Jadralni modeli vseh velikosti in oblik

Vse o modelih letal : nastavitve, barvanje, izkušnje, izboljšave, pomoč ...

Moderator: blisk

Jadralni modeli vseh velikosti in oblik

OdgovorNapisal/-a Intruder » 18.10.2004, 12:53

Pozdravljeni modelarji jadralci. Ker svojega prostora nimamo, se ja pač treba gužvati tukaj, med letalstvom - splošno. Nič hudega....


To temo odpiram predvsem zato, da bi se po sistemu F5J debat, ustvarila koristna in produktivna debata o le teh modelih. Lepo bi bilo, če bi se pripele kakšne slike ter kakšni podatki modelov. Vsekakor se lahko tukaj postavljajo tudi vprašanja in predlogi... vse je koristno! Ob enem pa ne bi bilo problem iskati, ker bi bilo res vse na enem koncu!


Lep pozdrav!


Jan
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Intruder » 18.10.2004, 13:00

Pa že dodajam!

Gre za model Mibo LS8 !!!


Teža: nekje okrog 1900g
Profil: RG 15
Razpon: 2500mm
Celice: AA 2000mAh
Servoti: Eleroni: Gigaline Micro 13 :roll:
Smer/Višina: Gigaline Standard - Wing expert :roll:
Kljuka za aerozaprego: Robe S3003 Standard
Sprejemnik: Graupner R700


Komentar: Vsekakor nakupa vreden model! Leti odlično! Rahlo se sramujem le servo mehanizmov, ki so res "tak tak" in mi dajejo slab občutek vakič, ko ga vržem na pobočju! V kratkem bom mogel investirati nekaj denarcev, ter to nadomestiti z nekaj bol kvalitetnim! Do sedaj sem letel le pobočje, za aerozaprego pa ne vem. Kupil sem ga pa od nekoga, ki je pa več ali manj letel le to!


Lep pozdrav!



Jan
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Zadnjič spremenil Intruder, dne 18.10.2004, 21:14, skupaj popravljeno 2 krat.
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Intruder » 18.10.2004, 13:03

Predstavljem vam pa še en model: Mibo Swift S1 (2,55m) !!!


Komentar: Model še komponent nima, ker sem ga pravkar dobil, vendar načrtujem, da bo v začetku zima že v letečem stanju! Podatki o modelu bodo naknadno dodani!
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a brane » 18.10.2004, 14:21

Sicer nisem prav zagnan jadralec, a ko sem prebral kakšne servote imaš na kakšnem modelu, ne morem kaj, da nebi komentiral tega, kajti za povsem soliden denar se da dobiti izjemno dobre digitalne standard servote. Vse kar imaš servotov standard velikosti, bi jaz zamenjal z Hitec HS 5475 HB (cca 29 eur/kom)za elerone pa bi izbral Hitec HS 5245 MG (če je prostor za 17 mm debel servo-cca 49 eur/kom). Posebej za 5475 lahko rečem, da ne verjamem, da se za 50% več denarja pri kaki drugi firmi da dobiti servo, ki bi bil opazno boljši.
Uporabniški avatar
brane
Naš človek :)
 
Prispevkov: 360
Pridružen: 28.01.2003, 23:44

OdgovorNapisal/-a EagleA1 » 18.10.2004, 18:58

Hm za tega mibota sm se ze nekaj zanimal pa ga na mibotovi strani ni al pa sm ga sam jest faliv... Model je izredno lep samo zanima me pa kolk so sploh cene takih modelov?
EagleA1
Član
 
Prispevkov: 60
Pridružen: 18.06.2004, 10:48

OdgovorNapisal/-a Intruder » 18.10.2004, 20:56

Živjo Brane....jaz osebno mislim, da Digital servoti niso sploh nobena prednost...imajo mogoče večjo moč, vendar so po mojih izkušnjah in opažanjih počasnejši. Sploh pa....low cost digital - Ne ne rečem jaz!
Swifta bom verjetno gnal na Hitec HS225 v eleronih, Graupner C5077 pa za smer in višino! Ti servoti nosijo 5kg na 1cm, in mislim, da noben smerc ali višinec na Swiftu nima take obremenitve pri hitrosti, ki jih je možen dosegati ( Na SLO pobočjih). Če bodo pa leni, bom pa se spustil v ponovno investicijo. Ampak v to močno dvomim! LS bo dobil nove servote. Prav danes sem enemu uničil getribe (zobnike). Sicer so pa močni več kot dovol! Noter bom dal Hitec HS-81, ki bodo svoje delo prav tako odlično opravljali! Ta servo se meni zdi svet! Odličen je....dovol močen, in pa super velikosti!


Eagle A1

Za kirega mibota" si se navdušil namreč Mibo je samo proizvajalec, model pa nosi ime (v tem primeru ali LS8 ali Swift S1)!!!


Lep pozdrav!


Jan
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a EagleA1 » 19.10.2004, 08:03

Hm mal sm gledow na mibotovi strani pa sm gledow pilatusa B4, kateri ma 2 m cez krila sam si morm dobit najprej en model, ki ni tako lep in lepo leti in je lahko popravljiv, da se najprej naucim pobocnega letenja, ker takega modela je v startu skoda, da bi ga razbil :wink:

Je pa eden izmed telih mibotovih modelov sigurno pan za prihodnost - vrjetno se ne za naslednjo sezono samo za naprej pa ker me pobocno letenje zanima samo saj pravim najprej trening z malo slabsim manj lepim in predvsem cenejšim letalom, da se naucim stvari :wink:

lp eagle
EagleA1
Član
 
Prispevkov: 60
Pridružen: 18.06.2004, 10:48

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 19.10.2004, 09:53

Zanimiva tema
http://rc.cis.si/gallery/Strmca2004-06-27/photos/photo_3.html

home made 330 cm 2400g leti kot večina F3J modelov

http://rc.cis.si/gallery/Strmca2004-07-10/photos/photo_8.html

že opisan LS8 zadeva ki jo je preprosto treba imet v arsenalu
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a grega » 19.10.2004, 10:14

Zelo lepe slike.

Lahko kdo komentira "težavnost" vožnje takšnega modela? Kakšne izkušnje rabiš, kakšno predznanje.

Slišal sem, da je največji problem pristajanje z vetrom, kjer model dobesedno pade na tla.
Lp, Grega
Uporabniški avatar
grega
Naš človek :)
 
Prispevkov: 333
Pridružen: 12.05.2003, 13:04
Kraj: Ptuj - okolica

OdgovorNapisal/-a brane » 19.10.2004, 10:45

Intruder napisal/-a:Živjo Brane....jaz osebno mislim, da Digital servoti niso sploh nobena prednost...imajo mogoče večjo moč, vendar so po mojih izkušnjah in opažanjih počasnejši. Sploh pa....low cost digital - Ne ne rečem jaz!

Ne vem od kod si to pobral, a take servote kot ti jih priporočam imam jaz v modelu ki je v avatarju, za tako letenje, pa verjemi da rabim hitrejše servote kot kdorkoli za jadranje, 1 eleron pa ima večjo površino kot je površina vseh krmilnih površin na 2,5 metrskem jadralcu. Za digitalce so govorili tudi, da požrejo veliko štroma :lol: Primerjati te sevote z Graupnerjevimi 5077, je pa prav smešno, prav v ničemer niso boljši od HS 5475. 5077 so počasnejši, šibkejši, manj natančni, težji, manj zanesljivi, imajo slabšo opremo( krmilne ročice), cenejši pa ne vem :?: ali so ali niso, a kje je tu računica res ne vem.
Sicer pa, vsak ima svojo logiko :roll:
Uporabniški avatar
brane
Naš človek :)
 
Prispevkov: 360
Pridružen: 28.01.2003, 23:44

OdgovorNapisal/-a MC GAYVER » 19.10.2004, 11:14

brane napisal/-a:Ne vem od kod si to pobral, a take servote kot ti jih priporočam imam jaz v modelu ki je v avatarju, za tako letenje, pa verjemi da rabim hitrejše servote kot kdorkoli za jadranje, 1 eleron pa ima večjo površino kot je površina vseh krmilnih površin na 2,5 metrskem jadralcu. Za digitalce so govorili tudi, da požrejo veliko štroma :lol:
Sicer pa, vsak ima svojo logiko :roll:


Velikost krmilnih površin in obremenitev servo motorja sta neposredno povezana z hitrostjo modela, ki pa pri jadralnih modelih na hribu ni majhna, problem "hribovskega" modela je še pristajanje največkrat na neurejenih površinah in trava kar rada naredi štalo

Poraba toka pri digitalcih je večja kot pri analognih servotih na hribu pa se jadra daljše čase (3-5 ur) kot leti z motornjaki (1-2 uri) in zato zna biti problem z energijo ,ali pa nas prisili v uporabo večjih in težjih baterij kar pa spet povečuje hitrost in ..............
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Stara sablja
 
Prispevkov: 1522
Pridružen: 06.03.2003, 18:18
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a brane » 19.10.2004, 11:59

MC GAYVER napisal/-a:
brane napisal/-a:Ne vem od kod si to pobral, a take servote kot ti jih priporočam imam jaz v modelu ki je v avatarju, za tako letenje, pa verjemi da rabim hitrejše servote kot kdorkoli za jadranje, 1 eleron pa ima večjo površino kot je površina vseh krmilnih površin na 2,5 metrskem jadralcu. Za digitalce so govorili tudi, da požrejo veliko štroma :lol:
Sicer pa, vsak ima svojo logiko :roll:


Velikost krmilnih površin in obremenitev servo motorja sta neposredno povezana z hitrostjo modela, ki pa pri jadralnih modelih na hribu ni majhna, problem "hribovskega" modela je še pristajanje največkrat na neurejenih površinah in trava kar rada naredi štalo

Poraba toka pri digitalcih je večja kot pri analognih servotih na hribu pa se jadra daljše čase (3-5 ur) kot leti z motornjaki (1-2 uri) in zato zna biti problem z energijo ,ali pa nas prisili v uporabo večjih in težjih baterij kar pa spet povečuje hitrost in ..............

Odkar sem servote zamenjal z digitalci, ne opažam nobenega povečanja porabe (enak model, enako letenje), toliko o porabi elektrike , ki jo pa redno spremljam. Še toliko manj razumljivo je zakaj bi se odločil za 5077, ki imajo navadne plastične zobnike, 5475 imajo visokokvalitetne Karbonit zobnike za katere je znano da prenesejo hude sunke, podobno kot kovinski, in v primeru vibracij ne dobijo zračnosti, tako kot kovinski. Enaki zobniki so v visokokvalitetnem servotu HS 5975 HB.
Kar pa se tiče obremenitve na hribu ali pri 3D pa raje nebi :roll: prav 5077 sem imel za višino (na vsaki strani enega), pa se mi je pri izvlačenju iz akrobacij kot so blender, waterfall in knife edge spin, repna komanda enostavno sesedla, sedaj se mi pa ne več :roll: kdove zakaj :?:
Uporabniški avatar
brane
Naš človek :)
 
Prispevkov: 360
Pridružen: 28.01.2003, 23:44

OdgovorNapisal/-a Intruder » 19.10.2004, 13:27

Brane, vedno bol imam občutek, da te Hitec sponzorira! Je še doooosti boljših servotov, od Hiteca. Naprimer...če že govorimo od digitalcih, in če bi res čutil potrebo po njih, bi si vsekakor dal na stran še par jurčekov, pa bi kupil Graupner - dobro preizkušeno robo! Jaz pa na moj model gledam tudi iz finančnega vidika, tako da bodo C5077 več kot dovol za smer in višino na Swiftu. Če bodo pa servoti ob izvajanju akrobacij postali leni, bo pa to pomenilo, da bo le treba kupiti kaj novega! to takrat pa ostajam na teh servotih.


Grega:

Makete kot jadralni modeli niso glih najbol prijetni letalci, še posebaj, ko niso preveč dobri pogoji. Recimo, ravno včeraj sem to opazil. Prijatelj z F3F mašinko je pičil kot zmešan, med tem, ko sem se jaz cijazil in nikakor dobil višine. Znano je, da je treba RG15 tišati - mu pustiti hitrost, kajti šele takrat začne prav pobirati vzgonske vetrove. Žal na Štetenbergu tega ne morem probati, ker je pobočje enostavno premalo. Verjetno bo vse prišlo z vajo. Slišal sem pa tudi že, da bi naj Swift letel že ob blagih pogojih, med tem, ko LS zaradi vitkega krila rabi kar dober "lift". Druga stvar je pa smerno krmilo. V takih modelih odigra klučno vlogo smerno krmilo. Brez smeri se te avjone enostavno NE da leteti. Sem probal. Rabiš dooosti več "lifta", da dosežeš isto. Model se v ovinku poseda, zgublja hitrost, itd itd. Ne da te strašim, ali bilo kaj! Pač, vaja dela mojstra! Predlagam ti, če še ne znaš, da prej povadiš na kirem drugem modelu. Čim več uporabljaj smer, probaj čim bol plosko delati ovinke, z maksimalnimi odkloni na smer, pa boš videl razliko, ob enem pa se boš tudi naučil (ponavlajm - če še ne znaš)!


Lep pozdrav!



Jan
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Intruder » 19.10.2004, 13:32

@ McGyver


Kaj imaš to? Mavrica? Izgleda zelo lepo...Vsekaor ne izgleda tako "zjahana" kot je bila moja! :D Lep model! Kako si zadovoljen z njim! Jaz sem z njim na pobočju naredil še največ ur....to je pa res letelo kdaj got si vrgel, pa če ti je v hrbet pihalo :P



Jan
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a brane » 19.10.2004, 14:22

Intruder napisal/-a:Brane, vedno bol imam občutek, da te Hitec sponzorira! Je še doooosti boljših servotov, od Hiteca. Naprimer...če že govorimo od digitalcih



Jan

Sponzorira :D :D :D vau se to dobro sliši, kateri so pa boljši :?: bi pa prav rad vedel, obstajajo samo bistveno dražji podobne kakovosti, z manj opreme, če govorimo o digitalcih najvišjega kakovostnega razreda.
30 kilskega digitalca :shock: z titan zobniki, :shock: standard velikosti pa razen HIteca tako nobeden nima-ali pa se motim 8)
Sicer pa vse skupaj izgleda kot bi moledoval in te prosil, da vendarle kupi kvaliteten servo.
Če bi me poznal, bi vedel, da velikokrat hvalim robo, ki jo kupim in s katero sem zadovoljen, a tudi brezkompromisno skritiziram tisto kar sem kupil in je zanič, za razliko od mnogih , ki vse kar imajo hvalijo in so tako pametni, da se pri nakupu nikoli ne uštejejo 8)
Uporabniški avatar
brane
Naš človek :)
 
Prispevkov: 360
Pridružen: 28.01.2003, 23:44

OdgovorNapisal/-a Kroko » 19.10.2004, 14:29

Tako kot pravi Intruder
Brez koordinirane uporabe smeri IN nagiba si kmalu v dolini. :( Razen če niso razmere kot so ponavadi na Strmci ko letijo tudi cegli. :lol:

Pri učenju so potrebni dobri živci. Če imaš pri sebi koga izkušenega, ki mu zaupaš da te bo zvlekel iz podna potem ni toliko adrenalinsko kot sicer.

Predvsem pa moraš poznati "teorijo" letenja na pobočju saj brez izkoriščanja konfiguracije terena in zavojev v pravo smer (osmica v veter) ne gre ker te lahko odpihne. Čim bolj je treba tiščati naprej. Bolj kot se trudiš peljati dol, bolj bo šlo gor.
Ko to obvladaš pa lahko pravila kršiš.

Za mene ga ni večjega užitka.
Uporabniški avatar
Kroko
Naš človek :)
 
Prispevkov: 359
Pridružen: 01.04.2004, 19:06
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a frcac » 19.10.2004, 15:03

Da me ne boste imeli samo za verbalnega modelarja ki nabija poste, bom v to temo pripopal par slikc in podatkov mojih modelov s katerimi letim ali sem letel na pobočju - samo tiste, ki so tudi po videzu podobni pravim letalom.

Moja prva maketa oziroma polmaketa je bil LS-8, z doma izdelanimi 3m krili. Krila so imela ravno tako RG-15A profil, v primerjavi z LSom 8/18 je imel model krilnike modela 8 in za dobro četrtino večjo krilno površino. Model je izredno dobro letel tudi v šibkejših pogojih - težak je bil 1450g s karbonskim bajonetom. Trenutno imam doma še enega LS-8 ki je spredaj poškodovan, a so krila, krilniki, višina in smer nedotaknjeni - delo kolega. Če dobim trup ali pa energijo za popravilo le tega bo spet leteč, če bi pa kdo iz kje stoječega trupa naredil LSa naj mi javi na pm.

Naprej je tu mali Mibo Pilatus B4, doteran po vzoru pravega iz angilje. Model ima uvlačljivo podvozje, čaka še na kljuko za aerovleko. Servoti so mešanica HS-81 in HS-85, oboji BB MG. Masa je točno 1200g s petceličnim paketom baterij. Model sem dolgo časa ogledoval in si končno privoščil lani kar tako - darilo samemu sebi. Leti zelo dobro, nima pa rad ravno šibkih pogojev. Dobro ohranja hitrost za akrobacije in je kljub majhnosti v zraku zelo miren. Pa še praktičen je.

Potem je tu še prodani Topmodelov Salto - model je izredno žleht za letet in dobro žvižga, ampak to je žal pa tudi vse. Sestavljanka je imela precej raznih stvari ki jih je bilo treba še postoriti in sem ob njej izgubil živce. Na odlitku trupa koti V-repa niso štimal, nased krila je bilo treba malo popraviti, na trupu ni niti ene oznake za bajonet oziroma štifte za poravnavo kril, krila so bila pri eleronih z balzo bolj švoh zaključena. Največje presenečenje je bil pregled krila z halogenko - ramenjača je dobesedno kar neki, saj je enostavno pravokoten kloc iz smreke. To je bil tudi razlog da so krila na Strmici tudi plosknila... Model izgleda z doma potemnjeno kabino odlično, leti tudi dobro, je cenovno ugoden, samo kaj ko ni bil konstruiran s trezno glavo....

LP, Sašo
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
frcac
Naš človek :)
 
Prispevkov: 248
Pridružen: 15.12.2003, 16:49
Kraj: Godovič

OdgovorNapisal/-a frcac » 19.10.2004, 15:11

Naprej na malo večje: Mibo Swift 2,5m razpetine. Model je eden izmed tistih, ki letijo tako dobro in so "ravno prave velikosti" za na pobočje, da ne gre od hiše. V modelu je vse kar potrebuje, z uvlačljivim podvozjem vred. Servoti so Volz Micro-maxx v krilih, Gigaline 13mm za zračne zavore, C-5077 smer, višina in vlečna kljuka ter C-713 za podvozje. Model je res fantastičen - ni čudno, da je prodajan v velikih količinah in priljubljen povsod po evropi. Presenetljivo leti tudi v precej šibkih pogojih - prejšnji teden v torek sem na Strmici lepo vztrajal v zraku in vsake toliko časa odpeljal kakšen akro-program kljub temu da so padalci prišlo samo kakih 30m nad pobočje in pod večer scurili v dolino.

Da pa Swift dobi brata za šibkejše pogoje - Discusa 2B ne manjka več dosti. Slika je stara več kot leto. Krila so že opremljena in migajo (HS-225, Gigaline 13mm), trup je pobarvan, oznake so že gor, podvozje in vlečna kljuka sta notri, manjka samo še mizica za servote in detajliranje kokpita. Model je s svojo razpetino 3,4m še praktičen, njegove letalne lastnosti pa s profilom HQ 3-9 naravnost odlične za letenje v termiki. Ne manjka več dosti...

Kaj še pride? Discus 2B razpetine 4,7m... nekaj je že izdelano, leseni deli so v trup vlepljeni, podvozje je že kupljeno... skratka počasi se dogaja. Problem je ker je treba kupit še vse servote! Na Planinskem polju pa bo drugo leto verjetno na voljo tudi ena konkretna šlepmašina na 160ccm, kar bo gradnjo modela precej pospešilo. Zdaj se bolj "matramo" na 80ccm... :)

To bi bilo čisto na kratko vse, se pa vidimo ko bo spet lepo vreme oziroma bo zapihal "pravi" veter...

LP, Sašo
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
frcac
Naš človek :)
 
Prispevkov: 248
Pridružen: 15.12.2003, 16:49
Kraj: Godovič

OdgovorNapisal/-a Intruder » 19.10.2004, 19:44

Odlično Sašo. Lepo floto imaš ti to...res.... Meni osebno se najbol dopade Salto, vendar je tvoj komentar malce potešil mojo potrebo po nabavi tega modela!

Drugače pa: Swift is the Key!

Danes sem ponovno letel na pobočju pri Štetenbergu. Veter se je močno spreminjal in delal zrak turbolenten tudi za mojega 1,9kg :oops: LS8. Verjetno rabi res močnejše pogoje, da bo letel tako, kot se spodobi. Več ali manj sem "kletaril" (se vozil pod vrhom hriba), saj je le tam bil dovol velik lift, da je pobiral nulca! Malce razočaran, ampak sem prepričan, da bo Kal, Patrizanski vrh Strmica ali Vremščica spet vlila nova upanja! Problem je le priti tja! Malo daleč smo doma, in noben se ne spravi preveč resno k zadevi! Naslednje leto vsekakor predlagam neke vrste miting, na pobočju. Verjetno nas bi vsaj to prisililo, da bi šrišli, če smo drugače preveč neorganizirani! Z veseljem bi se odeležil mitinga!



Lep pozdrav!



Jan
Slope soaring is the way of life! (J.P.)
Uporabniški avatar
Intruder
Forumski veteran
 
Prispevkov: 531
Pridružen: 25.08.2004, 23:34
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a frcac » 19.10.2004, 20:30

Ne vem sicer kaj si dal v LSa da je težak skoraj dve kili, se pa v njem čudovito obnese balast v težišču - kakšne pol kilce mu ob močnejšem vetru sploh ne škodi. Ja, tega je ratalo kar nekaj - ampak počakaj, da se v moji kleti zbudi še par "spečih lepotic"... ;)

LP, Sašo
Uporabniški avatar
frcac
Naš človek :)
 
Prispevkov: 248
Pridružen: 15.12.2003, 16:49
Kraj: Godovič

Naslednja

Vrni se na Splošno..

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov

cron