F5J- Elektro jadralci-nadaljevanje

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 02.10.2004, 20:41

A kdo ve zakaj smo zanemarili tole temo :?:

Kot bi jo z Mađarsko bilo konec :twisted:
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a belovic » 03.10.2004, 00:42

jaz vem zakaj z moje strani :!: ...ker takega razocaranja ze dogo ne :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

sicer pa ze pocasi nastaja easy balza model, ki bo upam boljse srece kot predhodnik :roll: :roll:
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a Vombat » 03.10.2004, 07:59

Pri meni nastaja sedaj nov model. Krila so Petrovčič, za trup se bom pa kasneje sekiral, ko bodo krila končana :)
Uporabniški avatar
Vombat
Naš človek :)
 
Prispevkov: 340
Pridružen: 29.07.2004, 13:56
Kraj: Novo mesto

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 09:54

Živjo!

Rad bi izvedel kake poglede imate na uspešen model F5J za naslednjo sezono?

Kot sem letos opazil, je nekaj modelarjev ostalo celo leto pri enaki zasnovi modela (ali celo kar na istem modelu), drugi so izdelali kar nekaj variant kril, da bi prišli do takega ki bi čim bolj ustrezal, tretji pa so dobesedno zamenjali nekaj ko0nceptov modela in se pojavljali z vedno drugačnimi modeli. Sedaj na koncu pa je prišlo tudi nekaj novih ki so verjetno z opazovanjem naših modelov prišli do lastnega zaključka kaj naj naredijo in jim je uspelo narediti modele, da smo kar zazijali....

Zanimajo me vaša mnenja o vaših modelih in sicer v tem pogledu da poveste kaj vam je všeč na vašem modelu, kaj bi bilo še bolje, kaj je zgrešeno, za kake vremenske pogoje je optimalen, in kaj mu bi bilo treba spremeniti za hude pogoje, kot so bili naprimer na Madžarskem...

Da pa začnem pri mojem modelu:

Model sem zasnoval zelo kmalu po prijateljski tekmi, ki je bila zgodaj spomladi v Celju. Do takrat NISEM IMEL POJMA kako taka tekma izgleda in kako letijo, ter česa so modeli sposobni. Modeli so bili zelo različnih oblik in načina gradnje. Petrovčičev model je v vzpenjanju krepko prekašal ostale, vendar je pa Aleš s prirejenim Terminatorjem v Fly Offu zmagal...ker je dobro "pilotiral" sicer nekonkurenčen model.

Po tekmi so bile moje misli zmedene. Kaj naerditi? Na svoje pilotske sposobnosti se ne morem, zanesti, zato bi bilo treba narediti model, ki bi mi pomagal doseči dobro uvrstitev. V mislih sem si zadal nalogo, da bi naredil model ki bi bil dovolj lahek, da bi se zelo visoko dvignil pod motorjem, ter čim bolj aerodinamično dodelan, da bi imel čim manjše vertikalno padanje. V svoji težnji za tem, sem najbrž zelo pretiraval, saj sem naredil model z izredno visoko vitkostjo krila (25), kar vsaj za vrednost 10 presega srednjo mejo v modelarstvu, hkrati pa sem (kot vedno!!) presegel ciljno maso modela (650gr) ki je v realnosti postala 800 gr!!!

Kar se tiče pogona, sem vzel motor SPEED 400 6V in propeler 13 x 8, ter plastični ceneni reduktor MPJET 4,1:1

Model je tak letel celo sezono, brez večjih modifikacij. Edino česar sem se lotil, je bilo da sem trup in bajonete krila uspel tako oskubiti, da je sedaj vzletna masa okoli 720 gr. Sem pa opazil občutno "pešanje" pogonskega sklopa, saj mislim da moj model ne pride v 60 sec više kot kake 130 m.

Zaradi tega sem se odločil za naslednjo sezono narediti dva modela. Eden bo izpeljanka sedanjega paličnjaka, druga pa bo varianta prilagojena za vetrovne pogoje.

Kaj mi je pri paličnjaku všeč:

- izredno mirno obnašanje v zraku
- zaradi 3 meterskega razpona krila je izredno dobro viden tudi na večje razdalje
- zaradi mirnega leta, je njegova trajektorija na pristanku zelo predvidljiva in je zato z njim lahko pristajati v piko.
- turbulenco model lepo "parira" z uvijanjem krila
- "mehko" vpetje pendel repov, ki je obvarovalo rep pred poškodbami pri raznih "ringlšpilih" po tleh, ter nerodni manupulaciji z modelom v avtu in v hiši


Kaj mi pri paličnjaku ni všeč:

- manjka mu prodornosti (ker je uporabljen profil krila z veliko relativno ukrivljenostjo skeletne linije), zato v čelnem vetru težko kam pridem
- manjka mu dober pogonski setup. Miha mi je predlagal boljšo verzijo, treba bo nabaviti robo.
- trup je iz balze in predimenzioniran (max čelni presek) in ima nepotrebno maso in zračni upor.


Kakšen bo "paličnjak 2005" :

- podoben generalni dizajn (stil, izgled, način gradnje)
- manjša vitkost krila
- enaka površina krila
- boljši aeroprofil krila (manjša usločenost)
- flaperoni na krilu
- manjši "V" lom krila
- zračna zavora
- pendel rep ostane
- karbonski trup ("schrumpfschlauh" na stirodur pozitivu)
- nov pogon (motor + reduktor)
- tanek doma narejen propeler
- možnost dodajanja krilnih podaljškov z wingletsi (za prilagajanje razmeram)

Toliko sem naložil, da bo spet kaj za brati v tej temi F5J elektro jadralci.

LP Mitja
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a Andrej Petrovčič » 03.10.2004, 10:09

Sam imam trenutno idejo o manjšem modeli, razpona okoli 160cm, s tanjšim profilom in primerno globino. Pogon bo po vsej verjetnosti neposreden, torej brez reduktorja. Ciljna masa pa se giblje pri 500gramih, realno gledano 550gramov.

Opažanja do sedaj.... če ne znaš dobro pilotirat, ti še nevem kakšna specialka ne pomaga dosti.
Zadnjo tekmo sem usral mimo samo zaradi slabih pristankov.
Uporabniški avatar
Andrej Petrovčič
Forumski veteran
 
Prispevkov: 614
Pridružen: 28.11.2002, 21:53
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 03.10.2004, 11:00

:D nekje sem že napisal v F5J nekateri dajejo preveč povdarka tehniki brez veze.

Sam sem v letošnji sezoni zamenjal dva pogona in tri različna krila. Po pregledu slik stopničk, se da takoj videti da so vsa troja krila med prvimi tremi.-
Ta ki jih trenutno vozim so največkrat na stopničkah, pa ne zato ker bi bila veleum aerodinamike ampak ker so zgrajena na minimalni teži s čimer dosežem z modelom raspona 200cm težo pod 600g in tako dobim modelček ki lepo jadra, od tu dalje pa samo ROKCA ki pelje model.

Ker me zanimajo konstruktorski izzivi razmišljam podobno kot je že Andrej napisal čeprav se sam nagibam k:170-180 cm. vitko krilo, prodoren profil. direktni pogon, LIPO in skupna masa pod 400g :oops: pendel rep pa nesporno idealna rešitev za kategorijo

lp
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a belovic » 03.10.2004, 13:50

Mitja, moj model za prihodnjo sezono bo izgledal priblizno takole... (s tem da bo seveda elektrificiran) :wink:
razpetina 1,6m predvidena masa cca.360 gr. motor
4.8V direkt, celice LiXXX, profil HN1033 ali MH32...
gradnja bo verjetno klasicna ali pa tudi ne :?: :!: bomo videli ali se splaca delat D-box varianto, in tudi zavore ne vem ce bom imel...
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
belovic
Naš človek :)
 
Prispevkov: 279
Pridružen: 14.01.2003, 17:35
Kraj: CRO

OdgovorNapisal/-a matej_mejac » 03.10.2004, 14:30

Zdravo.

Sam bom letu kar isti model kot letos. Sicer bom celega naredil na novo, ker ima ta za sabo že preveč popravil. Model se je izkazal kot zelo uspešen, čeprav nimam nobenih stopničk, sem pa z lahkoto vedno prišel v finale, razen v Zagorju. Vedno sem imel možnost zmagat vendar sem vedno sam naredil kakšno napako (pristanki). Čez zimo se ga bom rajši naučil pristajati v zadnji sekundi.
Skratka bo potrebno več treninga, ko bom ''prerastu'' ta model pa kaj novega.

LP Matej
Uporabniški avatar
matej_mejac
Član
 
Prispevkov: 83
Pridružen: 15.09.2003, 17:12
Kraj: Rimske Toplice

OdgovorNapisal/-a Vombat » 03.10.2004, 16:44

Belovic, 4,8V direkt? A se to sme? Da ne boš za vsak let mogel drug motor kupit :)
Uporabniški avatar
Vombat
Naš človek :)
 
Prispevkov: 340
Pridružen: 29.07.2004, 13:56
Kraj: Novo mesto

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 03.10.2004, 16:48

4.8V direkt, celice LiXXX,


celice bodo tudi gagale na 20A (18A minimum)
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a mihah » 03.10.2004, 21:46

Za akuje male, lahke in zmogljive Li-xx se ne "bojte". Čez zimo bomo vsi slinasti, da bo po tleh vse teklo. Dedi Mraz pa Božiček bosta imela obilo posla pri izbiri, do pomladi pa bo še več bonbončkov, cene pa bodo še padle in predstavljena bo spet nova (peta?) generacija.

Moj pogled in tekmovalna filozofija?

Pri letalih sem še vedno "paglavec", "šilček", "rookie". Posebno pri jadranju.

Zato mi dejansko drug model ali izboljšan model ne pomaga kaj dosti. Dosti bolj pa mi pomaga če se osredotočim na nek dober, soliden izhodiščni model in z njim letim. Če že malo "poguljufam" se potrudim, da popedenam pogon.

Ampak dejansko 9 minut, t.j. 90 % časa je letenje in vaja!
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 03.10.2004, 23:45

McGajver me je izzval: " nekje sem že napisal v F5J nekateri dajejo preveč povdarka tehniki brez veze. "

Pa poizkusi zmagati z mojim Paličnjakom če lahko!! Ti tudi zlata rokca ne pomaga, če se drugi vozijo po stratosferi, ti pa se s paličnjakom opotekaš "v višini marjetic" :( ker te pogon ni potegnil na "solidno višino"

Nek začetni kapital v pridobljeni višini je vsekakor nuja.

LP Mitja
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 03.10.2004, 23:59

@ mitja
pusti marjetice(zapusti)
plastiko vrži v smeti vtakni v kljun kaj kovinskega :idea: napedeni moped :evil: pridi po kapljice :shock: zrekreiraj akuje pa bo šlo nad smreke :lol:
Če si na višini marjetic vozil z temi rezultati kot si ti ROKCE ne manjka :!:
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 08.10.2004, 17:37

Naslednjic se moramo slikati na tekmi nekako v temle stilu:

(bo izgledalo da smo strasansko resni)
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 08.10.2004, 17:44

@ mitja

ta poziranje je edino kar jim je ratalo resnega v tem dnevu :lol:
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Chinks » 12.10.2004, 21:56

Mitja odpru si zanimivo temo z kašnim modelom v sezoni 2005, čeprav sem to opazil šele danes .
Jaz grem v novo sezono z novim modelom, ki sem ga prvič preizkusil na Madžarskem. Žal mi je edino, da ga nisem izdelal kak mesec prej, da bi lahko z njim tekmoval še na kakšni domači tekmi.
Tudi jaz sem model izdelal tako, da bom lahko menjaval vingletse o tem sva se pogovarjala že v Zagorju. Sam sem ciljal na vzletno maso 650 do 690g in to mi je tudi uspelo. Model tehta 670g, premer kril od 203cm do 233cm, površina 28.9dm2 do 30.5 dm2. Krilo je široko samo 16,5cm na koncu pa 8.5cm. Že sedaj se izredno dobro penja mislim pa, da bom pridobil še kašen meter z izbolšanjem setapa.
Za to težo sem se odločil zaradi tega ker smo vsi v tej sezoni imeli veliko problemov z letenjem v vetru, saj so modeli bili prelahki. Celotno krilo sem obrnil nazaj tako, tako da je še bolj prodorno. To se je na Madžarskem izkazalo za izredno dobro. Če pa bi rad opočasnil model mu enostavno nataknem vingletse VDL-AS hkrati pa mu povečam vzgon. Trup je Čačev in seje izkazal za dobro izbiro saj je dolg, s tem pa sem še dodatno pridobil na stabilnosti. V rep imam miksan na alerone in se krasno obnese v zavojih. Flaperoni pa kljub "majhnosti" delujejo zelo dobro, vezani so na dvotočkovno stikalo ali pa z njimi upravljam preko linearca.
Imam pa še eno idejo za novo krilo, ki ga bom izdelal čez zimo, bo podobno temu vendar še bolj doterano :idea:
Z modelom sem zadovoljen. S težo se ne obremenjujem saj sem hotel izdelati model, ki bo dober v vseh vremenskih pogojih in mislim, da imam model, ki bo v naslednji sezoni povsem konkurenčen ostalim.
Ne verjemi vsem kar piše!!!
Chinks
Uporabniški avatar
Chinks
Naš človek :)
 
Prispevkov: 173
Pridružen: 03.08.2004, 17:05
Kraj: Poljane nad Šk. Loko

OdgovorNapisal/-a » 15.10.2004, 17:05

MC GAYVER napisal/-a:@ mitja

ta poziranje je edino kar jim je ratalo resnega v tem dnevu :lol:


Verjetno res.
Uporabniški avatar
Naš človek :)
 
Prispevkov: 394
Pridružen: 20.06.2003, 13:08
Kraj: Bloke

OdgovorNapisal/-a mihah » 15.10.2004, 18:42

Bom še malo pobezal javno še enkrat, čeprav sem interno bi že kar "tečen".

Torej v eni sezoni (še ne bo 1 leto) smo , huh bolje rečeno ste, naredili prave jadralne naprave v kategoriji F5J-400. Po začetni res veliki udeležbi v kategoriji Unlimited je ves interes da ne rečen izpuhtel. To se mi zdi dejansko malo preveč črno-belo. Seveda je vzrokov je več in o tem ne bi sedajle razpredal, bi pa rad komu, ki je v dilemi pomagal kolikor vem in znam

Nenazadnje imamo maja pri nas Eurocup tekmo in malo bi se "osmešili", če iz vse te jadralne "mašinerije" v Sloveniji ne bi uspeli skup spraviti vsaj enega bolj "resnega" modela.

Kaj pravite? Se pustimo presenetiti koliko se nas bo zbralo izven F5J 400 kategorije na prvem srečanju/tekmi?
Sakura Racing XI Sport Master (Endurance, stock, mild modified, modified), Hyper GTB E, Tekno EB48, itd...
Uporabniški avatar
mihah
Forumski odvisnež
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: 22.11.2002, 17:04
Kraj: Mengeš

OdgovorNapisal/-a ultralajt » 15.10.2004, 20:47

Kaj pravite? Se pustimo presenetiti koliko se nas bo zbralo izven F5J 400 kategorije na prvem srečanju/tekmi?


Mislim da na prvi tekmi ne bo presenecenj! Prvo presenecenje bo samo, ko bomo gledali listo prijav na tekmo za posamezno kategorijo par dni pred samo tekmo! Tkrat bodo vsi pokazali "prave barve" 8) :D :oops: :P :( :x :evil:

To zna biti zanimivo. :shock: :D
Uporabniški avatar
ultralajt
Forumski veteran
 
Prispevkov: 913
Pridružen: 07.04.2004, 16:35

OdgovorNapisal/-a rock » 15.10.2004, 21:15

ultralajt napisal/-a:
Kaj pravite? Se pustimo presenetiti koliko se nas bo zbralo izven F5J 400 kategorije na prvem srečanju/tekmi?


Mislim da na prvi tekmi ne bo presenecenj! Prvo presenecenje bo samo, ko bomo gledali listo prijav na tekmo za posamezno kategorijo par dni pred samo tekmo! Tkrat bodo vsi pokazali "prave barve" 8) :D :oops: :P :( :x :evil:

To zna biti zanimivo. :shock: :D


Zelo
Uporabniški avatar
rock
Naš človek :)
 
Prispevkov: 482
Pridružen: 27.02.2004, 11:59
Kraj: Celje

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov

cron