Napisal/-a ProX » 19.10.2004, 18:58
Zdravo....
Hja, Big A, zakaj zakaj....zakaj niso mel prej wingletov...zakaj pa niso mel na začetku vojne od 1939-44 reakcijskih letal??? Ja ker jih niso poznal. In zakaj niso mel prej wingletov, ker so se ukvarjal z normalnimi zaključki in nobenemu ni padlo na pamet, da bi se pa dal zelo vitek zaključek, ki je skor ideal za čim manjši indicirani upor, obrnit navzgor pod kotom 90stopinj.
Enkrat sem gledu oddajo o wingletih, vse se je začel ko so upokojeni konstruktorski mački, gradil svoja ultralahka letala, in so začel premišlejat, kako bi naredl čimhitrejšega, ne požrešnega po gorivu, in zelo stabilno letalo. Pri preizkušanju vsemogočega, se je rodil winglet, po domače v GARAŽI. Valda se je izkazal za zelo pozitivno in tko se je začel.
Za winglet je treba poznat vsaj osnove aerodinamike. Drugače je lahko vse samo izgled, kar pri modelih večinoma je.
Ko letalo leti, se tlaka na krilih probata izenačit, torej podtlak in nadtlak. Najblolje jima ratuje na koncu krila, oba zračna toka se gibljeta od trupa navzven proti koncu. Na koncu se zgornji usmeri navzdol, spodnji navzgor, ker ima letalo hitrost, se zadeva zavrtinči. Lahko bi se še mal poglobil pa bi rekl, da je vseskup odvisno tudi od zračnega trenja profila.
Torej, osnova je. Manjši inducirani upor dobimo z večjo vitkostjo krila, kar pa ne pomeni, da je lahko na koncu oster kot nož.
No, z wingleti so pa dosegl manjše izenačevanje tlakov, ker so wingleti aerodinamično zviti in profilirani, zagotavljajo tudi večjo stabilnost v letu in zavojih. Zakaj? Ker sila deluje navznoter in je manj občutljivo na bočne zdrase. Podomače, usidrano v tirnice.
Jz sem spremljal vinglete mal. In sicer na pravih jadralnih letalih.
Kar se pa za modele tiče, bi pa reku, da naredte take kot se vam zdijo lepe na pogled, pa bo vse rešen. Če bo dokaj pravilno narejen, se bo malo poznalo na stabilnosti v zavoju.
Naj bo profiliran vinglet in sicer isto kot, da bi konec krila upognil navzgor. Kako stopinjo naj bodo zviti navznoter. Pa ne bo problemov.
Tolko jz vem.
Lep pozdrav
Big A; No, da ne boš samo o bivše YU. Elanovci so dolga leta delal DG-300 Elan iz kalupa ki se je po dolgih letih malo skrčil in deformiral, nakar so kalup še mal finiširal dodal winglete in začel prodajat kot posodobleno verzijo DG-303 Elan, kao konkorenčno sodobnim letalom tega razreda. Pa ni blo ravn tko, letelo ni bolje, predajalo se pa je. ( TO SO NEURADNE IZJAVE)
Submarine Type 214