.: hvala vsem ki ste odgovorili na moja vprašanja!
Z veseljem prebiram (požiram) tekste!!!
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 26.09.2004, 21:22

.... a zdaj pa kr vsi na brašlese, pred par meseci pa noben ni hotel slišat o drugem kot F5J-400.

Hvalabogu .... heureka !

Po mojem ni potrebe po reduktorjih, ker ne rabimo toliko "powerja" pa spet ne...
Recimo ena Mega 16/15/xx - pač primerna, propeler 10x6 od oka in 7 celic Gp1100, pa je to že balistično za takšne pol-kilske jadralce...
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 26.09.2004, 21:26

.... a zdaj pa kr vsi na brašlese

Andej, če si morda mene mislil, jaz še nisem VSI... mi je pa kolega Aleš, predlagal, da mi posodi pogon iz svojega 3D fun flyerja (Hacker) toliko da ga za zabavo dava v mojega paličnjaka. Tolk da strgava par gat....
ne mislim ti pa konkurirati v unlimited klasi.

Zakaj pa ne bi sprobal če se ponuja prilika..da potešim svojo tehnično radovednost, pa še zabavno zna biti.

LP, pa brez zamere :D :D
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a rock » 26.09.2004, 21:38

Čeprav osebno nisem prav nič navdušen na kategorijo 7celic, moram vseeno priznat, da oživitev zelo podpiram.

To kar sem videl na Madžarskem je sicer zelo velika izguba v smislu samega jadralnega letenja ampak moram prav zares odkrito priznat, da se F5J približa veliko večji množici ljudi.

Pa da nikoli več ne slišim,da je naš hobi drag.
Ko mimo vas žvižga in narod dela valče, kovite, lupinge, itd......... Bi pa kar na veliko jurčke talal.

lp, rok
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Robi » 26.09.2004, 21:49

Na Včerajšnji tekmi smo se s predstavniki madžarske in slovaške doovorili, da se bodo naslednje leto organizirale vsaj 3 tekme za euro cup. Ena na Madžarskem, ena na Slovaškem in ena pri nas. Letelo se bo kategoriji F5J - 400 in F5J - 7 celic. Ker sem po duši velik ljubitelj letenja bi rad letel obe disciplini, ker mi 10 minut letenja pomeni veliko več kot 10 minut buljenja v zrak, gledajoč druge ki letijo in uživajo. Če se nas bo našlo več, ki imamo isto mišljenje, bi veljalo razmišljati v tej smeri, da se tudi pri nas na F5J tekmah vozita obe disciplini in se s tem omogoči tistim, ki imamo take ambicije, da se pomerimo tudi v tej disciplini.
Če bi še gdo rad kaj dodal na to temo predlagam da se premaknemo v temo F5J jadralci - 2nd parth in nadaljujemo z izmenjavo mnenj, sicer pa se počasi približuje čas, ko bo treba vskladti naše želje in zahteve za naslednjo tekmovalno sezono.

LP, Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a Robi » 26.09.2004, 22:19

Še ena na brzino by Motocalc. Mega ACn 16-15-3 , reduktor 4,5 :1 in 15 x 10 elisa = 1.150 statike pri 25 A, z 16 x 10 eliso pa dobrih 1.300 g statike pri cca 30A. Če Miha res da roko v ogenj za svojo izjavo, da se GP 1100 mirne duše fura do 40 A, potem si lahko Madžari svoje drage elektro jotice nekam ftaknejo :wink:

LP, Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

OdgovorNapisal/-a mihah » 26.09.2004, 22:23

Robi to je to!
MOJE GP1100 ti dajem prej na preizkus za v model! Ne samo roke v ogenj ;)

Jaz bi raje špilal na 40 A statike, potem pa za vertikalo da bi bilo 25 do 30 A, kjer imajo po 40 sekundah akuji še vedno nad 1 V/aku.
Vprašanje je samo kako eliso izbrat glede koraka, da bo model šel lepo gor? Pa še to, še 10 % se da dobiti pri modifikaciji propelerja. Tako velike late se lahko orenk olajša!


P.S. Jotice še niso odpisane, vsak sam ima svoje veselje! ;)
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a mihah » 26.09.2004, 22:39

Torej jaz sem si izoblikoval zelo dobro predstavo in zadeve počasi predalčkam. Dobro je videti te zadeve v živo, debatirat kasneje je dosti lažje kot da samo teoretiziramo!

Rok je dobro napisal, da tu jadranja ni kaj veliko. Jaz dodajam, da je in bo jadranja (aka "bojevanja za obstanek v zraku") pri F5J 400. Obenem bi se rad zahvalil Roku, da se je zelo zagrizeno vpletel v F5J v smislu delati propagando za kategorijo F3J, ki je v Sloveniji v krizni situaciji. Ampak po koncu sezone in po zaključku, ki smo ga v zgodnjih jutranjih urah naredili na avtobusu: Pravzaprav je dober F5J model zelo dober nadomestek F3J modela za "lene" :) In verjetno se bo to tako razvijalo dalje.

F5J modeli nudijo večji užitek v letenju. Jadrajo bolje, pristajajo lahko bolj
nadzorovano, so bolj zmogljivi in odporni, skratka bolj so podobni modelom, ki so primerni za užitkarsko letenje. Tega dobri F5J 400 modeli ne ponujajo, vedno je prisoten strah "kdaj pa se bo poklopilo krilo....".

F5J modeli tudi niso tako "monotoni". V primerjavi s 400 klaso imamo dosti bolj proste roke. 400 klasa je res sicer ratala pri nas konstrukcijsko zelo pestra in bo definitivno še bolj pestra, vendar v osnovi imamo le dva principa - ali večji model s prenosom ali manjši brez prenosa. Vendar dejansko gledano univerzalen model ima motor s prenosom.

Tu pa lahko gremo od predelanega F5J 400, oz še bolje, lahko dejansko tekmujemo z F5J 400 takim kot je! Nadalje pa gradimo modele okoli pogonov, ki pa jih je malo morje! Skratka veliko se lahko naučimo o elektropogonu in njegovih čarih (in tudi dragih napakah!). Pri F5J 400 se pa samo pokadi iz motorčka in to je to...

Prvo in vedno se bomo v Sloveniji vprašali glede stroškov. Jah, če vzamemo potem, da se da leteti načeloma tudi z F5J-400, potem s tem ne more biti tudi nič narobe.

Nekako po občutku se mi zdi, da bodo tisti, ki so pripravljeni dati več za pogon in model dobili model, ki bo ponujal več adrenalinskih užitkov, ne pa tudi dejanske prednosti na tekmi. Kajti če se "gre v stratosfero" je treba vseeno dol priti in pristati v piko. Ali pa bo ponujalo to več pristnih jadralnih užitkov? Ne! Ja, ampak nekateri smo taki, drugi drugačni. Zato je ta kategorija res namenjena vsem, ki si želijo več in so že "shodili". Ni pa noben bav-bav.

Iz kje se da dobiti še nekaj potencialnih "adrenalin junkyjev"?

Čolni - pogon 7 celic, BK & krtačni motorji ter veliko servotov
Avtomobili - dobri krtačni motorji , ki so tudi zanimivi

Zoprno je edino to, da je za začetek nujen F5J 400. Ampak, kdor ima voljo se da celo prej kot v letu priti na.

Torej dejansko F5J 7 je nadgradnja 400:

Leti se še vedno na tekmah za druženje, poudarek pa je predvsem za
dušo.

Morali bi to preimenovati v F5J 7 ADRENALIN :twisted:
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a pegasus » 26.09.2004, 22:56

Jst sm se za mega 16/25/4 z 2.5:1 odlocil po nekaj urah intenzivnega klikanja po motocalcu ... na 7 celic in 18" saflo komot ~1800g statike, na 33A pri dobrih 80% izkoristka. Bomo videli, kako bo v praksi ...

Ceprov za rekreacijo bi letal s 16x10 na 10 celic :D

Zacel pa bom z 14x9.5 na 8 celic ...


Btw ce ze govorimo o motocalcu, eno prakticno vprasanje: kako iz vseh tistih stevilk oceniti, kaksen bi bil vertical speed, navpicno u luft? Takole na pamet bi ga iskal nekje tam, kjer se potisk izenaci s tezo modela. Razmisljam pravilno?
Pa se related vprasanje: kako oceniti (ali mogoce celo zracunati) kot dviganja, pri katerem se bo model najitreje vzpenjal? Bi rekel da moras za to poznati tudi karakteristike profila pri razlicnih hitrostih ... sej nekoc sem ze imel osnovne ideje o teh aerodinamicnih enacbah, sam takrat sem bil se v osnovni soli :?
Uporabniški avatar
pegasus
Novinec
 
Prispevkov: 18
Pridružen: 26.06.2004, 02:15
Kraj: Preserje

OdgovorNapisal/-a mihah » 26.09.2004, 23:17

Ja 16/25 mego je fural vsaj eden izmed tekmovalcev na Madžarskem.

Je tudi zelo fleten motorček.

Za motocalc pa skrin šot:

Poglejte stats - zadnja vrstica med podatki

Podan je vzpenjanja je podan med stats.

Tu je moj primer za F5J unlimited za Flasha aka Monny.

Spodaj pa še kar en primer.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 27.09.2004, 09:19

En miselni utrinek:

Ne vem zakaj tako radi v svojih debatah in v postih primerjate F5J in F3J...???

Če hočete približati F5J k F3J, potem to ni več to.

F3J naj ostane kar je (kot sem se na forumu naučil: formula ena jadralnega modelarstva, draga ko hudič, zahteva vitlo, pomočnike, veliko prostora, pikanje v točko v zadnji milisekudi, draga popravila modelov, ker so vsa dejansko iz kompozitnih materialov narejena v fabrikah ne pa na panku v domači delavnici, in navadni smrtnikli takega modela ne moremo narediti doma da bi lahko bil najboljši...)

F5J pa naj ostane jadralno letalo z elektromotornim pogonom za dvig na višino, od koder potem jadramo kakor pač moremo in znamo. Ne glede na vrsto pogona in čas delovanja motorja, se mi zdi F5J model zelo vrhunska zadeva, saj mora v sebi vsebovati več stvari, ki morajo biti optimalno dizajnirane (bolj kot jotica!!!) saj ni vse v aerodinamiki, marveč mora biti optimalno prilagojen tudi sam pogon modela. Zato je moje osebno mnenje (rok se ne bo strinjal) da je kombinacija motornega pogona in jadralnega letala v tako napredni in visokozmogljivi obliki nekaj enkratnega, edinstvenega in zelo lepega. Ali ni nekaj najlepšega, ko se elegantni krakli propelerja po končanem napornem delu, lepo zložijo ob trup, potem pa letalo s svojim jadranjem poizkuša narediti čim več iz pridobljene višine, ki jo je pravkar trdo prigaral pogonski del. Tu ne vidim nobenega neskladja ali nasilja nad naravo, marveč dobro skomponiran par; pogon in letalo.

Če bi jotice bile res tako fajn in dostopne, potem bi mi iz F5J sedaj "pobegnili" v F3J. A očitno nam je tu všeč!

Zato bi si želel da si F3J ogledujemo le kadar se hočemo zgledovati po letalnih lastnostih in ničemur drugemu.

LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a Robi » 27.09.2004, 11:01

ultralajt napisal/-a:Ne vem zakaj tako radi v svojih debatah in v postih primerjate F5J in F3J...???


Iz strogo zaupnih virov sem izvedel, da F3J-aši pripravljajo zaroto proti nam. Na Hluchyjevem memorialu 9. oktobra bo možnost dirkati tudi z F5J - 400 modeli. Naš delovni čas bo 11 minut, vendar se čas delovanja motorja ne bo štel v letalni čas. Tako bomo imeli približno enako izhodišče.
Žalosten sem, ker so se F3J-aši odločili za ta korak, saj bo to srečanje sigurno povzročilo popolni propad F3J discipline pri nas :D Očitno nihče od njih ne spremlja naših evropskih rezultatov :)

LP, Robi
Uporabniški avatar
Robi
Forumski veteran
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 15.08.2003, 10:58
Kraj: Idrija

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost

cron