Lep pozdrav vsem!
Sinoči smo imeli v LMD KANJA Hrastnik sestanek, kjer smo med drugim obravnavali tudi temo F5J, zaradi oblikovanja pravilnika za sezono 2005 (in naprej)
Naj omenim, da nas je v Kanji 6 aktivnih tekmovalcev v F5J, na naslednji tekmi pa se bosta pojavila še eden ali dva nova.
Če napravim povzetek bistvenih stvari za katere smo bili večinoma enotni so naslednje:
Pogovarjali smo se o klasi F5J 400
1. kar se tiče pogonskega sklopa je naša težnja v omejitvi na nikelj-kadmijeve, ter metal-hidridne akumulatorje z največjim številom celic 8 kosov.
2. letijo naj se 4 turnusi in 2 fly offa
3. kar se tiče regularnosti tekme, naj bo dovolj, če uspe pod streho spraviti vsaj 1 fly off. V primeru vremenskih prilik, ki onemogočijo izvedbo fly offa, naj bo tekma regularna če so bili izpeljani vsi 4 turnusi
4. ponovitev štarta je dovoljena le v času 60 sekund od piska glavnega sodnika za vzlet. Modelar mora ugasniti pogon po pisku glavnega sodnika za ugasnitev motorjev po preteku 60 sekund.
Sedaj pa še stvari, ki se ne tičejo direktno pravilnika, a bi jih bilo dobro upoštevati pri nas za naslednje sezone:
5. zaželjeno je da se nekje na netu pridobi prostor, kjer bi se lahko vodila lista vseh tekem z vsemi rezultati, ter bila na vpogled tekmovalcem. Tako bi lahko vsi videli katero mesto so dosegli na posamičnih tekmah, kje se nahajajo v skupni razvrstitvi, lahko bi ocenjevali ali se prebijajo proti vrhu, koga so prehiteli "iz svoje skupine"...skratka koristna stvar, predvsem za tiste ki so novi v F5J, ter tiste ki so se počasi začeli prebijati proti vrhu. Tudi nek način ocenjevanja vseh tekmovalcev (točke) tako za tekočo tekmo kaor tudi akumulativno za vse tekme nazaj, bi bil zelo dobrodošel in v večini primerov tudi stimulativen.
6. pripraviti je treba koledar tekem F5J za sezono 2005.
Zaželjeno je, da bo čim več tekem. Najbolje je da se fiksno določijo datumi za tekme, potem pa naj predstavniki organizatorjev sebi s pomočjo žreba izberejo termin za tekmo na njihovem terenu. Kje in kdaj bi se naredilo to žrebanje je stvar dogovora...morda na naslednjem pikniku, ali naslednji (letošnji) tekmi.
7. Izbrati je potrebno organizatorja tekme Euro Cupa 2005. Glede na terene, infrastrukturo, dostopnost, organizacijske zmogljivosti, gurmanske posebnosti

... je naše mnenje, da so v ožjem izboru letališče Krško in letališče Zagorje. Menimo da je letališče v Celju tudi primerno, (teren, veliko prostora, parkirišče, streha..) vendar tam še ni bilo pripravljene uradne tekme, da bi lahko sodili o primernosti ali neprimernosti. Vsekakor je Celje zanimiv teren ...če se bo "uprava" letališča strinjala
Sedaj pa še nekaj misli, ki so se nam pletle po glavah in o katerih smo tudi razpravljali:
Ne smemo pozabiti kako in zakaj se je začela kategorija F5J (400) pri nas. Zato se je treba potruditi, da s pravilnikom zagotovimo konstantno zanimivost te kategorije za novince. Če bomo s tehniko in tehnologijo šli previsoko, si mladi ne bodo mogli privoščiti vstopa v to klaso. Ta klasa pa bo postala ozek krog tekmovalcev, ki se bodo menjavali na prvih treh mestih, in zadeva bo postala nezanimiva.
Kdor bo dosegel totalni vrh v tej klasi (400) mu je odprta pot v druge kategorije F5J (unlimited..)
Pa še razlaga k zgornjima točkama 3 in 4 :
Pod 3: organizator, ki se potrudi in mu uspe izvesti vse 4 turnuse, pa mu potem neugodne vremenske razmere ali kaka "druga naravna nesreča"

onemogočijo izvesti eden ali oba fly offa, mislim da ne bo zadovoljen, če ob vsemu trudu, ki ga je vložil v organizacijo tekme, tekma ne bo regularna. Zato smo predlagali, da če so izpeljani vsaj 4 turnusi, naprej pa se ni izšlo, naj bo tekma regularna.
Pod 4: Če bi bilo v ponovitvi vzleta dovoljeno vzleteti in voziti pod motorjem spet celih 60 sekund, bi lahko pilot taktiziral, zavlačeval vzlet, da bi videl kje jadrajo tekmovalci, potem pa se zapeljal v njihovo dviganje.... Zato smo predlagali, da se motor v vsakem primeru mora ugasniti po preteku PRVIH 60 s. Ne smemo dajati potuho slabo pripravljenim modelom ali modelarjem, ter onim, ki bi radi taktizirali na osnovi slabo napisanih pravil (pravil z luknjami)
Toliko zaenkrat s strani Letalskega Modelarskega Društva KANJA HRASTNIK.
zapisal: Mitja Seršen
031 209 709